Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairas lapsi- enpä olisi uskonut

Vierailija
09.10.2007 |

en olisi uskonut että voi väsyttää näin paljon. meillä 2 tervettä, vain hieman allergista lasta. mutta tämä pienin. vajaa vuosi ikää ja tytöltä läytyy sydänvika, maitoallergia, infektioastma ja refluksi. olen viikon nukkunut pienissä pätkissä noin 4 tuntia yössä. tyttö köhii flunssassa, oksentaa 10 kertaa päivässä, eniten yöllä. ja päivällä ei vi levätä kun muut lapset vielä pieniä. ja mies tietysti viikot poissa työmatkoilla. koko ajan huolehdin pienestä. ja koitan ettei isommat jäisi täysin huomiotta. skitsoilen sydänleikkausta ja että tukehtuuko tänä yönä. ja sitä että sekoanko unenpuutteesta.

mä olen niin poikki. en koskaan tajunnut miten rankkaa lapsiperhe-elämä voi olla sairaan lapsen kanssa. esikoisen koliikki oli ihan leikkipeliä tähän verrattuna.

voi huoh. kai tän on pakko joskus helpottaa? *vuodatus*

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kaksi vanhinta oli sairaita, ekalla vain koliikki, moni-allergia ja astma.

Toisella sydänsairaus, astma, allergia, huuli-ien kitalakihalkio...

Jaksaa sitä vaikka välillä väsyttääkin niin paljon

Vierailija
2/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan todellakin kallistua siihen että koittaisin saada isommat 2pv viikossa hoitoon jokuseksi tunniksi. meillä ei ole tukiverkkoa, kavereilla kaikilla pienet lapset ja mummu hoitaa miehen sisarusten lapsia täysipäiväöisesti. oma äitini on jo niin vanha.

äh, nyt se tyttönen yskii taas sängyssään. pitää mennä katsomaan onko oksentanut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samankaltainen tilanne. Mä jaksoin niin kauan kun mun oli pakko tsempata ja jaksaa, mut sit kun lapsi kasvoi ja tilanne vähän hellitti niin mä sairastuin itse. Yritän vaan sanoa sulle et älä unohda hoitaa itseäsi tuona vaikeana ja raskaana aikana! Tiedän todellakin mitä on kun lapsi oksentaa ruuat 20 kertaa päivässä ulos. Se on tappavaa henkisesti.

Vierailija
4/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä!! Ei sun tarvi jaksaa tuollaista. Pistä asia HETI vireille, eli hommaa isommille pariks päiväks viikossa päiväkotipaikka. Sinäki tarttet lepoa, tällöin jaksat parempi äiti olla lapsillesikin. Usko pois!!!

T:yks lastentarhanope

Vierailija
5/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*halaus* koita todellakin saada lapsia välillä muidenkin hoiviin, sitä jaksaa paljon paremmin kun saa itsekin levätä välillä.

Vierailija
6/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy ihmeessä hoitopaikkoja

ota kaikki apu vastaan.

haleja ja jaksamisia

Vierailija
7/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipäiväpaikkaa päiväkodista. Meilläkin sairas kuopus ja siksi isompi käy joka oäivä hoidossa 9-12. Pääsee ainakin jonnekin joka päivä kun usein pienemmän kanssa ollaan " karenssissa" kotona.

Vierailija
8/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus oli että molempien vanhempien täytyy olla masentuneita tai sairaita tai pitää olla jotain lastensuojelullista tarvetta. eikä sitä ole. ellei nyt oteta huomioon että olen alkanut äristä ja tiuskia lapsille välillä.. :-(

se päiväkoti tuntuu olevan ainoa vaihtoehto. alunperin mun piti olla kotiäitinä ihan täysin ja pätkätyöpaikka menee keväällä alta kun ilmoitin jatkavani hoitovapaalla.

sitä vaan jotenkin ajattelee että kun nyt tämän viikon taas selviäisi ja tämän flunssan- viikon tämä on jo kestänyt eihän tämä voi loputtomiin kestää. mies onneksi auttaa silloin kun on kotona. se vaan on kun tuo pienin tavallaan vierastaa isäänsä. jos on paha olla ja iltaisin en kelpaa kuin minä. yöllä sama homma.

koti on kuin pommin jäljiltä ja pyykkiä tulee enemmän kuin ehdin pyykätä, mutta en jaksa välittää. ja ainahan voi ajatella että tämä on ainutkertainen pikkulapsi aika. ja aika kultaa muistot. on meillä välillä tosi ihanaakin. ja nautin lapsista. silloin kun ei ole univelan takia migreenipäänsärky. ;-)

ap

Vierailija
9/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin, joissa ei tarvitse matkustaa? Jos ei voi, kai tuo työ sentään maksaa kunnolla? Meinaan, voisit harkita au pairia, siivoojaa tms. apua jota rahalla saa arkea helpottamaan.

Olen itse jäänyt leskeksi tyttäreni ollessa parikuinen ja sitten lapsella todettiin pahoja allergioita sekä astma ja niin paha atopia, että vaati sairaalahoitoa. Oli rankkaa yhdenkin lapsen kanssa.

Vierailija
10/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. meillä viisi isompaa ja sairas kuopus. Tosin nyt jo onneksi reilun vuoden, eli viihtyy jopa hetken yksinkin. Terveenä ollessaan. pahus kun koko ajn vaan jokin infektio menossa, astmalääkkeet täysillä, korvatulehdus,korvat kolme kertaa putkitettu, refluksin takia leikattu, kuusi sopivaa ruoka-ainetta allergioiden takia, suulakihalkio, ja nyt vielä uniapnea, johon laite hoito.

Päivä kerrallaan mennään ja toivotaan, että jsokus helpottaa. mutta kyllä olen kateellinen miehelle kun hän lähtee aamulla töihin ja painaa oven perässään kiinni

Vierailija
11/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen jaksaminen on rajallista, älä tapa itseäsi työkuorman alle. Jos et saa pulipäiväpaikkoja, otat kokopäiväpaikat ja pidät 3-4 pv/viikossa. Jaksamisia, kuulosta kammottavan rankalta!

Vierailija
12/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ihan aidosti rakastaa työtään. enkä minä edes halua painostaa häntä etsimään jotain muuta. mieluummin poissakin oleva onnellinen mies kuin tyytymätön. mies sairasti pari vuotta sitten työuupumuksen ja nyt on sen suhteen rauhoittunut asia. en tosiaan taida tarvita tähän vielä masentunutta ja raivoavaa miestä.

rahaa kyllä on, joten siivousapu olisi ihan mahdollista. mä en vaan jotenkin ole osannut ajatella että joku muu siivoaisi meillä. olen siivoojan tytär ;-) Toisaalta 3v ja 5v isommat auttavat mielellään siivoamisessa kun se on leikinomaista. Sotkuakin siedän joten se ei ole ongelma. Sairaan kanssa valvominen ja kanniskeluhan sekä lasten kanssa tekeminen (siis se levon puute) se on mikä minua väsyttää.

mutta on monella vielä huonomminkin, sympatiseeraan sua 13 ja moni muukin kirjoittaja.

Vierailija
13/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitä räätälöidä elämänsä oman jaksamisensa mukaan. Jollakin toisella mies on enemmän kotona ja ns. mukana. Hommaa nyt ne hoitopaikat!

Vierailija
14/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sana: ennaltaehkäisy, on kirosana! Vaikka puhutaan varhaisesta puuttumisesta ym. Jaksamista sinulle! Kysypä myös 4h-kerhoista ym voisiko sieltä saada apua tuohon pyykki hommaan. Tai olisiko teillä vara palkata siivooja?

Vierailija
15/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoitte tekemään päätöksen. minä haen sitä hoitopaikkaa isommille 2pv/vk 4 tunnin ajaksi. ehkä pysyy paremmin oma pää koossa ja sitä kautta lapsillakin parempi olla. sitä taitaa tarvita vähän tuuppausta...

pitä lähteä ruuanlaittoon ja lasten kanssa puuhaamaan. isommat kyllästyivät kaksin leikkiin.

kiitokset tosissaan. ja jaksamista kaikille.

ap

Vierailija
16/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitus ei ole vertailla kenellä on rankinta. Mutta monesti huomaa keskusteluissa leikkipuistoissa, että ei terveiden lasten vanhemmat tajua, mitä on kun on sairas alsi, en minäkään tajunnut ennen.

Tuntuu niin huvittavalta kuunnella kun joku ei ole saanut yhtä yötä nukuttua kun lapsella on nuha. tms. Toki se tälle äidille on rankkaa, mutta kuitenkin...

Tsemppiä sulle ap kovasti. yritä mahdollisuuksien mukaan ahkeutua ulkomaailmaan, siis kerhoihin tms. Olen huomannut että inua auttaa paljon aksamaan kun on jotain ohjelmaa. Tosin infektoherkän tai sydänsairaan lapsen kanssa on aina riski lähteä lapsijoukkoihin.

Vierailija
17/17 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihmeessä isommat muksut nyt hoitoon. Ja jos vain mahdollista niin palkkaa ulkopuolista apua lisäksi.

Hali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi