Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi ura kotiäitiyden jälkeen vaiko vielä uuden vauvan yritys?

08.10.2007 |

Minulla on korkeakoulututkinto ja jonkin verran työkokemusta, tosin nyt olen ollut jo viisi vuotta kotona. En haluaisi palata kaupallisen alan töihin (jatkuva kiire, tulostavoitteet). Haluan olla läsnä lasteni elämässä, osallistua harrastuksiin, tykkään olla kotona jne. Meillä on jo suurperhe, mutta haaveilen edelleen vielä yhdestä lapsesta. Voisin olla kotona vielä viisi vuotta ja sitten vähitellen siirtyä esim. osa-aikatöihin. Mutta onkohan todellisen suurperheen äidin vaikea saada töitä? Etenkin jos on ollut kotona esim. 10 vuotta? Onkohan käytännössä ainoa tapa löytää mielekästä työtä uudelleen kouluttautumalla? Onko teillä kokemuksia? Asumme pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Aihe on minullekin ajankohtainen ja ajattelin jakaa silta osin kokemukseni. Mina olen nyt viidetta vuotta kotona, lapsia pian nelja ja takana tavallasi kaupallinen tutkinto ja muutama vuosi tyokokemusta. Minakaan en enaa halua takaisin tulospalkkaralliin ja olenkin ajatellut opiskella toisen tutkinnon ensin osa-aikaisesti ja sitten taysipaivaisesti vauvan ollessa taaperoiassa. Toihin palaisin tassa skenaariossa n. neljan vuoden paasta ja olen varma, etta yliopiston kampusrekrykeinoilla tahi muuten loydan varmasti tyota, mika olisi nailla nakymin todella innostavalta alalta.

Tama olisi minulle ihanteellinen ratkaisu, mutta jos perheen talous pakottaa suoraan toihin aiemmin, niin sitten olkoon niin, jolloin hakisin aiemman alani toita. Jalleen olen varma, etta saisin silloinkin toita, vaikkakin joutuisin ehka aloittamaan ensin " alempaa" portailla, mutta lasten ollessa pienia se ei haittaa. Kunhan vain palkasta jaa kateen edes muutama lantti paivahoitokulujen, tyomatkailun yms jalkeen, niin se on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla