Hoitaja. Paljonko oli bruttopalkkasi viime tilinauhassa?
Minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mikä hoitajien tulotaso todellisuudessa on. Olen käsittänyt, että lisien kanssa palkka nousee usein reippaasti yli kahden tonnin. Korjatkaa, mikäli olen väärässä?
Tuo " reippaasti yli pari tonnia" nimittäin on mielestäni varsin kelpo ansio!
t, Pankkitoimihenkilö, bruttopalkka 2080e
Kommentit (89)
Miehet on hyvä esimerkki siitä että ei hakeuduta huonosti palkatulle alalle. Milloin naiset oivaltavat tämän?
Mutta, mutta Ne pahamaineiset lisät eivät ole joka kuukausi samat, riippuu ihan siitä miten vuorot menee. Kun itse tein sh:na kaksvuorotyötä, niin ne lisät saatto olla kuussa 30 euroa tai 130 euroa, riippuen kuinka paljon oli ollut ilta- ja viikonlopputyötä.
Lainaa tarttee kuitenkin lyhentää joka kuukausi ihan sama summa...
Moniko AMK-insinööri tienaa noin huonosti? (yhtä pitkä koulutus)
T. opettaja, joka kokee kyllä itsekin olevansa palkkakuopassa, koska ei saa palkkaa kesälomilta (äitiyslomasijainen)
Täytyy myöntää, että en saa ihan sitä koska sairastelen aika paljon. Työelämä on vienyt terveyden, ettei tässä paljon enää rehvastella.
Hyvät ihmiset tätä alaa en suosittele ensisijaisena vaihtoehtona. Helpommallakin leipänsä ansaitsee. Paskaa tulle niskaan aivan liian paljon.
Ei tähän ketjuun kyselty selityksiä peruspalkoista ja lisistä, vaan pelkkiä numeroita.
On myös niin, ettei hoitoala enää houkuttele kuten ennen. Huonoista palkoista on puhuttu jo niin KAUAN, etteivät ns. välkyimmät halua hakeutua alalle vaan valitsevat jonkun toisen alan, jossa palkat ovat paremmat.
Minusta onkin ihan hyvä, että palkoista ja niiden alhaisesta tasosta puhutaan avoimesti. Nuoret voivat muodostaa näiden puheiden perusteella näkemyksensä siitä, kannataako alalle pyrkiä. Joskus lehdessä joku kommentoikin, että esim. lukiossa tulisi kertoa avoimesti, että toimimalla sairaanhoitajana pääkaupunkiseudulla, ei välttämättä ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa, sillä palkka ei siihen riitä. Toki puolison palkka voi tässä auttaa, mutta periaatteessa sen varaan ei kannata kaikkea laskea. Jos hoitajien palkat halutaan pitää alhaisina, pitää varautua siihen, että työvoimapula sen kun kasvaa. Lisäksi pitää varautua siihen, että hoitaja-aines ei ole enää sitä mitä se on nyt tai on aiemmin ollut. Esim. lähihoitajiksi ajautuu jo nyt sellaisia ihmisiä, joille kys. ala on se ns. pakollinen paha kun ei muuta keksi eikä oikein mikään kiinnosta. Näin ei tietenkään ole kaikkien kohdalla, mutta valitettavan usein tätä huomaa oppisopimuskoulutuksissa ja muissa vastaavissa tilanteissa.
Sitä saa mitä tilaa, tekisi mieleni sanoa. Kirjoitukseni on toki provosoiva, mutta luulen, että mikäli palkat eivät nouse, hoitaja-aines huonontuu, valitettavasti.
Ai saa vai?
Minä IT-alan ylempi toimihenkilö (yliopistokoulutus) saatan joutua työmatkalle alle viikon varoitusajalla. Matkaa tehdään epämukavasti myös öisin ja viikonloppuisin. Matkaluokkana useimmiten turisti eli ei työpaikkakaan hääppöinen. Toisinaan joudun myös jäämään ylitöihin tai jatkamaan hommia kotona lasten mentyä nukkumaan. Yhtään pirun lisää ei ole ikinä palkkakuitissa näkynyt. Ja ei palkka muutenkaan kauhean suuri.
näyttää hoitsuilla olevan jos tekee vain 40h viikossa tuollaisen palkan eteen.
Siinä tosiaan kysyttiin bruttopalkkaa viimeisessä tilinauhassa. Siihen kysymykseen kai tuli aika vähän vastauksia.
esim. ylityölisiä, matkakorvauksia, päivärahoja (verottomia, muten)...
Jos sä et osaa pitää puolias niin ei kai se tarkoita ettei muutkan saa osata?
" Minä IT-alan ylempi toimihenkilö (yliopistokoulutus) saatan joutua työmatkalle alle viikon varoitusajalla. Matkaa tehdään epämukavasti myös öisin ja viikonloppuisin. Matkaluokkana useimmiten turisti eli ei työpaikkakaan hääppöinen. Toisinaan joudun myös jäämään ylitöihin tai jatkamaan hommia kotona lasten mentyä nukkumaan. Yhtään pirun lisää ei ole ikinä palkkakuitissa näkynyt. Ja ei palkka muutenkaan kauhean suuri."
Siis oletetaan, että tehdään ylitöitä, joista ei kuitenkaan makseta. Ei ne mitenkään kuulu kaikille. Sisksikin ihmettelen hoitsujen halua olla akteemisia, eduthan siinä vähenesivät.
t. ei se IT-tyyppi
Ei passaa kitistä. Niinhän teniitä hoitajiakin ohjeistatte....
Joten kannattaa alkaa pyytämään niitä niiltä yllättäen ja pyytämättä tuelevilta työmatkoilta.
Vierailija:
Ei passaa kitistä. Niinhän teniitä hoitajiakin ohjeistatte....
Eihän tässä kukaan muu kitisekään. Yritetään vaan saada hoitajat ymmärtämään, etteivät he ole missään palkkakuopassa.
Voi vitsi menee kyllä vaan usko hoitajien järjenjuoksuun ja ymmärrykseen.
" Minä IT-alan ylempi toimihenkilö (yliopistokoulutus) saatan joutua työmatkalle alle viikon varoitusajalla. Matkaa tehdään epämukavasti myös öisin ja viikonloppuisin. Matkaluokkana useimmiten turisti eli ei työpaikkakaan hääppöinen. Toisinaan joudun myös jäämään ylitöihin tai jatkamaan hommia kotona lasten mentyä nukkumaan. Yhtään pirun lisää ei ole ikinä palkkakuitissa näkynyt. Ja ei palkka muutenkaan kauhean suuri."
Ei tarttis lasten olla pitkiä päiviä hoidossa.
Vierailija:
ette osaa edes sitä bruttopalkkaanne kertoa. Tulee kierteleviä vastauksia, peruspalkkaa, nettopalkkaa, lisiä ja ei lisiä, selityksiä, naurettavin oli varmaan tuo perusbruttopalkka.
Luulisi jo noin " korkealla" koulutuksella osaavan vastata kysymykseen. Miten ihmeessä te voitte noilla järjenlahjoilla laskemaan edes niitä lääkelaskuja.