Jännittää. Huomenna eka kerta perhekerhoon uudella paikkakunnalla
Tuntuu, että olen kauhean huono tutustumaan uusiin ihmisiin. Lasten takia pitää kuitenkin yrittää. Ja oman mielenterveydenkin kai, kun tämä uusi asuinpaikka on niin harvaanasuttua, ettei täällä voi noin vain piipahtaa leikkipuistoon. Antakaa vinkkejä tutustumiseen.
Kommentit (3)
kerhossa todennäköisesti siksi, että kaipaavat seuraa. Kaupungissa olen törmännyt useammin näihin kerhojen mammakaveriporukoihin, jotka juttelevat vain keskenään ja joiden lapset leikkivät vain keskenään.
Minä olin ihan samassa tilanteessa 1,5 vuotta sitten. Lapsi oli onneksi niin pieni, että ekoilla kerroilla käytin häntä tavalllaan suojana ja puuhailin lapsen kanssa, kuuntelin siinä sivussa ja vähän kommentoin muiden puheita jos sattui tulemaan jotain sellaisia puheenaiheita. Lapsistahan sitä juttua saa helposti revittyä. Ja kahvipöydässä menet vaan reippaasti istumaan jonkun viereen, kyllä siinä aina jostain saa juttua syntymään. Kumminkin jokainen joutuu siellä pitämään silmällä lapsiaan, joten se juttelu on joka tapauksessa aika kevyttä. Uskon että huomenna olet tyytyväinen kun lähdit ja mietit, että olitpas hassu kun pelkäsit etukäteen joutuvasi ristikuulusteluun.
Toivottavasti sinulle osuu kivoja äitejä kanssasi kerhoilemaan!
Me ollaan myös juuri muutettu ja viime viikolla käytiin lasten kanssa läheisessä avoimessa päiväkodissa. Ja oli niiiin nyrpeetä porukkaa ne mammat siellä. Henkilökuntaa lukuun ottamatta kukaan ei edes tervehtinyt, katsoivat vain nenänvartta pitkin. :(