Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Syyssissien loppuviikko ###

11.10.2007 |

=)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauva, annan ääneni joko Sofialle. Perustelut, lapsi on kaunis ja silmissä on niin viisas universaali katse, että Sofiahan tytöstä mieleen tulee. Myös Aada Sofia tai Aada Olivia käy hyvin.

Haikarapolska ja Olivia 6 vkoa 4 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä tuo " joko" tuli, mutta siis Sofia mielstäni paras.

Vierailija
24/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauva.. Ihan Sofialta näyttää.. =) Toki kaikki nimet ihania...

Ja jatkamaan..

Vierailija
25/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan rakkausvauvalle nimeä Aada Sofia. Vai onko teillä jotkut ihan muut nimet toiseksi/kolmanneksi nimeksi?

Meilläkin pähkäillään kovasti nimeä, ristiäiset on viikon päästä lauantaina mun vanhempien luona (ihanaa, ei tarvi siivota eikä leipoa itse). Mä oon keksiny tosi monta erilaista ehdotusta joista joihinkin oon ihan yli-ihastunut, mutta mies ei ole kovin moneen syttynyt. Katsotaan miten käy. (Dumlellako oli sen Hilla-nimen kanssa sama homma? Mikäs näissä miehissä oikein on ku eivät hyvän päälle ymmärrä??? Meillä mies ei oo ees keksiny tilalle mitään parempiakaan...)

Mä kävin tänään psykologilla, se aika oli varattu joskus kauan sitten vähän niinku " kaiken varalta" , jos oisin sattunu kovin hirveesti väsymään ja masentumaan synnytyksen jälkeen. Mutta nyt tulikin ihan toisenlainen käynti kun meillä on menny niin mukavasti ja mun tunteet vauvaa ja elämää kohtaan on kohdallaan.

Kewalle kovasti voimia. Kyllä tuntuu kurjalta tuo sun tilanne. Jos kokeilet ilmavaivalääkkeitä vauvalle, niin omien kokemusten jälkeen suosittelen mieluummin Disflatylia kuin Cuplatonia. Niissä on kyllä ilmeisesti sama vaikutustapa, mutta Disflatyl on paaaljon helpompi antaa. Sitä annetaan vain kerran-pari päivässä, kun taas Cuplatonia pitäis muistaa ja ehtiä antamaan joka syötön jälkeen. Siis eihän siinä kauan kestä kun ne tipat antaa, mutta aattelin vain ku sullakin on se esikoinen siellä hääräämässä... Meidän vauvan mahaitkuja Disflatyl vähentää ihan selvästi, ja pierut tulee paljon helpommin ulos.

Kävin tänään neuvolassa omin päin punnitsemassa poikaa, tosin en ihan luotettavaa tulosta saanu ku mulla ei ollu vaihtovaippaa mukana joten punnitsin vaipan kanssa ja sit arvioin että paljonko siitä pitäis vähentää. Mutta sainpahan mielenrauhan, tosi reilusti on poika kasvanu. Vaikka miten vähentäis pissavaipan takia, niin silti jäis painonnousua 250-300g per viikko. Toisaalta en ollu ees huolissani ku poika on niin tyytyväinen että tuskin on nälkäinen, mutta kuitenkin jotenkin kaihersi se, kun vauva syö niin harvoin ja joskus silloinkin niin lyhyitä pätkiä. Varsinkin yöt välilllä hirvittää. Kehtaanko ees sanoa (ku te monet muut joudutte heräilemään ja valvomaan niin hirveästi) että meiän pikku-ukko saattaa joinakin öinä syödä vain KERRAN ja muun ajan nukkuu ku enkeli. Kylläpä se sitten toki aamulla ja aamupäivällä tankkaa.

Mitähän juttuja mun oli tarkoitus kommentoida. Hmm. Colatoffeelle kiitos railakkaasta tarinasta, varsinainen päivän piristys, vaikka sulla ei varmasti kivaa ollutkaan itse tilanteessa. Musta ei ois noin suuriin sanoihin! :) Mutta aika yleistä tuntuu olevan se, että miehet ei tajua kuinka paljon ne vois naiselleen antaa ihan vain sanomalla nättejä asioita sillon tällön. Eikö se ois helppo tapa pitää nainen tyytyväisenä??? Sitä paitsi jos mä oon joskus laittautunu niin että mieskin sen huomaa ja jotain kommentoi/kehuu, niin sitten mä näytän vieläkin kivemmalta sen ansiosta että miehen sanat on tehny mulle varmemman ja onnellisemman olon. No olipas hassusti sanottu. Höh.

