Lennin veljelle nimi
Kevätvauva on tulossa ja tytölle olisi nimi valmiina. Lennin mahdolliselle pikkuveljelle pitäisi siis keksiä nimi!
Kriteerit ovat seuraavat: Ei liian samanlainen (esim. Onni) mutta kuitenkin samanhenkinen nimi on haussa. Nimi ei saisi alkaa L-kirjaimella, jottei kaikista lapsista oleteta tulevaisuudessakin L-nimisiä :-) Lyhyt, kaksitavuinen nimi. Ei liian moderni/erikoinen/lempinimen oloinen (esim. Jesse tai Jasu), onhan Lennikin tunnettu jo vuosisadan alussa.
Itse olen aina pitänyt nimestä Kalle, mutta miehen mielestä on poissuljettu vaihtoehto, kun esikoinen on Lenni (miksiköhän ihmeessä...?!). Ainoa tällä hetkellä harkinnassa oleva nimi onkin Ville, mutta vielä kaivattaisiin vaihtoehtoja. Oma mielikuvitus jo loppuu, auttakaa!
[quote]
Kesis
Kommentit (7)
Entäs Valle tai Kille?
Muitakin vielä:
Antto, Ante, Atte
Eemi, Eeli, Eino, Eelis, Elmo
Feeli, Feeti
Hemmo, Heikki, Hanno, Hannes (Tekeekö nn nimistä liian samanlaiset?)
Immo, Iikka, Iivo, Ilmo
Janne, Jouna, Juho
Kaapo
Mikko, Miika, Mortti
Nuutti, Niilo
Oula, Okko, Olli
Pekko, Paulu, Paulus, Pietu, Peetu
Reemi
Seemi, Seeti, Sami
Totti, Topi, Teemu
Valtte, Valte, Valde, Valto, Viljo
Joo, Lenni-Kalle Taipalehan se hyvinkin estää mun toivenimen toteutumisen.
Kaapo on ihana nimi, itse ostan sen heti! Samoin Nuutti ja Huuko on kivoja. Kiitos ehdotuksista, toivotaan että mieskin olisi suostuvainen.
Kesis
Valle on kanssa hyvän kuuloinen, en ole ikinä kyllä ennen kyseistä nimeä kuullut.
Kesis
Se olisi kyllä mukavasti samanoloinen, muttei liian samanlainen kuin Lenni. Kaapo, Nuutti ja Huuko sopivat myös hyvin.
Samuli
Elmeri
Juuso
Aleksi
Konsta
Santtu
Otto
Hannes
Jarkko
Visa
Mauri
Olavi
Santeri
Eeka (50m)
Feeti (15m)
voisi olla minusta vaikka:
Miika
Eeli
Paavo
Vilho
Niilo
Iikka
Vili
Tuukka
Arttu
Jouka
Touko
Joona
Tommi
Jonni/Jonne
Joose
Reeti
Peetu
Pietu
Ville sopis kyllä hyvin! ja Kallekin. jos miehesi viittasi Lenni-Kalle nimiseen julkkikseen?
muita ehdotuksia:
Janne
Jussi
Matti
Mikko
Anssi
Paavo
Eero
Roope
Taavi
Kaapo
Joonas