Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikagallup: Tehyläinen, uskallatko/aiotko irtisanoutua?

Vierailija
09.10.2007 |

Minä en taida uskaltaa.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan toi neuvottelija sanoi telkkarissa, että kaikki irtisanoutuneet pitää ottaa takaisin töihin. Yksikään ei jää ilman työpaikkaa. Ennen sopimus ei synny.

Vierailija
2/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johan toi neuvottelija sanoi telkkarissa, että kaikki irtisanoutuneet pitää ottaa takaisin töihin. Yksikään ei jää ilman työpaikkaa. Ennen sopimus ei synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään irtisanoutunutta ei ole pakko ottaa töihin takaisin, ei ainakaan samoihin töihin eikä " vanhana työntekijänä" .

Vierailija
4/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellaisessa työssä, jossa perehdyttäminen kestää 6-24kk riippuen aikaisemmasta työkokemuksesta. Työantajalla ei ole varaa päästää meitä lähtemään.

Vierailija
5/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitaja, mutta periaatteessa kannatan kovia toimia, jotta naisten asemaa yhteiskunnassa saadaan parannettua. Mutta mutta... Juuri tuon " uskalluksen" takia tämä Tehyn strategia ei tule toimimaan, valitettavasti - lakolla on oikeasti tehoa vain, jos koviin toimiin ryhtyy suuri joukko ihmisiä ja ihmisiä kun on moneen junaan ja loppujen lopuksi yksilö ajattelee kuitenkin aina omaa etuaan, tarvittavan suurta irtisanoutuvaa joukkoa ei tulla saamaan kasaan. :( Nyt olisi hoitajilla valinnan paikka: joko peräännytään tai sitten mennään loppuun asti ja rytinällä - kannattaisin itse jälkimmäistä, mutta valitettavasti uskon, että suurimmalla osalla menee loppujen lopuksi kuitenkin sisu kaulaan. :( Luulen, ettei kenttätyötä ole tehty tarpeeksi, jotta ihmisiin olisi saatu luotua tarpeeksi uskoa.

Vierailija
6/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen sellaisessa työssä, jossa perehdyttäminen kestää 6-24kk riippuen aikaisemmasta työkokemuksesta. Työantajalla ei ole varaa päästää meitä lähtemään.

No, sepä hyvä. Harva voi olla noin varma omasta työpaikastaan näinä aikoina.

Vierailija
7/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
8/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoutumispaperin.

Vierailija
9/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. elvytys yksikkö, sydänvalvonta ja tehot toimivat yhtenä rintamana, niin lakolla on todella merkitystä!

Siitä saadaan näyttävyyttä ja niitä otsioita, joita valitettavasti tarvitsemme.

Ja työpaikka on kyllä taattu jälkikäteenkin, sillä perehdytys on rankkaa ja aikaa vievää.

t. perusterveydenhuollossa työskentelevä, joka valmis eroamaan

Vierailija
10/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin päätin juuri vaihtaa liittoa heti, kun vain voin. Nyt tässä hommassa on vedetty ihan överiksi. Hävettää olla tehyläinen!

Kaiken huipuksi totuus on, että eronneita EI ole pakko ottaa ainakaan vanhoin ehdoin takaisin. Pelkään myös, että meille käy lopulta kuin paperityöläisille: ulkomaalaiset valtaavat paikkamme. Palkka tuskin nousee enempää lakollakaan, vaan tyhjiä paikkoja aletaan täyttää vierastyövoiman avulla pikkuhiljaa. Ja vaikka palkka nousisikin, ei työvoimaa niillä korotuksilla ainakaan lisää ole tulossa (kunnilla ei kertakaikkiaan enää ole varaa, vaikka halua ja tarvetta olisikin), ja minusta alan suurin ongelma kuitenkin on juuri liian hektinen työ :-/ Minulle olisi piisannut hyvin se 11-12% tai parisen sataa euroa, mikä oli jo tulossa ennen Tehyn uhoamista. Ja vaikka saataisiin 400¿, ei siitä jää käteen juuri enempää kuin 210¿:sta, etenkään veronkorotusten jälkeen... Harmittaa tämä touhu!! :( :( Enkä ole ainoa.

Vierailija
11/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anestesiahoitaja ja töitä kyllä riittää!

Vierailija
12/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään rahkeita saada mahdollissti tuhansia ammattitaitoisia anestesia-, leikkuri ja tehohoitajia heti irtisanoutuneiden tilalle. Perehdytysajat ovat todella akuuteilla osastoilla pitkät. Kätilöistä myös on kova pula.

Vierailija
14/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä todella sydäntä jättää vaikkapa lapset kuolemaan?

Vierailija
15/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumisajan jälkeen ei kenelläkään ole mitään velvotteita entistä työpaikkaansa kohtaan.

Vierailija
16/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapuoli suostuu. Ehkä ottaa takaisin irtisanomisajan jälkeen. Eikä varmasti ota takaisin vanhana työntekijänä. Joukkoirtisanoutuminen on mun mielestä lisäksi vastoin eettisiä ohjeita.

Vierailija
17/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen soppari, ei pelota, jos työpaikka lähtee alta vaikka kokonaan. Hoitajien työtilanne on todella hyvä ainakin Pirkanmaalla.

Vierailija
18/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Irtisanoutumisajan jälkeen ei kenelläkään ole mitään velvotteita entistä työpaikkaansa kohtaan.

Ei ole, eikä myöskään mahdollisilla uusilla työnantajillakaan. Vai aikookos kaikki irtisanoutujat hakea muuhun koulutukseen?

Vierailija
19/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei ole mitään rahkeita saada mahdollissti tuhansia ammattitaitoisia anestesia-, leikkuri ja tehohoitajia heti irtisanoutuneiden tilalle. Perehdytysajat ovat todella akuuteilla osastoilla pitkät. Kätilöistä myös on kova pula.

Alan ongelmia sivusta seuranneena ja johtamista pääaineenan lukeneena KTM:na olen ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei sotealan todellinen ongelma ole palkkaus, vaan virkojen riittämätön määrä, määräaikaisuuksien runsas määrä, työsuhteilla keplottelu ja suoraan sanottuna idioottimainen, vanhanaikainen hierarkia, joka vaikuttaa kaikkeen (lomiin, työvuoroihin, keskinäisiin suhteisiin, työhyvinvointiin ja -tyytyväisyyteen jne.). Tätä mielipidettä vain ja inoastaan vahvistaa tämäkin ylläoleva viesti, josta otin kopion. Nyt jo sairaanhoitajat lukittelevat erikoistumisensakin perusteella itsensä enemmän tai vähemmän tarpeellisiksi ja tärkeiksi!

Tehy ei tällä politiikalla ja toiminnalla pääse eteenpäin, vaan syöksyy samaan hautaan mihin paperiteollisuuskin syöksyi. Nyt koko Itä-Suomi pelkää puunjalostusteollisuuden siirtymistä lopullisesti rajan taakse. Kohta Tehy taistelee tuulimyllyjä vastaan, kun maahan alkaa tulla enemmän filippiiniläisiä hoitajia, jotka takuulla sanovat piu paut ammattiliitolle.

Vierailija
20/76 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan ottaa wanhoina työntekijöinä takaisin.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä