Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Syyssissien loppuviikko ###

11.10.2007 |

=)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yö jostain syystä hyvin rikkonaisesti.. Poika heräsi kolmen tunnin välein, eikä tahtonut millään alkaa nukkumaan syötön jälkeen.. Nyt kyllä nukkuu sitterissä tyytyväisenä.. =/

Mutta siis Kewa, nyt viimeistään kaikki apuvoimat remmiin mukaan, tarvitset itse lepoa!! Ja sinuna tosiaan ottaisin yhteyttä neuvolaan yms. tuon pulauttelun takia.. Jos vauva on nälkäinen ja itkee siksi.. Onkohänen paino noussut?

Vaunuissa nukkumisesta.. Meillä poika kyllä vetää unia vaunuissa.. Alkuun meinasi olla niin, että heräsi kun vaunut pysähtyi, mutta onneksi nyt oppinut tavoille.. =)

Täällä ollut melkoista sutinaa tämä viikko.. Onneksi miehellä huominen vapaata, että saadaan kaikki valmiiksi lauantaita varten.. Itseasiassa pitäisi aloittaa voileipäkakun täyttö, että ehtii kostumaan tasaisesti lauantaiksi.. Jotenka moikkelis taas!

Vierailija
2/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11441272&p=1&tmo…

Enkä sitten kerennytkään enempiä naputtelemaan - Meilläkin on pikkuinen flunssassa ja nukkuminen rohimisen takia vaikeaa :/ Eli siis hyssyttelemään raukkaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vain pikaisen viestin, kun muuten pitää mennä...

Kewalle tulin vain sanomaan, että välttämättä tuo pulauttelu ei ole vaarallista, jos vain paino pienellä nousee! Meillä jäbä pulauttelee päivittäin, välillä tulee iso puklu, välillä vähän pienempi. Ja mulla se johtuu siitä, että maitoa tulee reilusti ja jäbä hotaisee sen niin pikavauhtia, ettei tahdo oikein pysyä mukana. Ja kun ilmaa kertyy ja tulee röytäys, niin sen mukana pulautus. Ja tätä on ollut ihan alusta asti. Itsekin huolestuin asiasta ja mietin, että nouseeko jäbän paino ollenkaan, mutta jo 3vkon neuvolassa painoa oli tullut melkein kilo lisää eli ravintoa kyllä saa.

Tuo ähinä ja vääntyily kuulostaa kyllä tutulta eli epäilen, että vauvallasi on ilmaa vatsassa, eikä sen takia esim. pysty nukkumaan. Koita vaan sinnikkäästi röyhtäyttää ja pyydä rohkeasti miestäsi öisin röyhtäyttämään vauvaa, että saat itse levättyä. Mä ainakin muutaman päivän jälkeen herätin miestäni röyhtäyttämään jäbän, jotta pystyin itse nukahtamaan.

Sinun täytyy itse myös levätä, kuten täällä on jo kirjoitettu! Tiedän, mitä on väsyä...kakkosen kohdalla mulla kävi niin ja sitten alkoi mulla jo univaikeudet ja masennus...Uni on tosi tärkeä, koska ethän muuten jaksa hoitaa lapsia! Ja tosiaan rohkeasti pyydät miestäsi auttamaan ja jos et itse pidä pahana, niin annat vaikka yöllä pullosta maitoa (tai siis pyydät miestäsi antamaan), jotta saat itse levätä.

Kovasti tsemppiä lähettelen! Soita neuvolaan/sairaalaan ja kysyt sieltä apua! Jos tuo pulauttelu mietityttää, niin käy punnituttamassa vauva neuvolassa, niin näet, nouseeko paino.

Olet ajatuksissani,

-Ultsi kera Lukaksen 4vkoa-

Vierailija
4/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti melkein pari viikkoa kävi neuvolassa ja tässä tulos:

Paino nyt 4530 g ja pituus 56,5 senttiä. Pipo 37,8. Napa laapistettiin ja kaikki oli kondiksessa - oma veriarvokin hyvässä nousussa JES!. Pomppasin itse siellä odotellessa vaakalle ja tulos oli -11 kg verrattuna viimeiseen neuvolakäyntiin odotusaikana eli hyvällä mallilla. Ei ihme että mahtui jo omat farkut jalkaan.

Melkoista painonvartijoiden puuhaa minulle tämä synnyttäminen ja imettäminen kaiken kaikkiaan. Jospa tällä kerralla vielä saisin ne kilot pysymään poissa, painoindeksi oli kuitenkin ennen sissiä taas 24 eli varaa pudottamiseen on.

Nyt taidan pistellä jotain ruokaa naamaan ja sitten tissittää tytön täyteen jos saisimme vaikka hetken nukuttua ennenkuin isosiskoa pitää lähteä jo hakemaan hoidosta.

Jaksamista kaikille!

t: Typykkä, viime yönä viitisen tuntia pätkissä nukkunut alien

Vierailija
5/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten nyt siis mammat, varsinkin te, joilla kovasti huolta ja murhetta siellä kotosalla VOIMIA ja USKOA tähän hetkeen ja tulevaan! Minäkin juuri luin Kewan tekstiä ja kovasti olen huolissani sinun jaksamisestasi. Jotakin tällaista arvelin siellä kotona olevan, kun hetkeen et kirjoitellut. Paljon on hyviä neuvoja sadellut, joten en nyt enää niitä lähde toistelemaan, mutta todellakin tämä on se hetki, jolloin pitää rohkeasti lähteä hakemaan apua. Nyt vaan kännykkä käteen ja soittamaan. Sen verran kerron omista kokemuksistani keskimmäisen kanssa, joka oli todella kova pulauttelija. Syömisen jälkeen neiti oksensi kaaressa kaiken pois ja meillä kävikin sitten niin, että paino ei alkuun noussut iha toivotulla tavalla. Sain neuvolasta puntarin kotiin lainaksi, jolla punnitsin vauvan ennen ja ja jälkeen syötön, pulauttelun jälkeen, jotta pystyttiin arvioimaan kuinka paljon vauva loppujen lopuksi sai maitoa. Meillä epäiltiin mahanportin ahtaumaa, mutta lopulta selvisi, että kyseessä ei kuitenkaan se ollut. Siihen aikaan, noin 11v. sitten markkinoilla oli vielä nestemäinen Prepulsid niminen lääke, jota annoin vauvalle lääkärin määräyksestä ennen syöttöä ja tämä hillitsi pulauttelua erittäinkin hyvin. Nykyään lääke on tietääkseni poistettu markkinoilta. Kysele neuvolalääkäriltä onko vastaavaa valmistetta enää saatavilla ja tietenkin perinpohjaiset tutkimukset olisi hyvä tehdä, koska kuvaamasi pulauttelujen määrä on niin valtavaa, että enää se ei ihan tavalliselta kuulosta. Toisaalta jos vauva syö usein ja paljon voi sekin tuon pulauttelun aiheuttaa. Joku puhuikin siitä lohtusyömisestä ja myös joku toinen mainitsi siitä syöttövälien pidentämisestä. Hyviä neuvoja kokeiltavaksi. Paljon jaksuja sinne, Kewa!!!!

Olipas kiva kuulla myös Kaylightin kuulumiset pitkästä aikaa! Sinullakin on kädet täynnä töitä katraan keskellä, jaksuja sinne myös kovasti! Toivotaan, että tytön, jota Sanniksi kutsuttiin :), vatsavaivat helpottaisivat.

Mitähän Umalle ja monelle muulle ennen niin aktiivisesti kirjoittaneille kuuluu? Peikkoäet? Auringontytär?

Meillä on taas tällä viikolla käynyt vieraita, eilen eräs kaverini viihtyi meillä lähes tulkoon 5 tuntia. Kiva oli höpöttää ja hoitaa vauvaa siinä samalla kaksissa tuumin, kun ei neito suostunut oikein nukkumaan edes ulkona. Vatsan kipristelystä täälläkin kärsittiin. Illalla olin esikoisen, jo 7.luokkalaisen vanhempain illassa ja isi hoiti tyttöä. Yöt onneksi menevät jo oikein hyvin, tyttö herää vain kerran, noin klo 4 aikaan syömään. Muutama yö takaperin hän nukkui ensimmäisen kerran koko yön läpeensä ja nyt elän toivossa, että piakkoin se olisi " pysyvä sopimus" :).

Jekovitistä vielä, mun käsittääkseni se ohje menee niin, että eka päivänä annetaan 1 tippa, toisena päivänä 2, kolmantena 3 jne, mutta voi tietenkin olla, että sitä voi antaa noinkin, kuten pikkuvarpunen mainitsi (meniköhän nimimerkki oikein?).

Fiialle, oikein paljon onnea!!! Tervetuloa tälle puolen!

Piiulle, Kaylightille ja muille ristiäishuumassa (ja vihkimishuumassa) oleville toivotan onnea valmisteluihin ja edelleen stressivapaata juhlapäivää!

Jaahas, nyt kotihommien ääreen

Vierailija
6/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin huono yö takana.Ei neidin takia vaan miehen kanssa oli illalla riitaa kun alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa kun mies on nyt 5 viikkoa nukkunut olkkarissa.Syykin siihen löytyy.Kun tultiin sairaalasta oli mihellä kova kuume ja flunssa jonka takia kuorsaus oli aivan järjetöntä ja sitten sillä pamahti selkä eikä voi olla kuin kovalla alustalla ja kun on ollut pitkään kipeänä(eka suht terve viikko menossa)niin on tosi väsynyt ja kun pään tyynyyn kallistaa niin alkaa kova kuorsaus enkä mä voi sellaisessa metelissä nukkua joten tietty parempi että nukkuu eri paikassa MUTTA kun meidän suhteeseen on aina kuulunt läheisyys erittäin vahvasti niin nyt alkaa tämä mamma jo hyppimään seinillä.Seksiäkin olisi kiva välillä harrastaa nyt kun alapääkin on niiden estrogeeni lääkkeiden ansiosta parantunut.Viimeyönä aloin sitten väsyneenä miettimään että ei varmaankaan muo enään rakasta vaan jotakin muuta,joka on sinänsä huvittavaa kun nyt on ekaa viikkoa vauvan syntymän jälkeen töissä eikä edes tee täysiä päiviä joten olisi aikast hankalaa sivusuhteita harrastaa..noi ajatukset tulee tähän päähän varmaan siitä kun tunnen olevani epäviehkeä ja juuri nyt todella tarvitsisi huomiota ja läheisyyttä.Onhan tässä tietty sekin että lähekkäin voitais olla vasta puolen yön jälkeen kun vauva nukkuu ja puolilta öin on mies jo niin väsy että torkahtelee istualleen.

Viime yönä valvoin sitten neljään asti miettien näitä ja välillä syöttelin vauvaa ja seiskalta sitten ylös:O

Tiedän että turhaan tälläisiä vatvon kun kuitenkin joka päivä sanotaan että rakastetaan mutta uni velka painaa täälläkin ja sitten väsyneenä kaikki asiat paisuvat.Tänään pitää kyllä keskustella.

Muo kanssa välillä tosiaan kyrsii neidille jatkuva seuran pito kun ei nuku kuin pieniä torkkuja (nytkin monet kerrat oon tutin laittanu suuhun)ja tissi suussa koko ajan.Välillä annan kyllä tuttelia kun en jaksa imettää ja hoituu homma nopeemmin.nyt alko just huutaa,viihtyiskö tässä sylissä hetken.vauva on TOSI IHANA ja kova väläyttelemään ihania hymyjä ja juttuakin on tullut jo parin viikon ajan,siitä saa kyllä ihanasti lisää virtaa.voi ei täys huuto päällä pakko jatkaa myöhemmin

Vierailija
7/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotin tuttelia kun oon tissitelly taas koko aamun.mulla on vielä aamutakki päällä ja tukkakin yönutturalla kun on ollut neidillä vähän hankala aamu.mietinkin tuossa että mieletila mullakin kohenisi varmaan jos laittautuisi mutta en ala kyllä tukkaa kähertämään ja naamaa ehostamaan jos neiti huutaa koko sen ajan..

lauantaina meilä on ristiäiset ja sitten illalla olen menossa kummitädin kanssa oluelle.baarit ei iske mutta aikuiskaveri seura kylläkin.oon tullu pitkän pähkäilyn jälkeen siihen tulokseen että en ole huono äiti jos lapseni hylkään muutamaksi tunniksi illalla lapsen enkä ole yöllä syöttämässä,mikä ei ole onneksi vaaville uutta sillä iskä on kyllä yöllä pullosta syötellyt..nyt täytyy lopettaa

palataan taas

Vierailija
8/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISOT KIITOKSET KAIKILLE NEUVOISTA!!!! kyllä te vaan olette ihania kaikki, liikutuin kyyneleihin asti kun viestejä luin.

meillä olikin sitten eilen ihan ok ilta. ostin cuplatonia, en tiedä oliko tästä apua? poika nukkui joa 2-2,5h yöllä kerrallaan, joten hengissä ollaan. ja sain jopa äskein otta 40min päikkärit. elämä taas hymyilee...pulauttele varmasti sen takia kun syö niin usein, painoa kuitenkin tulee lisää. pitäis yrittä syöntien väliä pidentää, mutta aina se ei onnistu. no päivä kerrallaan, onneksi mies otta iltaisin vauvaa/esikoista.

vielä kerran kiitokset ja halaukset, nyte ulos poikien kanssa kewa ja poika3 vko

Vierailija
9/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä Cublatoneista varmasti apua saa. Meillä oli ne esikoisella käytössä. Oletko Rela-tippoja kokeillut? Niitä annoin kakkoselle ja nyt tälle neidille. Olen todennut hyviksi.

Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, ota kaikki apu vastaan =)

-meillä kans neiti jonkin verran pulauttelee, syö tosiaan aika tiheään..

Kyllä se tämä aika vaan juoksee, neiti tuli jo viikon vanhaksi :)

Rakkausvauvalle kanssa halit =) Tuo läheisyyden kaipuu on täälläkin aika kova.. Itku herkässä joka asiasta. Eilenkin aloin itkeä kuin mikäkin niagara, kun mies tuli kotiin tyttöjen kanssa ja olivat ostaneet kukkia ja lahjan (synttärit oli siis eilen.) Ei siitä itkusta meinannu tulla loppua.

Sit toinen mikä saa itkemään on kun tytöt hoitoon aamulla lähtevät. Heillä siis paikka vielä tämän kuun loppuun. Varmasti tämä on hyvä ratkaisu tähän alkuun, mutta aina sitä vaan miettii mikä on oikein ja mikä väärin. Varinkin nyt kun on tosi herkässä mielentilassa niin on kyllä aivot melko sekaisin!!

Kaylightilla siellä taitaa olla melkoinen vilinä päivisin :) Isot halit ja jaksut myös sinne!!

Haikaranpolska se aina kirjoittaa niin ihanasti ja viisaasti =) Teillä taitaa siellä mennä hyvin vauvan kanssa ja saat nukuttua hyvin!! Niinhän taisit viestissä mainita että kerran vaan neiti syö yöllä.

Jaahas, tänään olisi sitten ilta keskenään tyttöjen kanssa. Saas nähdä kuinka sujuu!! Riippuu tietty tämän pienimmän olosta.

Ulkona voisi lähteä pistäytymään. Kirpsakka syksyinen ilma siellä taitaapi olla :)

Mutta lopettelen tältä erää.

Kaikille isot halit!! Tämä on ihana palsta kyllä :))

outs@ ja tuhiseva neiti 7vrk

Vierailija
10/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Kewalle!!!

En enään muista mitä piti kommentoida, antakkee anteeksi! :)

D-tipoista meillä on käytössä Jekovit ja ohjeet alotukseen saatiin 1 tippa ekalla viikolla ja toisella 2 tippaa kolmannella viikolla 3 tippaa...aina 5 tippaan asti...

Meillä oli Eetulla 1kk neuvola tänään. Kaikki oli ok. Mittoja seuraavasti 4930g 57cm ja pipa 39cm.

Nyt on ihan tyhjä pää. Ei tule mitään mieleen mitä pitäisi laittaa, mutta palailen takaisin jossain vaiheessa. Esikoinen lähtee miehen kanssa pihalle hakeen puita, että saa pirttiä lämmittää ja meikäläinen taitaapi laittaa kahvia...

Vierailija
11/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Kewalle!!!

D-tipoista meillä on käytössä Jekovit ja ohjeet alotukseen saatiin 1 tippa ekalla viikolla ja toisella 2 tippaa kolmannella viikolla 3 tippaa...aina 5 tippaan asti...

Meillä oli Eetulla 1kk neuvola tänään. Kaikki oli ok. Mittoja seuraavasti 4930g 57cm ja pipa 39cm.

Nyt on ihan tyhjä pää. Ei tule mitään mieleen mitä pitäisi laittaa, mutta palailen takaisin jossain vaiheessa. Esikoinen lähtee miehen kanssa pihalle hakeen puita, että saa pirttiä lämmittää ja meikäläinen taitaapi laittaa kahvia...

Vierailija
12/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Kewalle!!!

Vierailija
13/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin viestiä, niin tuli vaan, että viesti ei ole luettavissa. Se on poistettu tai siirretty muualle... Siksi siis moneen kertaa, kun ihmettelin, että miksei muka mene läpi...

Vierailija
14/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kai lähes vuorokauden palstatauolla. =) Se on mulle jo pitkä aika, kun täällä tulee roikuttua! Sen verran mukavaa seuraa täällä.

Kiva kuulla, että kewalla helpottaa elämä. Toivotaan hyviä päiviä jatkoonkin. Rakkausvauva, koeta pärjätä! Meilläkin mies nukkuu työhuoneessa, että saa nukuttua paremmin ja vahtii samalla isompien lasten mahdolliset yöheräilyt, että läheisyys on valitettavasti vähissä. Mua välillä huvittaa, kun illalla imettelen tuolla omassa valtakunnassani vauvaa ja lähettelen miehelle tekstareita! Mutta tosiaankin, tämä pikkuvauvavaihe on kohta ohi! Eilen jo pohdin, että kohta pitää noita kiinteitä aloitella... (Ei nyt ihan vielä kuitenkaan.)

Olin tänään ekaa kertaa pari tuntia vauvasta erossa. Kävin siis kampaajalla. Hieman stressasin että kuinka mies pärjää kolmen kanssa, jos ei saa vauvaa nukkumaan kunnolla, tämä kun on räkäisenä nukkunut huonosti. No, vauva posotteli 3 1/2 tuntia vaunuissa ja oli siis nukkunut koko mun kampaaja-ajan! Nyt on sitten mulla pirteä mieli, kun sai vähän etäisyyttä ja vielä kiva pää! Uloskin lähdin äsken ilman myssyä, että kaikki näkevät! Että tosiaankin, vauvasta voi olla hetken erossakin!

Kaiken ihanan kukkuraksi vauva hymyili mulle viehkosti tänään ekaa kertaa pari kertaa. Ihan fiilis!

Eli hyvissä fiiliksissä lähetän täältä muillekin aurinkoisia säteitä!

Mitäs tosiaan vanhoille aktiiveille kuuluu? Uma, ethän ole kärsinyt masennuksesta, mitä pelkäsit aiemmin? Käypä kertomassa kuulumisia.

terkuin apinaemo ja uusi kampaus!

Vierailija
15/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnossa ollaan, joo.

Sairastupailu meillä vaan jatkuu. Saimme juuri kakkosen vesirokon taltutettua ja nyt tuli esikoiselle korkea kuume ja kova päänsärky. Ehdin jo miettiä vaikka mitä ja soittelin terveyspalveluiden neuvontaan ja sieltä rauhoiteltiin, että jos särkylääke auttaa ei ole huolta. Diagnosoin jo aivokalvontulehduksen tai jotain muuta yhtä hilpeätä. Esikoinen on ollut aina se terveempi lapsi. Emme edes muista koska olisi ollut kuumetta edellisen kerran.

Asmo-poika voi hyvin. Hän on kasvanut jo yli 500g syntymäpainostaan, vaikka ikää on vasta kymmenen päivää. Itse voin myös hyvin. Isä ja äiti lähtivät eilen ja nyt sitten loppui päiväunien nukkuminen meillä. Harmi. Olivat apuna juuri oikeassa saumassa, kun vesirokko raateli pientä potilasta. Maitoa tulee hiukan liikaa. En kuitenkaan ole tarvinnut lypsää. Yritän sitä välttää, ettei tulisi sitten liiaktuotantoa enemmän. Olen miettinyt maidon luovuttamista. Onko teistä kukaan koskaan luovuttanut? Onko siinä hirmuisen iso urakka? Olemme " velkaa" äidinmaitokeskukselle, poika sai teholla ja lastenosastolla luovutettua maitoa öisin, kun minä minä en ollut paikalla.

En muista mitä piti kommentoida. Kewa koita jaksaa, levätä ja hanki apua! Olet varmasti vieläkin ihan maitohapoilla " yksinhuoltaja" viikkosi jälkeen.

Jellonamaminko mies oli ääliö? Yhdyn colatoffeen toivotuksiin!! Että voikin olla surkea ajoitus tuon tiedon saamisen kannalta. Milloin tahansa olisi ollut parempi ajoitus kuin nyt.

Nyt taas mennään. Kohta loppuu lastenohjelmat.

terv peikkoäet ja APJ 10 vrk

Vierailija
16/44 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Kewa että nyt on mennyt paremmin!! Toivottavasti se alkaa siitä nyt sujumaan tosiaan niin että sä saat levätä ja kunnolla!! Se on kuitenkin niin tärkeetä ja jos sä putoat niin sitten ei hoidukaan enää mikään!!

Epävarmuudesta miehen suhteen.. Kuulostaa niin tutulta!! Meillä mies kyllä nukkuu samassa sängyssä, mutta tottahan minäkin sain oikein kunnon kriisit kehitettyä sunnuntaina kun oltiin lenkillä. Mies erehtyi epäilemään mun savuttomuuttani imetyksen loputtua joskus ja siitä raivostuneena vedinkin sitten oikein superherneet nenään. Tulin siihen tulokseen että mies AINA syyllistää mua kaikesta, ei KOSKAAN halaa tai pussaa mua spontaanisti, ei KOSKAAN vapaaehtoisesti sano rakastavansa etc. Mun mies ei ole mikään tunteista puhuja, mutta todellakin halaa ja pussaa ja toki joskus (mutta aivan liian harvoin) kertoo tunteistaan. Sillä on asenne että itsestään selvää asiaa ei kannata toistella ja että kun mä kerta olen kaunis niin hittoako se sitä sit toitottaa joka päivä. Hitto, ihanku mä mitään joka päivä toitotuksia kaipaisinkaan, mut joskus olis kiva kuulla jotain tollaistakin!!

No, joka tapauksessa se ei saanut oikein suutaan auki jolloin mä kiihdyin lisää eli siis kun kerta se ei sano mitään niin se ei halua myöskään olla mun kanssani.. Lopulta olin jo niin hysteerinen tai ainakin lähelle sitä että latasin sille että meidän suhde on ohi ja että mä en tuollaista miestä katsele ja että mä kyllä löydän sellaisen miehen joka kertoo rakastavansa ja sanoo joskus kauniiksi jnejne. Ja että mä löydän sellaisen helvetin helpolla jos haluan ja nyt mä tahdon.

Sitten aloinkin jo suunnitteleen mitä tehdään kämpän suhteen, eli siis että maanantaina myyntiin ja selostin miehelle että hän saa poikaansa tavata luonnollisesti niin paljon kuin haluaa, mutta että noin pientä ei voi pitää pitkään erossa äidistä yms. Ja paruin tietty koko ajan.

Kaiken lisäksi meille oli tulossa vieraita ja mulla oli jo valmiina täysi sotamaski naamalla joten arvaatte varmaan minkä näköinen olin sit siel lenkillä.. Ripsarit valui ja räkä myös.

Joka tapauksessa koko lenkin eli 2 tuntia mä " keskustelin" asiasta ja jätin hänet sitten siinä ja ilmoitin että en pysty pitämään kulissia yllä hetkeäkään ja että meidän on pakko infota erosta heti sen veljen perheelle kun tulevat. Siinä se sit vihdoin sai suunsa auki. Lupasi skarpata taas tunteiden tunnustamisen suhteen. Ainakin toistaiseksi on kyllä onnistunutkin hyvin. En mä mitään lässyttäjää kaipaa, mutta mä haluan että edes joskus mulle tosiaan kerrotaan miten tärkeä mä olen. En mä osaa ajatella että tottakai se rakastaa ja pitää mua vetävänä jos sitä ei välillä myös kerrota! Mä tiedän, aika koomista näin jälkikäteen =) Mut tuolloin ei kyllä naurattanut yhtään. Väsymys, hormonit ym oli sit taas tälle vähän liikaa. Mutta siltikin, yksi asia on varma. Mä haluan rakastaa ja olla rakastettu vanhuuteen saakka, niin että kipinää on vielä 50 vuoden päästä jos elossa ollaan. Toki elämä on arkea, mutta sitä arkea tarvii myös piristää. Niin pienillä jutuilla voi tehdä toisen päivästä juhlan. Mä haluan että kun mä olen 83 niin mun mies ohimennen nipistää mua takamuksesta ja iskee mulle silmää. Vähempään mä en suostu tyytymään. Onneksi tämä mun rakkaani taitaa sentään sittenkin tajuta sen.

Tulipas taas vuodatus, huh!

Sitten viel jotain ihaninta maailmassa. Eli tänään tuli se ensimmäinen oikea hymy joka kirkasti silmät ja sai äidin kyynelehtimään.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä! Eipä taaskaan ihan niin pikainen viesti tullut!

Colis

Vierailija
17/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta 1kk tarkistuksesta juuri kotiuduttiin.

Painoa neidillä jo 5060g,eipä ihme tolla syömisellä.Kiva on kaksoisleuka ja pullottavat posket:)Pituuttakin jo 56cm.Voi hitsi (toisaalta)kun tyttö kasvaa niin kovaa vauhtia.Meidän tyttö on kyllä joku yli kehittynyt tapaus.KÄÄNTYI ihan sukkelasti neuvolan pöydällä kyljelleen!Olen luullut että kääntyy sängyssä vain siksi kun on pehmeä alusta ja itse painona siinä vieressä.Ihania hymyjä väläytti neuvolan tädille ja juttuakin riitti.En kyllä muista että aiemmat lapset olisivat jo tuossa vaiheessa noin kovasti jutelleet ja noita hymyjä (ihan oikeita)on tullut jo ainakin yli 2 viikon ajan.Uskomatonta!Jaloilla yrittää eteenpäin punnertaa myös jos laittaa kädet jalkojen alle tueksi.Neuvolassa mies sanoikin että ens kerralla varmaan kävelee:)on kyllä uskomatonta.Neuvolantäti oli sitä mieltä että kehittyy varmaan siksikin kun niin paljon vauvalle höpötellään me ja siskot ja sylittely kehittää myös aivoja valtavsti.Emmä haluu että toi kehittyy tota vauhtia!!sylissäkään ei aina viihdy vauva asennossa selälään vaan pää punaisena kinkee ylöspäin.KUMMA TYYPPI.Ja Kyllä niiiiiiin ihana!!!

Kyseli täti myös minun voinnistani ja antoi lopulta sellaisen masennus kyselyn jonka ensi kerralla vien mukanani lääkärin tarkastukseen,Kaipa mulla on vähän sellaista:/Vaikka vauvaan en kyllä ole hermostunut kertaakaan mutta ei mulla kyllä omaa aikaa juurikaan päivisin ole!

Mies otti vauvan viereensä olkkariin viimeyöksi.Olinkin tosi väsynyt kun 2h nukuin ed.yönä.Eilen sitten kympiltä menin nukkuu ja 6.00 tissit " räjähähti" joten eikun pumppaamaan melkein 2 pullollista maitoa eli n.200ml,kun mies oli juuri syöttänyt.No on sitten huomisksi maitoa varastossa kun en ole illalla syöttämässä.Kyllä teki tosi hyvää nukkua!!!Nyt on ihan eri fiilis kuin eilen.

Huomenna on ristiäiset eikä nimeä olla vieläkäään päätetty.No kyllähän sitä vielä ehtii.Tänään pitää tehdä kakkupohjat.Eilen käytiin kaupoilla ostaa tarvikkeita ja Tarjoustalossa ja nyt oon vakuuttunut että se on kyllä tosi hyvä kauppa.Sieltä jumbosta kun en löytänyt mistään mitään niin eilen nappasin tarjoustalosta mustat housut,farkut,ja hameen mukaani sovituskoppiin ja kaikki sopivat:)))Ihanaa nyt on uusia vaatteita!

Coliksen kirjoitus aiheutti täällä räväkät naurut,KIITOS siitä tuli tarpeeseen!Ihan samaan mekin täällä pyritään että vanhuksina käsikädessä kuljetaan ja että flirttiäkin löytyy.Miehen kanssa eilen juttelin ja piti muo kyllä ihan pöhkönä kun sellaisia ajattelin.Kyllähän mäkin tiedän että muo rakastaa ja haluaa mutta kyllä tosiaan väsynyt pää kaikkea ajattelee.

Apinaemon tekstiviestittelyt kuullosti kanssa hyvinkin tutuilta.Mekin viestitellään välillä makkari-olkkari ja mies sanoo aina että soittele jos tulee jotain:)

Täytyy käydä välillä kuistilla kurkkaamassa vaavia,ulos en nyt laittanut kun sataa täysillä vaikka onkin sadesuoja.

Vierailija
18/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän tuo ainakin toistaiseksi tyytyväisenä nukkuu,ihanaa!

Vm78 Kirjoitteli jekovit tippojen aloituksesta.Me ei saatu mitään ohjeita aloituksesta enkä muistanut että noinhan se meni.5 tippaa saanut siis alusta saakka.Nyt täytyy kyllä myöntää että on kyllä päiviä kun tipat unohtuu ja rela-tippojakaan ei olla varmaan viikkoon annettu.Kyllä tää mun pää aika hatara on.

Apinaemo oli käynyt hommaamassa uuden kampauksen,piristää varmaan kummasti.Milloinkohan sitä itse menis.Mä käyn tosi harvoin kampaajalla jotenki aina unohtuu kun on suora pitkä tukka niin se ei sillä tavalla kaipaa saksia niin usein,tai toki kaipais latvat säännöllistä huoltoa mutta..välillä niitä itse saksin.Raskausaikana sain väläyksen kesken salkkareita että halun otsiksen ja mainoskatkolla kävin sitten leikkaamassa.Onneksi nyt on kasvanut.

Kewalla menee ainakin toistaiseksi paremmin,HYVÄ niin!!!

peikkoäetille lähettelen parantavia säteitä;Voimme ainakin yhdessä ajatella että auttaa (ja ehkä panadol myös):)

Äiti tulikin juuri.Kävi tsekkaamassa sen kappelin astiastot vielä itse kun ei uskonut että tarkastettu on keittimet,termarit,kakkulapiot ym..

Eipä taida sielläkään olla luottamusta että ihan näissä osotteissa pääni kanssa kuljen.

No onhan se ihan " söpöä" että noista ristiäisistä touhottaa.Lupasi mennä sinne laittaa paikat kuntoon että me voidaan sitten vain vauvan kanssa tulla.Kävi ostaa päähän koristenauhaa mistä saa tehtyä pannan kun ei missään ainakaan jumbon kaupoissa vauvalle sellaista ollut.Stoccalla ja bobossa sanoivat että keväisin niitä tulee.

Piti kyllä jotakin kommentoida mutta....

Palailen myöhemmin uudestaan.

Vierailija
19/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisin voinut olla kärpäsenä Coliksen lenkillä salakuuntelemassa. Vaikka tilanne on eilen varmaan ollut totisinta totta, mullakin naurussa oli pitelemistä. Taidat olla melko tulinen tyyppi. =) Mikäs olet horoskooppimerkiltäsi?

Kiva kuulla rakkausvauvaltakin mukavia uutisia, siis nytpä pirteänä vauvalle nimeä keksimään! Mehän voidaan laittaa täällä huutoäänestys pystyyän, jos ei teillä ole hyviä ehdotuksia! =)

Mulla on tänään " vapaapäivä" . Esikoinen koulussa ja kaksi seuraavaa mummolassa. Mies tekee kotona töitä ja minä ehdottelinkin, että laitetaanko jotain kivaa lounasta ja otetaan lasi viiniä. Mies lähtee sitten vielä koululle open kanssa keskusteluvarttiin. Että jos vedetäänkin koko pullo... Vauvan kanssa kävin aamusella jo kaameassa sateessa kävelyllä, ja tuolla tuo nyt nukkuu. pari kertaa olen hyssytellyt, mutta ei sen mitään, fiilis on hyvä. Täällä kynttilänvalossa kirjoittelen.

Ulkona sataa räntää! Yes!

Näihin tunnelmiin mukavaa päivää kaikille! Nyt rauhassa kotihommiin. Uskomatonta, mutta minä nautin kun saan rauhassa touhuilla ja kädenjälki tosiaan näkyy tässä huushollissa joka on ajoittain räjähtämispisteessä!

apinaemo ja oona 5 vkoa

Vierailija
20/44 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutoäänestys idea käy mulle hyvin.laitan 2 kuvaa niin voitte katsoa että näyttääkö vau

va joka siis asustaa sara ja Sonja sisaruksien kanssa

Aadalta,olivialta vai Sofialta?

http://www.aijaa.com/v.php?i=1089834.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1089834.jpg