Meillä nukutaan samassa sängyssä kyllä, mutta eipä se elämä oo sitä mitä ennen. Tilaa on, eikä vauva häiritse, mutta mies tulee monesti sänkyyn vasta mun jälkeen ja sit kumpikin ollaan niin väsyneitä että aletaan vain nukkumaan. Musta ois kiva jutella tai hempeillä iltaisin ku pojat nukkuu, mutta yleensä mä nukahdan ite minuutin kuluessa siitä ku pääni tyynyyn painan. Tai jos mä jaksasinkin jotain, niin sitten mies vain sanoo hyvää yötä ja kääntää kylkeä. Mutta tätä tää nyt vain on, ei tää vaihe loputtomiin kestä. On meillä tavoitteena että joka päivä tulis ees halattua. Eikä se kai oo vielä päässy unohtumaan ihan kokonaan, mutta helposti niin kävis ku sylit on aina täynnä nukkuvia tai rimpuilevia tai leikkiviä pikkupoikia (ei uskois että meillä on vasta kaks lasta, niin paljon täällä on välillä meteliä ja meininkiä).

Nyt on pakko mennä huoltamaan kestovaippapyykkiä, just muistin, sitä hommaa ei oikein saa tehtyä kuin esikoisen nukkuessa...

Vierailija
26/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkausvauvalle kannatan tuota sofiaa, mutta kaikki toki kauniita nimiä. tule kertomaan kuin kävi.

täällä neiti nukkuu söpösti poikittain mun sylissä. ihana pakkaus. kohta jo niin iso...

mukavia juhlia huomenna ainakin piiulle ja rakkausvauvalle. kenellä muulla olikaan juhlat?

nyt siirrän neidin sänkyyn jos onnistuu...

apinaemo

Vierailija
27/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että joillakin on jo ristiäset. Minusta risitäsiä on ollut aina niin kiva järjästellä. Nyt onkin ongelmallisempaa.

Me ei päästä puusta pitkää niiden suhteen. Tänään päätettiin että kotona vietetään ja pitopalvelusta tilataan tarjoilut. Nimi on onneksi jo olemassa ja yhdet kummit. Kummeja täytyisi keksiä vielä lisää ja kastepappi. Meillä on tässä ilmiö; suutarin lapsella ei ole ikinä kenkiä. Meidän kaveripiirissä on pappeja joka oksalla ja nyt ei osasta päättää kuka lapsen kastaa. Minulla on päähänpinttymä että lapsella täytyy olla kasteliina kastepöydällä ja siinä kirjailtuna lapsen nimi. Nyt sitten nimikoin liinan helmaa vapaina hetkinäni. Tyttöjen nimet sain valmiiksi kastetta edeltävänä yönä. Saas nähdä kuinka nyt käy...

Nyt näyttää sairaudet rauhoittuvan. Vesirokkoilija toisin on alkanut yskiä kovasti ja se tietää hänelle korvatulehdusta. Täytyy antaa tänä iltana kunnon laaki maitohappobakteereja ja toivoa ettei menisi tällä kertaa korviin.

Vauva on ihana ja todella rauhallinen mies. Hän nukkuu hyvin ja syö hyvin. Jos on nälkä silloin hän hiukan korottaa ääntään. Nukkuu noin kolmen tunnin pätkiä. Meilläkin falskaa kaikki vaipat. Pieni pippeli suihkuilee minne sattuu. En muista tyttöjen kanssa olleen tämmöistä. Pissasuihkut ovat muutenkin jänniä niitä tulee sinne ja tänne. Esikoinen on saanut kaksi kertaa naamalleenkin. Mielenkiintoista kun on poika!!

Saimme tänään epikriisin sairaalasta. Että siinä voi olla kamala lause; " Löydettiin hengittämättömänä äitinsä rinnalta." Koskahan voin lukea tuon tuntematta syyllisyyttä tai kauhua, itkemättä ja kauhistumatta? Aika paljon joudun nyt tekemään töitä tuolla korvieni välissä.

Nyt pääsen yksin saunaan. Eno leikittää lapsia ja mies laittaa iltapalaa.Luksusta.

terv peikkoäet ja APJ 11 vrk

Vierailija
28/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Sofia olisi ihana nimi vauvallenne rakkausvauva :)

Minullakin meinasi sydän pysähtyä kun luin sen lauseen peikkoäet.. Varmasti siinä menee aikaa ennenkuin sen pystyy lukemaan rauhassa. Onneksi teillä kuitenkin pikku mies voi hyvin ja muillakin sairaudet hellittäny!!! Toivottavasti ei tule sitä korvatulehdusta.

Minä olen yrittänyt nimestä päästä jonkinlaiseen selvyyteen, vaan eipä oikein onnistu. On niin monia hyviä vaihtoehtoja. Tietysti sitten pitää mies saada myös niihin suostumaan :) Muuten ei olla vielä ristiäisiä sen kummemmin mietitty. Yritetään saada pappi joka kastoi esikoisen. Pitänee maanantaina soitella koska hän kerkeäisi kastamaan. Meillä on tyttöjen kahvittelut olleet aina kotona, kastetilaisuus seurakuntatalolla. Että varmaan samalla kaavalla mennään nytkin. JA mies on yleensä tehnyt kakut, katsotaan kerkeääkö nyt tehdä.

Tyttö on ihana ja rauhallinen. :) Syö kyllä melko usein ja on siitä johtuen melkoiset pulauttelut saanut aikaiseksi tänään! Oikein kaaressa lentänyt oksu.

Jaahas, pitää mennä pyykit laittaamaan kuivumaan. Sitä kyllä nykyään riittää...

Hyviä vointeja kaikille =)

outs@ ja neiti 8vrk

Vierailija
29/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä Kirahviinan kanssa että Aada Sofia olis ihan just täydellinen nimi!! Ehdottomasti mun ääni tuolle yhdistelmälle. Onko teillä toiset nimet mietittynä vai käviskö tuollainen? Me mietitään pojalle kolmatta nimeä.. Eihän sitä tarvi olla, mutta kun Markus on mun miehen toinen nimi niin ajateltiin että josko sit kolmas nimi mun puolelta.. Mun nimi on Kirsi ja mun isä on Ari.. Jotain joko mun tai iskän nimeen liittyvää ollaan mietitty. Ainoa joka on tullu mieleen olis Sakari.. Tai mun nimeen Kristian. Vaikeeta. Ehkä jätetään poika suosiolla Luka Markukseksi eikä aleta kikkaieen sen kolmannen kanssa kun ei oikein luonnostaa tule. Ellei teillä sit ole jotain loisto ehdotuksia?

Voi Peikkoäet, kyllä varmaan tosiaan tekee pahaa lukea tuo lause. Olis niin helppo sanoa että älä sitä mieti, mutta kyllä sun on pakko se asia läpi ajatella tai se vaivaa sua aina. Tsemppiä. Luojan kiitos kaikki on nyt hyvin!

Eipäs mulla muuta, aika väsynyt flunssan takia ja kun poikakin kitisi viime yön. TAis mummula reissu Janakkalaan olla pienelle viel liian jännä.. Nyt poju nukkuu ja taitaa seuraa tehdä nyt tää äitikin. Joka muuten on horoskoopiltaan skorpioni =).

Hyvää viikonlopun alkua ja oikein ihania ristiäisiä kaikille joilla ne tänä viikonloppuna on!

Colis ja Luka

Vierailija
30/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiulle.oikein tunnelmalista ja mukavaa suurta juhlapäivää!

kaylightilläkin on muistaakseni vaaviv ristiäiset joten oikein mukavaa ristiäis päivää!

ja kaikille muillekin toki leppoisaa lauantaita!

kiitokset kaikille huutoäänestykseen osallistuneille:)

ilmoittelen minkä nimen valittiin kun juhlat on ohi,nyt hommiin........

Vierailija
31/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla siis 1 aste pakkasta ja neiti on hiihtämässä. No, eilen aamulla sama juttu. Katsoi ikkunasta ja totesi, että äiti pihalla on talvi. Aamupalaa ei raskinu kunnolla syödä, kun pihalle jo 8 jälkeen piti päästä...taisin ite olla samanlainen.

