Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten huonoa hoitoa Espoossa (päiväkotilapset)

Vierailija
10.10.2007 |

Nyt olen todella vihainen lasten puolesta. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta nyt minulle riittää. Ja siksi toivoisin, että asianomaisten vanhemmat ja kaikki vanhemmat valveutuisivat ongelmalle.

Olen itse kasvatusalan ammattilainen, nyt kylläkin kotiäitinä. Käyn samoissa puistoissa kun lähiseudun pienemmät tarhat ja muut hoitopaikat -- isommatkin näköjään. Olen ollut paikalla todistamassa lasten haukkumista (muiden lasten nähden), vähättelyä, kaltoin kohtelua jne. Kaikki ala-arvoista käytöstä ammattilaisilta, joiden kuuluisi huolehtia lasten hyvinvoinnista sillä ajalla, jolloin vanhemmat laskevat lapsensa heidän hoidettavikseen.

Yleisintä on juuri tänään Haukilahden neuvolan takana olevassa puistossa näkemäni tapaus. Tänään kyseessä oli n.4-6-vuotiaiden ryhmä, jonka mukana oli 3 aikuista. Aikuiset seisoivat koko 1,5h omassa nurkassaan rupatellen eivätkä lainkaan kiinnittäneet huomiota lapsiin tai heidän käytökseensä.

Ryhmän poikalapset olivat ottaneet hampaisiinsa ujommanpuoleisen pojan, joka jo valmiiksi kyhjötti yksin nurkassa piestyn koiran näköisenä. Poika jätettiin systemaattisesti leikkien ulkopuolelle, häntä haukuttiin ja solvattiin jatkuvalla syötöllä. Ilkuttiin ja vähäteltiin. Ja aikuiset eivät tehneet MITÄÄN!

Kuviosta näki selkeästi (ja Kristian-pojan yrityksistä pysytellä omillaan, vaikka silmissä näkyi polttava halu kuulua joukkoon ja osallistua leikkeihin), että tämä toistui päivittäin: tätä yhtä lasta sorsitaan luultavasti joka ikinen päivä. Voitteko kuvitella, miten hirveätä sen täytyy olla?

Tällaisiin systemaattisiin kiusaamisiin ja ulkopuolisiksi jättämisiin tulisi puuttua hyvin varhain. Tulisi ylipäätään puuttua. Se on kasvatusalan henkilöiden tehtävä. Heidän työnsä ei ole rupatella työkavereiden kanssa.

Minua hirvittää ajatella, että tällainen jatkuu vielä ala-asteelle ja ehkä yläasteellekin. Minusta tuntuu todella pahalta pojan puolesta siksi, että aikuiset sallivat tällaisen tapahtua.

Puuttukaa asiaan. Miettikää onko päivähoitopaikkanne oikeasti lapsellenne hyvä paikka. Kiusaaminen vahingoittaa myös kiusaajaa.

Minä ulkopuolisena lopulta puutuin asiaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämestä puristaa, kun luin viestisi.

Vierailija
2/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö puhumaan asiasta noille aikuisille, teitkö heistä ilmoituksen?

Kiitos, jos teit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni aikoinaan eskarissa (joka siis päiväkodin yhteydessä) meni kertomaan tädille, että muut tytöt kiusasivat, niin täti vaan nauroi ja sanoi jotain tyyliin ´no voi voi´!

Vierailija
4/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät varmasti kyseiset hoitajat puhu asiasta pihaustakaan eteenpäin. tilanteeseen on tultava muutos. myös kiusaajalasten vanhemmille ja kiusatun pojan vanhemmille tulisi tiedottaa asiasta päiväkodin taholta.

Vierailija
5/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ehdottomasti jätä asiaa tähän. jo sen pienen kristian-pojan vuoksi!!! mulla tuli tosi paha mieli...

Vierailija
6/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sydäntäsärkevää :( Itse näen yhtä päiväkotiryhmää päivittäin ja heillä ei tuollaista esiinny, onneksi. Siihen päiväkotiin saan toivottavasti paikat lapsilleni kun on valmiiksi " vakoiltu" ;)

Mutta laita toki juttuvinkkiä eteenpäin, ap. Hienoa, että on aikuisia jotka huolehtivat muistakin kuin omista lapsistaan!

Vierailija
7/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemieni opettajien lapset elävät ikäänkuin pellossa, normaalien käytöstapojen ulottumattomissa. Todella valitettavaa seurata sivusta, naureskellaan vain näille pikku-ilkiöille.

Vierailija
8/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteekö tämä muihinkin aloihin? Syöpä ja aids olisi jo voitettu, elleivät tyhmät lääkärit häsläisi niiden kimpussa?

Vierailija
9/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen henkistä kärsimystä. Kuvittelin tilanteen oman päiväkodissa olevan lapseni kautta ja kyllä tuntui pahalta.

Vierailija
10/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ja ilmeisesti tulee olemaan. On vaan niin paljon helpompi olla puuttumatta tilanteeseen, jos ei ole ihan pakko.

Vierailija
11/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat kiusata.

Vierailija
12/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tiedät että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Voi luoja että mä inhoon näitä puskassa kyylääjiä, sitten valitellaan pitkin kyliä, johtajia ja palstoja miten kaltoin kohdellaan. Voisihan sitä tulla ihan tännekin suoraan kertomaan mikä mättää. Vaan ei, ei uskalla.

Kiusaamista tapahtuu, valitettavasti, kaikkea ei näe, siksi siitä olisikin syytä tietää, vaikkapa ulkopuolisen kertomana.

Vierailija
13/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään lasten kanssa (3 v ja 1 v) leikkipuistossa jota myös läheinen päiväkoti käyttää. Henkilökunta nojaa aitaan ja keskustelee niitä näitä. Lasten kanssa ei olla, itkeviä lapsia ei lohduteta ja joskus tädit saattavat huhuilla tappeleville lapsille " Pojat olkaa kiltisti" . Leipääntyyttä henkilökuntaa selvästi ja työpaikan yhteishenki kateissa kaikesta juoruilusta päätellen. Tympii jatkuvasti puuttua lasten välisiin kahinoihin mutta jonkun se on tehtävä.

Vierailija
14/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellasissa voidaan taata lasten turvallisuus, ettei karkaa jne.

Niin ja mites tämä ap puuttui muka asiaan, muuta kuin kirjoitti tänne?

Vierailija
15/15 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis käyttääkö päiväkotiryhmät oikeesti jotain yleisiä puistoja? Miten sellasissa voidaan taata lasten turvallisuus, ettei karkaa jne.

Niin ja mites tämä ap puuttui muka asiaan, muuta kuin kirjoitti tänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi