Hoitaja. Paljonko oli bruttopalkkasi viime tilinauhassa?
Minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mikä hoitajien tulotaso todellisuudessa on. Olen käsittänyt, että lisien kanssa palkka nousee usein reippaasti yli kahden tonnin. Korjatkaa, mikäli olen väärässä?
Tuo " reippaasti yli pari tonnia" nimittäin on mielestäni varsin kelpo ansio!
t, Pankkitoimihenkilö, bruttopalkka 2080e
Kommentit (89)
Enemminkin on mennyt kähinäksi tämä ketju. Tuo n. 1900e on melko matala bruttopalkka, se myönnettäköön. ja toki hoitajien työ on vastuullista.
MUTTA
Saman tasoista palkkaa saavat monet muutkin ammattiryhmät, joilla on saman tasoinen ja korkeampikin koulutus ( lastentarhanopettajat, monet toimistotyöntekijät, pankkitoimihenkilöt jne jne). Minulla on eräs työkaveri, joka on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri. Siinä hän huhkii samalla parin tonnin huitteissa olevalla palkalla töitä kuin minäkin.
Siis nuo 400-600e palkankorotukset hoitajlle ovat mielestäni kohtuuttomia. Pari sataa korotusta olisi sekin kertakorotuksena iso!
ap
Joo, ja tekisin oikeen mielelläni esim. yövuoroa, mutta ei ole annettu mahdollisuutta.
Tää on just niin tätä akkojen kotkotusta... onneksi vaihdoin alaa vuosi sitten ja nyt bruttopalkkani vaativasta nappien painelemisesta on 2202 euroa kuussa.
Vai milloin olette kuulleet jonkun miehen sanovan ettei toinen mies ansaitse lisää palkkaa? Niin kauan kuin ette arvosta toisianne, ei kukaan muukaan arvosta.
T:Sivusta seurannut mies
Hoitajien työ on psyykkisesti että fyysisesti raskasta vaarallista ja vastuullista työtä. Vaaditaan lahjakkuutta käsitellä vaikeitakin ihmisiä ihmisarvoisesti.
Liekkö kukaan ajatellut miten paljon vaativa vuorotyö lyhentää esimerkiksi ihmisen ikää.
Teidän työ on äärinmäisen arvokasta ja teidän osaamista arvostetaan hädän keskellä. Miksi tästä maailmasta löytyy näin paljon tietämättömiä ihmisiä jotka eivät osaa arvostaa työtänne??? Luulen että nämä kummajaiset ei osaa arvostaa teitä vaikka tekisitte työtänne ilmaiseksi. Katkeruus ja kateus paistaa näistä ihmisistä pitkälle.
Vierailija:
täällä haukutte hoitajia ja kun pikku mussukanne sairastuu menette lääkäriin/hoitajan luo apua saamaan, olette säälittäviäja itse en ole hoitaja
Ja sitten kun ne hoitajat, jotka eivät osaa edes palkkaansa kertoa, hakevat lainaa pankista, niin olette säälittäviä
ja itse en ole pankkitäti
Mistähän tämäkin myytti on keksitty? Kyseisellä alalla lääkäri on korkeasti koulutettu, ei hoitaja. Sinänsä minun puolesta lisää vaan liksaa, mutta ei sentään ihan mahdottomia pidä toivoa kuten tänään...
Miten se suu menee mutrulle näillä rääväsuilla, kun ammattitaitoiset ihmiset eivät enää välitä. No, eikös niitä hoitajia tuoda exsoottisista maista, tulevat samalla helliviksi vaimoiksi suomalaisille miehille. Kyllä siinä rääväsuullakin on kiukussa pitelemistä.
Mun peruspalkka on vain 1740 euroa kuussa. Mistähän kela saa mun tuloihin 1000 euroa lisää. Aina kun ne laskee miehen kotihoidontuen lisiä, ne saa mun tuloksi 2800 euroa kuussa. Ja samalla tavalla lasketaan sitten lasten tulevat hoitomaksutkin. Asumistukeakaan ei saada, vaikka mulla on niin surkee palkka.
Eikö ne tajuu, että se 1000 euroa on korvausta epämukavista työajoista sekä työvuosien tuomasta kokemuksesta, eikä suinkaan mun palkkaa.
No, mää oonkin vaan bussikuski