Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalikset uudelle viikolle 41:)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämässä mun " laatuaikaa" kun kaikki jo nukkumassa. Piti tulla korjaamaan mun aikasempi kirjotusvirhe kun sattui silmään niin pahasti, et muksulla kyllä AD/HD eikä mikään uusi oireyhtymä ;)

Väsyneenä kun kirjoittelee niin tulee ihan uusia sanoja välillä, no kyllä kaikki varmaan ymmärsi silti.

Pukemisesta, mä olen laittanu pitkähihasen bodyn ja jotkut ohuet housut+toppahaalari kun on ulkoiltu. Jos kauheen tuulista niin peitto tai makuupussi mukana. Autolla kun on menty niin alla sama varustus ja sitten fleecepuku. Toi tyttö on tullut niin isäänsä hikoilee ihan hirveesti, kumpikin jotain eskimoita kun viihtyy viileessä.

Äideistä vielä, siis mun äidistä. On ottanut ja ottaisi vieläkin hoitoon noita isompia muksuja mutta ei ne halua mennä enään sinne. Tyrkyttää niin paljon omaa elämän katsomustaa (joka on ainut oikea sen mielestä) ettei muksut halua enään pahemmin mennä sinne. Ja moralisoi niitäkin jos ne tekee sen mielestä jotain väärää esim. harrastukset tai tv:n katselu joten en viitsi niitä pakottaa kuulemaan mitään saarnoja. Mun mutsi kun elää omassa kuplassaan eikä tajua että kaikki ei sinne halua vaan halua elää toisin (normaalissa maailmassa). Eli ei ole kaikista mukavimmat välit aina, se saa ainakin mun mielen pahoitettua tosi usein ahdasmielisyydellään. Anoppi mulla on ihan kiva ja tullaan sen kanssa toimeen melkein aina.

No nyt ihan muihin aiheisiin, mulla kysymys. Ja tunnen nyt itseni tosi tyhmäksi mutta pakko silti kysyä, elikäs tuttelin käyttäjät vaihdoitteko suoraan siihen tutteli2:seen? Kun ei tommoista ole aikaisemmin ollut niin suoraanko vaan vaihto siihen. Nyt mulla loppui se tutteli1, ostan aina paljon kerralla niin ei kokoajan tarvii hakea lisää ja tota tutteli2 on valmiina huomiseksi. Ei kai niillä maussa ole paljon eroa, on niin kranttu tyttö ;)

Hanan: Mulla mennyt vähän ohi, saitko siis vaihdettua uuden TH:n mutta niinku silti samassa neuvolassa olevan? Kiinnostaa kun mulla saattaa olla sama kohta edessä, katson mitä loppukuussa se meidän TH sanoo ja jos sukset menee ristiin niin sit haluan vaihtaa sen, typerän eläkeläis mummon dinosauruksen ajalta johonkin toiseen tyyppiin :(

Vierailija
22/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä Nan-maito ja niissä kans se 1 ja 2. Mä en edes tiedä mikä se niiden suuri ero on, mutta vaihdoin sen maidon ihan kertalaakista suoraan siinä 5 kk:n iässä (kaupasta kannettiin aina ykköstä eikä se kakkonen tarttunut matkaan sit millään) ja en oo mitään eroa huomannut pojan makunystyröissä eli yhtälailla uppoaa molemmat. Mut ehkä Tutteli-ihmiset vielä vastaavat. :)

Nan-papu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyhmältä tuntui ees kysyä, mut kiva papu et vastasit jo :) Eiköhän se ole sama nan:in kuin tuttelinkin kanssa. Tää meidän neiti hienokurkku on vaan niin uskomattoman tarkka, maistaa heti maku erot. Toivottavasti alkaa uppomaan kun alan tänään sitä kakkos maitoa antamaan. Mä olen kokeillut kaikki vellitkin jo läpi ja ainut mikä kelpaa, aina vaan on se muksun maissivelli. Oon yrittänyt blandata muita vellejä siihen maissivelliin, tulos aina sama ei kelpaa :(

Vierailija
24/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se näemmä niin, että ei nämä meidän pienetkään meitä ihan helpolla päästä. On varmaan ohjelmoitu jotenkin niin, että niiden pitää olla mahdollisimman vaikeita helpoissakin asioissa, että me saadaan repiä hiuksia päästämme sen takia. =D

Meillä meni ainoastaan maissivelli myös, mutta jätettiin sekin sitten pois, kun todettiin, ettei siitä on mitään ns. hyötyä. Toki asiaan auttoi se, että neuvolasta kehotettiin miettimään vellin tarvetta. Siinä vaiheessa, kun aamupala ei kelvannut enää aamulla, kun isi oli antanut velliä neljän aikaan yöllä niin aika selkeä oli se syy jättää pois.

Saikohan tosta mitään selvää..? =D Kakkapesulle......

Papunen

Vierailija
25/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin oot ihan oikeessa, mä olen varmaan jo kohta repinyt viimesetkin hiukset ;) Tämä neiti on nyt tänään ohjelmoitu vaan karjumaan, oppinut uuden äänen ja ei sen mielestä tarvii ollenkaan nukkua. Eilen just mietin kun se ei kauheen pitkiä matkoja viel ryömi, niin sitten tänään vetelee parin kolmen metrin spurtteja. Mikään ei ole enään turvassa, tietokone on pakko siirtää jonnekkin muualle tässä talossa kun vaan keksis minne. Tai sit jos lähtiskin ostaan uuden tiesikka pöydän, mies pääsis taas vähemmällä vaivalla kun ei tarviis tavaroita siirrellä :)

Mä jättäisin mielellään kanssa maissivellin pois, mutta kun nyt kelpais ensin uus tutteli. Koko aamun sylkenyt sitä pois suusta, siis silloin kun oon yrittäny syöttää. Miksi mä arvasin tän......?

Nyt vaipanvaihtoon, ostan koht housuvaippoja tälle kun ihan mahdonta yrittää ees saada vaippaa tytön päälle on joku super rimpuilu kausi menossa nyt. Eikun hommiin ja repimään hiuksia (omia) :D

Vierailija
26/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@mma:

Kun mä odotin Safiaa meidän TH oli terveyskeskuksen ylinTH,mahtava tyyppi!! Sitten alku kesästä alkoi viereisen " kylän" terveyskeskus remontti, joten meidän terveyskeskukseen pakkautuu nyt kahden asuinalueen väki.

Se eka TH, joka meille määräytyi osoitteen mukaan,oli siis ihan perseestä!! Menin sitten valittamaan tälle meidän " oikeelle" (joka ei tällä hetkellä pysty tilanahtauden vuoksi hoitamaan lapsi ja äitiysneuvolaa ollenkaan) TH' lle tästä toisesta, joka pamautti minulle heti että lapseni on epänormaali ym.Joka myös vaati ne testit,jotka sitten osoittautuivat Safian kohdalla ihan turhiksi koska tytössä ei ole mitään vikaa.

Siirto toiselle TH' lle onnistui ihan siltä istumalta.Se meidän " oikea" siirsi minut ja lapset ihan tosta noin vain eikä sen enempää tarvinnut mitään erityistä tehdä.

Tämä uusi on sellainen " mummo-mainen" ,todella mukava ihminen,joka sattuu olemaan vielä entinen kätilö (raskauden kannalta ihan huippu juttu:::))))) !!! )! Safiakaan ei vierastanut ollenkaan ja hymyili koko ajan kuin hangonkeksi ja kujersi minkä kerkesi.

Mä kysyin sitä nukkumis asentoa sen takia, kun yx aamu heräsin Safia nukkui mahallaan ja mä meinasin saada sydärin siltä istumalta.

Sitten luin täältä että toisten vauvat nukkuu mahallaan.

Vielä jotenkin alitajunnassa piilee se kätkytkuolema, joten pelästyin tuota masulla nukkumista siis todella paljon.

Safia ainakin vielä nukkuu pääasiassa selällään,mitä nyt unissaan kääntyy kyljeltä toiselle.

Masulleen nukuttamisesta ei ainakaan tulis mitään,kun se pipo heiluu pystys koko ajan:)

Mutta pääasia on et jos mä nyt uudestaan löydän sen aamulla " väärässä;)" asennossa, ni se onkin ok juttu.

Pikkasen jännittää se huominen ultra...pitkä aika on edellisestä käynnistä jo kerennyt kulua, ja aina kerkee miettiä kaikenlaista.

Kyllä mä olen liikkeitä tuntenut nyt jo lauantaista lähtien et kyl siel masus jotain tapahtuu,mut silti se ultra jännittää joka kerta.

Safia heräs,heippa!!

Vierailija
27/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanan: Onneksi sulla järjesty se TH:n vaihto noin hyvin kumminkin. Meillä on äitiysneuvolassa must tosi ärsyttävä TH, en tykkää sen teko pirteestä tyylistä yhtään. Se oli semmonen vitun lässytäjä, arghh. Ei vaan synkannu sen kanssa, jos ikinä olen uudestaan raskaana en mene sen luokse vaan menen mieluumin vaikka yksityiselle jos en saa vaihtoa. Sama se lastenneuvolan TH on jotenkin syö mun hermoa, siin on jotain ärsyttävää kans. Aluksi kun käytiin siellä Milan kanssa se oli ihan kiva, mut sitten kun neiti alkoi vierastamaan niin TH:sta tuli jotenkin tosi tyly. Ei vaan ole kauheen kiva käydä siellä, varsinkin kun olen ollut tosta painon noususta huolissaan niin ois se kiva että ees tuntuis siltä että ne välittää. Ei Milassa varmaan mitään vikaa siis ole mutta kun ois edes kiva saada jotain tukea sieltä :( Täytyy mun selvittää että onko meidän neuvolassa edes ketään toista TH:ta kelle vois vaihtaa tai sitten täytyy muuttaa muutama kilometri niin vaihtuu automaattisesti :)

Nyt en muista muuta, ja pikkuneitikin heräs! Palailen taas....

Vierailija
28/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

m@mma: mulle henk.koht. on tosi tärkeetä äitiysneuvolassa se, et voin luottaa TH' n ja etten tunne itteeni idiootix tai tunne jotain alemmuutta itsestäni.

Kauheinta ois ollu jos oisin joutunut käymään tämän raskauden sen toisen kanssa.Mitenköhän se olis ruvennut mua arvostelemaan, kun tyttökin sai noin huonon arvion heti ekaksi.?

Kiva siinä pöydällä ollessa mahapaljaana kun se olis töksäytelly sit siinä jotain tosi mukavaa.

TH' n pitää olla sellanen jolle voi ihan oikeesti puhua, ja ihan kaikesta!!

Mitäs puuroja teidän pienokaiset syö ja hyvin??

Kokeilin sitä kaupan valmista kaura-vadelma,ja ei oikein tippunu. Onko joku antanut sitä " yö" kaurapuuroa,onx se joku iltapuuro nimeltään?

Nyt taas poistumpi, heissan.

Vierailija
29/38 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanan: Must ois ollu kans kiva silloin raskauden aikana jos TH ois ollu semmonen kelle voi puhua, tää mikä meillä on niin ei sille voinu puhua oikeen mitään tuntematta itseään jotenkin ääliöksi tai jotain. Se oli jotenkin niin niin niin tekopirteä täydellisyyden ruumiillistuma, mua jotenki eto aina kun kävin siellä. Kun mä en sitten osaa teeskennellä semmoista tekopirteää täydellistä ihmistä niin meil ei oikein synkannu. Lastenneuvolan TH ois ehkä menis viel jotenkin, mut se alkoi tosi tylyksi ja nyt muistelen niin se on epävarma otteissaan kun tutkii lasta ja se must ei vaan ole kivaa. Mä en ole montaa tästä meidän lähistöltä löytänyt ketä tykkäis siitä, siis äitejä. Se tykkää pistää suurimman osan lapsista ylipaino kontrolleihin 6-12kk ikäsistä, yks tuttu oli saanu hirveet huudot kun sen muksu tais 8kk painaa joku 10,5kg oli kuulemma järjettömän lihava ja heti laihikselle! Aika hölmöä pistää laihikselle ton ikänen lapsi joka vielä ei edes liiku kunnolla. Oli se jollekkin äidille raivonnut lapsen alipainosta, ettei se äiti osaa ruokkia lastaan kun se kyseinen muksu oli sairastanut just rs-viruksen! Että semmonen tosi symppis täti meillä täällä.

Mä en ole ostanut sitä toista kaurapuuroa, meillä on ollut vaan sitä valdelma-kaurapuuroa mikä menee vaihtelevalla menestyksellä. Oon kokeillut sitä hedelmäistäpuuroa, puolukkaista ja sitten sitä hipp:n luomuriisihedelmäpuuroa ja ne ei ole kelvannut kuin muutaman lusikallisen verran. Täytyyki ostaa sitä ja kokeilla jos se maistuis meidän nirppikselle.

Oho kello on jo noin paljon, hups! Tää mamma lähti nukkumaan ja jatkelee taas myöhemmin ;)

Vierailija
30/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokeiltu vähän kaikkea, kun tykkään pitää lapsiani koekaniineina.. ;)

Siis Muksun puurot, ne tetrat on lähes kaikki käyty läpi ja ne on ihan ehdotonta herkkua. Uppoo kuin hullu puuroon, etten sanoisi! =D=D

Siis jos nyt oikein muistan luetella niin;

- unikaurapuuro

- puolukkapuuro

- hedelmäpuuro

- vadelma-kaurapuuro

- neljän viljan puuro

Bonalta on syöty banaani-riisipuuroa ja kaurapuuroa pitkään, kun ovat jauheena ja yhdestä paketista tulee paljon. Nää ei maistu millekään niin oon lisännyt mukaan hed.sosetta tai jukua.

Muksun jukut on sit kans ihan ehdoton lemppari meillä.

Tavan kaura- ja neljän viljan puuroa oon keittänyt ja se menee myös, mutta vähän nihkeemmin kuin noi Muksut, mutta jukulla nekin saa huijattua alas. :)

Vastasinko mä nyt ylipäätänsäkään mihinkään kysymykseen..? ;)

Papu ja Hermanni, 4 pvää vaille 7kk

Vierailija
31/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ilma ulkona, hui talvi tulee sittenkin ;)

Puuroista puhe: Meillä syödään tavallista hiutalekaurapuuroa ja sitten Muksun sellaista riisipuuroa ja niihin puuroihin jokin hedelmä tai marjasose.

Tukisukkis:

Siihen en ota kantaa oletko hyvä/huono/välttävä -äiti, koska en sinua tunne mutta kovin latelet tiukkaa teksitä itsestäsi :( Minua jäi mietityttämään, että miksi päättelet niin että sinusta johtuu lapsiesi oirehtiminen? Minulla ainakin tuli mieleen että sinua arvostellaan toisten taholta ja " lyödään maahan äitinä" ja annetaan sinun uskoa olevasi huono.. Niin, jäin vain miettimään kun tuntui puolestasi hiukan pahalta tuo teksti.

Näillä miettein, Sinna

Vierailija
32/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hrrr,paleltaa!

Puuroista:meillä myös syödään ihan " tavallista" hiutalepuuroa ja siihen joukkoon hedelmäsosetta tai äidinmaitoa.

Yöt menee ihan huonosti.Tunnin parin välein huutelee.

Alkaa äidin voimat olla koetuksella=/

Vierailija
33/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana syksyinen ilma! Ulkoiltiin pitkään ja nyt lapsukaiset unilla. Äitiä vaan vaivaa väsymys repaleisten öiden takia, joten Leanna ymmärrän täysin miltä tuntuu, mutta yritetään jaksaa!

Puuroista meillä menee tavalliset hiutalepuurot hedelmäsoseella höystettynä ja maissijauhosta tehty puuro.

Syömisestä, yritin tänään Emilialle tarjota aamupalaa, mutta ei jaksanut syödä, kun yöllä ja aamulla tankkaa maitoa, meillä siis syödään lounaaksi lihasosetta, välipalaksi hedelmää ja iltapalaksi puuroa tai kasvissosetta ja väliin tietysti imetyksiä, enempää ei uppoa tai sitten jää imetykset välistä ja ei saa maitoa riittävästi.

Nyt kahvia, jos sillä heräis kun ei enää pysy edes tavarat käsissä.

Vierailija
34/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon ajattelin osallistua. Ja porukka näyttää poikkeavan valtavirrasta, jossa eka lapsi saadaan 29-vuotiaana, kun akat. tutkinto suoritettu ja mieluusti asuntolainakin nostettu. Ideaalitilahan se olisikin, ehkä..

Niin kuin arvata saattaa, niin poikkeava olen minäkin, äidiksi 25-vuotiaana opiskelijana, joka asui silloin vuokrayksiössä avopuolisonsa kanssa. Kaikki kolme lasta " tehnyt" minimiäp-rahalla. En ole osannut (halunnut?) laskelmoida tarpeeksi ja opiskelen uudelle alalle. Vuokralla asutaan vieläkin, nyt jo sentään kolmiossa :)

Mulla onneksi miehellä on ns. normaalivanhemmat, jotka ihastuneita lapsenlapsiinsa ja hoitaa pyydettäessä mielellään. Lisäksi ovat sellaisia, että heille mielelläni lapset jätän, luotan kasvatustaitoihin. Toisin kuin oman äitini taitoihin, joka ei esim. osaa asettaa rajoja 3-vuotiaalle. Ei tykkää touhuta mitään lasten kanssa ei lue kirjoja yms. Hän saa joskus lapset kylään, mutta harvakseltaan. isäni kanssa emme ole tekemisissä laisinkaan (hänen valintansa).

tasan ei käy onnenlahjat, niinhän se vain on..

Terkuin kaneli ja pikkupirpana 6,5kk

Vierailija
35/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli silmien väristä edellisessä pinossa. Meillä tuntuu vielä vaihtelevan jonkun verran kahden eri vihreän sävyssä.

Puuroja meillä tykkää syödä mutta nyt ei oo uponnut, kun tekee hampaita niin vähenee syömiset. Meni kaikki tetrat mitä kokeilin.

Meillä nukutaan yleensä kyljellään ja selällään. Sitten kun nousee syömään niin huutelee mahallaan tai raapii lakanaa.

Äideistä on ollut puhetta. Mulla on aivan ihanat välit äidin kanssa. Meidän neitiä en varmaan ikinä kysy kuin viime hädässä sinne hoitoon, kun äiti kasvataa jo yhtä lasten lastaan. Eikä näin ollen varmasti jaksa. Anoppi meillä kyllä ottais mielellään hoitoon mutten vielä anna.

Vierailija
36/38 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen viestiketju, johon on pakko jo itsensäkin sanasensa sanoa :)

Minä en ole ollenkaan varma, onko edes olemassa sellaista ns. ideaaliäitiä tai -aikaa tulla äidiksi. Minun tilanteeni on, että suoritin akateemisen loppututkinnon, olin töissä muutamia vuosia, nostettiin asuntolaina ja ostettiin oma talo ja sitten alettiin toivoa lasta, joka sitten pian tulikin, kun olin 28-vuotias. Laskelmoituako? Laskelmointi kuulostaa niin kammottavan kylmältä sanalta, joten vastaus on minun kohdalta, että ei todellakaan! Koen, että tarvitsin noita vuosia yliopistossa, töissä jne. kehittyäkseni ihmisenä, tullakseni siksi, mikä nyt olen. Ja koen, että olin valmis äidiksi vasta tuolloin, kun lasta ruvettiin yrittämään. Toki jos olisin raskaaksi opiskeluaikoina jo tullut, olisi lapsi aivan varmasti ollut yhtä rakastettu kuin nyt tämä meidän pieni prinsessamme. Mutta en tullut raskaaksi silloin, kun sitä en vielä halunnut, ja tulin silloin kuin halusin, joten - en tiedä, kohtaloa? Eikä tässä nykyisessä maailmassa sitä paitsi minun mielestä lapsenteolla edes voi laskelmoida; liian paljon on lapsettomia pariskuntia, jotka eivät lasta toiveistaan huolimatta voi saada. Ehkä siis minä sovin kuin nyrkki silmään tilanteeltani nykymääritelmiin ensiäideistä, mutta en kylläkään elämäntilannettani ole näiden määritelmien pohjalta rakentanut.

Mielenkiintoisia kysymyksiä nämä äitiyteen liittyvät aiheet, sekä omaan äitiyteen että oman äidin äitiyteen. Ja erittäin mielenkiintoisia keskustelunaiheita, etenkin kun niistä näin rakentavasti keskustellaan kuin tällä palstalla on tehty.

Mutta mutta... Meidän kuulumisia: valvottuja öitä, nukahtamisvaikeuksia, nukuttuja öitä ja itsestäännukahtamisia. Sekavaa! Lisäksi viime yönä tätä äitiä rassattiin oiken olan takaa, kun pientä piiperöä vaivasi pahaolo ja oksentelu. MIKÄÄn ei pysynyt yöllä sisällä, vaan lensi kaaressa ulos. Huoh. Onneksi tänään päivällä ei VIELÄ ole oksentanut.

Pirpana osaa liikkua ympyrää ja taaksepäin :) Hirmuista vauhtia hän kääntyy napansa ympäri ympyrää pyörien, etenkin jos lähistöllä on koira. Kädet ojossa pitää koiraa tutkia ja tarkastella :)

Puuroista: meillä syödään ihan taviskaurapuuroa höystettynä hedelmäsoseella.

Jeah, pimu heräsi, eli pitänee mennä! Emmi ja muut valvovat äidit: yritetään jaksaa!

Raisa ja rimpsessa liki 7 kk

Vierailija
37/38 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku viikonloppunakin haluaa kirjailla.

Itselläni ei mitään ihmeitä ole tänään, joten perheen pariin syöksyn nyt, kun aamupalatkin on syöty ja ulkoilu ihana koleassa säässä auringonpaisteineen odottelee. :)

Papu

Vierailija
38/38 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safialla on nyt virallisesti ensimmäinen räkätauti päällä.

Viime yö meni mulla nuokkuessa sohvalla,Safian " nukkuessa" keinussa mun vierellä. Selällään kun oli,ni ½h tyttö pystyi nukkumaan,ja sitten olikin jo nenä täynnä räkää ja eihän siinä sitten pysty nukkumaan ja hengittämään samalla:(((

Onnex on toi keinu,et on sellases pysty asennos,missä nenä pysyy auki.

Reppana kun ei tajuu mis mennään ja itkee sit koko ajan kun joudun toista kiusaamaan.

Muuta ei nyt oikein ole,kun toinen on niin pipi:(

Hanan