Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei! Nimikatastrofi! Ollaan ajateltu vauvallemme samaa nimeä mitä hyvä ystäväni antoi lapselleen!

Vierailija
11.10.2007 |

Ollaan jo raskausaikana miehen kanssa päätetty vauvan nimi, ja nyt hyvä ystäväni antoi lapsensa etunimeksi saman nimen mitä me olemme kaavailleet vauvamme toiseksi nimeksi! :(

Mitä mieltä olette, pahoittaisitteko te mielenne jos olisitte ystäväni, eli jos antaisimme vauvalle toiseksi nimeksi nimen joka ystäväni vauvalla on etunimenä? Kyse on nimestä joka on minulle henkilökohtaisesti " tärkeä" , olen jo vuosia halunnut antaa sen nimeksi lapselleni (en tosin etunimeksi vaan toiseksi nimeksi).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se nimi on omalle lapsellesi toinen (= tosiasiallisesti ylimääräinen ja turha) nimi. Ja lisäksi tähän maailmaan mahtuu kyllä hyvinkin paljon samannimisiä lapsia.

Vierailija
2/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan niin pahalta. Toisaalta en millään haluaisi luopua siitä nimestä mitä olen jo pitkään ajatellut lapselleni antaa, toisaalta en millään haluaisi että ystävälleni tulisi paha mieli tms. siitä että annamme saman nimen kuin heidän lapsella on. Vaikkakin sitten toiseksi nimeksi.

Ahdistaa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tässä on joku isompikin katastrofi. Anna ihmeessä suunnittelemasi nimi.

Vierailija
4/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ystävällesi etukäteen, että hassua kun te annoitte tuon nimen, ja kerrot sitten että se on ollut sinulla jo pitkään mielessä jne jne, ja aiot antaa sen toiseksi nimeksi omalle lapsellesi, ja että eihän sinulla ole mitään sitä vastaan. Tuo viimeinen lause on silkkaa kohteliaisuutta; ystäväsi ei omista sitä nimeä ja jos hän tuon jälkeen vetää herneen nenäänstä, saa olla entinen ystävä.

En mä toisaalta oikein ymmärrä näitä toisia ja kolmansia nimiä, kutsumanimellä vain on oikeasti merkitystä. Onneksi et ajatellut antaa lapsellesi samaa nimeä kutsumanimeksi, ,se olisi voinut olla jo hiukan kiusallista. Mutta oikeasti tässä ei ole minusta mitään katastrofaalista, ei sinne päinkään.

Vierailija
5/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on tyhjästä loukkaantuvaa sorttia niin pakkoko sitä toista nimeä on sitten hänelle kertoa?

Vierailija
6/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai kysyn ystävältäni suoraan että mitä mieltä hän on asiasta. Jos mietin itseäni samassa tilanteessa, niin se ei minua yhtään häiritsisi, mutta kun en voi tietää mitä mieltä ystäväni on. Onko täällä kaikki siis sitä mieltä että olisi ihan ok jos ystävänne antaisi toiseksi nimeksi saman mikä teidän lapsella on ekana nimenä?

ap

Vierailija
7/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos ystäväsi nimi on sellainen itsekeksitty joita on yksi maailmassa. Mutta jos hän on tyyliin Katriina tai Kristiina tai Kaisla tai mikä tahansa olemassaoleva nimi, niin go for it äläkä enää mieti asiaa. olet herkillä nyt, kyllä se on edelleen teidän nimi, älä pilaa sitä nyt liiallisella skitsoilulla! ;)

Vierailija
8/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei ole mikää itsekeksitty, mutta hiukan erikoisempi/harvinaisempi kuitenkin. Kysyn huomenna mitä mieltä ystäväni on, toivotaan parasta eli että häntä ei häiritse tämä asia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän