Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*+*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*+*

11.10.2007 |

En ainakaan nähnyt uutta pinoa.. Tuossa edelliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11441812&p=2&tmo…

Mammis + Oona

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona-parka sen kun yskii.. :( Käytiin tänä aamuna lääkärissäkin varmuuden vuoksi. Ei ollut muuta ¿vikaa¿ kuin nielu kovin ärtynyt ja siellä joku rakkula. Eli lääkäri veikkasi että se lauantainen oksenteluepisodi oli samaa ¿tautia¿, virusta. Nyt sit vaan pestään iltaisin pyykkiä ja laitetaan ne Oonan huoneeseen kuivumaan, se nimittäin vähän helpotti viime yönä nukkumista. Sänkyn päätyä on vähän nostettu.. Ja kuumaa vettäkin laitoin vatiin sängyn alle. Toivottavasti ei vaan tartutettu eilen minilattariystäviä kun sinne mentiin.. Oona kuitenkin jaksaa olla suht iloinen tytteli, yöt vaan on tosi vaikeita neidille.

HANNNAH ¿ koirulit on kyllä aivan ihania! :) Siskollani on labbiksen & englannin setterin sekoitus, musta ihana iso mörkö ;) joka on jo 15v, vielä jaksaa. Meille jos joskus sitten koiruli tulee taloon niin on 2 vaihtoehtoa, sheltti tai sitten jack russeli.

RIIKKA ¿ vai on teilläkin yöhulinoita ja sairastelua. :( Höh. Toivottavasti teilläkin helpottaisi pian.

IIDA-LINNEA ¿ ihanaa kun tyttöselle on maistunut yöunet! :) Hehkuta vaan ihan kunnolla, tiedän tunteen! Ja mahtavat mitat, WOW! Niin se tyttönen vain meni ohi Oonasta.. ;) Löytyikös sitä turvaistuinta?

Missäs muuten kaikki luuraa kun on taas ollut niin hiljaista..? Mm. BICCI? Huiskutuksia kaikille!

Mammis & Oona huomenna 6kk!!! [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
2/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]

Voivoi, MAMMISKIN häippäisee huomenna! Etukäteisonnittelut vain Oonalle 6 kk synttäreiden johdosta! Toivottavasti flunssa helpottaa. Meillä yskää ja nuhaa on helpotettu höyryhengityksellä: poitsu sitteriin ja kylppäriin ja sitten suihkusta tulikuumaa vettä, jotta koko kylppäri täyttyy höyrystä.

Pari päivää olen ollut ihan alamaissa. Kun Kaarlo ei nuku päivällä hyvin, vaan vänisee, masennun ja hermostun itsekin ja sitten illalla olen vain mököttänyt ja itkeskellyt ja tuntenut itseni maailman huonoimmaksi äidiksi. Tänään onkin sitten taas parempi päivä, koska Kaarlo NUKKUU(!!!!!). Siis aamulla nukahti ihan itse meidän sänkyyn ja ei edes herännyt, kun lähdettiin neuvolaan (poitsu piti kuitenkin pukea ja pakata vaunuihin!). Tunsi sitten kokeilin kapaloida pojan pussilakanaansa ja imetin uneen. Siellä se kullannuppu on koisaillut siitä lähtien! Ihanaa! Pitääkin kokeilla tuota kapalointi uudestaan, vaikka tämä nyt taitaa muutenkin olla tuommoinen " unipäivä" Kaarlolla.

Neuvolassa kyllä oltiin ärtsyä poikaa, kun piti kesken unien herätä ja rokotettiinkin. Rotavirusrokote jäi kyllä antamatta, kun ei sitä viitsitty väkisin kitisevän ja puklailevan poitsun suuhun spruutata. Ensi kerralla sitten. Kaarlon uudet mitat olivat 6695 kg, 60,5 cm ja 41,7 cm (pipo). Poika kasvaa hyvin äidinmaidolla! :-)

Uusi ilonaihekin on: mahdun taas vanhoihin farkkuihini! Raskauskilot ovat siis lähes historiaa! Noh, kilo tai pari on jäljellä ja niistä ei enää niin väliksi, kun vanhan vaatekaapin sisällöstä pääsee taas nauttimaan. Viimeiset sentit lantiolta hävisi varmaan parissa päivässä, sillä olen kyllä kokeillut vanhoja housuja joka viikko toivoen nappien yltävän kiinni. Ei sitten tarvinnutkaan mennä ostamaan uusia housuja! Rinnanympäryskin on tainnut palautua takaisin tuohon vanhaan 75 cm:iin, kun raskauden aikana se turposi 80 cm:iin. Pitää siis mennä rintsikkaostoksille. Kertokaapa muuten, missä vika, kun makuullaan imettäessä ylempi rinta aina valahtaa ja kastelee rintsikan kupin ja paidan? Onko vika tuossa ympärysmitassa, vai pitäisikö kuppikokoakin muuttaa? Mulla on nyt sekä D, että DD-kupin imetysliivejä ja molemmissa on sama vika, joka ärsyttää yöllä sängyssä imettäessäni suunnattomasti.

IIDA-LINNEALLA olikin sitten nukuttu hyvin! Oih, kun olisi ihanaa koisata piiitkät unet joskus itsekin!

Toivottavasti RIIKAN Jiminkin flussa on helpottanut!

HANNNAH: Onpa kiva kuulla kerrankin, että nuo apteekin tropit todella auttaa kitinöihin! Meillä ei kyllä mitään pahempaa ole ollutkaan, vaikka Rela-tippoja ollaankin annettu. Niistä ei kyllä mitään efektiä ole ollut havaittavissa, mutta eipä niistä haittaakaan ole ollut.

Nyt pitää mennä katsomaan, että vieläkö se poitsu oikeasti vetelee hirsiä!

t. pikku-Juska ja Kaarlo 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas Kaarlosta painava pötkäle! :-D Siis 6695 grammaa eikä kilogrammaa!!!

t. pikku-Juska ja tonnivauva-Kaarlo

Vierailija
4/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas hiljasta enskapinossa...minä paraskin puhuja...eipä oo paljoo kerenny kirjotteleen. Lukenu oon kyllä, se sentään hoituu Nuuro sylissä :)

Juska: Tohon liiviongelmaan... onks sulla kaarituelliset liivit? Mulla on triumphin mamabel sweet w liivit ja ei oo tollasta ongelmaa. Sit toiset sellaset toppimalliset joita ei voi pitää kun yöllä mut niissa on just toi että liivinsuojusta tarttee siirtää oikeeseen kohtaan jos kyljellään imettää, muuten ollaan märkiä. Eli veikkaan siis että pitäs olla sellaset joissa se kuppien välinen osa ottais rintakehään kiinni niin pysyis rinnat kohdillaan.

Täälä ollan kärsitty viime päivinä aika kovista masuvaivoista. Onkos jollain tietoa mitä ruokia olisi hyvä välttää? Maustettuja nyt tietenkin mutta entäs muita?

T:Buuffa ja Nuuro 1kk ja risat

Vierailija
5/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: enpä osaa sanoa mitä ruokia kannattaisi välttää. kyllähän nuo omat syömiset äidinmaitoon (ja sitä kautta vauvaan) vaikuttaa, mutta mä kyllä oon aatellu syödä ihan niinku ennenkin. tuntuu että suurin osa noista " vältä sitä ja vältä tätä" -vinkeistä on vaan jonkun arvuutteluja siitä mikä kunkin vauvalle on sopinut ja mikä ei. mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle... ja kun noi mahakivutkin saattaa vauvalla vaihdella ihan päivittäin. kuuntelin kun kaveri tässä just yks päivä pohti ja veikkaili mitä väärää oli syönyt kun vauva oli ollut muutaman päivän huutamatta ja sitten taas yhden illan huusi. itse olen tullut ainakin siihen tulokseen että jos noudatan kaikkia noita välttämis-vinkkejä, niin en saa syödä yhtään mitään :) ja se tuskin on hyväksi sen paremmin minulle kuin vauvallekaan. mutta kukin tekee itse omat päätöksensä. ja täällä tosiaan parin päivän hiljaiselon jälkeen huudettiin tänään noin klo 13-14 ajan suoraa huutoa pää punaisena. nyt sitten nukutaankin ulkona vaunuissa päikkäreitä, on varmaan hiukan puhti pois tuollaisen huutomaratonin jälkeen.

hannnah ja pimu 1kk+risat

Vierailija
6/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]

Voiko osa noista huudoista olla ihan vain yliväsymystä? Meilläkin välillä karjutaan oikein kunnolla, kun ei ole Kaarlo rauhoittunut päiväunille ja sitten tulee yhtäkkiä stoppi itkulle ja poitsu samahtaa. Huudot myös usein taukoaa, kun lähdetään vaunuilemaan, jolloin tuo samahdus tapahtuu nopeammin. Tänään ei ole huudettu, mutta Kaarlo nukkuikin parit kunnon päikkärit. Vielä kun keksisi, miten väsyneen poitsun saisi uinahtamaan helpoiten. Ensi kerralla kokeilen uudestaan tuota kapalointia ja imetystä, jos se auttaisi toistekin... Nyt helistimen helinä vain kuuluu, kun pirteä poitsu leikkii lelukaaren alla. :-)

Vierailija
7/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaamme huomenna mummolaan, joten voi olla että pariin päivään en kerkiä palstailemaan.

Oonalle pikaista paranemista ja KAIKILLE pikkuisille sekä isoille enskoille HYVIÄ, RAUHALLISIA unia...

Testailtiin turvaistuimia ja taidamme päätyä Britaxin securaan. Oli tosi hyvä, kun tyttösen näki istumassa eri malleissa. Helpompi tehdä valintaa.

Oltiin tänään reissussa koko päivä ja tyttönen on aika väsynyt, joten taidan lähteä tyttöä rauhoittelemaan.

Leppoisaa iltaa kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen huomenna 5 kk

Vierailija
8/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä luulisin että meillä suurin osa huudoista johtuu ihan vaan mahakivuista. pariin kertaan oon kyllä " diagnosoinut" yliväsymykseksi. tän päivän huudot kyllä oli 99% mahakipua, tyttö oli pari päivää kakkaamatta mistä ilmeisesti johtui kipristelyt mahassa, normaalisti kun on kakkaillut pikkuisen melkein joka vaippaan. iltapäivän huutosession jälkeisten päikkäreitten jälkeen oli vaippa täynnä kakka ja ilta onkin sitten oltu taas hyvällä tuulella. kylläpä niille itkuille aina tuntuu löytyvän joku hyvä syy, tyhmä äiti ei vaan aina heti tajua mistä se johtuu. tai vaikka tajuiskin niin aina ei vaan pysty auttaan, valitettavasti.

hannnah

Vierailija
9/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkuja tuolta isojen enskojen pinosta:) olenko tulkinnut oikein tuosta esittelypinosta että te asutte tampereen lähistöllä? (voi olla että olen lukenut omianikin, ei ois eka kerta;))

mutta mikäli kiinnostaa niin meillä enskoillahan on joka kuukausi treffit tampereella. säännöllisesti joka kuun ensimmäinen keskiviikko klo 13:) eli lähtekää ihmeessä joskus katsomaan jos jaksatte:)

terkuin tikru ja ronja 9kk->

Vierailija
10/35 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ei me varmaan ihan kokonaan kadota täältä pikkuisten puolelta, tulen varmasti välillä surffaamaan & kurkkimaan kaikkien kuulumisia. :) Niin se vaan aika menee että mammakin on ihan ihmeissään. Herkistelin tänään kun Oona nukahti pitkästä aikaa (päivällä) rinnalle niin onnellisen oloisena.. Mamman oma kulta! Mihin tää puoli vuotta on oikeesti mennyt!?!

Meillä varmaan pahimpiin yskiin auttoi ne pyykit jotka kuivuivat Oonan huoneessa, nimittäin oli parempi yö viime yönä. Nyt päivällä Oona nukkui ensin vaunuissa hyvin topattuna 1,5h, heräsi syömään & nukahti rinnalle ja jatkoi vielä mun kainalossa unia toiset 1,5h. Iltapäivällä olikin sitten taas oma itsensä, hymyili ja komensi mummoa & tätiä jotka tuli kylään. :) Nyt on iltapuurot syöty ja neiti viety sänkyyn tekemään unta, mutta vähän näyttää tekevän tiukkaa tänään. Kovasti harmittaa neitiä..

PIKKU-JUSKA ¿ tiedän tunteen, ihanaa kun pieni saa nukuttua, silloin jaksaa sekä pieni & äiti paremmin! Ihana että kapalointi tepsi! :) Hienot mitat on teilläkin saatu aikaiseksi äidinmaidolla! Ja onnittelut kun mahduit vanhoihin farkkuihin! Se kummasti piristää mieltä.

BUUFFA ¿ mä vältän suklaata, sipulia, paprikaa, kaaleja, hiilihapollisia juomia.. sekä tietty kauheen mausteisia (tulisia) ruokia. Noista olen huomannut että neidin masuvaivat ja paukuttelu vaan yltyy. Varmaan yksilöllistä kuitenkin..

IIDA-LINNEALLE & tyttöselle hyvää mummolareissua! Kiva kun löysitte tyttöselle passelin istuimen! :)

HANNNAH ¿ kakkaamattomuus aiheutti meillä tosi isoja itkuja. Ahkerat jalkojen ¿pumppaamiset¿ (kätilö neuvoi kättärillä), jalkapohjien hierominen auttoivat silloin pienempänä ja nykyään Oona popsii luumusosetta. Meidän kummityttö sai jo parin vkon iässä (panttasi melkein 2 vkoa) vähän luumumehua päivässä ja kylläpä alkoi kakka luistaa.. ;)

Ok, nyt täytyy mennä taas laittamaan pyykkejä kuivumaan ja Oonan huoneeseen. Hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua jo näin hyvissä ajoin!

Mammis & Oona huomenna 6kk!!! [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
11/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan sitä taas yrittäisi aktivoitua... Olen kyllä teidän juttujanne jo jonkun verran lueskellut... heh, käynyt salaa väijymässä.

Joskus olin kuumeilemassa enskojen pinossa, mutta sitten en milloinkaan saanut aikaiseksi siirtyä sinne odotuspuolelle ja tämä palstailu on siis jäänyt... Tuttuja kuitenkin jonkun verran, ainakin Buuffan ja Hannnahin muistan sieltä kuumeilupuolelta.

Meillä on siis pieni poika, Naksulainen, joka syntyi 13.9.

Kaveri tuhisee tyytyväisenä omassa sängyssään juuri nyt.

Toivottavasti tähän pinoon mahtuu mukaan... kävin tuuppaamassa jo tietoni tuonne esittelypinoon...

R

Vierailija
12/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]

Onnea OONALLE 6 kk päivän johdosta!

REPULILLE tervetuloa! Kyllä tänne mahtuu ja suorastaan toivotaan lisää väkeä, kun tuota vanhempaa porukkaa karkaa sellaista tahtia, että hirvittää :-). Muutkin taustailijat mukaan vaan!

Sain taas Kaarlon aamu-unille. Kapalo ja tissi auttoi. Nyt sitten pitää rynnätä kohta suihkuun, jotta ehdin tehdä sen ennen kuin Kaarlo herää ja postinjakaja saapuu. On taas tulossa pakettia, joten pitää olla postinjakajaa vastassa tai joudun hakemaan paketin postista asti. Tänään pitäisi tulla myös tieto siitä, ovatko munuaiseni kuinka pahasti rikki, joten jännityksellä odotellaan. Toivottavasti en ainakaan joudu munuaisvaivan takia Kaarlon imettämistä lopettamaan...

HANNNAH: Joo, kyllähän tuo tosiaan kuulostaa sitten masuvaivoilta. Meilläkin joskus auttoi tuo Mammiksen suosittelema masujumppa. Me ollaan pyöritelty jalkoja sillai suolen suuntaisesti (myötäpäivään) ympyrää ja joskus siitä on ollut apua. (Kuulemma myös kuumemittari takamuksessa auttaa! Tätä ei ole tullut kyllä kokeiltua...)

Nyt suit sait suihkuun!

Vierailija
13/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan äitillä. On ihan lirja olo ja koitin lukea pinoa että voisin jotain kirjoittaa, mutta tuntuu ettei tajua yhtään mitään. :( pää tuntuu olevan täynnä räkää. Tunnin sisällä on lämpö noussut kohta asteen verran ja lämmön puolella ollaan joten itse en ainakaan pääse vauva-uintiin tänään. saa nähdä suostuuko mies menemään Kari kanssa kaksistaan uimaan.

Tää ilmojen viileneminen yllätti meidät täysin. Vielä ei oo patterit ollut päällä kunnes toissa yönä ihmettelin kun kari heräs alle 2h päästä kun oltiin syöty ja nälkä ei ollut, mutta nukahti heti viereen peiton alle. siitäkun omaan sänkyyn koitin siirtää niin heräs heti. Sitten tajusin että makkarissa oli ihan järkky kylmä ja laitoin patterin päälle.. on saadetty niin että pitää huoneen 20asteisena ja samantien rupes patteri pöhiseen.. eli ainakin alle 20astetta oli. Mies kun tuli 6.30 töistä niin rupes ens töikseen lämmittään takkaa kun olkkarissakin oli vaan 19astetta.. no eilen sitten alkoi olla mammalla kurkku kipee ja tänään aamulla kun heräs olo oli mitä karmein.. vähän mieltä piristi se kun katsoi ulos ja lunta oli maassa ja sitä satoi lisää. Toivon tosin että vielä sulais että pääsen haravoimaan pihan ja siistimään kukkapenkit.. Miehenkin piti tänään leikata meidän nurmikko joka on pääsyt kasvamaan viidakoksi, on varmaan liki 20cm korkeeta.. no se siitä. Mootoripyörä piti hakea miehen kaverilta lainasta tänään ja viedä talvisäilöön.. jää kyllä tekemättä. Taas se talvi yllätti..

Onneksi Kari ei ainakaan vielä ole tullut kipeäksi. Ainoa mitä on ollut niin kakkimaan herra on ruvennut sen vanhan 2kertaa viikossa sijaan viimeisen 3pv aikana varmaan 4-5 kakka vaippaa on vaihdettu. Tiedä sitten voisko johtua siitä rotarokotteesta mikä saatiin viikko sitten? no ei ole poikaa haitannut yhtään.

Nyt on otettu uusio maku mukaan bataatin lisäksi. Perunaa on maisteltu parina päivänä ja voi että niitä ilmeitä. :) ei maistu yhtään niin hyvin kuin bataatti. Eilen mökillä kun mummolla oli tarjota pojalle pelkkää perunaa pääsi Karilta iso itku. :( ilmeet oli juuri että " äiti, miks sä syötät mulle tollasta pahaa, anna tissiä" . ja tissi kyllä kelpas ihan nätisti. Määrät on edelleen tosi pieniä. arviolta sellaiset 1-2rkl menee nyt päivässä. eli ei oikeastaan ollenkaan. Mitään kiirettä ei määrän lisäämisessä ajateltu pitää. Riippuu siitä mitä ensi viikolla neuvolassa painon nousu näyttää. ainakin tuntuu että poika kasvaa hienosti äidinmaidolla ja noilla muutamilla makulusikallisilla.

mutta jos sitä menis sitten lämmittämään itselleen jotai juotavaa ja käpertyis peiton alle lukemaan. kun arikin on ulkona päikkäreillä.

emka ja kari 4kk ja vähän päälle..

Vierailija
14/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa kyseli vältettävistä ruuista: mulle on neuvottu suunnilleen samat, mitä Mammiskin sanoi välttävänsä, eli ne ruuat jotka odotusaikana aiheutti itsellekin närästystä ja vatsavaivoja. Näitä on sipuli, paprika, omena, kahvi ja mausteiset ruuat. Meillä on Minillä niin paljon vatsavaivoja, että yritän välttää noita etten enempää aiheuttaisi pienelle kipua.

Käytiin eilen lastenvalvojalla isyyden tunnustuksessa ja sitten iltapäivällä neuvolassa. Painoa on tytölle kertynyt 4640g, pituutta ei voida lonkkalastan takia mitata ja pään ympärys oli 38cm. Samalla katsottiin mun hemoglobiini kun se oli synnytyksen ja verenhukan jäljiltä 82 sairaalasta lähtiessä. Nyt se oli 126 kun olen syönyt tupla-annoksen rautaa joka päivä! Jatkan yhdellä rautatabletilla vielä jonkin aikaa, mutta toivottavasti pääsen siitäkin kohta eroon kun kuulemma äidin syömä rauta aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle.

Meillä on ollut kolme todella surkeaa yötä vatsavaivojen takia. Mini kyllä nukkuu, mutta ei selällään sängyssä vaan ainoastaan mahallaan mun rinnan päällä. Olen siis nukkunut puoli-istuvassa asennossa sängyssä vauva päälläni¿ Kyse on selkeästi vatsavaivoista, koska sen kuulee miten ilma kiertää pienen mahassa ja lisäksi se paukuttaa tosi paljon. En vaan millään haluaisi opettaa tyttöä siihen, että aina nukutaan äidin päällä, mutta pakkohan sen (ja mun) on joskus nukkua, ja jos tämä on ainoa toimiva keino, sitä on käytettävä.

Päivisin menee paljon paremmin, eilinen pitkä kaupunkireissu meni Miniltä nukkuessa vaunuissa ja neuvolassakin se oli tosi reipas. Me saatiin mun työpaikalta puuhamatto lahjaksi ja Mini näyttää tykkäävän siitä kovasti, viihtyy jopa 15 minuuttia ihan yksin erilaisia leluja katsellen. Ihanaa, äiti pääsee välillä jopa vessaan ilman huutoa. Puuhiksen tuottama apu tulee tarpeeseen, koska olen maanantaista alkaen yksin vauvan kanssa seuraavan viikon perjantaihin, mies on melkein kaksi viikkoa koulutuksessa pois kotoa.

En olekaan sitä vielä täällä kertonut, mutta mun mies on lähdössä marraskuussa vuodeksi ulkomaankomennukselle. Se on kerrallaan nelisen viikkoa pois kotoa ja sitten viikon kotona. Ensi viikolla alkava koulutus liittyy tähän komennukseen ja on hyvä testi siitä, miten mä pärjään yksin vauvan kanssa kotona. Miehen lähtö on ollut tiedossa jo ennen kuin vauvasta oli tietoa, joten mä olen ihan sopeutunut ajatukseen, mutta käytännössähän sen sitten vasta näkee kuinka rankkaa siitä tulee.

Jaha, neiti haluaa ruokaa, täytyy mennä.

Tipu & Mini 3vko ja 5pv

Vierailija
15/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas jotenkin piristävää kun tääläkin on vähän lunta maassa. Lähinnä vaan nurmikoilla, mutta kuitenkin. Heti tuli sellanen fiilis että täytyypä kaivaa illaks kynttilöitä esiin :)

Repuli: Kiva kuulla sustakin ja onnea pikku nyytistä :) Mukaan mahtuu varmasti. Mä joskus koitin kyttiä et oisikko kirjotellu odotuspuolella syyskuisten pinossa missä mäkin alkuun vähän pyörin ennenkun sit aloin aktiivisemmin kirjotella tua enskoissa. Mitenkäs teillä on vauva-arki lähteny rullaamaan?

Enkalle pikaista paranemista. Mä pelkään kans että saan flunssan, kun se tuntuu iskevän meikäläiseen joka vuosi aina kun kelit kylmenee vaikka pukisikin tarpeeksi vaatteita päälle.

Meillä oli eilen jo parempi päivä masun kanssa. Illalla vähän kipristi, mutta meni suht nopeasti ohi kun laitoin meidän sänkyyn kyljelleen ja taputtelin pepusta niin saatiin aikaiseksi kaksi pöräystä. Sitten pikkuhiljaa rauhoittu. Alkuun tosiaan mäkin sekotin niitä väsy itkuja noihin masuitkuihin.

Osaako joku sanoo mistä löytyis vauvalle kypärämyssyjä jonka vois laitta pipon alle, että sais ton kaulankin suojattua? Toi äippäpakkauksen kun on niin järkyttävän iso.

Tänään menee taas äidillä sormi suuhun kun pitäs pihalle lähtee. Ei vielä mee aina oikeen nappiin toi Nuuron pukeutuminen. Tulee välillä laitettua liikaa vaatetta vaunulenkille. Vielä en oo fleeshaalaria tarvittu,mutta pitäsköhän jo tänään laittaa vai onko vielä liikaa? Eilen oltiin body huppariasu ja pipo ja maattiin makuupussissa vetskari kiinni. Tuntu olevan sopivasti. Tänään onkin paljon kylmempi, tarvii taas vaan kokeilla kun toi neiti on sellanen kuumapakkaus.

Mammiksen Oonalle onnea. Älä nyt meitä ihan kokonaan hylkää vaikka isoja jo oottekin ;)

T: Buuffa ja Nuuro

Vierailija
16/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ei me ihan heti täältä kadota.. ;) Kiitos onnitteluista!!!

Oona on virallisesti 6kk kun kello on lähempänä 17. Hih! Käytiin avoimen pk:n kuvauksessa, sattuikin sopivasti juuri 6kk päivälle. Kivoja kuvia tuli, seisten, istuen, kontaten ja vielä masullaan lampaantaljan päällä. Ai jai.. Juuri laitoin neidin päiväunille vaunuihin, ekaa kertaa makuupussiin, on varmasti tarpeeksi lämmin, mutta ei tuolla taida hiki kovin helpolla tulla tänään kun oli niin kalman kylmä..

REPULILLE onnittelut nyytistä! Tervetuloa munkin puolesta pinoon! Hyvä vaan kun tulee uusia, koska meitä livahtaa juuri muutama (tai on jo livahtanut) tuonne isompien enskojen puolelle. :)

PIKKU-JUSKA ¿ toivottavasti tosiaan munuaisesi ei ole pahasti rikki!!! Pidämme peukkuja. Tulikos kivoja paketteja? :)

EMKALLE pikaista paranemista, ei oo kiva olla kipeä! :( Meilläkään ei oikein tuo peruna ole maistunut Oonalle. Yritetään myöhemmin uudelleen.. Luumu on kyllä ihanaa!

TIPUN minikin kasvaa hienosti. Harmi vaan että ne masuvaivat kiusaa. :( Meillä taidettiin 2kk:n iästä päästä pidempiin yöuniin kun uskalsin antaa Oonan nukkua sängyssänsä masullaan. Siitä oli kyllä noihin masuvaivoihin apua. Nimimerkillä samassa puoli-istuvassa asennossa muutaman levottoman yön viettänyt mama.. Teidän isukki sitten lähtee ulkomaankomennukselle. Varmasti on rankkaa, mutta kyllähän Mini on sitten jo vähän isompi. Ja sitten vaan jos väsyttää eikä yksin jaksa niin apuja joko sukulaisilta, ystäviltä tai vaikka jostain hoitoapua.. Kyllä te pärjäätte! :)

BUUFFA ¿ musta ei ollut piristävää lähteä kylmään räntäsateeseen aamulla.. Plääh. Tulis heti vaan kunnon lumihanget, sitä vetistä välikeliä inhoan.. Meillä oli nyt vaunuihin mennessä (+2-3c) pitkähihainen body, sukkikset, äippäpakkauksen vanuhaalari, tumput, tossut, lämmin myssy ja sujautin tuon paketin makuupussiin. Nukahti alle minuutissa! :)

Ok, nyt syömään ja siivoilemaan! Huomenna tulee isovanhemmat + tädit (eli kummit) kyläilemään. ¿Juhlitaan¿ neidin 6kk taipaletta.. hih! Huiskutuksia!

Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
17/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olempas ollut saamaton kun en ole kirjoitellut moneen päivään, lukemassa kuulumisia olen kyllä käynyt. Mitenkä se joskus on muka niin vaikeeta raapustaa edes muutama rivi kuulumisia.. =/

Varmaan kaikille joskus samoja fiiliksiä?

Mammiksen Oonalle onnittelut puolen vuoden iän saavuttamisesta, älähän tosiaan meitä ihan kokonaan hylkää vaikka isoihin siirrytkin =)

Repulille tervetulotoivotukset! Minäkin joskus olen muistellut vanhoja " tuttuja" ja miettinyt mitä sulle kuuluu? Onnittelut vauvasta!!

Pikku-juska, hyvä että kapalointi auttaa, uni on kyllä todella tärkeää. Niin lapselle kuin äitillekin. Toivottavasti munuais-kuulumiset ovat hyviä.. Ja onnittelut mahtumisesta omiin farkkuihin!!

Emkalle pikaista paranemista!

Tipu, hienosti teillä neiti kasvaa. Toivottavasti masuvaivat helpottaisivat että saisit sinäkin nukuttua kunnolla.

Vai että miehes lähtee ulkomaankomennukselle. Kyllähän sä varmasti pärjäät kaksinkin vauvan kanssa vaikkei sulla kuulosta se edes huolettavan =) Rankkaahan se voi aluks olla mutta kyllä sä pärjäät!

Buuffa, mua kans mietityttää aina toi pukeutuminen kun on uloslähdön aika. Tulee ehkä laitettua mieluummin liikaa kuin että liian vähän. Vaikea kun on toisen puolesta tietää onko kylmä vai kuuma? Kai se kokemus sitten tuo varmuutta, toivoisin niin. Kypärämyssystä en osaa sanoa mitään, mä sain siskolta lainaan yhden joka sopii nyt tosi hyvin. En tiiä mistä hän sen on aikoinaan ostanut. Toivottavasti jostain löydät sopivan.

Mitähän mun piti vielä, Hannnahin vauvelilla tais masuvaivat jo helpottaa. Hyvä niin!!

Me käytiin neuvolassa tiistaina. Paino oli noussut viikossa 225g joten kyllä mun maito taitaa riittää vauvan tarpeisiin. Viime yönä nukuttiin ekan kerran tosi hyvin. Aikaisimpinä öinä on ollut ainakin yks tosi pitkä tissimaraton mut viime yönä syömiset oli n.puolen tunnin sessioita ja uni tuli melko pian syönnin jälkeen. Eilen aamulla nukuttiin jopa 4h putkeen ja melkein samaan päästiin tänäänkin. Masuvaivoja on kyllä täälläkin mutta ei niin pahoja (ainakaan vielä) että olis pitkään tarvinnut itkeä. Nyt näyttää muru heräävän joten täytyy alkaa syöttöpuuhiin.

Mukanaa viikonloppua kaikille!!!!

Hermione ja Onni huomenna 3viikkoa

Vierailija
18/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis kaikille!

Voi kamala tätä tavaran määrää mitä olen kasseihin saanut sullottua... Ihan kuin oltais lähdössä pitemmäksikin aikaa reissuun. No, vajaa viikko ollaan pois kotoa, joten koitan miettiä kaiken mahdollisen tarpeellisen mukaan. Ja kun pohjoisemmaksi ajellaan niin pakko ottaa tytölle lämpimiä vaatteita, jos siellä vaikka talvi yllättäen tuleekin.

Mammis, onnea Oonalle! Ja kiva jos täällä käytte moikkailemassa. Kuukauden päästä tullaan teidän perässä isojen puolelle. Kiva, jos Oonan olo on helpottamaan päin.

Repuli, tervetuloa ja paljon onnea!

Emka, pikaista paranemista sulle! Annat vaan selkeät ohjeet miten pikkuisen kanssa uimassa oot toiminut niin miehesi pärjää varmasti hienosti. =)

Tipu, näin äkkiseltään kuulostaa kyllä hurjalta tuo miehesi työkomennus... Mutta onneksi sulla on ollut aikaa siihen sopeutua. Tsemppiä kuitenkin toivottelen! Onneksi nykyään yhteydenpito on niiiiin helppoa internetin avulla.

Me käytiin muskarin jälkeen tänään mun työpaikalla ja täyttelin hoitovapaalappusen. Ensi vuoden loppuun olen kotona. Ihana olo kun asia on nyt päätetty. =)

Sitten pari kysymystä, jos vaikka joku kerkiää vastailemaan. Eli onko teidän pikkuisilla posket punottaneet nyt kylmemmän ilman myötä? Siis ulkoilun jälkeen sisällä? Musta kun näyttää, että tytön posket ois vähän kuivat ja siksi punoittavat.

Ja sitten te, kenen pienillä on ollut korvatulehdus. Voiko korvatulehdus tulla ilman oireita? Tyttönen on ollut pikkuisen itkuinen parina iltana ja minusta jotenkin hieronut korviaan vähän eri lailla kuin normaalisti. Kuitenkin nukkuu yöt hyvin, ei ole kuumetta eikä valveilla ollessa korviaan haro. Mietin vaan, että pitäiskö valmiiksi etsiä jonkun Jyväskyläläisen lääkäriaseman tiedot, jos tarvis tulee mennä näytille.

Koitan saada tytön nukkumaan ennen kuin lähdetään. Jos vaikka ei koko matkaa torkkuisi...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen tasan 5 kk

Vierailija
19/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään Annin kanssa ensimmäistä kertaa vauvauinnissa. Uinti meni muuten hyvin, mutta Anni väsähti ihan totaallisesti altaassa. Ja itkuhan se sitten tuli ja iso tulikin. Nyt tyttönen nukkuu tissityksen ja uinnin päälle päikkäreitä.

Eilen käytiin ekaa kertaa Annin kanssa katsomassa jääkiekkoa. Matsimatka (450 km yhteensä) meni hyvin (tosin " meidän joukkue" hävisi ja pelasi tosi huonon pelin), joten uskaltaudumme varmaan toistekkin jäähalliin Annin kanssa.

Onnittelut Oonalle 6 kk johdosta.

Pää lyö aivan tyhjää (ja väsyttää uinnin päälle) joten kommentoinnit nyt jää...

Fay ja Anni n. 4,5 kk

Vierailija
20/35 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeastipa vierähti tämäkin päivä...

Tultiin justiinsa takaisin sisälle tuolta tuulesta ja tuiskusta. Täällä Kymissä on kyllä ollu koko ajan niin vilpoisaa tämän mamin mielestä, että olen tainnut ylipukea tuota meidän Naksutinta. Haalari päällä se on vaunuissa oleillut... ja vielä pussissa, mutta vetoketju on sentään ollut melkein auki (paitsi tänään, kun oli ihan järkyttävä tuuli ja kaikkea). Mummu on meille kutonut villapuvun... ihan perinteisen takki + housut setin. Ilmeisesti silläkin pärjäisi. Noh, täytyy kokeilla... Olen vaan ollut hieman huono käyttämään tuota villapukua, kun täällä on tosiaan aina niin hirmuisen tuulista ja tuollaisesta villapuvustahan tuuli menee läpi jotta sujahtaa... vaan toisaalta... eihän se tuuli sinne vaunuihin pääse.

Mä tässä mietin, että alkaako tuo meidän otus nyt jo harventamaan ruokailuvälejä. Nyt se on nimittäin koisinut sisällä vaunuissa puolisen tuntia (en jättänyt ulos, kun oletin, että herää nälkäänsä ihan hetkenä minä hyvänsä) ja se on kuitenkin syönyt viimeksi reilu kolme tuntia sitten.

Meillähän ei äidinmaito ole riittänyt alkuunkaan, vaan kaveri saa tuttelia lisänä. Aamulla se ensin söi molemmista rinnoista vähäsen ja huitaisi sitten vielä kevyesti karvan yli 60ml tuttelia... hmm. Minkäköhän verran tämänikäiset yleensä syö? Kun en yhtään tiedä, mitä se tuolta rinnasta saa irti...

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista ja vauvaonnitteluista... Mukava että porukkaan sopii :)

Buuffa: Juu, meitsi laiskistui... huomasin kyllä, että olit meikäläistä jossain vaiheessa huhuillut, mutta en sitten tosiaan odotusaikana saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Meillä arki alkanut ihan kivasti. Välillä valvotaan ja välillä nukutaan... sellaista normaalia vauva-arkea. Todella kiltti vauva me kyllä perheeseen saatiin, muuta en voi sanoa... ja koputan puuta samalla. Heh, kuten yllä olevasta käy ilmi... hieman on hakemista meidänkin pukeutuminen.

Emkalle pikaisia paranemisia. Nyt on ollut tosi paljon flunssaa liikkeellä kyllä... Silloin, kun me oltiin Naksun kanssa vielä sairaalassa, niin siellä oli kaikki hoitsut flunssan kourissa. Aika jännä, että ne oli kipeänä töissä...

Tipulle jaksamisia... ikäviä nuo pienten masukivut. Rankalta kuulostaa tuo sun tuleva arki. Hienoa kuitenkin, että miehesi pääsee noinkin säännöllisesti tulemaan kotiin. Tuo saattaa kyllä olla helpottava tekijä, että te tiedätte sen komennuksen kestävän vuoden. On joku selkeä päivä, milloin se loppuu, on joku tietty hetki, jota odottaa.

Hermionelle kanssa huiskutuksia... Mukavaa, että mut muistetaan vielä, vaikka olin niin kauan poissa.

Meille ostettiin eilen kantoliina. Onko täällä kukaan käyttänyt sellaista? Liinan osto liittyi siihen, ettei meilläkään masuvaivojen aikaan uni tule kuin sylissä, joten liinan avulla ajattelin selvitä kotitöistä edes hieman paremmin. Nyt on vaan vielä hieman hakusessa tuo sidonta. Tein ilmeisesti hieman liian tiukan paketin ekalla kerralla ja Naksutin oli kuin sardiini purkissa, reppana. Noh, kai sitä oppii, kun ahkerasti harjoittelee.

Vaan nyt täytyy hyödyntää tuon pikkuisen päikkärit ja silittää vähän pyykkiä.

Kaveri muuten nukahti tutti suussa... aiemmin on aina tutti lentänyt siinä vaiheessa, kun on nukahtanut, mutta nyt se jäi suuhun. Metkaa...

R