Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kolmannen lapsen hankkimisesta päättäminen on niin vaikeaa?

Vierailija
11.10.2007 |

Meillä on sellainen tilanne, että minusta kolmas pitäisi tehdä nyt eikä vasta parin vuoden päästä (lapset jo 9 ja 3), mutta silti en ole ihan varma että pitäisikö vaiko eikö pitäisi poistattaa kierukkaa. Mieskin vain puhuu, että " sitten joskus" tehdään se kolmas... Miten voi olla näin vaikeaa aikuisten ihmisten päättää tuollaista asiaa? Olisi paljon helpompaa vain päättömästi heittäytyä vauvakuumeen vietäväksi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että meillä se on kiinni puhtaasti mukavuuden halusta - arki on asettunut uomiinsa ja - vauva-aika on sellaista hulabaloota, et siihen ei vapaaehtoisesti välttämättä haluais ryhtyä enää =) tosin sen kolmannen lapsen kuitenkin haluaisin =).

Vierailija
2/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 7 ja kuopus 3. Välillä iskee pakokauhu, että nyt ei voi enää perääntyä ja välillä olen todella onnellinen näin nopeasta tärpistä, koska kuopusta tehtiin 2v. Olen ajatellut, että kyllä kaikki varmaan hyvin menee. Minusta vauva-aika päinvastoin on parasta aikaa! Rakastan vauvojen hoitamista. Niitä on niin helppo miellyttää. Enemmän hirvittää aika, kun vauva kasvaa...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on nyt 4 ja 2, ja toisaalta haluaisin kolmannen tähän heti perään. Meilläkin raskaudet on lähteneet ekasta yrityskierrosta, joten jos nyt jättäis ehkäisyn pois, vois tokalle ja kolmoselle tulla mukava kolmen vuoden ikäero. Pikkulapsiaika elettäis " kerralla pois" . Suht koht samanikäisillä lapsilla olis jatkossakin suht samat intressit, lomailu helpompaa ym.

Toisaalta taas tekisi mieli käydä töissä välillä, jaksaisin ehkä paremmin kotona jos kotiäitiyteen tulisi pieni breikki. Äitiysraha olisi parempi ja paluu työelämään aikanaan helpompi.

Miehelle käy kuinka vaan, joten päätös on minun...osaisikin valita :-)

Vierailija
4/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinenkin on vasta 3, kuopus vasta muutaman kuukauden. Silti en oikein tiedä, milloin olisi hyvä aika. Okei, nyt on väsymystä molemmilla, joten ei vielä, mutta onko sitä väsymystä aina - ainakin jollain tasolla. Ja toisaalta, jos kovin kauan vaan haaveillaa, että sitten joskus, ollaan siinä tilanteessa että kahden lapsen kanssa oleminen on niin helppoa, ettei sitä kolmatta sitten enää tulekaan...

Meillä tilanne on vielä se, että olen ollut kolmesti raskaana ja kaikki ovat lähteneet ekasta kierrosta, joten todennäköisesti samanlaista olisi tiedossa tulevaisuudessakin.

Itse olen vähän pähkäillyt, että jos yrittäisi kolmatta sitten kun esikoinen lähtee eskariin/kouluun.