Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiton vaihto??

Vierailija
09.10.2007 |

Karkas...

Siis kandeeko nyt vaihtaa liittoa. Olen siis sairaanhoitaja ja erään liiton jäsen joka on jo neuvotellut palkat. Jos tehy saa nyt taisteltua paremmat ehdot, niin jäänkö niiden ulkopuolelle kun en ole tehyläinen?? Siis voiko eri liitoissa olevat sairaanhoitajat saada eri palkan?? Mä en tajua...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pähkäillyt saman asian kanssa... Ajattelin vaihtaa tehyyn. Kaikki vastaa vaan ympäripyöreitä...

Vierailija
2/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton merkitystä näillä liitoilla sit on? Siis nää lastenhoitajat jotka on tehyssä lakkoilee parempien palkkojen toivossa vaikka palkat jo päätetty?? Miten nää menee... Valistakaa tyhmää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajan ei periaatteessa edes tarvitse tietää mihin liitton työntekijät kuuluvat.

t:hlöstöasiantuntija

Vierailija
4/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä kysymysmerkkiä????

Vierailija
5/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri se sopimus, jota Tehyn ja Kuntatyönantajien välillä ei nyt saatu syntymään. Siinä määritellään palkka ja muut keskeiset työsuhteen ehdot, esim. kuntatyöntekijöiden vuosilomalakia parempi vuosiloma.

Vierailija
6/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakko tulee (toivottavasti ei), koska lh palkka on jo sovittu uudessa KVTES:issä. Lakko koskee vain sh:jia.

Vierailija
7/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan tuntuu pöljältä kun aamullakin haastateltavina oli lastenhoitaja, fysioterapeutti Tehyn rintaneulat rinnassa. Siis mitä he ajavat? Eli loppujen lopuksi sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä missä liitossa olet, koska palkka määräytyy kuitenkin oman ammattiryhmän mukaisesti. Olenko nyt ymmärtänyt??

Vierailija
8/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään, mutta saa samat korotukset kuin ne jotka ovat niiden puolesta taistelleet.

Tehy ajaa nyt kaikkien siihen kuuluvien ammattiryhmien palkankorotuksia, ei vain sairaanhoitajien. Valitettavasti ne korotukset tulevat myös jo niille, jotka jo tässä kuussa nauttivat " korotuksistaan" . Voi kumpa olisikin niin, että vain ne jotka kuuluvat edut neuvottelevaan liittoon, saisi korotukset ja loput neuvottelisivat yksin palkkansa. Mutta vielä ei ole näin.

Vierailija
9/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitot sopivat kuntatyöntekijän kanssa mm. tästä vähimmäispalkasta. Nyt puhutaan sairaanhoitajien, fysioterapeuttien, toimintaterapeuttien, kätilöiden, terveydenhoitajien, labrahoitajien, röntgenhoitajien palkoista. Super on sössinyt lähi-ja perushoitajien palkat, irtautumalla yhteisestö TNJ-rintamasta. Tarkoitus oli mennä yhdessä loppuun saakka!

Vierailija
10/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisista eduista... Vaikka oma liittoni siis tekikin sopimuksen.

Yritin vain saada asiaan selvyyttä. Ajattelin liittyä tehyyn kannattaakseni kerrankin älähtänyttä liittoa. Ilman siis että hyötyisin itse siitä lainkaan. Ainakaan vielä. Ehkä sitten vuoden päästä kun palaan sairaanhoitajan työhöni.

AP

Vierailija
11/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entistä sekaisemmin........

Vierailija
12/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tehy neuvottelee korotukset sairaanhoitajille ja lastenhoitajille, nousee molempien palkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme