Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö linjoilta kehitysvammaisten parissa työskentelevää?

Vierailija
28.10.2008 |

Suunnittelen tässä erikoistumisvaihtoehtoja ja olisi kiva kuulla kokemuksia minkälaista on kehitysvammaisten parissa työskentely. Ala kiinnostaa, mutta aikaisempaa kokemusta ei ole.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monenlaisissa työpaikoissa ja eri ikästen kanssa.

Joten kokemuksia on varmasti niin monta kun on työpaikkaakin.

Mutta itse tykkään lasten kanssa työskennellä ja vammaisala jostain syystä on mielenkiintoista.

Vammaisissa on vielä niin erilaisia, että toiset tykkää toisenlaisista ja toisenlaisista. Itse en jaksaisi syvästi kehitysvammaisten parissa työskennellä, mutta tiedän monia jotka tykkää tästä hommasta. Työt on siellä enemmän perushoitoa: vessatusta, syöttämistä jne.

Ihan näin yleikommenttina kaikesata vammaistyöstä, että varmati on välitöntä ja aitoa hommaa. Vammaiset (useimmat vammaisuuslajin edustajat) ovat aidosti omia itsejään. Ilot ja surut on arkea. Tunteita on laidasta laitaan.

Ja esimerkkinä voisin mainita, että kehitysvammaisten juhlat (joulu, kevät jne.) ovat mun mielestä liikuttavepia mitä vaan voi olla. He niin aidosti esittävät.

Varmasti ei missään vammaispaikassa työ ole sitä helpointa eikä palkka pätä huimaa, mutta haastetta ja mielenkiintoista tekemistä riittää. Päivät kuluu nopeasti, ei ehdi paljon kelloa vilkuilla.

Joten suosittelen, mutta itsehän sinä tiedät sopiiko se sinulle ja kenties opiskeluaikana sinulle sitten selviää minkälaisen vammmaisryhmän kanssa haluat työskennellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme