Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäkuukausi ja vaimo työttömänä?!

Vierailija
08.10.2007 |

Moi!

Onko täällä kenenkään mies pitänyt isäkuukautta niin, että itse olisit ollut työtön?

Mulla ei ole vakituista työtä, ja nyt olen työttömänä ja odottelen lapsen syntymistä. Haluaisin kuitenkin tarjota miehelleni mahdollisuuden isäkuukauden pitämiseen (siis vanhempainrahakauden lopulla tai siirrettynä isäkuukautena), mutta kuinka se onnistuu ja " mihin pakenen" jos en saa työpaikkaa? Ja kuitenkin ajattelin olla lapsen kanssa pidempään kotona, eli isäkuukauden jälkeen jatkaa hoitovapaata, joten pitääkö sitä ilmoittautua sit siinä kohtaa vaan työttömäksi taas, vai jostain varamiespalvelusta yrittää löytää työpaikkaa kuukaudeksi? Kokemuksia kaipaan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että voit olla kotona ilman " syytä" , koska et saa rahaa silloin mistään.

Meillä mies piti isäkuukauden ja minä olin siitä muutaman päivän lomalla ja lopun ajan olin vaan :)

Vierailija
2/2 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se toisaalta ihan hienoa, että mies saisi olla kahden vauvan kanssa sen kuukauden ajan, ja viettää " isyyslomaa" , joten pitänee katsoa jos jostain työpaikka kuukaudeksi irtoaisi. Tai muussa tapauksessa pitää sitten vain itsekin olla kotona työttömänä työvoimatoimiston kirjoilla. Kai sen jälkeen vielä voi jatkaa hoitovapaalla?

Olen menossa vielä tällä viikolla kelassa käymään, joten pitää tiedustella asiaa (jos käy tuuri ja osuu asiasta tietävä virkailija kohdalle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla