Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pääseekö peräpukamista ikinä eroon?? epätoivo iski

Vierailija
10.10.2007 |

Olen raskaana viimemetreillä, ja nyt on ilmaantunut ikävävaiva, peräpukamat. vessa käynnit inhottavia, kun jo kusienkin pyyhkiminen sattuu. välillä vaivaa jo istuessakin, inhottavaa.

Ja mitäs se sitten on kun on suuret pukamat? mulla kun ei ole kun noin peukalonpään kokoinen ja pari pienenmpää.

Pääseekö näistä ikinä eroon, kohtalotoverit, auttakaa naista hädässä!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla kerroilla ' lopullinen' parantuminen vei kaksi vuotta. tulivat raskauden aikana, pahenivat synnytykses ja paranivat hiljalleen ...

Vierailija
2/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän tuun hulluks jos nää tästä vielä pahenee kovastikin!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ummetus pois, luumuja, levolacia ... jotenkin

- suihkuttele pukamia usein

- minulla kävely pahensi niitä, jos ' huonot' kengät

- voiteita voit kokeilla, saat apteekista, minulle ei toimineet/auttaneet

- huomio mahdollisimman vähän, paitsi suihkuttelu

Vierailija
4/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ne välttänyt raskauden aikana aloittamalla Visiblinin käytön heti kun alkoi hieman ummettaa. Nyt kakka pehmeäksi ja jos raskaudut joskus uudelleen käytä noita sallittuja pehmentäjiä mielummin vaikka alusta asti.

Vierailija
5/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mits tuo suihkuttelu. miten usein se kannattaa? oon valmis mekein mihin vaan, että näistä pääsen.

ap

Vierailija
6/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimällä vedellä.

Vierailija
7/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiva helpottaa heti synnytyksen jälkeen. näin ainakin minulla. tosi kiusallinen vaiva.

t. 6 vko sitten synnyttänyt

Vierailija
8/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun tuntuu siltä. Ekalla kerralla mulla parani kanssa heti synnytyksen jälkeen. Nyt toisella kerralla paheni vielä, kun kotiduin.

Yksi pukama jouduttiin aukaisemaan reilu viikko synnytyksen jälkeen. Positiivisena asiana voin sanoa, että se kyllä auttoi ja unohtuipahan synnytyskivut siinä toimenpiteessä. Ei meinaan ollut mitään herkkua.

Vierailija
9/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa viimesen raskauden lopussa ihan törkeen kipeet pukamat. Mulla meni niin pahaks että välillä vaan makasin ja valitin. Voiteet autto vähäsen. Mulle neuvottiin et kun laitat voidetta niin laita päälle sideharsonpalanen tms. niin se voide pysyy ja pehmuste helpottaa muutenkin vähäsen. Mä sain sairaalasta viimein jopa lidokaiininestettä jota sai laittaa siihen pukamien päälle, se autto sen verran et yöllä pysty nukkumaan. Onneksi mulla helpotti viikossa parissa synnytyksen jälkeen eikä sen jälkeen ole ollu minkäänlaista vaivaa. Sisua vaan sulle kovasti, lohtuna voin sanoo et peräpukamat taitaa vaivata tosi montaa raskaana olevaa, mulla ainakin tuttavapiirissä on osunut monen kohdalle. Kumma kun eivät neuvolassakaan varoittele tai neuvo mitenkään. Meillä ainakin sekä neuvolassa että apteekissa vaan hihiteltiin (tosi ammattitaitosta, voit kuvitella miten raivoissani olin sillon!) kun kyselin apua.

Vierailija
10/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheni. Minullakin paraneminen vei vuoden. Mene hoitoon, jos pahenee.

Vierailija
11/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin leikkauttamassa sen pois hyvin pian.

Vierailija
12/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmen lapsen jälkeen tuo vaiva, ei lähde pois ei.

Missä leikkautit, mitä maksoi? Harkinnassa ihan todella!

Vierailija
13/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa varoitellaan, että olo on hankala sen jälkeen. Itse olen myös lerpakkeineni miettinyt leikkausta, mutta en ole uskaltanut, kun lerpaakkeet ovat lähinnä kosmeettiinen haitta.

Joo, ja samaa ihmettelen myös kuin joku edellä. Pukamista puhutaan neuvolassa ym. vasta sen jälkeen kun ne on saanut. Hihittelyyn tms. en sentään törmännyt.

Vierailija
14/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sitten on, kun mulla ne pukamat sattuu eniten, kun kakka on löysää? Esim. menkkojen alla ja menkkojen aikana on yhtä helvettiä.

Vierailija
15/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin lääkäri minulle totesi, mutta ne voivat kyllä onneksi olla oireettomia pitkiäkin aikoja. Mulle ne tuli 3. raskauden aikana ja nyt synnytyksestä on reilu vuosi ja jos vaan yhtään joutuu kovasti ponnistelemaan (kova uloste), niin varmasti alkavat kipuilemaan. Mulle lääkäri totesi, että ei kannata kirurgisesti hoitaa ennenkuin lapsiluku on täynnä, koska tulevat niin helposti uudelleen raskauden/synnytyksen aikana. Mulla siis välillä viikkoja ettei vaivaa ollenkaan ja sitten taas " rumba" alkaa uudestaan ja pitää suihkutella ja rasvailla yms. Ikävä vaiva, ei voi muuta sanoa!!!!

Vierailija
16/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aikaa.

Mutta kommnettio seiskalle: Lämpimällä vedellä??! Eui kai? Siis nimenomaan kylmällä, siis kylmällä, vedellä!

Vierailija
17/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kipua, pukamat eivät vuotaneet. Saunassa istuin isossa saavissa, missä oli just niin kuumaa vettä, että istua kesti, ja hyvää teki. Siis ainakin kivulle.

-Joku aikaisempi, en muista nroa

Vierailija
18/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni leikkaushaava. Oon supertyytyväinen. Lerpake todella häiritsi mua...ja vaikutti jo parisuhteeseen siten, että ujostelin sitä.

Itseasiassa onnistuin pitämään koko pukaman ja leikkauksen niin salassa, että mieheni ei edes tiedä minulla olleen sellaista. Loppuraskaudesta ja hankalan synnytyksen jälkeen kun tuo seksielämä oli täysin olematonta.

Vierailija
19/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin ilmaantui vaiva kolmannen raskauden loppupuolella. Ovat vaivanneet sen jälkeen enemmän ja vähemmän, mutta parantuneet kokonaan eivät ole. Minä olen kanssa huomannut, että lämpimällä vedellä suihkuttaminen auttaa. Ehkä se leikkaus olisi aika hyvä juttu... Oliko toimenpide ja siitä toipuminen kuinka inhottavaa ja aikaa vievää? Pystyikö käymään tavallisesti vessassa tai esim. istumaan?

Vierailija
20/20 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuntuu jotenkin siltä kuin olisi mennyt rikki ja nolostuttaakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme