Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä joulukortti ideoita?! Haluan tehdä kortit itse ja liittää niihin kuvan lapsista.

Vierailija
10.10.2007 |

Joku nyt ehkä sanoo, että ei mitään kuvaa lapsista, niitä ei jaksa katsoa, mutta minä haluan liittää kuvan lapsista, koska jotkut ystäväni eivät ole nähneet lapsiani pitkään aikaan...

Olisko ideoita? =)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiasi?

Vierailija
2/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin varmasti haluavatideoita, joten antaa nyt vaan tulla. =)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluan korttiin muutakin kuin valokuvan.

Muutaman joulu sitten otin lapsista kuvan ja liimasin kuvan päälle huovasta lapsille tonttulakit. Tuli hauska. Tässä jollekin muulle kiva idea siis. =)

ap

Vierailija
4/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku kaunis yksityiskohta, esim kuisti, ikkuna, takkatuli, talo jotenkin kivasti vaikka metsikön läpi näkyen (jos siis on metsikkö).

Vierailija
5/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välissä mukana kuva, kortti oma juttunsa.

Lapset ovat tehneet kortit, minusta ihan hauskaa antaa vapaat kädet pienille taiteilijoille. Tietty annetut tarvikkeet vähän vaikuttaa lopputulokseen, mutta kaikki kortit ovat olleet omanlaisiaan.

Vierailija
6/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkään ei ole vielä moni nähnyt, kun ei ole poikennut, ja joku ehkä mielellään näkisi kuvan, mutta jotain voi lasten valokuvien tapaan vaan ärsyttää koko homma. Miten voisi ottaa talosta kivan ja persoonallisen kuvan ilman esittelyn ja pröystäilyn makua?

Vierailija
7/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä uusista että vanhoista. Ja arvaa mitä: myö leikkimökeistä.

Yksi ihan hyvä ja joulukortiksi ehkä liiankin tyylikäs vaihtoehto olisi leikata lasten siluettikuvat pahvikortin etukanteen ja sen alka pilkistäisi vaikka punaisella tai sinisellä pohjalla kullan tai hopeanvärinen hyvää joulua - tai muu seasons greeting-teksti.

Minusta on ihan ok saada minkälaisia tahansa kortteja jouluna. Itse tehdyt, askarrellut tai valokuvat ovat tietysti vähän enemmän ilon aihe kuin tiimarikortit (tai joidenkin käyttämät invalidiliiton " ilmais" kortit, mutta sama se, kaikki kelpaa. Itse en tosin lähetä minkäänlaisia joukortteja vaan joulukirjeita, jotka kirjoitetaan joulun jälkeen lomalla kun on aikaa sekä kirjoittajalla että toivottavasti lukijallakin.

Vierailija
8/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms, vaikka lehdestä, liimaa kasvojen kohtaan lastesi kasvot.

Me saatiin kerran sellainen ja se oli hauska.

Vierailija
9/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset jaksaa laittaa kuvia lapsistaan, lemmikeistään ja/tai itsestään joulukorttiin. Mitään en inhoa niin paljon kuin tavallisia tiimarikortteja, joihin ei valmiiksi painettujen tervehdysten lisäksi ole kirjoitettu kuin omat nimet alle.

Vierailija
10/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat värikästä pahvia, lasten kuvat, jouluisia tarroja tms. Riippuen miten paljon olet valmis koristelemaan korttia, voit ostaa esim erilaisia nauhoja jne.

Netissä on valtavasti sivuja, joilta saat inspiraatiota kortteihin. Googleta vaikka hakusanalla skräppäys! Pääset alan harrastajien sivuille, parhaat vinkit saat kuvallisesti netistä.

Vierailija
11/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis ikinä mieleenkään lähettää lapseni kuvia kavereilleni jouluna.

Ap mitä ihmettä sun kaverit tekee SINUN lapsesi kuvalla ? :/

Mieti kaksi kertaa ennekuin lähetät.

Vierailija
12/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa meidän perheen kuluneen vuoden kuulumiset sekä muutama kuva tekstiin sopiva tilannekuva.

Et ehkä tällaistakaan ideaa tarkoittanut, mutta näin siis meillä on viime vuosina tehty ja tänäkin vuonna varmaan.

Vierailija
13/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on kivaa kun saan lasten kuvia joulukorteissa ja säästän ne kaikki! ehkä tämä siksi kun itselläkin on lapsia. tosin itse emme ole kun kerran tai pari lähettäneet lasten kuvat jouluna.

Vierailija
14/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tehdä kortin jossa on kuusenoksa ja joulupallo ja pallossa lapsen kasvot

Vierailija
16/18 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonkun TONTUN kuvalla? Eihän tonttuja ole olemassakaan.

Vierailija
17/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään yhtä hyvä kuin joku tusinakortti.

Vierailija:

Vierailija
18/18 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään tule mieleenkään heittää niitä roskiin. On edes joku kontakti ystävien ja kauemana asuvien tuttavien perheeseen jajälkikasvuun. meillä on kaunis laatikkojohon keräämmejoka joulu tulleet kortit. lapsistakin on hauska katsella niitä, muistella menneitä ja kyseisiä ihmisiä.

Kyllä on kylmiä ja sydämettömiä ihmisiä. Kortin tarkoitus on olla lämmin ajatus ja huomionosoitus- te ette kyllä semmoisia ansaitse, jotka nypistelette toisten lapsille ja heitätte heidän kuvansa roskiin.