Toisen jalan pienemmät varpaat.
Eli pojallani, 8kk, on vasemmassa jalassa pienemmät varpaat kuin toisessa. Pottuvarvas ja pikkuvarvas on norm. kokoiset, mutta muut ovat huomattavasti pinemmät. Kynnetkin ovat " surkastuneet" .
Tämä huomattiin pojan ollessa 3kk:tta, mutta lääkäri sanoi ettei syytä huoleen ole, koska poika käyttää jalkaa normaalisti ja varpaat toimii.
Jalka katsotaan aina lääkärintarkastuksen yhteydessä ja viimeeksi huomattiin että jalkaterä on myös hieman lyhyempi, n. 5mm.
Ilmeisesti kyse on vain " valuviasta" , mutta huolestuttaa.
Ja koska olen nyt tarkkaillut poikaa " suurennuslasilla" , olen myös huomannut että pojan pää on myös epäsymmetrinen. Toisella puolella takaraivoa on enemmän ja vastakkaisella puolella otsaa enemmän...
poika on kehittynyt täysin normaalisti, jos ei jopa aikaisin. Kävi istumaan 6kk, nousi ylos tukea vasten 7kk ja nyt melkein jo lähtee kävelemään.
Kertokaa jos jollain on vastaavanlaisia sormien tai varpaiden synnynnäisiä " vikoja" , kannattaako lähteä yksityiselle puolelle tutkimuksiin?
Kommentit (2)
Aina varmasti jonkunlaista puolieroa tms. on ihan normaalissa määrin mutta itse kyllä pyytäisin lähetteen lastenlääkärille tai käyttäisin yksityisesti lastenlääkärillä koska on mahdollisuus että se sitten liittyykin johonkin ja jos ei sitten liity mihinkään vaan on vain teidän lapsenne oma ominaisuus :) niin eipä tarvitse sitten turhaan miettiä ja huolia asiaa.
Mukavaa syksyä!
-Innaa-
Eikö kenelläkään ole vastaavaa juttua...