Meillä meni viime yö oikein hyvin. Poika nukkui melkein 6,5 tuntia ja minä sen saman ajan ja kertaakaan en heränny. Kyllä teki niin terää, että toivon lisää samanlaisia. Toissa yönäkin poika nukkui melkein 6 tuntia, mutta minä heräsin. Kyllähän sekin tietysti oli juhlaa, kun ei tarvinnut tissittää siinä välis.

Tänään pitäisi laittaa kamppeita kasaan, kun huomenna lähdetään reissuun. Eli viikko taas pimennossa. On siinä meikäläisellä lukemista, kun kotia tullaan. Eli ensi viikon alussa sitten olen jo taas remmissä mukana. Posiolla taidetaan poiketa ja sitten taas menemme sinne kalajoelle muutamaksi päiväksi. Olen kai jo kertonutkin tästä reisusta jossain vaiheessa. Mutta, kun tuntuu, että tuo muisti kulta ei ole oikein palautunut tuon odotuksen jäljiltä. Onko kenties muilla samaa ongelmaa...? :)

Seurakunta järjestää tänään kaikille 4-vuotialle synttärit. En sitten millään jaksaisi lähteä neidin kanssa sinne, toivotaan, että se unohtaa sen...olenpas minä kauhea. Mies on hakemassa asuntoautoa juuri sillon ja mun pitäisi ottaa poika mukaan, mutta, kun sielä on niin paljon niitä immeisiä ja kaikki lääppimäs...en jotenkin haluaisi. Sitä mietinkin, että otan vaunut mukaan ja laitan pojan nukkumaan sinne siksi aikaa kun sielä ollaan. Ei kestä kuin pari tuntia. Mekkoja myöden neiti haluaisi laittaa sinne päälle ja minä kun ajattelin lähinnä farkkuja.

Mutta koittakaahan voida ja pitäkää vaaveista huolta ja myös itsestänne. Miehillä niin väliä... :) Voi, olla että tänään vielä palailen purkamaan hermojani...

Mukavaa päivää kaikille, joilla tänään ristiäiset.

vm78 ja Eetu 5vko

Vierailija
32/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pinolla sen verran mittaa, etten taida muistaa mitään kommentoitavaa.. Kovasti ollaan ajatuksissa mukana ja myötä elämässä kaikkien iloja ja suruja!! Kewalle lämpöinen hali! Colis sai tosiaan naurut aikaan täälläkin (voi meitä naisia!). Peikkoäet, karvat nous ihan pystyyn kun luin tuosta epikriisistä! Rakkausvauva, Mä taidan antaa ääneni Aadalle :)

Meillä on pikkasen nuhailtu - Pienellä polosella on flunssa. ONNEKS on saanut yöt nukuttua tosi hyvin. Päivällä sitten enemmän ja vähemmän sylitellen ja muuten rauhoitellen. Mutta tänään on jo ollut parempi päivä :)

Jaa, ruokakutsu - palaan..

Vierailija
33/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan kaikkea mukavaa ollaan saatu kokeilla tyttösen olon helpottamiseksi. Apteekista hain sellaisen imu-jutun, mitä ne nyt onkaan - ja se on kyllä hyvä! Viime yönäkin kerran noustiin miehen kanssa imemään räät pois. Ja ulkona nukkuminen on helpottanut myös hengittämistä.

Mun on kyllä nyt pakko vähän hehkuttaa - On niin hyvä fiilis :D Vaikka vauva vaatiikiin meiltä vanhemmilta tällä hetkellä tavallista enemmän huolenpitoa. Ollaan oltu miehen kanssa molemmat tosi energisiä ja ihan pelottavan onnellisia! Jokainen hetki tässä arjessa tuntuu tällä hetkellä juhlalta. Aamulla nousen pirteänä ja illalla painan pääni tyynyyn tyyväisenä. Parisuhdekin voi ihanasti, haleja ja pusuja riittää päivän jokaiselle tunnille. Mies on ihan rakastunut minuun ja mikä parasta haluaa minua enemmän kuin varmaan koskaan ;D Aivan ihanalta tuntuu!

Onhan tämä varmasti harvinaisempaa näin - useimmiten varmasti on juuri niin kuin muutamat täälläkin olivat kokeneet, ettei läheisyyttä tahdo löytyä ja mielikin tekee tepposia suuntaan ja toiseen! Kovasti lähettelen näitä rakkaus-säteitä kaikille niille jotka niitä kaipaavat!!

Mutta nyt odottelee potut muussin tekoa ja nälkäiset kaverit (mies ja tyttö) odottelee jo potua pöytään!!

Dumle ja Hilla 2vkoa

Vierailija
34/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa. On jääny kirjoittelut viime aikoina ihan tyystin. Päivät on menny niin nopiaa eteenpäin.

Ylös noustaan joskus yheksän pintaan ja sit syömisien ja aamupesun jälkeen lähetään kärryttelemään. sitten onkin vuorossa siivousta,pyykinpesua ja ruuanlaittoa. Yhen jälkeen nukutaan koko perhe päikkärit sängyssä ja iltapäivällä taas käydään kärryttelemässä. Illat siten onkin mennu aikalailla Veslin itkiessä. Kun vihdoin saanu sen nukkumaan illallanoin 22.00-23.00 välillä niin on itekin jo ihan täysin sänkykunnossa.

Yöt menee suurimmaks osaks hyvin. Silloin ei itketä ollenkaan, mutta aamuyöstä ollaan tosi tiheään tissillä. Yleensä alkuyön nukkuu omassa sängyssä ja sit aamuyöllä siirtyy meidän väliin.

Vähän on iltaitkut vähentyny kun vaihdettiin jekovittiin tipat ja olen alkanu antaan iltasin enemmän korviketta ja jättäny tissin antamisen väliin.Iltasin menee nannia noin 130-140 ml.

Tiistaina oltiin neuvolassa ja Vesli painoi jo 4075. Viikossa oli tullu lisää yli 350g. Joten hyvin poju kasvaa. Itekin olen saanu painoa pois.Sairaalaahan mulle jäi vain noin 3,5-4 kg. Kotiin tulon jälkeen noin kahessa viikossa mulla lähti sit noin 6-7 kg. Joten ihan hyvältä näyttää. kesän tavoitteeseen ois vielä noin 10 kg. Viikon päästä mun pitäs aloittaa kuntosaliharjoittelutkin. Ihanaa!

Muutaman kerran olen käynyt jo yksin kaupungilla, kun mies on ollut Veslin kanssa kotona ja maanantaina olen minäkin menossa kampaajalle laikkauttaan hiukseni ja laittaan raitoja. Pakko saada uudistaa itteensä jotenkin. Jos veis huomion tältä mahalta. :)

Mieskin oli eilen viettämässä varpajaisia. Tuli tänään vasta iltapäivällä kotiin, kun varpajaiset oli miehen kotipaikkakunnalla 80 km päässä. Mukavasti meni ensimmäinen yö ihan kahestaan Veslin kanssa. Niihin saakin tottua sitten kun mies lähtee taas reissuun. Onneks ei ainakaan vielä ole mitään tietoa töistä. Saa vielä olla meidän kanssa kotona.

Mutta nyt takas sohvalle nautiskelemaan miehen seurasta. Poika nukkuu toivottavasti vielä hetken parvekkeella.

Uma + Vesli 3vk 1pv

Vierailija
35/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä ajan kulumista. Uman Veslikin on jo yli kolme viikkoa, vielä äsken toivottiin porukalla, että voisi jo syntyä. Kuulosti mukavalta ja hyvissä uomissa olevan teidänkin elämä.

Muutama kommentoitava on unohtunut. Haikarapolska taisi kysellä rota-rokotteesta. Me aiomme ehdottomasti ottaa sen pojalle. Esikoinen oli aikoinaan rota-tutkimuksessa ja sai oikeaa rokotetta. Hänelle ei tullut sivuoireita rokotteesta ja eikä rokotetta piikitetä. Myöskään hänellä ei ollut vatsatauteja vuosiin. Nyt ainakin näyttää siltä että tauteja tulee isompien lasten mukana ikkunoista ja ovista, joten emme kaipaa rotaripulia joukon jatkoksi. Siispä juu rota-rokotteelle.

Kestovaippailijat, mitä lisäimuja käytättä jos on villahousut käytössä? Meillä poju on tosi kova pissailemaan ja tuntuu että kaikki fyllit fuskaa. Joku mietti vaippojen kosteutta. Minä näin kerran eräällä kestovaippailijalla alimmaisena kerroksena mikrofleecestä tehtyjä liinoja. Yritin löytää mikrofleeceä, mutta en löytänyt. Meillä on nyt muutama liina kangasta (en muista mitä nimeltään) jota voi käyttää kuorihousujen sisimpään kerrokseen. Päästää nesteen läpi mutta pinta on kuiva. Tämän liinan päälle sitten harsot yms.

Nyt on pojalla nälkä....

moi

peikkoäet

Vierailija
36/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja hyvin hatara pää....ei oo pienintäkään muistikuvaa mitä oon kirjottanu niinä harvoina kertoina kun oon kerenny, mut sori jos tulee toistoa. meillä tosiaan oli ensimmäinen hyvin huono nukkuja, sellasia tunnin pätkiä välillä jopa 2 h putkeen ja ois ollu valmis leikkimään jne, ei siis itkeskelly, oli vaan hereillä ja tätä jatku n. 2v ikään.....eikä ikinä nukkunu päikkäreitä jne...nyt jätkä on 4 vko ja 2 pvä ja ei oikeestaan muuta teekkään kun nukkuu ja syö, tuntuu ihan uskomattomalta, et voikin olla sellanen muksu!!!!!! mutta onneksi on et riittää aikaa ja voimia sikoiselle.

Colis, kyllä oikea skorpioni-purkaus.....meillä oli aluksi lievää riitaa kun " ajoin" miehen toiseen päähän taloa nukkumaan, mies ei oikein aluksi meinannu hyväksyä ajatusta, mutta nyt on ylen tyytyväinen ratkaisuun..hällä kun ma-pe soi kello 04.40 ja ei kun töihin lähtö....perustelut oili et hän jaksais käydä töissä ja jopa auttaa mua kodin ja lasten hoidossa iltasin kun nukkuu edes yöt hyvin ja kun opiskelee vielä töiden ohella, niin ei ihan hirveesti tulis tapeltuakkaan väsymymksen takia.

...meinaa olen myös skorpioni ja taitava saamaan riidan aikaan ihan olemattomista asioista....

jätkä oli viime pe neuvolassa 51 cm ja 3690g, eli ihan hyvin kasvanu, nyt saatiinkin 2,5 viikkoa aikaa seuraavaan punitukseen, helpottaa kun ei tartte saada muksuja aina liikkeelle.....

jahas, nyt kuulostaa siltä et äitin tissejä taas kaipaillaan, ei kun hyvät viikonloput!!!

maitohamsteri ja Miro Aukusti 4 vko ja 2 pvä

Vierailija
37/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitta ihmeessä vauvalle rintamaitoa nenään. meiilä esikoisella sain sillä tavalla nuhat pois! pipetilla vaan aika reilusti, kokeile!

meidän jätkä pulauttelee vieläkin kauheasti!!! huomenna soitan ja kysyn että onko normaalia... yöt 2 h unipätkillä, ei näytä kyllä pidentävään niitä unia ollenkaan, eilen vielä lisäksi valvoi 1,5 tuntia yöllä! ihme että päivisin niinkin hyvin jakselen, vaikka hirveän kiukkunen ja hermostuva olenkaan.

voimia kaikille, enpä kerkeä kommentoimaan mitään...

kewa ja poika 3,5vko

Vierailija
38/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään palkitsis itseään kovasta urakoinnista ja ottais ihan rennosti koko päivän. Ollaan tässä pari-kolme päivää puunattu kotia lattiasta kattoon, vaihdettu järjestystä ym. Ja muutenkin tuntuu et on aika hulina viikko takana.. Tästä viikonlopusta onneksi alkoikin syysloma - Ihanaa, loma eskarista tekee varmasti hyvää niin lapselle kuin äidillekkin ;)

Kiva muuten kuulla taas Umastakin, hyvin tuntuu sujuvan :) Ja tietty kaikkien muidenkin kuulumisia on yhtä mukava kuulla.

Taas viime yönä imettiin räkää reppanan nenusta - tänään ollutkin sitten parempi, aamulla viel oksenti ihan kunnolla limaa ulos. Joten eiköhän se tästä..

Aika hurjaa miten tuo pimu on jo ison oloinen - Jaksaa jo tosi hyvin seurailla ympäristöä, tapittaa niin ihmeissään ja päätä jaksaa kannatella myös tosi hyvin. Vauva aika menee liiian nopeesti..

Tuosta navasta mun pitikin kysellä teiltä viisaammilta - Kun Hillalla tulee siitä vieläkin verta, päivittäin kertyy kuivanutta verta, jota putsailen topseilla. Napatynkä kuitenkin on irronnut jo viikko sitten!! Onkohan ihan ok?!

Taitaa olla taas ruokakutsu ;)

Rentouttavaa sunnuntaita myös muille mammoille!

Vierailija
39/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin navasta vielä tulee veristä töhnää. Nyt näyttää jo puhtaammalta. Samoin meillä tynkä irtosi viikko sitten. Muistelen niin että aikas pitkään napaa on saanut putsailla tytöilläkin. Eli eiköhän teilläkin liene ihan normaalia.

Muistamisesta; olen tässä huomannut että en muista juuri mitään meidän keskimmäisen vauva-ajasta. Mietin juuri tuota napa-asiaakin, enkä muista yhtään mitään. Kaiketi napa joskus irtosi ja puhdistettiin kaiketi sitä. Sen muistan, että sain rintatulehduksen kun vauva oli kaksi viikkoa ja muutimme kun hän oli kolme viikkoa. Mutta miten vauva nukkui, söi, tai teki muuta niin en juurikaan muista. Ilmeisesti elimme hiukan sumussa; isompi oli 1 v ja 5kk ja sitten vauva ja muutto samaan syssyyn. Miksi tämän kirjoitan - no siksi että te joilla on lyhyellä ikäerolla lapsia, muistakaa armahtaa itseänne ja levätä joka välissä!

Leppoisa sunnuntai. Vettä sataa ja eno leikittää isoja lapsia ja isi laittaa ruokaa, kolmas pyykkikoneellinen pyörii ja minä menen vauvan viereen nukkumaan.

Moit, peikkoäet ja APJ 13 vrk

Vierailija
40/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti omaa napaa, meillä arki sujuu jo tietyllä " rutiinilla" . Olivia nukkuu yöt varsin mallikelpoisesti, syöden yhden kerran. Kaksi kertaa olemme saaneet nauttia nukkumalla läpi yön ilman herätystä. Viimeisin tapahtui perjantain ja lauantain välisenä yönä ja se oli kyllä luxusta, kun olin nauttinut pari lasillista viiniä ja saunaoluen ja mietiskelin, että yöllä annan varmuuden vuoksi pakastettua rintamaitoani pullosta, muuta eipä siis tarvinnut. Aamulla tyttö herää noin klo 6, jonka jälkeen aamupesut, vaipanvaihto. Pian sen jälkeen ottaa noin 3 tunnin unet, jolloin itse joko nukun hänen kanssaan tai teen kotihommia. Heräiltyään seurustellaan ja touhutaan yhdessä, kunnes on aika mennä ulos nukkumaan vaunuihin, jossa viihtyy 2-4 tuntia riippuen päivästä. Iltapäivällä neito on virkeimmillään ja valvoo yleensä useita tunteja, välillä saattaa ottaa pikku päikkärit. Iltaisin alkaa tankkaus ja syli ainoastaan kelpaa, kunnes noin klo 21-22 menee yöunille. meilläkin siis edelleen ajoittain noita vatsavaivoja, mutta tuntuu helpottavan päivä päivältä.

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte Rela-tippoja ja Rota-rokote asiaa. Tiistaina neuvola, jolloin on päätettävä mitä tehdään sen rokotteen kanssa, tällä hetkellä olen kallistunut siihen, että rokote otetaan.

Kaikille nuhanenäisille Sisseille suosittelen keittosuolatippoja tiputettavaksi nenään ja sen päälle imuttelua esim. Nenä-Friidalla. Meillä toimi tämä oikein hyvin, keinot testattiin kun tyttö oli kaksi viikkoinen ja sairastui meiltä vanhemmilta saamaansa flunssaan.

Itkuhälyttimestä Dumle kyseli, meillä on Philipsin SCD361 malli ja olen ollut tyytyväinen. Toimii ainakin meillä hyvin.

Mitenkä eilen juhlat sujuivat rakkausvauvalla, Kaylightilla ja Piiulla?

Minkäs nimisiä Sissejä meillä on keskuudessamme?

Oli kiva kuulla Umasta! Hyvä, että siellä kaikki ok.

Kewakin vaikutti piristyneen, hyvä!

Outsalle, kiitos kauniista sanoistasi tässä taanoin :).

Tunnelmallista Sunnuntaita kaikille!

Toivottaa Haikarapolska kera pesueen