Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oi niitä ihania kouluruokia, ohrasuurimopuuro ja mehukeitto, kanarisotto, kanaviillokki...

09.10.2007 |

siis lämmöllä muistelen joitakin kouluruokia, miten ihmeessä se ohrasuurimopuuro oli niin niin ihanaa, olen itse koettanut tehdä ohrasuurimoista mutta ei ole lainkaan sellaista kun koulussa aikanaan. Miten kummassa se tehdään?

Entä kanarisotto (ja mustaherukkasurvos) namnamnam... ?? Ohjetta siis kaipailen jos joku tietää? Joskus olen itse tehnyt niin että riisiä kanaa herne-maissi-paprikaa ja mausteita.. ei ole hyvää kuin koulussa.

Sitten kanaviillokki, perunat ja riisisalaatti ja mustaherukkasurvos. Namiii! Tän ohjeen oon löytänyt mutta on niin työläs etten oo vielä kokeillut.

Mustamakkara ja perunagratiini. Oliko tuo perunagratiini niinkuin valkosipuliperunat, muistelen niin? mutta hyvää oli..

Ja vielä mieleeni tulee merimiespihvi, ei siis mikään pihvi vaan perunasiivuja ja lihaa vuokassa... vesi ihan heruu kielelle kun näitä ruokia muistelee.

Kaipaako kukaan muu kouluruokia?

Tohko

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaameimmat ruoat koulussa olivat mielestäni juuri kanaviillikko ja merimiespihvit. Kamalimpien ruokien listaan Lisäisin myös tililihan. Puurot oli ihan ok. Eli ei, en todellakaan kaipaa kouluruokia.

Vierailija
2/8 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain vinkkinä, että kanaviillokin voi valmistaa nopeasti kaupan valmiista grillibroilerista. Eli currykastikepohjaan. Itse olen lisännyt kanaliemikuution, joten erikseen en ole enää lisännyt suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruuista tuli mieleen tämä testi: http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/testit/mika-kouluruoka-olet

Meikäläinen on pinaattikeittoa.

Vierailija
4/8 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen risottoon paseerattua tomaattia tai ainakin tomaattipyrettä niin jo paranee.

Itse teen risoton tähän tapaan:

Ekana ruskistan broilerisuikaleet wokissa ja sitten siirrän ne sivuun. Sitten kuullotan sipulisilppua ja pyöräytän riisit ja paprikajauheen öljyssä kans. Sitten lisätään vesi ja kasvis- tai kanaliemikuutio ja annetaan riisien kypsyä kannen alla. Sit kun ne on melkein kypsiä, heitetään sekaan broilerit, herne-maissi-paprika ja tomaattisose ja jotain pippuria yms. ja haudutellaan kypsäksi.

Ohrasuurimopuuro on kyllä mulla onnistunut. Olen tehnyt uunissa. Kannattaa ostaa rikottuja suurimoita.

Kuulostaa siltä, että olet ollut koulussa samalla suunnalla kuin mäkin ;)

Vierailija
5/8 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehnyt ohrasuurimopuuron sekä rikotuista että kokonaisista ja molemmissa se ihana pehmeys puuttuu sekä ei oo niin valkeaa kuin se koulu... taas herahti vesi kielelle

kiitost kanarisotto vinkistä, pitää kokeilla tota pyrettä sinne

Vierailija
6/8 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mieheni RAKASTAA tillilihaa...mnustakin ihan jees...

kun emme vielä tunteneet, hän osti tillilihaa säilykepurkeissa....

siis olen tilliliha...

Vierailija
7/8 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ehkä pehmeämäksi kun sitä hauduttaa miedolla lämmöllä tarpeeksi kauan. Lopussa laittaa maitoa enne haudutusta tarpeeksi ettei tule liian kovaa puuroa.

uuniohrapuuro on taas eri asia, se on hiukka kovempaa, mutta namia myös.

olen tehnyt rikotuista ohrasuurimoista.

eli haudutus parantaa makua.

musta tilliliha oli kamalinta mitä tiedä. edelleenkin.

Vierailija
8/8 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään pikaruokaa, mutta vaivannäkö palkitaan. Lisäksi ruoka on tosi edullista (jos siis onnistuu löytämään oikeaa kanaa eikä broileria).

Ohrapuuroa pitää tosiaan hauduttaa, hauduttaa, hauduttaa... Ja itse laktoosi-intoleranttina keitän puuron veteen mutta lisään loppupuolella kypsennystä hyla-kuohukermaa. Tulee pehmeä ja maukas.