Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalikset uudelle viikolle 41:)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkki edelliselle viikolle:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11388697&p=1&tmo…

En huomannut tälle viikolle vielä uutta,joten tässäpä sitä sitten:)

Ihana viikon aloitus tosissaan kun taivaalta tulee kaatamalla VETTÄ!!!

Haluan kanssa kommentoida tuota ikä-asiaa.

Itse täytin 21 samana vuonna kun esikoiseni syntyi.Enkä ole päivääkään katunut että halusin saada lapsia nuorena.

En ole koskaan ollut mikään bilehile, ja olen enemmän nauttinut kotona olosta poikani kanssa ( aikaa ennen Safiaa:) ) ja yhdessä olosta muutenkin.

Ihan järjetöntä yleistää että " nuoruus menee pilalle lasten teolla" . HÖH sanon vaan minä.

No sitten muuta asiaa.

Jollakin oli tullut pikku piraatti taloon viime viikolla.

No meillä on jokin ihmeen käheä otus kanssa;) Kiljahtelut ja hihkumiset on nyt muuttuneet sellaiseksi oudoksi murinaksi...kivahan se on kun toinen on oppinut taas jotain uutta:)

Ja vihdoin ja viimein Safia kääntyy nyt ihan ite mahalleen ilman apua!!! Viime torstaina neiti makaili peittonsa päällä olohuoneen lattialla, ja hetkeksi kun käänsin neidille selkäni,ni kappas,joku oli masullaan..

Safia on aikaisemmin ottanut sellasen lelu-jutun reunasta kiinni ja vääntänyt ittensä sen avulla mahalleen,mut nyt ei ollut edes sitä apua!!

Poika kääntyi jo 4kk iässä masulleen,mut Safia näköjään noudattaa ihan omia sääntöjään näissä jutuissa:)

Ja Safian verikoe oli sitten ihan normaali! Niinkuin mä jo sanoinkin,meidän neidissä ei ole mitään vikaa..se oli vaan sen TH' n mielipide et jossain mättää meidän " epänormaalissa" lapsessa!

Mutta jos nyt menis ottaan itekkin pienet päikkärit ton örisiän kanssa.

Hyvää maanantaita kaikille.

Hanan rv18+6

Vierailija
2/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkuun tuo kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11388641&p=1&tmo…

Päivittelen myöhemmin taas uuden.

Hanan mukava kuulla että muillakin on noita merirosvoja:) Neiti keksi viime viikolla että istuillaan voi hivuttautua eteenpäin. Meni noin 40 cm pikkuhiljalleen. Muuten ei ole vielä keksinyt mennä. Kontausasento on edelleen kova sana, siinä jaksaa heilutella jo hyvän aikaa.

Lauantaina kävin hakemassa neidille uuden istuimen. Tykkäsi istua kun laitoin vyöt jo valmiiksi oikeaan kohtaan niin ei tarvii autossa ruveta säätämään. Vielä pitäisi asentaa autoon.

En nyt taas muista mitä muut kirjoitteli....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että täällä on ihania ihmisiä, jotka arvostavat meitä nuoria äitejä. Mulla vaan pistää niin vihaksi nuo asenteet nuoria vastaan!!! En minäkään ole päivääkään katunut että tein lapset nuorena, olen ylpeä hienoista lapsistani, ärsyttää vaan kun koen että ikäni takia mun pitää aina todistaa olevani hyvä äiti..

Kyllä nuo allergia asiat on vaikeita. Allergologi sanoi, että tän ikäiselle voi jo antaa soijaa, mutta huomenna on soittoaika maidon sopivuudesta, ongelmana on että en tiedä sopiiko se, ainakin yöt edelleen levottomia, eikä tyttö suostu oikein tuota maitoa juomaan. Meillä oireet on ollut aika epäselviä, kiukkua, ihottumaa.. Aikaisemmin olin 2viikkoa dietillä mutta sillä ei ollut huomattavaa vaikutusta... Vaikeaa.

Pojalla oli vauvana ihottumaa ja suolisto-oireita, joihin selvästi auttoi maidon pois jättäminen, altistuksessa ei kuitenkaan oireita ja lääkäri meinasi, että luultavasti ollut allergia, mutta mennyt jo pois. Kuitenkaan pojalle ei oikein maito tuotteet sopineet, tuli ripulia ym. ja isompana maha kesti vain laktoosittomia tuotteita, kunnes 2,5 vuotiaana alkoi käydä tavalliset maitotuotteet, joten outoa on ollut isommankin kanssa.

SANDI: Minä olen hekutellut vadelma ballerina ja carneval kekseillä, kaurajätskillä ja pandan tummalla suklaalla, jotka ainakin maidottomia ja munattomia ;), ja tietysti leipomalla saa vaikka mitä hyvää eli ei ole dietti estänyt mun herkutteluja.

anteeksi sekavat sepustukset, koko ajan joku jotain vailla.. kiva olla suosittu :)

Vierailija
4/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuroja tulee vähän väliä ja saa oikein etsimällä etsiä sellasta väliä, että ehtis pihalla käydä ilman, että saa palata kotiin päälaki kuhmuilla. =D

Ikärasismista:

Minä OLEN hyvä äiti. Huolimatta siitä, että sain esikoiseni juuri 20v täyttäneenä, kakkosen pari vuotta myöhemmin, elämäntilanne romahti avioeron myötä ja päädyin antamaan esikoiseni muualle kasvatettavaksi, sillä en kyennyt huolehtimaan täysin itsestänikään saati tästä uhmaikäisestä pienestä miehestä, mutta vauvaikäinen päivänsäteeni sai hymyillään mut jaksamaan päivästä toiseen ja hoitamaan itseni kuntoon, joskin tähän työhön meni vuosia. En silti väitä missään nimessä, että lapset olisivat pilanneet mun elämän tai minä lasten. Kukin näkee asiat miten haluaa ja mielipideasioitahan nämä vain ovat. Mun äitini syyllistää mua edelleen tästä ratkaisusta ja pitää mua maailman huonoimpana ihmisenä, mutta kukin itse tietää millainen on. :)

Täällä myös murinaa, päivästä ja yöstä toiseen. =) Viime yönä tosin oli tuttihuutoa, murinaa, kitinää ja muita ei niin iloisia ääniä ja yö meni tosi risaiseksi. Päivisin on vähän sama juttu, joten jos kyse vain huomiosta ja hellyydestä niin miten paljon sitä pitäisi oikein antaa, kun mikään ei riitä!? =)=)

Eilen vihdoin pikkuherra keksi, että ryömimisen voi suorittaa myös nopeammin kuin tämä alunperin opittu askel kerrallaan ja nyt sitten saa vähän väliä käydä kurkkimassa, että missä huoneessa herra menee, kun välistä häviää näkyvistä ihan hetkessä. Herttaista. :)

Nyt meillä on lukutuokio, lapsilla. Yhdessä lukevat kirjoja, Herppu lattialla makoilee ja kääntelee kirjaa välillä maistellen, kun taasen ekaluokkalainen tavuttaen lukee satuja ääneen pienemmälle. Herttaista tuokin..

Muutoin täällä ei mitään ihmeitä ole tapahtunut. Olo on kauheen väsynyt ja kiukkuinen, mutta kuten mies totesi eilen (josta sai tuplakiukkuiset katseet) " Kyllä sulla taitaa ne menkat alkaa...." . Ei hajuakaan, että milloin ois niiden aika tulla taikka ei, mutta eiköhän ne sieltä tule, jos ei siemenet ole perille löytäneet tahi mun puolisko ole ollut vastaanottavaisella tuulella. Oli sitä ainakin siinä viljelyvaiheessa.. ;)

Ja niin, sitä piti, että tsempitykset kaikille allergioiden kanssa kamppaileville. En voi edes kuvitella, millaista se homma on, mutta toivon kovasti kaikkea hyvää.

Iloista viikkoa kaikille! =)

Terkuin Papu ja Hermanni

Vierailija
5/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks äiti joka on aina saanut " todistaa" olevansa hyvä äiti nuoren ikänsä takia, sain esikoisen 17v ja kakkosen 18v ja kolmosen mun ex-iltatähden 21v. Että muakin aina ärsyttänyt toi ikään tuijottaminen kun tärkeintähän se on mitä siellä päässä liikkuu. Eikä kukaan voi sanoa minkä ikäinen on kypsä/valmis äidiksi, siihen kasvetaan sen 9kk aikana ja myöhemmin siis kun se lapsi kasvaa. Päivääkään en ole katunut että sain lapset noin nuorena, pikemminkin ollut hiton tyytyväinen koska jaksoin silloin paljon paremmin yövalvomiset, sairastelut yms. muut. Nyt kun on kolmekymppisenä taas tämä vauva aika niin huomaa todellakin eron oman jaksamisen kanssa, mä olen ihan raato jos valvon yhdenkin yön ja paljon hysteerisempi sairastelun (vauvan) suhteen, no en nyt kummiskaan ylihysteerinen vaikka mun mies niin vinoileekin :)

Meillä muuten muristaan ihan hirveesti, ei tarvii vahtikoiraa kun tyttö hoitaa sen homman! Nyt vaan reppana on ihan hirveessä räkä taudissa, nenästä tulee paksua keltaista räkää ja rohisee ja yskii. Täytyy varmaan käyttää kohta uudestaan lääkärissä jos ei ala helpottamaan tässä viikon aikana. Mä olen itsekkin taas kipenä, ehdin jo ollakkin kaks viikkoa terveenä :(

Eipä nyt tässä muuta tule mieleen. Pitäis taas selvitä kauppaan, ei vaan yhtään huvita kun kohta taas tulee vettä niskaan :/

Vierailija
6/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viime kerrasta vierähtänyt aikaa muutama viikko. Täällä pärjäillään ihan hyvin, mutta viimeiset kolme yötä on tyttö nukkunut HUONOSTI. Herännyt yöllä klo.2-3 ja sitten onkin niin virkeä, että puuhaa ja peuhaa kolmisen tuntia hereillä .. Ja siinähän metelissä ei nuku ketään. Aika väsynnyt olen, mutta parempi olla valittamatta, kun aika helpolla olen koko 6kk päässyt. Tyttöä on muutenkin ollut vaikeampi nukuttaa päiväunille joten johtuisiko hampaiden tulosta vai mistä ihmeestä ??

Meidänkin neiti sanoo taa-taa-pää-pää-jne ja viikonloppuna oppi uuden kali-kali-kali mitä onkin innostunut toistelemaan, ja se kuullostaa niin suloiselta kun hiljaa ennen nukahtamistaan sanoo vaimealla äänellä kalikalikali .. :-)) Meillä ei ryömitä, mutta napuliinin ympäri pyöritään ja hienosti peruutetaan. Neiti kyllä ryömi muutama viikko sitten, mutta on näemmä unohtanut miten se tehtiin ..

Puuroista: Me syödään, kauraa, 4-viljaa, ohraa, ja riisiä ja ihan kaupan tavallisia puuroja, mutta käytössä on iltavellinä muksun puuroja, ja puurot ja vellit teen Nan maitoon. Meillähän imetys päättyi kokonaan ennen 5kk. Ruoka maistuu hyvin tytölle ja allergia oireita en ole havainnut.

Mitat: viime viikolla täytti tyttö 6kk ja Nla:ssa 8600g ja 67cm, joten ihan mukavasti.

Ikä-rasismista oli puhetta: Olen sitä mieltä, että nuori on yhtä hyvä kuin vanhempikin äiti. Ei kait äiteyteen mitään ikärajaa ole, kunhan ihminen omaa tervettä maalaisjärkeä ja tietää mitä tarkoittaa vastuu niin eiköhän lapsenkin hoito luonnistu. Itse olen ' sairaan' kateellinen nuorille äideille, kun itse olen ikäloppu kalkkis, vaikka tunnenkin olevani VAIN 20v ;-))

Ja Hanan, on pitännyt monasti ottaa kantaa tuon Nla-th:n puheisiin. Aivan sydäntä kylmäsi kun luin miten ikävästi ja ilkeästi hän TEIDÄN lapsesta puhui. Onneksi kerroit ylihoitajalle asiasta sait hyvän uuden th:n. Järkyttävää millaisia paukapäitä Nlassa voikaan olla töissä. Onnittelut Safian uudesta taidosta. Älä huoli Safiasta, lapset ovat yksilöitä ja erilaisia, eivät kaikki opi samoja asioita saman ikäisenä vaan jokaisella on oma tahtinsa. Itse olen ainakin päättänyt ajatella näin, Rousku kehittyy ja hän ei ole viiva missään paperilla.

Ja papu: Älä välitä jos ihmiset eivät hyväksy sinun ratkaisuja ja päätöksiä, mutta aivan varmasti olet toiminut oikein juuri silloin kun oma elämä oli vaikeaa. Pääsitkös jännäämään siemennyksen tuloksia ;-))

Tässähän tätä taas tuli. Kaikille terkkuja+ nyt hyvää yötä t. emmi ja Rosanna 6kk+4pv

Vierailija
7/38 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään sateinen päivä, vieläkin taitaa vähän vettä ripata ulkona.

Sisällä tuli pääasiassa tämä päivä oltua, esikoisella oli kerho... Mutta siis yhtä nahinaa meillä isommilla pojilla nää sisäpäivät tuppaa olemaan :(

Itse sitten ihan puhki illalla kun saa katraan untenmaille.

Mikä lie itkukohtaus tuli medän pikkumiehelle tänään iltapuuroa syödessä. huusi niin että meinas puuroon tukehtua ja siitä syömisestä sitten ei tullut mitään. Meillä oli sauna/kylpy ilta ja poika oli tosi väsy, joten saattoi olla sitten niin väsyksissä ettei puurot kiinnostanut.

Onneksi nyt jonkunverran sentäs söi, ettei nyt ihan heti nälkään herää.

Ikärasismista: Esikoisen sain ollessani vielä 20 vuotias. Keskimmäisen syntyessä kerkesin juuri täyttää 23 ja pienimmän synnyttyä ikää oli 24.

Halusimme lapset nimenomaan nuorena, naimisissa oltiin ja yhteisenä haavenaa lapset. Miehen kanssa ollaan melkoisia kotihiiriä oltu aina. Toki sillointällöin tykätty käydä viihteelläkin, mutta ei mitenkään usein. Ei ole hetkeäkään kaduttanut tai tuntunut että mitstään olisi jäänyt paitsi, PÄINVASTOIN!

Iästä sanoisin, että se henkinen ikä siinä ratkaisee ja tietenkin elämäntilanne!

Mutta nyt nukkumaan, huomenna aikanen herätys kun taas kerhoja sunmuita.

t. K@tju ja pojat

Vierailija
8/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen sain juuri täytettyäni 21v,toisen 22v ja kolmannen 24v.Neljäs syntyi 26v ja viides 29v.Tämä kuudes,maalislapsi syntyi 31v äidille=)

Päivääkään en vaihatisi pois enkä lapsia hankkisi myöhemmin.

Jos mun nyt tässä iässä pitäis alkaa alusta,huh huh=)

Meillä on nyt joku yö kiljumisen kausi.Kaikki keinot koitettu ja tyttö yhä heräilee 1h-3h välein öisin ja aamulla ylös viim 07.Unta äidille ei paljoa kerry mutta nyt odottelen ajan tekevan tehtävänsä ja aikanaan taas saamme nukkua.Hope so!

Lattialla yrittää konttausasentoon ja ryömii,taaksepäin=)

Meillä ollaan nyt pari-kolme viikkoa syöty kiinteitä ja hyvin menee alas.Tälläkertaa en lähtenyt ollenkaan sauvaskoittimella tekemään sileitä soseita vaan haarukalla muussaten vähän rakeisempaa.Ei ole neiti hienokurkku vaan hienosti nielee.

Äiti ja lapset 11v,10v,8v,6v,3v ja 6+kk

Vierailija
9/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax, miten päin (masulla/selällä) teidän vauvelit nukkuvat öisin??

Tuli vaan ihan mieleen tuokin asia.

Aamun uutisissa vihjaistiin et huomen vois tulla jo jotain lumen tapaista tänne eteläänkin.Kuullostaa hurjalta.

Ekax tuli mieleen auton talvi renkaat,aika hassua sinänsä...

Onnex mä olen hommannut jo lapsille uudet toppahaalarit,että vaikka huomen oliskin sitten jo -20 ja 2m lunta ni ei se vaatetukseen ainakaan kaatuis:)

Safiallekin löytyi aivan ihana reiman v.pun-rusk. haalari, en malta odottaa et saan neitosen siihen puettua...materialistiko mä nyt jo olenkin????

Sitten mua on mietityttänyt noi auton istuimet.

Eikös se ole niin, et sen vauva kaukalon voi ottaa pois käytöstä sitten kun vauva jo istuu, vai onx se kiloista tai jostain muusta kiinni??

Meillä ainakin se kaukalo+Safia painaa niin julmetusti yhteensä etten kyl pysty enää Safiaa siinä kantelemaan minnekään, ja neidin jalat roikkuu kohta reunan yli...

Menen tänään pojan kanssa katsomaan leffaan viidakkojengin uuden (jonkun) ennakkonäytöstä.Osku on ihan innoissaan ja ei olis millään halunnut mennä päiväkotiin tänään.Tää leffareissu on vasta Oskun toinen kerta.Tietenkin jännittää mennä oikeeseen leffateatteriin,onhan se ihan eri asia kuin kotona sohvalta käsin katottuna.

Safia saa jäädä taas mummille hoitoon....

Hanan rv19 (torstaina 2 ultraan...)

Vierailija
10/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu07: Älä välitä muiden mielipiteistä! Varsinkaan jos oma äiti syyllistää asioista, mulla kokemusta siitä n. 16 vuotta. En ole ikinä osannut olla sen mielestä hyvä äiti, tuntuu joskus vähän rankalta. Mutta mä myös tiedän että olen hyvä äiti ja mun lasten mielestä paras äiti! Joskus vuosia sitten mä paloin niin loppuun että mulla asui yksi lapsista isänsä luona muutaman vuoden. Se oli silloin paras ratkaisu siihen tilanteeseen ja eihän mun äiti sitä ymmärtänyt, ei kyllä ymmärrä mitään muutakaan. Mulla ois ihan mieletön lista kaikista niistä asioista mistä se on ehtinyt mua syyllistää, en jaksa edes kirjottaa niitä kun on niin järjettömiä juttuja esim. yhden lapsen puhevika (korjautunut ajan kanssa puheterapeutilla) johtui siitä kun en imettänyt sitä kahta viikkoa pidempään! Nyt tän vauvan räkätauti on myös mun syytä kun syötän sille purkkiruokaa, enkä väännä itse luomuruokia. No noi ei ollut edes pahimmasta päästä, mutta kaikkea löytyy. Mä olen silti hirmu ylpeä mun lapsista koska mun mielestä mä olen silti onnistunut (vaikka mun äiti onkin tommonen) kasvattaan niistä ihan fiksuja tyyppejä!

Hanan kyseli nukkumisesta, meillä nukutaan nyt masullaan. Kääntyy itse niin nukkumaan vaikka laittais selälleen, välillä nukkuu kyljelläänkin. Mä olen myös vähän materialisti, meillä oli neljä toppahaalaria (ollaan saatu ne) täksi talveksi mutta kun ne on kaikki kokoa 74 ja tyttö hukkuu niihin vielä niin mun oli ihan pakko ostaa yks tosi ihana vaaleen punainen 68cm toppahaalari alku talveksi, sekin on aika reilun kokoinen vielä. Mä olen pitänyt kaukalon jo jonkun aikaa autossa, tietty vöissä kiinni aina. En ole jaksanut enään kantaa sitä mihinkään kun painaa munkin mielestä tonnin ainakin. Helpompi ottaa vaan tyttö syliiin ja kantaa sisälle tai sitten kauppaan kun menee niin laittaa siihen vauvan istuimeen. Mä olen vielä kätevästi ajoittanut mun kaupassa käymiset niin että jos tulee isot ostokset soitan aina isommille muksuille, et tulkaas parkkikselle kantaan kauppakasseja kun ei millään saa itse niitä kaikkia kerralla tai sit pitäis juosta monta kertaa edes takas jos on jotkut viikon ruoka ostoksetkin :) Meille pitäis hommata edelleen se isompi istuin, kammottaa survoa haalarin kanssa tohon kaukaloon on jotenkin hankalaa. Mutta kun mä en osaa päättää minkä istuimen haluan vieläkään, no eipä kyllä sinäänsä kiirettäkään ole kun ei tyttö paina vielä edes 7kg.

G:Kieltäytyykö teidän vauvat jostain ruuista totaalisesti??? Meillä on ihan totaali stoppi kaikille hedelmille! Ainut mitä tää muksu suostuu syömään on kinkku ja kana soseet, joskus menee vadelma kaurapuuro

vähäsen. Niin ja maissivelli, maidonkin kanssa saa tapella välillä. Mä olen heittänut lukemattomia purkkeja roskiin kun tyttö ei vaan suostu syömään mitään hedelmää enään, alussa kelpasi päärynä ja joku muu nyt ei enään mikään vaan noi kinkku ja kana! Kaikkee olen yrittänyt, kaipa se sitten ajan kanssa syö niitäkin?

Vierailija
11/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löytyy hyviä äitejä. Onneksi.

Minä en ole sellainen. Mulla kaikki kolme vanhinta oireilevat tavalla tai toisella. Niinkuin sanoin, yksi tuli psyk. osastolta pois just. Sillä on adhd ja useat kokevat lapsen ihan rasitukseksi. Neljäs on älyn villi eikä usko mitään. Päätänsä hakkaa, kun kielloista suuttuu. Tää viide s vain katselee. Mutta kai mä jollakin tavalla ehdin hänetkin pilata. Kolmen vanhimman isä sanoikin, että mun takia pojat menee pilalle ja mä olen maailman huonoin äiti. Kyllähän jokainen toivoisi olevansa edes välttävä vanhempi. Mutta kaikki ei ole edes välttäviä. Sen taas sanoo anoppini.

Jaaha mentävä on mun.

Vierailija
12/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että sä olisit lapset " pilannut" , ei kaikesta voi äitiä syyttää, asioita vain tapahtuu ja varmasti vikaa on myös ex-miehessä? Sä olet mun mielestä luonnostaan hyvä lasten kanssa ja jaksatte lapsia kasvattaa vaikka eivät helpoimmasta päästä olekaan. Ja hienoilta lapsiltahan noi teidän pojat vaikutti!!

Kyllähän mäkin syytän itseäni, että esikoinen on tuollainen huonosti käyttäytyvä villikissa (välillä), mutta hetken mietittyä en kuitenkaan myönnä olevani huono äiti ja miksikäs kaikkien lasten tulisi olla kilttejä enkeleitä, ei lapset ole sellaisia.

Vierailija
13/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä adhd ym, johdu vanhemmista! Se miten pärjää lapssn sairauden kanssa, ketrtoo enemmän vanhemmasta. Jokainen äiti on paras äiti omalle lapselle!

Vierailija
14/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ihan vaan vastailemaan galluppeihin ja kommentoimaan tuota oman äidin suhtautumis juttua.

Ekana nukkuma-asento, meillä poika nukkuu massullaan pääasiassa. Tosin öisin löytyy sieltä pinniksestä sitten milloin mitenkin päin.

Sitten ruoka puolesta, meillä syötäisiin vain ja ainoastaan hedelmiä, marjoja ja puuroa. Kasvikset uppoaa tosi nihkeesti. Omatekoisista menee bataatti ja porkkana, mutta kaupansoseet ja pottu ei oikein uppoa.

Nyt olisi lihasoseiden alotuksen vuoro meillä, toivottavasti ne maistuisi pojalle paremmin.

Sitten äidistä, itselläni hieman viileät välit omaan äitiini. Siis joku hänessä saa minut aina suuttumaan tosi herkästi ja pahalle tuulelle :(

Vieläkin aika kova komennoimaan mitä pitäisi omassa kodissani tehdä (mm. otappas tuo... laitappa tuo tuosta pois... ettekö ole tehneet tuota...) Se on tosi rasittavaa!

Meillä on aika siisti ja puhdas koti aina, koska itse pidän siitä että on siistiä. Silti jokin juttu on muka aina tekemättä (ruoho leikkaamatta, kukissa kuivia lehtiä...) Uuuvuttavaa tuo on, sillä tässä kolmen pienen kanssa saattaa olla tuota tekemistä ihan kylliksi.

Itseäni on tässä viime aikoina alkanut todella suututtaa kun apua saa ruinata ja sitä ei juurikaan saa. Siis olisi kiva, että minun vanhemmat ottaisivat isompia poikia hoitoon/yöksi kun ihan tosi lähellä asutaan. Mutta viikolla äiti mökillä ja isä töissä ja viikonloput siellä mökillä molemmat. Äitini on siis sairaseläkkeellä, mutta kykenisi kyllä poikia katsomaan. Mutta aina on jokin syy miksi nyt ei sovi... Olen jo kyllästynyt edes kysymään tästä asiasta.

Tuntuu tosi kurjalta, ettei isovanhemmilla ole omaa mielenkiintoa lapsenlapsia kohtaan. Käyvät tässä meillä pikaseen poikia tervehtimässä mutta siinä kaikki. Esikoinen on muutaman kerran ollut heillä mökillä mukana ja 2-3 yötä heillä kotona tämän reilun 4 vuoden aikana.

Keskimmäistä muutaman kerran ovat katsoneet (mm. neuvolassa käynnin ajan tms.) mutta yhtään yötä poika ei 2 vuoteen ole ollut heillä.

Harmittaa ja suututtaa.

Keskimmäisen koliikki aikana olisin sitä apua ehkä eniten kaivannut, mutta kommentti oli, että nyt tiedät millainen itse olit vauvana (olin siis itsekkin ollut koliikki vauva)

Anoppi meillä kyllä mielellään vie poikia puistoon ym. ja katsoo päivisin mielellään tarvittaessa.

Jotenkin sitä kaipaisi hetken huilitaukoa joskus ja että saisi viettää vaikka yhden illan miehen kanssa.

Tulipas marmatettua :/

Mutta siis, tässä nää " tärkeimmät" .

t. K@tju ja pojat 4v, kohta 2v ja 7kk TASAN :)

Vierailija
15/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti olet hyvä äiti sun lapsilles, riippumatta siitä muuta muut ajattelee! Mun oli pakko vastaa sulle kun en halua et nyt joku ajattelis mun pitäväni itseäni loisto äitinä ja kehuskelevan täällä. Jokainen on ihan varmasti omille lapsilleen se paras äiti vaikka ulkopuolisten silmissä ei niin näyttäisi olevan. Mulla kanssa yksi lapsista AH/HD (keskivaikea) + tunne elämän häiriöt, viimeiset 9 vuotta kuullut kuinka en osaa käsitellä lastani, oireilut alkoi n. 2v. Se kanssa käyty kaikki mahdollinen läpi. Kaksi isommista on kait " normaaleja" en tiedä enään sitä kun murkkuiässä niistä näyttää tulevan ihan outoja? No jokatapauksessa tiedän millaista elämä tuon yhdenkin erityislapsen kanssa on, niin monet itkut itketty ja varmaan tullaan vieläkin itkemään. Ja mä todellakin olen tuntenut itseni huonoksi äidiksi niin miljoonia kertoja, synnytyksen jälkeiset masennukset, yksinhuoltajan elämä aikoinaan, erityislapsi ja sen kaikki vaikeudet, lisäksi toi mun typerä oma äiti. Mutta mun on silti pakko ajatella olevani edes jotenkin hyvä äiti vaikka mä unohtelen asioista, hermostun, en jaksa tehdä ruokaa ja ostan valmista, eikä mun mieskään ole mikään täydellinen ja mun lapsetkin on välillä ihan sika raivostuttavia. Eli täällä ainakin elämä on välillä niin paskamaisen raadollista, eikä eletä missään onnellisessa kuplassa! Onhan niitä hyviäkin päiviä välillä tietty että välillä voi tosiian ajatella onnistuneensa jossain, sitten taas välillä vois vaan antaa periksi ja ostaa meno lipun jonnekkin hemmetin kauas! Eli yritin vaan sanoa että se " hyvän äidin" yleinen määritelmä on ainakin musta kaukana kun vertaan muihin mutta miksi mäkin en ois semmoinen omalla tavallani ;)

Vierailija
16/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äititarinat on niin tuttuja.

Oon itsekin miehelle sanonut, että jos koskaan musta tulee samanlainen äiti/mummo kuin omani niin ampuu mut sitten. Myönnän, et kadehdin ihmisiä, joilla on vanhemmat tukena lastenhoidossa ja jotka oikeesti edes välittävät niin paljon lapsistaan ja lapsenlapsistaan, että käyvät oikein moikkamassa. Samalla kuitenkin kunnioitan näitä isovanhempia, jotka viitsivät ja haluavat vielä omat lapset kasvatettuaan osallistua muiden lasten elämään.

Mun vanhemmat käyvät meillä tasan tarkkaan vain silloin, kun jollakin lapsista on synttärit. Eli mitä enemmän lapsia, sitä useammin käyvät. En silti sillä syyllä lisää noita pieniä hanki. :)

Minen välitä siitä kantavatko lahjusta ja muuta tavaraa meille vai eivätkö, toivoisin vaan kovasti, että olisivat läsnä fyysisesti useammin kuin tällä hetkellä kolmesti vuodessa! Niin, ja unohdinko mainita, että kyllä miehenkin synttäreille tulevat, mutta ei minun. Sinne oikein kerjätään, mutta mun synttäreitä ei edes muisteta ja jos muistetaan niin lähetetään tekstari ennen nukkumaanmenoa. Argh!!

Tosi on, että näistä vois jatkaa vaikka miten, mutta siinä hajoaa oma pää! (Plus ehkä teidän muidenkin..) =D

Mun esikoiseni asuu myös isällään tai siis että annoin isälle silloin, kun oli vaikeaa ja kun viimein paranin vuosien päästä siihen kuntoon, että olisin voinut ehkä harkita ottaa poikaa takaisin, oli asiat hänellä taas jo niin, että oli koulut ja muut ja päätimme, että mä olen se viikonloppuäiti ja poika saa elää elämänsä isällään. Nähdään kuitenkin niin usein kun halutaan noiden viikonloppujen lisäksi niin sekin on tosi kiva juttu.

Ja sitä mieltä olen, että kukin on lapselleen todellakin se paras äiti. Plus että kukaan lapsi ei ole kiltti ja täydellinen 24/7 ja käyttäydy niin, että äidillä ei palais pinna! Tai jos on niin sit on jossain jotain vikaa. Jostain syystä noilla pienillä palleroilla on jo ihan vauvasta asti kyky esittää täydellistä lasta kaikille muille paitsi äidille. Jopa isälle ollaan niin mielinkielin ja äiti saa kiukut ja raivot niskaansa. Ei ole helppoa se äidinkään osa, mutta kuka sitä helpoksi on väittänytkään?

En kadu silti tippaakaan, että nämä pienet olen tähän maailmaan pykännyt. =) Ja taas huutaa yksi lattialla, kun rekka-auto ei tyydytä maitojanoa. Mentävä on..

Papu ja Hermanni ja ne ruokailut toisen kerran!! =)

Vierailija
17/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta väsymyksen takia ei ajatus kulje.

Uniasennosta oli puhe... Meillä nukutaan kyljellään/vatsallaan ja välillä selälläänkin, itse tyttö saa märätä missä asennossa tahtoo nukkua.

Minulla onneksi on ihana äiti, joka välittää. Kuitenkin välillä ärsyttää, kun äidillä on myöhäis murrosikä :), en aina sen tekoja ja valintoja osaa arvostaa. Anoppi arastelee vauvan hoitoa, mutta on kyllä hieno tyyppi ja kiinnostunut lapsien ja lapsen lapsien elämästä. Kyllä minä olen joka päivä kiitollinen hienoista lähimmäisistä. Valitettavasti isovanhemmilla vähän aikaa, kun on työt ja omat menot, mutta pyrkivät kuitenkin olemaan läsnä meidän elämässä.

Minkä takia nykyään ilmaus hyvä äiti mielletään helposti super äidiksi? Mun mielestä hyvä äiti on sellainen joka oikeasti välittää lapsistaa ja on läsnä ja tarjoaa turvaa ja lohtua, ei ruuan laitolla ja siivouksella ole niin väliä. Tottakai siisteydestä pitää pitää huolta, mutta ei siitä tarvii niuhottaa, saa olla sotkuistakin, ja ruokaa pitää aina saada, mutta ei niiden tarvitse olla gourmet aterioita, mitä se haittaa jos joskus tarjoaa einestä. Äiti saa olla väsynyt ja välillä saa pinnakin palaa :). Hyvä äiti on inhimillinen, ei mikään kone joka jaksaa ja jaksaa...

Tällaisissa ajatuksissa möhkis ja pikku riiviöt ;)

Vierailija
18/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna päivällä n. 3 astetta, laittaako vauvalle lämpimät vatteet ja välikausihaalarin, kevyt toppapuvun vai toppapuvun, vaunussa on makuupussi, mutta jos tyttöselle ei uni maistu niin sitten se ei ole vaunussa.. Mitä te puette viileämmillä ilmoilla? Entäs hattu, kangas pipo, villa pipo, toppahattu... Apua! :)

Vierailija
19/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt typy nukkuu ulkona vaunuissa toppapuvussa koska makuupussi ei ole vielä saapunut postiin(mrrr,tilattu jo kauan sitten ja vaan kestää ja kestää)

Mutta jos olis makuupussi,varmaan laittaisin villaa väliin+kevytvanupuvun sekä makuupussiin.Siis +3 keleillä.

Äidit ja anopit:Mulla on ihana,kannustava äiti ja meillä on lämpimät välit ylipäätään!.Ottaa lapsia yökylään ja puuhaa niiden kanssa,mielellään yhden tai kahden kanssa kerrallaan.

Anoppi myös kyllä hoitaa mielellään mutta aina saa kuulla näitä:ei meidän lasten aikana noin tehty,minun mielestä ei noin pidä tehdä,veto kiinni ettei vauva vilustu,onko villaset sukat varmasti,muuten vuotaa nenä...Ynm vastaavaa.Joka asiaan on OMA mielipiden ja se on tietenkin se OIKEA!

Välillä rasittavaa kuulla sitä samaa joka asiasta vaikka tietää että hoidan lapset omalla tavallani,hänen mielipiteistä huolimatta.

Ruoat:vasta aika pieni tämä valikoima muttei tähän mennessä ole nirsonnut mistään!

Vierailija
20/38 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen:

Elikkäs vaatetus ulkona tollasella lähes nollakellillä on mulla ollut kans vähän hakusessa, mutta kokeilemallahan se selviää. Kevytvanupuku normivaatteiden päällä, kypärämyssy ja huppu päässä makuupussissa, villasukat jalassa ja tumput kädessä on ollu aika pop nyt viime päivinä. Makuupussin paras puoli se, kun sen saa auki, jos on kuuma ja kiinni, jos on kylmä. :) Eiköhän tässä pikkuhiljaa ala oppimaan noita juttuja.

Syöminen:

Aamupalaksi menee puuroa (jotain tavallista+hed.sose/jogurtti) tai kaupan " valmiiks maustettu" ), lounaaksi kasvis-liha/kala/kana-sosetta, päivälliseksi edellä mainittua eri sekoituksena ja iltapalaksi puuroa (kuten aamulla).

Välipaloiksi maitoamaitoamaitoa ja ruokajuomanakin maitoa. Välipalalla saa maidon pullosta, ruoalla tavallisesta lasista. Määrät on noin 2-3dl per ateria yhteensä kaikkea eli aika paljon, mutta eipä tuo vähempäänkään oo tyytyväinen.

Maitoa menee yhteensä vuorokaudessa (ikävät yöjanot mukaan lukien) noin 8dl. Ruoat teen itse, lukuunottamatta hedelmäsoseita, jukuja ja kaupan puurotetroja.

Kaupan valmis puolukkapuuro ja hedelmäpuuro on ihan ehdottomia lemppareita meidän jätkälle. Valmiita purkkiruokia ei ole syönyt ja jos mä saan päättää niin ei tule syömäänkään. Anoppi niitä ostelee kotiinsa ja yrittää aina kyläreissulla tarjota, että anna tätä, mutta mä en halua, ettei tuo vaan tykästy niihin ja sen jälkeen mun kokkailut ei enää kelpaa.

Perunaa ei ole saanut kuin alussa, kun yritettiin maistaa ja ei kelpaa. Sen jälkeen ei oo tullu ees kokeiltua, kun on aina pakkasesta otettu valmiiks noita soseita sulamaan, mut ehtii sen potaatin myöhemminkin.

Punaisia soseita ei suustaan alas pistä eli kaikki marjasoseet plus luumu on " hyi, en tykkää" . Keltaiset on siis pop.

Tässä tätä pulputusta taas kerrakseen. Ehkä pysyn koko loppuviikon poissa täältä, kiintiö täynnä..? ;)

Papu ja Hermanni 6 pvää vaille 7kk