Hoitaja. Paljonko oli bruttopalkkasi viime tilinauhassa?
Minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mikä hoitajien tulotaso todellisuudessa on. Olen käsittänyt, että lisien kanssa palkka nousee usein reippaasti yli kahden tonnin. Korjatkaa, mikäli olen väärässä?
Tuo " reippaasti yli pari tonnia" nimittäin on mielestäni varsin kelpo ansio!
t, Pankkitoimihenkilö, bruttopalkka 2080e
Kommentit (89)
joka paikasta olen lukenut, että hoitajan keskipalkat pyörii yli 2200 euron, mutta ainakaan meilläpäin harva edes yltää tuohon. Eli se ei ole meidän seuduilla mikään keskipalkka. Onko tässä laskelmassa yksityissektori mukana vai mikä? Pistää ihan vääränlaisen kuvan näiden kunnallisen sektorin hoitajista, jotka nyt näitä palkkakorotuksia olisi vailla. Luulisin, että noin 2000 euroa on lähempänä todellista keskipalkkaa ja siinäkin on sitten ne vuorotyölisät mukana. Eli jos bruttoja verrataan, niin ei voi panna samalle viivalle palkkaa vuorotyökorvauksien kera ja sitten toista päivätyöstä saatua palkkaa. Kai tällaisen tajuaa juntimpikin?!?
Vierailija:
Minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mikä hoitajien tulotaso todellisuudessa on. Olen käsittänyt, että lisien kanssa palkka nousee usein reippaasti yli kahden tonnin. Korjatkaa, mikäli olen väärässä?
Tuo " reippaasti yli pari tonnia" nimittäin on mielestäni varsin kelpo ansio!t, Pankkitoimihenkilö, bruttopalkka 2080e
mutta ei voi verrata toisen päivätyöstä saatua bruttoa toisen vuorotyölisien kera saatuun bruttoon. Ei luulis olevan kovin vaikea ymmärtää, edes akateemiselle?!!?
Vierailija:
Aloittaja halusi tietää, miten paljon hoitajat saa palkkaa, ei paljonko peruspalkka on.t. akateeminen
Vierailija:
että yleensä peruspalkka ja lisät ovat kaksi ihan eri asiaa.
En ymmärrä. Samoja euroja ne mun käsittääkseni on.
t. akateeminen
Vierailija:
mutta ei voi verrata toisen päivätyöstä saatua bruttoa toisen vuorotyölisien kera saatuun bruttoon. Ei luulis olevan kovin vaikea ymmärtää, edes akateemiselle?!!?Vierailija:
Aloittaja halusi tietää, miten paljon hoitajat saa palkkaa, ei paljonko peruspalkka on.t. akateeminen
Vierailija:
Ei täällä taida olla kovin järkiporukkaa kirjoittelemassa, kun aina jaksatte hoitajia noin parjata. Katsokaahan peiliin.
Ja ihan oikeessa ovat mielestäni, ei tarttekaan kertoa lisien kanssa palkkaansa, kun sitten toiset vertailevat omaan päivätyöstä saatuun liksaan.
Kasvakaa aikuisiksi, please.
Lopeta jo ettei hölmöytesi tahraa muitakin akateemisia. Osaatko laskea yhteen 1846+200e? Hävettää puolestasi.
mutta etkö nyt ystävä hyvä ymmärrä, että toinen saa siinä korvausta ns normiajan ulkopuolella tehdystä työstä. Jos sinäkin lasket päivätyöhösi tällaisia korvauksia ja kerrot sen palkan meille, sitten voimme verrata sitä hoitajan vuorotyöstä saamaan bruttoon. Jokohan meni jakeluun????
Vierailija:
En ymmärrä. Samoja euroja ne mun käsittääkseni on.t. akateeminen
Vierailija:
mutta ei voi verrata toisen päivätyöstä saatua bruttoa toisen vuorotyölisien kera saatuun bruttoon. Ei luulis olevan kovin vaikea ymmärtää, edes akateemiselle?!!?Vierailija:
Vierailija:
Hoitsut nyt ei näköjään käsitä. Olette kouluttautuneet ja hakeutuneet töihin, joita tehdään vuoroissa. Teille maksetaan siitä hyvästä se saakelin peruspalkka ja ne lisät. Nuo yhteensä on teidän _bruttopalkka_. Korvaus tehdystä työstä. Minä teen päivätyötä ja saan siitä sen 2079¿ bruttona. Tuo on korvaus mun tehdystä työstä.
Jos ei vuorotyö kiinnosta, niin ihan voi hakeutua sellaiseen työhön, jossa sitä ei ole. Jos kerran on niin rankkaa eikä raha kelpaa.
t. akateeminen
Vierailija:
mutta etkö nyt ystävä hyvä ymmärrä, että toinen saa siinä korvausta ns normiajan ulkopuolella tehdystä työstä. Jos sinäkin lasket päivätyöhösi tällaisia korvauksia ja kerrot sen palkan meille, sitten voimme verrata sitä hoitajan vuorotyöstä saamaan bruttoon. Jokohan meni jakeluun????Vierailija:
En ymmärrä. Samoja euroja ne mun käsittääkseni on.t. akateeminen
Vierailija:
Vierailija:
Työvoimapula on aivan arkea. Kenen ajattelit hoitavan omia vanhempiasi, lapsiasi ja itseäsi tulevaisuudessa?
sulje kone ja lähde vaikka ulos. Ikävää, ettet pysty ymmärtämään, mutta ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu...
täällä haukutte hoitajia ja kun pikku mussukanne sairastuu menette lääkäriin/hoitajan luo apua saamaan, olette säälittäviä
ja itse en ole hoitaja
että ei-hoitajilla on aikaa vaahdota täällä henkeen ja vereen hoitajien palkankorotuksia vastaan, ihmettelen todella.
Juu en ymmärrä en. Mutta täytyy ilmeisesti olla amk-koulutus, jotta tuon tajuaisi.
t. akateeminen
Vierailija:
sulje kone ja lähde vaikka ulos. Ikävää, ettet pysty ymmärtämään, mutta ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu...
t. akateeminen
Vierailija:
täällä haukutte hoitajia ja kun pikku mussukanne sairastuu menette lääkäriin/hoitajan luo apua saamaan, olette säälittäviäja itse en ole hoitaja
Eikö hoitajat kehtaa tunnustaa, että palkka onkin parempi kuin mitä antavat julkisuudessa ymmärtää?
Sen verran tähän ketjuun, että Tehyyn kuuluu myös muita ammattiryhmiä kuin hoitajia. Esim. fysio- ja toimintaterapeutteja, jotka eivät pääsääntöisesti työskentele vuoroissa. Eli saavat vaativasta ja arvokkaasta kuntouttavasta työstään kuukausipalkan ilman mitään lisiä. Veikkaisin bruttopalkaksi n. 1800-1900e/kk...
patologian osastolla (olen tekemisissä syöpävaarallisten aineiden esim formaliini keskellä ja aineiden hajussa päivittäin siksi että juuri sinäkin saisit tietää kudospalastasi onko sinulla syöpä vai ei ja minne levinnyt ym)... ja bruttopalkka tilinauhassa 1836e.
Aika pieni korvaus menetetystä terveydestä. Ja juu, olen vaihtamassa alaa, sillä en todellakaan halua itse syöpäää siksi että nälkäpalkalla käsittelen muiden näytteitä.
Aloittaja halusi tietää, miten paljon hoitajat saa palkkaa, ei paljonko peruspalkka on.
t. akateeminen
Vierailija: