Löysin uuden inhokkisanan, joka voittaa jopa eppuluokkalaisen:
Kommentit (71)
Vrt. BB:n Piia
Sen lisäksi eppuluokka, sukkarit ja broisku
Mulla ei ainakaan oo mitään masuasukkia, vaikka raskaana olenkin!
Muitakin " hyviä" ällösanoja on tullut jo...
Olen kai onnekas kun en ole koskaan kuullutkaan..? Siis tarkoittaako se 1-vuotiasta..?
Ja tuo eppuluokkalainen on suloinen =)
Meillä syödään hamppareita ja juodaan limpparia tai limua.
Mutta muakin ärsyttää kyllä jotkut sanat:
- " meän" ja " nuin"
- pikkuneiti vastasyntyneestä tytöstä
- emäntä ja hallitus (kun siis puhutaan vaimosta tai avovaimosta)
Siis toi kaa on ihan hirveä. Sitä oikein venytetään lopuksi. Samaan sarjaan kuuluu liikkatunnit. " Meillä oli tänään liikkaa." Muita hirvityksiä: Tisuttelu ja äityli sekä opiskelumaailmasta lissari. Tai jos lause aloitetaan sanalla elikkäs.
Meillä kyllä ajellaan volkkarilla koko perhe: iskä, äiskä, eskari ja ekaluokkalainen mäkkärille ja syödään siellä hampparit ja juodaan limpsaa. Taustalla voi soida musaa ja treffataan tuttuja.
Musta kamalia sanoja ovat paituli ja lämpimämpi.
siellä sanotaan ketä, kun tarkoitetaan kuka ;) Ihan niin kuin Turussakin.. Murre-juttuja siis.
Ja inhoan myös tuota raksupoksua :) ja Raksua uhan yksistään,esim tekstiviesteissä ja nettikielessä " mun raksu" ... öh...
Ja broisku ja vaava (=vauva) on mun inhokkilistalla hyvin ylhäällä.
Samoin kuin Mäkis (mäkkäri),Hese (Hesburger),Kitymarket (Cittari),Liiteli tai Liiteri (Lidl),limpska (limsa),jäde (=jäätelö),emppuluokkalainen (ekaluokkalainen),esikko,tisulit,tisumaito,mamma (siis äidinmaidosta),mussuli (vauvasta),emäntä/hallitus/akka/vaimopuoli/puolikas ja kaikki tän kaltaiset vaimosta/puolisosta...
MUTTA sensijaa meiän/meän kuuluu meidän murteeseen täysin ja käytän myös Mäkkäri,limsa ja hamppari sanoja. Kake sanaa inhoan.
Salkkarit = Salatut elämät....voi vittu. Taapero kuulostaa vammaiselta läskiltä...mitähän muita niitä onkaan..
Makustella on johtanut inhosanalistaa jo vuodesta 1995, jolloin sitä käytti usein ääri-inhottava ihminen.
Tisu on hirveä, muttei siitä kylmänväreitä mene kuten makustelusta. Ärsytyspuistatuksia saa aikaan myös " pitkässä juoksussa" sanonta.
Vierailija:
Juuri näin!