Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ MAALISmussukat viikolla 41 ~

08.10.2007 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta [b]Muumi[/b] on tervetullut tänne =)

Jos tämä vauva noudattaa vanhaa kaavaa niin maalismussukkahan teillekin on sitten tulossa =)

[b]Aleida[/b] kyseli mahan kasvusta ja liikkeistä... Mulla on toinen tulossa ja viikkoja kohta 16 eikä liikkeistä tietoakaan =) Maha on kasvanu ainakin sen mukaan että housut ei mene kiinni, mutta ei tää miltään vauvamahalta näytä vaan mun mielestä on tullu enemmänkin leveyttä =/

Eli jos en nyt ihan väärin muista niin sä ootat esikoista ja oot viikolla 17...? Noilla viikoilla ei minustakaan näkyny mitään eikä tuntunut mitään kun odotin esikoista, mutta tokihan siellä neuvolassa voi käydä jos huolettaa! Mä mietin ite eilen just samaa kun rakenneultraan on vielä 2 viikkoa ja oon alkanu miettimään viime aikoina, että onkohan tässä ollenkaan raskaana... Kaikki tutut tuntuu olevan sitä mieltä että kyllähän toista odottaessa pitäis jo liikkeet tuntua ja mahankin pitäis olla jo paljon pyöreämpi ja nyt sitten itsekin alkaa epäilemään että onko kaikki hyvin =(

Eiköhän meillä molemmilla ole kaikki hyvin - me ollaan vaan vähän malttamattomia =))

Nyt täytyy hakea jotain syötävää ennen kuin poika herää...

Pimmi 15+5

Vierailija
2/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tuolta enskapuolelta kommentoimaan Aleidan viestiä. Tänne kyllä siis lasketun ajan perusteella kuuluisinkin niin välillä käyn kurkkimassa teiän juttuja:)

Aleidalle siis tuohon vatsan kasvuun. Mulla ollu ihan samanlaisia fiiliksiä vatsan kasvun suhteen ku sullakin. Tuntuu siis että se ei vaan kasva. Mulla kun vielä noita pienokaisia on kaks tuolla masussa niin oudolta tuntuu ettei vatsa ole tämän isompi. Mulla rv:t siis 17+3. Noh huomenna pääsen ylimääräseen neuvolaan, kun verenpaine on koholla ja päätä särkee. Ehkä samalla kuunneltais vaikka sydänääniä. Kandee soittaa neuvolaan niin mielikin muuttuu heti paremmaksi:)

Terkuin Butterfly

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet! Kyllähän tänne sekaan mahtuu.

Kyllä se vatsan kasvu on yksilöllistä, turha on omaansa verrata muihin. Eikä se kasvukaan välttämättä oo tasaista, vatsa voi sitten yhtäkkiä pötkähtää paljonkin, jos on tuntunut, että mitään ei ole hetkeen tapahtunut. Mä odotan kolmatta (nyt rv 16 + 6) ja luulen, että kukaan ei ole vielä huomannut. Enkä käytä kovin löysiä vaatteitakaan. Ekas ja tokas raskaudes maha on enemmän kasvanut vasta seitsemännellä kuulla.

Eilen tunsin tosi paljon potkuja, ihanaa :). Ehdin jo huolestua, kun monena iltana mietin, että onko tänään tuntunut mitään... Sunnuntaina oli kai enemmän aikaa kuulostella, niin johan niitä liikkeitä tuntui.

Kiitos kaikille, jotka kommentoitte juomistarvetta. Oon nyt yrittänyt juoda enemmän vettä, ja olo on ollut parempi (lukuunottamatta vessassa ravaamista). Seuraavaan neuvolaan on vielä kaksi viikkoa - tuntuu iäisyydeltä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

popz (rv 16 + 6)

Vierailija
4/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sitten aamulla neuvolaan. Mulla olis ollu aika ensi viikon perjantaina ja vaihdoin sen tän viikon perjantaiksi, jo senkin takia, että työharjoittelu alkaa ensi viikolla, niin ei sitten tarvitse niitä työaikoja vaihdella:)

Samallahan niitä sydänääniä kuitenkin kuunnellaan:) Terkka sano, et sillä olis siellä sit joku harjottelija, ettei mua varmaan haittaa. Eipä kai tuo mitään muuta tee kun seuraile vierestä?!

Tiedättekö otetaanko neuvolassa verensokeria? Mulla kun nää päänsäryt vaan jatkuu, välillä lievempinä ja välillä aika kovinakin:( Verenpaine on koko ajan ollut matala, joten ei ainakaan raskausmyrkytyksen oireita(ONNEKSI) ole! Tosi ärsyttävä tämä vaiva vaan on.

Popliz on jo tuntenut liikkeitä! Ihanaa! Voi kun itsekin rupeisi nopeasti tuntemaan...tai voi olla, että olen jo jotain tuntenutkin, en ole varma:)

Vielä tästä mahan kasvusta. Mulla ei justiinsa omasta mielestä ole masu kasvanut, mutta sitten sen pienenkin kasvun huomaa, kun yrittää laittaa takin vetoketjun kiinni! Mulla on vielä semmonen tosi vartalonmyötäinen takki, niin ei mitään jakoa!! Eilen sitten luovutin(pienen itkun kera), kun sain jo hajotettua vetskarin väliin paidankin:/

No nyt sitten pitäisi jonkunnäkönen takki jostain hommata, ettei ihan ilman tarvitse tuolla viimassa kulkea:)

Ihanaa, kun meillä on miehen kanssa ensi viikonloppuna se tallinnan reissu! koko viikonloppu kahdestaan:) Senkin takia on ihan hyvä, että sain sen neuvolan jo perjantaiksi, että pääsee sitten tarkistamaan onko kaikki varmasti kunnossa ennen matkalle lähtöä:)

Tulipas pitkät stoorit!

Hyvää viikonalkua kaikille

-Aleida 16+3

Vierailija
5/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleida, olisko se pääkipu sitä ihan näille viikoille kuuluvaa, johtuu hormoneista? Viime raskaudessa mulla oli kovastikin ja soitin neuvolaan niin sano et johtuu hormoneista. Mutta kyllä siellä verensokeri katotaan, pyydät vain.

Nyt ei ehi muuta, myöhemmin sit...

Vierailija
6/34 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikko mökillä lomailemassa ja rentoutumassa, netin sun muiden ylellisyyksien ulottumattomissa.

Joku kyseli liikkeiden puuttumisesta. Mulla alkoi tänään 20. rv, liikkeet hyvin epämääräistä kuplimista, jota on vaikea erottaa ruuansulatuksen toiminnasta, potkuista ei tietoa. Mutta neuvolan täti ei ollut huolissaan, kun sydänäänet kuului hyvin ja kovasti vauveli kuului myös potkivan doppleria. Jostain syystä en vaan itse niitä erota, oiskohan rasvakerroksella vaikutusta..

Niin, kävin juuri ylimääräisellä neuvolakäynnillä, kun sukulaisen koira päätti hypätä mun mahan päälle. Kyllä säikähdin. Kuunneltiin vaan sydänäänet, kun menen viikon päästä varsinaiselle käynnille. Niin, kaikki oli siis kunnossa.

Aleida, ainakin täällä siis pääsee kyllä neuvolaan kuuntelemaan pelkkiä sydänääniä varsinaisten käyntien välissä, syyksi riittää se, että ei ole liikkeitä tuntenut.

Joku kyseli, mitataanko verensokeria neuvolassa. Mun käsityksen mukaan se katsotaan pissanäytteestä, joka ainakin meillä annetaan joka kerta. En ole kyllä ihan varma.

Onpa hassua seurata, kuinka monilla täällä tulee samoihin aikoihin samoja oireita (vaikka ne voi olla tosi yksilöllisiäkin), mullakin on nimittäin ollut kovaa alaselkäkipua viime viikkoina. Supistuksia oli toissa viikolla, mutta menivät noin viikossa ohi.

Tervetuloa uusille! Ja muistakaahan kaikki lepäillä silloin kun siltä tuntuu! (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty..)

Mama 050308 (oikeasti 030308), rv 19+0

Vierailija
7/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, onhan se vatsa kasvanut, jos kerran takki ei mene kiinni :).

Se verensokeri katsotaan pissanäytteestä, joka meillä ainakin pitää kiikuttaa neuvolaan joka käynnillä. Se testi on niin pikainen, ettet välttämättä sitä edes huomaa ja jos kaikki ok, terveydenhoitaja ei välttämättä edes mainitse mitään.

Tuosta päänsärystä, juothan sinä tarpeeksi? Viime viikolla itse kyselin nesteen tarpeesta, kun tuntuu, että itsellä ainakin lisääntynyt. Ja jotkut kommentoikin, että vähäinen juominenkin aiheuttaa päänsärkyä.

Liikkeitä on tosiaan aluksi vaikea erottaa ja tuntuu, ettei voi olla varma, oliko tuntemukset vauvan liikkeitä vai jotain muuta. Äkkiä ne kuitenkin siitä voimistuu niin ettei epäilykselle jää sijaa.

Terveisin popz rv 17 +0

Vierailija
8/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täällä uusi viikkopino, melkeen jo pelästyin että mitäs nyt :D

Eli ultrauutisia (tai niiden puutettua) ajattelin tulla kertomaan. UÄ-aika oli perjantaina ja niin kauhea pettymys meille ettei mitään rajaa! Se ultralaite oli niin vanha ja huono että ei siellä meinannut näkyä mitään. Kuvaruutu oli kooltaan pienempi kuin postikortti ja ihan rakeinen. Ei pystynyt edes zoomaamaan lähemmäs ilman että koko kuva meni ihan kieroon :S Kuvaakaan ei saatu. Eli se siitä " rakenneultrasta" :' ( Kätilöllä ei ollut edes tietokoneohjelmaa sitä varten että olis voinu mitat laskea, vaan kirjotti ne mitä sai jollekkin lapulle ja sitten vertasi johonkin kasvukäyrään. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko käynti. Sen verran näkyi kuitenkin että pitää ultrata uudestaan viikolla 30 kun istukka on niin alhaalla edessä. Tein ihan virallisen valituksenkin sairaanhoitopiiriin kun toi oli kyllä naurettavaa jo. Nyt vaan pelottaa että vauvassa onkin jotain vikaa kun ei sieltä kunnolla erottunut oikeen mitään. Onneksi on neuvola-aika 18.10. niin voin sielläkin vaatia että uusi ultra on tehtävä parin viikon sisään.

Eipä tässä muita, täytyy ruveta töihin ettei tule sanomista :)

Mamasaurus rv 17+ tai 18+ (meni epäselväksi)

Vierailija
9/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille!

Tervehdys taas kaikille ja terveisiä neuvolasta! Kaikki oli oikein hyvin, pikkuisen sykkeet 155 hujakoilla ja käväisivät välillä 170:n tienoilla, kun " neiti" liikuskeli (vahva tyttöolo taas;)). Liikkuu muutenkin tosi ahkerasti ja olen tuntenut liikkeet jo useamman viikon ja nyt tuntuvat jo selvinä potkuina. Iltaisin kun makaan rauhassa, tuntuvat potkut jo välillä vatsan päältäkin, jos vauva melskaa. Älkää nyt kuitenkaan huolestuko te, jotka ette vielä liikkeitä tunne. On todella yksilöllistä ja itselläni kuitenkin jo kolmas lapsi tulossa ja istukkakin on takaseinässä. Ja viikkojakin jo 18+6 (neuvolan mukaan, oikeasti 18+2 tai 18+4).

Nyt sitten sitä valitusvirttä: APUA tätä painonnousua! Näyttäisi noudattavan taas samaa kaavaa kuin aikaisemminkin eli varmaankin tuonnen 15-20 kiloon taas päästään. Tähän mennessä tullut jo 4 kiloa ja kuitenkin lähtöpainoa on n. 8 kiloa enemmän kuin aiemmissa raskauksissa ja olen siis todella lyhyt (153 cm). Olen kuitenkin normaalipainoinen (jonkun mielestä ehkä hoikkakin...), joten neuvolan terkkari ei ole mitenkään huolissaan, sanoo vaan että minun elimistöni reagoi raskauteen tällä tavalla. Toinen yksilöllistä reagoimista tukeva merkki ovat hormoninäppylät, joita minulla on joka raskaudessa tullut selkään ja vatsaan. Niin tälläkin kertaa. Taidan olla jotenkin allerginen raskaushormoneille:-) On muuten ihana neuvolantäti tällä kertaa, melkein tyrkytti sairaslomaakin vaikken sitä tarvitse ainakaan nyt. Sanoi, että pitää sitten heti soittaa, jos siltä tuntuu ja omasta hyvinvoinnista pitää todella huolehtia jne.

Aleidalle vielä päänsärystä ja mahan kasvusta: mahan kasvu on todella yksilöllistä ja esikoisesta minullakin rupesi näkymään jotain vasta 7. kuulla. Liikkeetkin tunsin tuolloin vasta 20. viikon tietämillä. Päänsärkykin taitaa kuulua juuri tähän vaiheeseen raskautta, itsellänikin kun tuota vaivaa on taas ollut. Juominen on auttanut ainakin minulla.

Mama050308: jännää tosiaan tuo vaivojen " yleismaailmallisuus" , minullakin tuota alaselkäkipua on ollut (välillä menkkamaista särkyäkin) ja viikko sitten oli supistelujakso. Meillähän lasketut ajatkin ovat lähekkäin (minulla 4.3 neuvolan mukaan ja 8.3 ultran mukaan).

Nyt kaikille tasapuolisesti oikein hyvä päivänjatkoa ja kasvatelkaahan vatsojanne levollisin mielin (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän...)!

Terkuin Hattara

Vierailija
10/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mamasaurus, todella ikävä tuo sinun ultrakokemuksesi. Tuntuu varmasti inhottavalta varsinkin kun tuota rakenneultraa odottaa niin innolla, kun saa vihdoinkin nähdä sen oman vauvansa. Vaadi ihmeessä uutta ultrausta!

Nyt töiden pariin,

Hattara

Vierailija
11/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa,

Mukamas on taas niin kiirettä pitänyt, etten ole ehtinyt muuta kuin pikaisesti lueskella kuulumisianne.

Joku kyseli tuosta verensokerin mittauksesta. Virtsasta katsotaan ainakin meidän neuvolassa joka kerta sokerit, ja jos tämän perusteella on aihetta, tehdään varsinainen sokerirasitus, jonka yhteydessä mitataan veren sokeripitoisuus. Luulisin, että näin toimitaan kaikissa neuvoloissa.

Mahan kasvusta; minulla maha jotenkin pomsahti esiin jo siinä ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella, mutta sen jälkeen tuntuu, ettei kasvua ole tapahtunut lainkaan. Vielä ei ole kukaan ainakaan sanonut huomanneensa raskautta, itse muuttuneen mahan toki huomaa selvästi.

Oletteko muuten kaikki jo kertoneet töissä? Minä en vielä, varmaankin vähitellen olisi hyvä tämä tehdä.

Liisuliini

Vierailija
12/34 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa minulla oli sokerit koholla alkuraskaudessa, mutta ei niistä kyllä virtsanäytteen yhteydessä mainittu sanaakaan. Valkuaisten puuttuminen vain mainittiin aina. Verikokeesta minulla on ne verensokerit katsottu.

Voin olla väärässä, mutta eikös sokeriarvojen pidä olla aika reilusti kohollaan, ennen kuin sitä virtsaan rupeaa erittymään? Korjatkaa nyt joku, jos erehdyn.

Minullakin on kamala alaselän särky. Koulutuksia pitäessäkin on pitänyt istua, vaikka mieluummin seisoisin kouluttaessani. Pitkiä aikoja ei vain pysty. On tainnut niin selvästi tuo selän asento muuttua, kun tuo vatsa on pullahtanut taas lisää.

Mä odotan, että ilma kylmenisi, jotta voin laittaa talvitakin päälle, syystakit ei oikein millään mene enää kauan kiinni. Siistimmät takit on jo jouduttu unohtamaan, kun pönköttävät rumasti päällä.

Aatuska 17+4

Vierailija
13/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tällaista tietoa löysin virtsan sokerimittauksista:

Jokaisella neuvolakäynnillä otetaan virtsanäyte. Näytteestä tutkitaan virtsan valkuaisaine- ja sokeripitoisuudet. Valkuaisaineen ilmaantuminen virtsaan voi yhdessä korkean verenpaineen kanssa olla oire pre-eklampsiasta. Myös virtsan mahdolliset bakteeri-infektiot tutkitaan.

Virtsan sokeripitoisuutta mitataan, jotta voidaan löytää mahdollinen raskausajan sokeritauti eli raskausdiabetes. Raskausdiabetes on sokeritasapainon häiriö, joka todetaan tai alkaa ensimmäistä kertaa raskauden aikana ja häviää raskauden päätyttyä. Jos virtsassa on sokeria missä tahansa raskauden vaiheessa, ohjataan raskaana oleva nainen kahden tunnin sokerirasitustestiin. Raskausaikana on aika tavallista, että munuaiset vähän pinnaavat ja laskevat sokeria läpi virtsaan. Virtsassa oleva sokeri ei vielä sinällään kerro mitään verensokeritasosta, vaan juuri kyseisellä sokerirasituskokeella voidaan määrittää verensokeripitoisuudet.

Liisuliini 17+

Vierailija
14/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tosiaan missään vaiheessa maininnut, että virtsassa olisi sokereita näkynyt, vaikka hillittömän janon ja jatkuvan vessassa ravaamisen takia ne jo edellisellä kerralla alkuraskaudessa mitattiin. Nyt on ollut ihan samanlaiset oireet, mutta en ole niitä neuvolassa valitellut, kun kuitenkin siihen myöhäisempään mittaukseen joudun ja silloin ei edelliselläkään kerralla ollut sokereissa enää mitään valittamista. Mutta hyvä tietää, että jos tilanne pahenee, niin huomaavat sen todennäköisesti neuvolassa.

Aatuska 17+5

Vierailija
15/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaanpas nyt uusintana... jostain syystä tuo viesti näemmä lähti pelkkänä otsikkona, kun kone alkoi sekoilemaan. Olikohan joku varoitus, kun surffailen täällä työaikana =)

Kävin tänään aamulla neuvolassa ja kaikki oli ok. Siellä se pikkuisen sydän jumpsutti tasaisesti =) Painoakin oli tullut yli kahdessa kuukaudessa vain vajaat kaks kiloa, joten ei paha. Varsinkaan kun ottaa huomioon, et oon ollu kipee viimeset 7 viikkoa ja liikkuminen on ollut minimaalista. No nyt sitten odotellaan rakenneultraa, joka on vasta viiden viikon päästä... Liikeitä on tuntunut satunnaisesti jo kolmen viikon ajan, mutta malttamattomana odottelen, että ne voimistuisivat ja alkaisivat tuntumaan kunnon potkuina säännöllisemmin.

Tulin just hulluilta päiviltä (piti ruokiksella käydä tsekkaamassa, josko siellä ois jotain ostettavaa) ja kyllähän siellä oli melkoinen härdelli! Tuli jotenkin hassu oli, kun mukaan ei oikeastaan tarttunu mitään tälle masuasukille (paitsi yks purulelu). Näillä viikoilla hamstrasin esikoiselle jo jokaisesta mahdollisesta paikasta kaikkea enemmän tai vähemmän tarpeellista. Ja nyt ehkä ois jopa tarvetta uusille vaatteille, kun esikoinen on tyttö (ja kaikki vaatteet sen mukaisia - lue: vaaleanpunaisia) ja tulokas mitä suurimmalla todennäköisyydellä poika. Jotenkin ei vaan osannut ostaa mitään... Esikoinen kyllä sai ihanat vaaleanpunaiset kurahousut ja kurakinttaat ensi kevääksi =)

Muuten tänne tai masuvaltakuntaan ei kuulu ihmeempiä. Ihmeen oireetonta aikaa (jos flunssaa ei oteta huomioon) oon tässä vietellyt jo muutaman viikon.

Mukavaa viikkoa kaikille maaliksille! Pitänee varmaan alkaa töihinkin tälle päivälle, jotta ehtii hakemaan tytön hoidosta ja naapurinpojan 2 vee synttäreille.

Nekku 16+0

Vierailija
16/34 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten minäkin ostanut ihka ekat mammavaatteet!:D

Tilasin henkasta ja maukasta ja tänään hain paketin! Voi vitsit, että oli hyviä ne housut, eli suosittellen muillekin. Sekä farkut että " sammarit" oli tosi hyvät, tosin liian pitkät(yllätys!), mutta nyt lyhennettävänä.

Onko teillä muuten kokemuksia Tako-merkkisistä vaunuista? Meinasin tätä kysyä tuolla ihan yleisestikin, mutta olis kiva, jos viitsisitte jompaan kumpaa vastailla. Olen itse nimittäin katsellut ko. vaunuja netistä ja ihastunut niihin! Jos on kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin, haluaisin mielelläni kuulla.

Nyt katsomaan Grayn anatomiaa:)

Aleida 16+5

Vierailija
17/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Saan näköjään olla torstain ensimmäinen kirjoittelija. Täällä podetaan flunssaa ja ollaan sairaslomalla. Antibioottiakin syödään, joten masuasukki saa siitä osansa, mutta pitäisi onneksi olla ihan turvallista.

Muuten ei kuulu kummempia. Vatsa ei ole kasvanut ja liikkeitä ei tunnu. Vaan toivottavasti ensi viikolla neuvolassa kuuluu sydämenjumputusta!

Nakero08, tasan 16 viikkoa

Vierailija
18/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille!! Tää mun kysymys on hieman ennenaikainen, mutta kun näitäkin jo mietin. Eli siis mulle on jäänyt vähän epäselväksi tuo miten saan rahaa kun jään lapsen kanssa kotia. Mistä lähtien ja kuinka kauan saa sen 80% entisestä palkasta ja mitä rahaa sen jälkeen saa ja kuinka paljon? Yritin katella tuolta kelankin sivuilta, mut jotenkin en vaan löytäny suoraa vastausta.

Vierailija
19/34 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aleida! mulla kans on henkkamaukan mamma sammarit mutta ne on hiukan isohkot vielä kun piti ostaa L koko kun M oli lantiosta pieni ja ne on mullekkin liian pitkät vaikka mulla on pituutta yli 170cm :o)

Tako vaunuista ei ole kokemusta mutta ne tosiaan näyttää todella hyvännäköisiltä. Törmäsin huutonetissä yksiin. Niissä kiinnitin huomiota siihen että niissä oli tosi pieni tavarakori. Sen takia ne ei meille kävisi koska käyn pääasiassa kävellen kaupassa. Itse tilasin anttilasta vaunut ja nyt pitäisi postiin vääntyä hakemaan ne. Edelliset vaunut homehtui ja osat alkoi tippua! ne olikin jo yli 9vuotta vanhat :o)

Mulla on masua pakottanut eilisestä asti :o( eilen supisti aamulla pari kertaa ja sen jälkeen jäi ikävä pakotus :o( huomenna olisi neuvola,puolen välin neuvola jo! hui!!

niiloakseli rv 18+3

Vierailija
20/34 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit äitiys- ja vanhempainrahasta. Ihan yksinkertaistettuna, saat äitiysloman alettua 56 arkipäivän ajan päivärahaa n. 90 % työtuloista. Mikäli työnantaja maksaa tältä ajalta palkaa, päiväraha ja hyöty menee työnantajalle. Moni työnantaja maksaa palkkaa ekat 60 päivää ainakin. Sen jälkeen päiväraha jatkuu edelleen, mutta pienempänä (70 % tuloista). En itsekään ymmärtänyt oikein, onko päivärahan määrä todella vanhempainrahakauden aluksi 30 päivän ajan 75 % tuloista, näin olin lukevinani Kelan sivuilta. Eli äitiysrahakausi kestää sen 105 arkipäivää, sen jälkeen puhutaan vanhempainrahakaudesta (jonka voi käyttää myös isä).

popz