Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^ Ensikot marraskuuhun ^^

28.10.2008 |

Haaveilemme _ensimmäisestä ikiomasta vauvasta_, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! _Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt._

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

_Ensikot_

- Aqua80

Ikä: Molemmat vm. -80

Yritys alkoi 02/06. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?).

- baulie

Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.

- Brooke73

Minä vuosimallia -73, mies yli 10 v. vanhempi.

Kaakkois-Suomessa asustellaan.

Yritys aloitettu 06/05, tutkimuksiin lähdettiin 01/07. Lapsettomuuden syytä löytyi molemmista: miehellä huonosti liikkuvat ja epämuotoiset siittiöt ja lisäksi vasta-aineita, minulla FSH-hormoni kohonnut. Hoidoksi määrättiin suoraan ICSI.

1. ICSI tehtiin 05/07, tulos nega eikä mitään pakkaseen.

2. ICSI tehtiin 09/07, samanlainen tulos kuin ensimmäisessä.

3. ICSI tehtiin 01/08 ja siitäkään ei mitään pakkaseen, mutta kahden alkion siirrosta raskaus, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12.

4. ICSI edessä heinäkuussa -08.

- -Diina-

Ikä: minä vm. -80, mies -79.

Yritys aloitettu: 10/05

-IVF negatuloksella (10/07)

-Laparoskopia, todettiin lievää endometrioosia ja vaurioituneet munatorvet, jotka toimenpiteessä poistettiin (03/08)

-PAS negatuloksella (05/08)

-Syksyllä 2008 hoitoja jatketaan IVF:llä

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmuisesti ja tarrasukkia mukaan matkaan Diina, hienoja uutisia!!!

Aina joskus täällä käyn kurkkimassa josko joku vanhoista kamuista olisi plussannut...

Terkkuja myös Nuutille, Nellalle ja Killalle ja tietty sk:lle :)

T. Yksis ja Mia 7kk 1vko

Vierailija
22/92 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diinalle kovasti iloisia odotuksen päiviä ja hyvää vointia!! Nyt vain pois turhat huolet, iloitse täydestä sydämmestä, olette sen ansainneet! Kerrothan sitten, mitä ultrassa näykyi! Joko salamatkustajalla on kutsumanimi? Mulla olis ehdotus: Oscar! :)

Menneenä viikolla käytiin siis lääkärillä, ja IVF:llä nyt mennään (tai siis itse asiassa mikrohedelmöityksellä, eli onko sen lyhenne nyt sit ICSI) , aloitus joulukuussa suihkeella, punktio sitten tammikuulle. Käynti oli mulle vaikea, mutta voi sitä huojennuksen tunnetta sen jälkeen! Todella tuli hyvä ja kevyempi mieli siitä vierailusta! Nyt olemme tosi innostuneita ja positiivisin mielin aloittamassa hoitoa, vaikkakin todennäköisesti se tulee olemaan edellistä rankempi.

Ja mikä parasta - lääkäri "kielsi" ainoastaan laihduttamasta! Mikäs sen parempia uutisia näin ennen joulua -arvatkaa onko mies saanut mun suusta ton lauseen jo kuulla pariinkin otteeseen: "Ai, suklaapalanen... mutta hei, lääkäri kielsi laihduttamasta, joten...... " (ja sinne meni parempiin suihin!)

Toinen vaan pyörittelee silmiään... :D

hmm... oliskohan palstalla ketään samaan aikaan piinailemassa mun kans?

Jaksamista!

-Raita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti heti tulla Raitaselta kysymään, että miksihän sulta tuo laihduttaminen kiellettiin? Olen joskus joltain muultakin kuullut samanlaisen ohjeen saaneen lääkäriltä, mutta mulle ei koskaan ole mitään sanottu.

Mietin vaan, kun mun ekan plussan (inssistä) aikaan ja ennen sitä oli ollut aika tiukallakin dieetillä, mutta niin vain se hoito sitten onnistuikin. Se oli kumminkin kohdunulkoinen raskaus, mutta vaikea kuvitella että se olisi laihtumisesta johtunut.

Lihoin masennuksissani useita kiloja viime talvena ja nyt kun olen saanut ne pois, tekisi mieli jatkaa hyvin onnistunutta dieettiä ja päästä eroon vielä parista jo aiemmin vaivanneesta kilosta. Meinasin nyt PASsin lähestyessä hidastaa vähän tahtia, mutta pudotella painoa silti pikkuhiljaa. Olen ihan normaalipainossa kyllä, joten sikäli mitään pakkoa ei laihduttamiselle olisi.

Kiinnostaisi vain tuo syy, että miksi sitä ei hoitojen aikana suositella. Sen ymmärrän, että raskaana ollessa tietenkään ei pidä laihduttaa.

Niin, ja kiva että jäi hyvät fiilikset käynnistä! Tsemppiä hoitoon!

Killa -jolla tiistaina lekuri ja toivottavasti reilun viikon päästä siirto

Ps. Huiskutus Yksikselle! o/

Vierailija
24/92 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tilanteessa tarkoitus olis pitää tilanne "normaalina", eli laihduttaminen, mutta myöskään raju painonnousukaan ei olisi toivottavaa, normaalipainossa kun olen. Ajattelisin, että tässä (rajusti) laihtumisessa ja raskaaksi tulemisessa on kyse laihduttamisen aikana tapahtuvista rasva-aineenvaihduntaan liittyvistä asioista, naisen elimistö kun tarvitsee sen tietyn määrän rasvaa ja elopainoa, jotta hormonitoiminta on normaali ja raskautuminen ylipäätään mahdollista. Jos liian rajusti laihdutetaan (nopeasti, "väärin" keinoin), vaikuttaa se eittämättä paitsi hormonitoimintaan myös niihin rasvavarantoihin.

Kuvittelisin, että lapsettomuuslääkärit ovat melko varovaisia noissa laihdutuspuheissa, todennäköisesti siihen kehottavat vain, jos ylipainoa on kertynyt todella runsaasti.

Parin kilon tiputtaminen tuskin vaikuttaa puoleen tai toiseen, etenkin jos sitä on tehnyt maltilla, pikkuhiljaa, niin kuin sanoit. Pääasia kuitenkin on, että syö monipuolisesti ja terveellisesti, liikkuu, ja muutoinkin pitää yllä "yleisterveellistä" olotilaa.

Tsemppiä huomiselle lääkärikeikalle! :)

-Raita

Vierailija
25/92 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-k: nicki on monta vuotta vanha enkä ole viitsinyt sitä vaihtaa, joten antaa mennä näin. Hikoilin minäkin jonkin verran herkemmin Clomi-kuurin seurauksena. En kärsinyt kuitenkaan mistään oireesta kovasti, odotin jotain hirmuisempaa. Mielenkiintoiset ajat siis sinullakin menossa, oletteko menossa inssiin vai ihan kotikonsteillako yritätte?

ON: pp10 (25/27-28) tänään, lämpö on iltasella 37,2 tienoilla...yritän olla toivomatta liikoja, mutta eikös tuon lämmön olis pitänyt jos laskea oviksen jälkeen ellei raskautumista olisi tapahtunut??? Auttakaa viisaammat! En ole nyt ehtinyt lueskella mistään viikonlopun aikana ja tänäänkin lähden töihin. Viimeksi kiertoni oli 27, en tiedä mitä Clomit on sille sitten tehnyt. Nännit on kipeät ja vatsalla tuikkii enempi oikealla, vatsa myös edelleen turvoksissa. Kaikki nämä oireet voivat myös olla menkka-oireita, mutta ei näitä tuntemuksia ole ennen ollut heti kieroon puolivälistä. Yritän pitää jalat maan pinnalla kaikesta huolimatta! Nyt kiidän töihin:)

Ollaan kuulolla, mitä tuleman pitää!!!

Nitrosid

Vierailija
26/92 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-k: keski-suomesta olen.

Vierailija
27/92 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa palata palstatauolta, kun on iloisia uutisia palstalla! Saattoi jo arvata isosta pinosta!

Onnea Diina! Halaus ja Onnentoivotus! Hienoa että plussasitte! Tuo toivoa meille kaikille, kun konkari plussaa!;)

Jennifer: Ihania uutisia myös sinulla! Onnea tuhannesti kyytiläisestä! Hienoa, että jotain alkaa pinossa tapahtua ja päästään iloisia uutisia jakamaan!!

Lyhyesti omaa napaa: Meillä ovis sattui väärälle päivälle ja pas olisi osunut viikonlopulle. Niinpä hoito peruttiin ja asiaan voi palata vasta tammikuulla seuraavan kerran. Hermoon ottaa, että tämä taival pitkittyy aina vaan... Ihme hätä-housu olen!;)

s-k: oletteko yksityisellä vai julkisella, kun sinulla on niin ihana lääkäri että tekee viikonloppunakin töitä?

Uudet uutukaiset enskat! Tervetuloa palstalle ja plussa tuulia matkaan!

Piinaiilijoille joukko puhallus plussapuhuria! Diinan ja Jenniferin matkassa plussajunaan!

nella

Vierailija
28/92 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: Mullekin lääkäri sanoi että en saa laihduttaa enää, ku oon jo normaalimitoissa ja paino on pudonnut viimeisen kahden vuoden aikana 10kg, melko lailla laihduttamatta tosin, elämäntapamuutoksilla. Varmaan lääkäri haluaa varmistaa että saa kaikki ravintoaineet, ku laihduttajan ruokavalio on monesti liian niukka. Kyllähän stressistäkin puhutaan kovasti, mutta kyllähän ihmiset raskautuu syntyy esim. sota-aikoina tai gradua tehdessä. Ei kai mikään ole täysin musta-valkoista varsinkaan vauvoja tehdessä...

Nitrosid: Ollaan jo käyty ekassa inseminaatiossa viime viikolla. Nyt on pp6. Muut tuntuu kyllä odottavan tuloksia suuremmalla jännityksellä ku minä ja mies. Anoppi ja äiti on jo ihan täpinöissään.

Nella: Höh! Harmittaa nuo aikataulut ja muut, kun menevät mönkään. Meilläkin on seuraava hoito sitte (ehkä jos nyt ei siis tärppää) tammikuussa. Perhanan joulu kun tulee tielle! :) Ollaan väestöliitossa ja meillä on tosi ihana lääkäri. Hoitoja ei yleensä ole lauantaina, mutta joskus niinkin tehdään. Mullahan olis ollu vain se ultra että onko liikaa muniksia. Niitä oli sitte loppujen lopuksi vain kaksi. :) Tsemppiä! Kai te luomuilette silti? ++++

Terkkuja kaikille ja iloista mieltä!

s-k- pp 6 (kp 21/26-35)

Vierailija
29/92 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK: nyt selvisi vähän tuota limakalvoasiaakin! Kysyin tänään lekurilta asiasta, ja hän sanoi, että 5-6mm on jo riittävä ja paksuuttakin tärkeämpää on hyvä limakalvon rakenne. Tuosta en muista aiemmin mainitunkaan ja kun hän kysyi, onko mun limiksestä sanottu jotain erikoista, niin en osannut sanoa, että olisi erityisesti kehuttu tai haukuttu.

Nella: harmillista, että teillä aikataulut meni pieleen. :S Onko luomuihmeelle mitään mahdollisuutta?

Nitro: mun mielestä (ainkin aamu-) lämpöjen pitäisi nousta joka tapauksessa oviksen jälkeen ja pysyä koholla, jos raskaus olisi alkanut. Muuten laskevat menkkojen alkaessa. Peukut on pystyssä, että nappaat seuraavien joukossa plussan! bd

Mette: mites siellä piinailu sujuu?! Tulehan kertomaan kuulumisia! :)

Brooke: mikäs tilanne teillä? Lähdettekö seuraavaan hoitoon tässä kuussa?

OmaNapa: tänään kp 13 ja kontrolliultrassa käyty. Limis oli ohut, vain 4mm, joten Progynova-annostusta vähän nostettiin. Lääkärin mielestä limis oli kuitenkin rakenteeltaan hyvä, eikä pitänyt uutta kontrollia ennen siirtoa tarpeellisena. Sanoi tosiaan, että 5-6mm on riittävä alkion kiinnittyä. Siirto on sitten suunniteltu viikon päähän eli 9.12. Jos alkioita pitää viljellä vielä päivä (eli jos ovat ihan tasalaatuisia, niin viljelevät päivän pitempään, jotta voivat valita paremman), niin sitten menee keskiviikolle. Kätevä tämä lääkkeellinen PAS, kun sain valita jopa mille päivälle siirron haluan! Testata saan sitten "kivasti" jouluna, joten tulee joko maailman paras joululahja tai säkillinen risuja. ;)

Kiitos vielä kommenteista tuossa laihdutusasiassa. Täytyy koittaa itseään hillitä vähän, mutta syön kyllä nyt paljon terveellisemmin, kuin muuten. ;) Ainakin, jos sattuisi plussa tulemaan, niin tietty sitten pitää olla tarkkana, että syö tarpeeksi. :)

Plussasädetystä vielä kaikille piinailijoille! +++++++++++++++++

Killa

Vierailija
30/92 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja paljon vauvaliimaa matkaan!

METTE eikös sulla ole jo piinailut loppusuoralla, mitkä on tunnelmat?

NELLA harmistus että aikataulut meni pieleen.

KILLA kiva kun olet taas aktivoitunut! Me ei varmaan tänä vuonna ehditä hoitoa aloittaa, sillä odotellaan edelleen miehen DNA-tutkimuksen tuloksia. Tämän vuoden puolella ne pitäisi saada ja sitten vasta mietitään jatkoa. Lääkkeet saan onneksi kuitenkin tämän vuoden lääkekattoon. Meillä siis edessä joko viides ICSI omilla siittiöillä TAI ensimmäinen IVF lahjasiittiöillä. Vielä en tiedä kumpi.

Eilen käytiin sossussa keskustelemassa sijaisperheasiasta, ja siitä käynnistä jäi tosi hyvä ja innostunut mieli. Molemmat asiaa hoitelevat naiset olivat todella mukavia ja ystävällisiä, ja toivottivat meidät lämpimästi mukaan. Suosittelivat ottamaan vielä selvää adoptioasiastakin, vaikka kotimaan adoptioon onkin pitkät jonot. Varataan ehkä kuitenkin aika adoptioneuvojalle, eihän siitä haittaakaan ole. Ulkomaan adoptio kun ei meitä kiinnosta ollenkaan.

Ensi vuoden alusta aloitetaan näillä näkymin se Pride-koulutus joka antaa pätevyyden sijaisvanhemmuuteen. Ei tuntunut olevan mikään ongelma se, että meillä on vielä aikomus jatkaa hoitojakin. Sijaisperheprojektin voi kyllä keskeyttää tai siirtää myöhempään ajankohtaan, jos hoidot nyt sitten onnistuisivatkin koulutuksen aikana tai sen jälkeen.

Vierailija
31/92 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä piinailut ei oo vaan loppusuoralla, vaan myös taputeltu tältä erää... Eli eilen negaa testattu ja hanatkin aukes ihan "samalla istumalla". Joten eipä tuottanut tulosta meillä tää eka tuoresiirtokaan...:( No, onneks pakkaseen jäi ne tuplat ja niiden siirtoa kerkesin jo suunnitella hoitajan kanssa heti ens vuoden alkuun. Tää yks kierto jää välistä joulutauon vuoksi ja ehkä hyvä itsellekin vetää sen verran henkeä...:/

Onhan tää pettymys toki, mutta juuri nyt elämässä paljon muuta ajateltavaa, joten en nyt kauheasti ennätä jäädä rypemään tähän, vaan katseet on jo suunnattu eteenpäin...:) Ehkä pettymys olisi ollut suurempi ja olisi ollutkin, jos pakkanen ois jäänyt tyhjäksi. Mutta onneksi sinne saatiin edes nuo pari, tosin se on taas toinen juttu miten selviävät sulatuksesta ym. Mutta ei murehdita sitä ennakkoon...:)

Huiskuja kaikille, yritän käydä kommentoimassa myöhemmin paremmalla aikaa... Meinaan olla nyt ihan pirun kiireinen...:/

MM kp2

Vierailija
32/92 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa ja hyvää joulukuuta! :) Kuun alussa olin jo hyvässä vaiheessa tekemässä Ensikoille uutta pinoa, mutta se meni mönkään ja en jaksanut uudelleen aloittaa alusta...

Mutta en olekaan vielä kerennyt onnitella _Jenniferiä_ ja _Diinaa_ huikeista plussista, ihanaa!!! Onnea mahdottomasti molemmille! Diinan kuulumisia olenkin käynyt kurkkimassa blogista, mutta mitenkäs Jenniferillä menee? :)

_Killan_ 9.päivä lähenee, tosi paljon tsempityksiä, että siirto onnistuisi mahdollisimman hyvin!!!

_nitrosidille_ & _Raitaselle_ tervetuloa mukaan turisemaan! :) Ja tsemppiä taipaleillenne! Mikä muuten nitrosid siellä tilanne, onko selvinnyt suuntaan tai toiseen? Peukkuja!

_Brookelle_ myöskin heipat, hienoa että siellä ainakin jotkut asiat etenevät :) Ja hienoa, että sijaisperheasia on teille lähellä sydäntä, Suomessakin kun on niin paljon pieniä, jotka kaipaavat lämpöä & rakkautta, kun omassa perheessä kaikki ei ole hyvin...

_Mette_, pahoittelut pettymyksestä... On se epäreilua, kun kerta toisensa jälkeen joudutte pettymään... :/

_nellalle_ harmittelut tuosta mönkään menneestä hoidosta :/ Viikonloput on toisaalta ihan turha keksintö... Tai ainakin viiden päivän työviikko! ;) Tsemppiä tammikuulle, se tulee nopsaan!

Entäs _s-k-_, piinapäivät vähenee? Jaksamisia viimeisille päiville ja toivottavasti tulos on hedelmällinen ;)

ON: Pitää sen verran päästä purkamaan höyryjä, että kirjoitan tänne sanasen... Tänään siis kp 31/todennäköisesti dpo 16. Tuosta ovulaation ajankohdasta en ole ihan varma, mutta uskon sen olleen kp 14 tai 15, luultavasti jälkimmäinen. Yleensä ovulaatio ollut mulla pari päivää aikasemmin, kp 13 tietämillä... Eli jokatapauksessa myöhässä tässä ilmeisesti ollaan?

Selasin vuoden 2008 kalenteria taaksepäin ja kierto mulla ollut melkein aina 26-27 pv, muutaman kerran myös 28 pv. Uskotte varmasti, että kummastuttaa...! Mitään klassisia oireita ei ole, pikemminkin tuntuu, että menkat alkaa. Ei mitään suurempia kk-kipuja kuitenkaan, aavistuksen verran aina välillä polttelee vatsassa. Ja kuitenkin kp 28 alkaen (eli nyt neljän päivän ajan) on tullut tuhruvuotoa, mikä on mulle ihan tuttu juttu ennen menkkoja. Tässä vaiheessa se on yleensä vaan jo muuttunut kunnon vuodoksi, tai ainakin lisääntynyt...

No, katsellaan nyt todennäköisesti sunnuntaihin asti ja sitten testiä kehiin, jos tilanne ei ole muuttunut. Tuntuu vaan, että heti kun saan tän lähetettyä, niin vuoto alkaa ihan varmasti ;)

Terkkuja,

baulie

kp 31/dpo 16

Vierailija
33/92 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baulie: Vau! Kuulostaa lupaavalta! Kiitos tsempityksestä. Ei vaan millään jaksa uskoa plussaan. Jotenki tuntuu että ku tää on ollu tähän asti näin helvetin hankalaa, niin miten eka hoito vois olla poikkeus. Varsinki ku kyseessä on inseminaatio... Mutta paljon tsemppiä sulle ja toivotaan parasta! ;) Käythän pian päivittämässä tilannetta.

Mette: Mie oon pahoillani teän puolesta. Mutta paljon terkkuja silti Matin ja Tepon tiimille! Niillähän on jo menestystä ennestäänkin takana jo tanssilavoilta. On siis hyvät mahkut että ne tuo teillekin onnea ja menestystä. :)

Killalle kiitos limis-infosta. :) Mie oon vissiin kaikin puolin kunnossa. Vau, luulis että sitä ois ollu raskaana jo moneen kertaan tämmösellä täydellisellä kropalla... :D

Oon ihan poikki työviikon jäljiltä. Nyt on pp 10 / kp 25 ja toissapäivänä tuhrutti. Siihen se loppui tosin. Ei sen enempää oireita ku muinakaan hukattuina kuukausina jolloin toiveet on ollu korkealla. Vaikka jonki verran kyllä nippailee mahasta, nyt jo kolmatta päivää. Mutta en mie muista onko aiemminki ollu näin. Miestä oon jo pohjustanu niin että ei tästä mitään tullu. Mielummin valmistautuminen pettymykseen jo nyt ku sitten vajaan viikon päästä pilvilinnojen romahdus.

Tsemppiä kaikille ja plussia tänne nyt!!

s-k-

Vierailija
34/92 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää kyllä päivittää tietoja:

* s-k-

Ikä: mie -83, mies -84

Kotipaikka: Oulu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: Alkututkimuksia 6/2007 (YTHS) jotka uusittiin nyt 11/2008 Väestöliitossa. Miehellä on todettu lievästi alentunut hedelmöityskyky (vähän vähemmän siittiöitä, mutta hyvin eteenpäin liikkuvia kuitenkin isohko osa). Omissa tutkimuksissa (verikokeet, rakenneultra, munasarjojen aukiolotutkimus) ei ole todettu mitään poikkeavaa. Ensimmäinen inseminaatio 11/2008. Tulos ilmoitetaan kun tiedetään. :D

Vierailija
35/92 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa uumoilinkin, niin sieltä se vuoto sitten tuli. Eli kp 31 vaihtui 1:ksi... En onneksi kerennyt alkaa elätteleen sen suurempia toiveita, joten ei ainakaan vielä tunnu juurikaan pahalta. Pikkasen vaan mietityttää, että mistä tää muutaman päivän viivästys johtui, kun reilusti yli vuoteen kierto ei ole ylittänyt 28 päivää.

Kiitos s-k- tsempityksistä, nyt jännätään & toivotaan teille sitä parasta! :)

-baulie-

Vierailija
36/92 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoneeraan nopsasti missä mennään eli kp3 menossa ja kp5 alan taas popsia Clomia. Harmillisen negatiivinen juna meillä nyt, mutta ei muuta kuin tsemppiä meille kaikille!!!

T: Nitro

Vierailija
37/92 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on tosiaan aktiivista sakkia!

Baulie: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Ei hätää pinon kanssa, ehtii vähemmälläkin kiireellä. Varsinkin, kun tuo esittelyrimpsu on niin pirskatin hankalasti jaettava moneen osaan! Mielenkiintoista kun kroppa oikkuilee omia aikojaan ja saa toiveet jo heräämään!

Mette: Hali! Aina nämä hoitojen epäonnistumiset harmittaa :(. Ehkä päästään ensivuonna piinailemaan passia yhdessä tuumin!

Nitrosid: Halitus sinnekin kun pp:t vaihtui kp:ksi! Voimia jatkaa eteenpäin!

Killa ja s-k: Mulle ei koskaan ole tehty aukiolotutkimusta, joten kai luomuplussallekin on olemassa jokin teoreettinen mahdollisuus, kun toisin ei ole todistettu. Tosin munasarjat on niin rutussa kohdun takana (ja toisinaan toinen voi karata mihin sattuu, niin ettei kokematon ultraajakaan löydä sitä;), että on aika epätodennäköistä, että sieltä, mikään kulkeutuisi kohtuun saakka! Mutta toki me hyödynsimme elämäni ensimmäisen ovisplussan!;) Piinailupeukutuksia molemmille! Killakin pääsee kohta siirtoon!

Brooke: Kiitos kun kerroit sijais- ja adoptiovanhemmuusjuttuja. Minusta olisi niin mukavaa ja uusia voimia antavaa lähteä selvittelemään meidän adoptiomahkuja, mutta en ole vielä saanut miestä innostumaan asiasta. Hän on siis suhtautunut asiaan ihan myönteisesti mutta ei osaa vielä ajatella asiaa lainakaan konkreettisena vaihtoehtona. Kuulostaa hyvältä, että kesken olevat hoidot, eivät ole este adoptioneuvonnan tai sijaisvanhemmuuden selvittelylle.

nella

-vilkutuksia kaikille!

Vierailija
38/92 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baulie ja Nitrosid: Harmittaa teän puolesta. Tsemppiä! Nyt se plussajuna tais jo jatkaa matkaa ja jätti meiät asemalle. Mulla tuhrutteli tänään. Menkkasärkyjäki on jonku verran. Ei haluttais yhtään soittaa ja ilmottaa lääkärille huomenna/ylihuomenna että huonosti meni..

Nella: Miksi aukiolotutkimusta ei ole tehty? Se oli meillä eka tutkimus alku-ultran jälkeen.

Yksikselle terkkuja! En aiemmin hoksannu sanoa. Kiva kuulla sinustakin. Oot meiän esimerkki siitä miten tältäkin palstalta pääsee pois. :D Hullua kyllä että siitä on niin kauan ku oot täällä kirjotellu..

ON: Masis iskee ja tympii. Närästääki ihan prkleesti. Kerään nyt sitte ihan listan kaikesta mikä tökkii. :D No ei, muuten kaikki on ihanasti. Paitsi että nyt on kp 27 / pp 12. Olo on melko toivoton. Tuhruttaa... Ei kiva.

-s-k-

Vierailija
39/92 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ihan lyhyesti lusmuan työnteon välissä!

s-k: Halitus kurjuuden keskelle. Toivotaan, että täti pysyisi kuitenkin pois ja pienet vuodot katoaisi.

Meille ei tehty aukiolotutkimusta, koska ainut käypä hoito on pahan endon vuoksi ivf. Sillä ei sitten ole käytännön merkitystä hoitojen kannalta onko putket auki! Toki oli alunperin tarkoitus laparoskopiassa tutkia tuokin juttu, mutta koska sekin peruttiin turhana toimenpiteenä, niin näillä mennään ja on menty jo reilu vuosi!

Ovikstestejäkään en ole tuhlaillut. Minusta ne on niin hankalia, että en ole viitsinyt itseäni niillä suotta kiusata. Nyt ostin ekan testin ihan digi versiona, niin ei tarvinnut arvata onko se nyt vai ei. Eikä vahvin viiva ollut kontrolliviivaa vahvempi tässäkään testissä, mutta optinen lukija helpotti kummasti tulkintaa. Mutta pirskatin kallis on kertakäyttövehkeeksi tuo!

Voimia ja lämpöisiä fiiliksiä! Ehkä saadaan talvi takaisin!

nella

Vierailija
40/92 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nella: Kiitos. Toivotaan toivotaan. Vaikka ehdin minä jo pikkuitkut eilen tuhrustaakin. Pääsis nyt vain tästä jännityksestä.. Mieki otin ovistestit kunnolla käyttöön vasta nyt. Semmonen digitaalinen ostettiin väestöliitosta. Ei oo mun mielestä ollu kyllä kovin isoja eroja niitten nega- ja niitten plussaviivojen välillä. Onneksi ovismerkit oli muuten selkeimmät ku ikinä, niin ei tarvinnu epäillä plussatestin tulosta. Ja auttoihan se digilukijakin tosiaan.. Tää päivä on menny melko pienellä liekillä. Ei oo virtaa riittänyt mihinkään, johtuen henkisistä syistä. En mie oo fyysisesti ees väsyny. Huomenna skarppaan!

Mie voin täältä lähetettää sitä talvea teillekin. Meillä on lumi maassa ja pakkasta 5 astetta. Takkaa on saanu lämmitellä ihanasti.

Talvisin terveisin menkkakipuinen s-k-

kp 28 / pp 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme