Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat ja raskaus

10.10.2007 |

Hei,

Onko täällä muita jotka kärsivät levottomat jalat-oireyhtymästä?

Miten olette selvinneet (jos käytätte) raskausajan ilman lääkitystä?

Mä pihisen ja kitisen miehelleni, joka ei ymmärrä, että yksi harvoja asioita joka auttaa nukkumaan on lämpötilan laskeminen asunnossa. Ei ole kivaa nukkua älyttömän viileässä huoneessa, mutta tuntuu, että heti jos nostaa huoneen lämpötilaa jalat taas häiritsevät. Ja onko teillä ideoita miten saisin mieheni tajuamaan että oireet todella häiritsevät (hän on lukenut erilaisia juttuja oireyhtymästä ja periaatteessa pitäisi tietää...mutta...)

SM

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minä olen myös kärsinyt näistä levottomista jaloista. raskauden aikana olen käyttänyt magnesiumia ja joskus laventeli öljyä( silloin kannattaa olla pitkävartiset villasukat olemassa)

Vierailija
2/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko kolmannen raskauteni kärsinyt levottomista jaloista, ja raskausoireena tuo tuli nyt siis ihan täytenä yllätyksenä jo tosi aikaisessa vaiheessa.

Nyt mennään rv 37+3, mutta allekirjoitan, että oireena on TOSI kurja ja ikävä, eikä kukaan, joka ei ole itse kärsinyt voi sitä ymmärtää!

Minulla on auttanut jonkun verran pakastimeen laitettu kaurapussi, tai kylmäkallet, jotka otin yöksi sänkyyn jalkopäähän. Kylmäkallet kiedoin ohueen pyyheliinaan.

Meillä makuuhuoneen lämpötila on muutenkin aika viileä, mutta se ei pelkästään tuonut yksinään helpotusta. Lääkäri ja neuvola eivät ole osanneet antaa minulle mitään " apua" .

Kannattaa kokeilla suoraan jaloille tuota kylmää, jos saisit apua, myötätuntoni lisäksi!

t. DorisDay

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kolmannessa raskaudessa alkoi heti ekoilla viikoilla ja aloitin Lady Vita plussan, eli kaiketi se magnesium auttaa. Vaiva pysyy poissa kun vaan muistaa ne tabletit ottaa.

Vierailija
4/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia aamuin ja illoin, niin vaiva pysyy kurissa. Jos en muista ottaa, niin johan vaivaa ja suonenveto myös. Mä olen pitänyt laskettelusukkia jalassa niinä öinä kun jalat on tuntuneet nukkumaanmennessä sellaisilta jäyköiltä, että tietää niiden vaivaavan koko yön jos ei jotain tee.

Ymmärrän yskän niin hyvin! Toivottavasti pian helpottaa!

Vierailija
5/8 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on auttanut ainoastaan yöllisiin suonenvetoihin, mutta ei levottomiin jalkoihin, nehän johtuvat kuitenkin eri tekijöistä. Olen syönyt joka raskaudessa magnesiumit aamuin illoin, ja jos olen unohtanut, olen heti saanut suonenvedon yöllä. Valitettavasti en itse ole saanut siitä kuitenkaan apua levottomiin jalkoihin, ainoastaan tuo kylmähoito on ollut tehokas apu!

Vierailija
6/8 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemminkin joku kyseli samaa, ja silloin koottuja vinkkejä oli mm.

* magnesium

* jalkojen nostaminen ylös (itse nukun tyyny jalkojen alla)

* lämpimät sukat yöksi

* pohkeiden ja säärien hieronta

* tukisukat

* Ice power -kylmägeeli, kylmähauteet

* jalkojen suihkuttaminen illalla vuoroin kylmällä ja kuumalla (tämä oli itselleni pelastava vinkki!)

* Hirudoid Forte (ihan ehdoton, täysin turvallinen raskauden aikana)

siitä sitten kokeilemaan! :)

Vierailija
7/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiitos paljon hyvistä vinkeistä. Kummasti unohdin muut keinot paitsi magnesiumin (joka auttaa mulla hieman kunhan muistaa ottaa), kun aloitin lääkityksen (Sifrol) aiemmin. Lääkityksen lopetin heti kun tein raskaustestin loppukesästä ja käsittääkseni ei ole mitään muita turvallisia lääkkeitä, joten on pakko turvautua muihin keinoihin.

Hirudoid fortea käytin aiemmissa raskauksissa suonenvetoihin, auttoi muuten hyvin ja täytyy kokeilla sit nyt jalkoihin samoin kuin muitakin hyviä vinkkejänne.

Jalkojen kannalta on kuitenkin onni, että talvi on tulossa, kesä olisi ainakin mulle täyttä tuskaa...

Voikaa hyvin!

SM

Vierailija
8/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- magnesium

- villasukat

- jokailtainen perusteellinen jalkahieronta, josta kiitos kuuluu miehelle

Tuo hieronta on aivan mahtava apu! Toivottavasti mieheni jatkaa tuota raskauden jälkeenkin...