Mitä päälle näillä säillä koulupojalle?
Ekaluokkalaisemme pukeminen on ollut koko syksyn helppoa: farkut tms. housut, pusero ja takki. Nyt kun säät kylmenevät (loppuvkosta luvattu jo lähelle nolla astetta), niin mietin vaatetusta. Laittaako housujen alle pitkät kalsarit (ovatko hiostavat tunnilla?) vai ohuet päällyshousut joiden päälle toppa/paksummat housut, jotka sitten riisutaan tuntien ajaksi? Viimeksi mainittu liian kuuma ulkona? Ensin mainittu liian kuuma sisällä? Eskariin puettiin verkkarit ja päällyshousut, ulkohousuissa ei saanut sisällä joka tapauksessa olla kesäsäälläkään... Nyt poika haluaisi pitää farkkuja tms. koulutunneilla.
Vinkkejä kaivataan!
Kommentit (3)
tyttö ja ekaluokalla ja kulkenut aika paljon nyt kun sateista ym. niin välikausihousut päällä ulkona ollessa ja riisuu ne luokkaan mennessä, alla ohuet trikoot ja jokin tunika, kuivempina ilmoina ollut ns,sporttihousut tai cellege housut tms. Mutta kaipa ilmojen viiletessä sitten ne toppahousut, olen kyllä aivan pihalla koko asiasta, ope sanoi, että voi olla esim.sukkikset ja kevyt toppahousut, tuntuvat kuumilta jolleivat riisu niitä.
Meillä ekaluokkalainen tyttö ja tähän asti kulkenut farkuissa/sammareissa ja ulkoilutakissa ja ip-kerhoa varten repussa ulkoiluhousut. Tänään farkkujen alle puettiin jo sukkahousut, mutta tosiaan säiden vielä kylmetessä täytyy miettiä jotain...
Talveksi olen kyllä suunnitellut kaksiosaista toppapukua, housujen alle esim. sukkikset ja trikoohame tai ohuet trikoohousut. Ja ajatuksena tietysti, että päällyshousut riisutaan sisälle tultaessa. Tiedän, etteivät kaikki noita päällyshousuja tosiaankaan riisu, mutta jaksan nyt vielä uskoa ja toivoa, että meillä tyttö ymmärtäisi sen kuitenkin tehdä:-) Pienemmillä pakkasilla voisi myös pukea esim. sukkikset ja vuorelliset farkut + pidemmän toppatakin, ehkäpä...
Mutta siis ihan pihalla olen minäkin tämän suhteen, miten näin pieni asia voikin aiheuttaa tällaisen päänvaivan?:-)
Lisää hyviä vinkkejä kokeneemmilta koululaisten äideiltä kaivataan!
Tietty ilmat kylmenevät koko ajan ja rukata täytyy sitä mukaa. ;-)Farkut kyllä helposti kastuvat syysateissa välitunti- ym.leikeissä. Vaikka muuten ovat kyllä hyvä vaate!
Ajattelin kahden alakoululaisen pojan äitinä oikeastaan vaan kommentoida sitä, että itsekin näitä asioita pohtineena ja erilaisiin ratkaisuihin päätyneenä olen tullut siihen tulokseen, että ainakaan omani eivät niitä päällihousuja ole kuitenkaan riisuneet ja talvella esimerkiksi siihen on äidin vain tyytyminen... Eli kai paistuvat sisällä luokassa - mutta kun " kellään muullakaan" ei mitään kevyttoppahousuja kuulemma ole... :-/ Toisin sanoen, tuppaavat tehdä kuten muukin lauma kaikista äidin hienoista suunnitelmista huolimatta. ;o)
Esikoiselleni (nyt 6.-luokkalainen...) esimerkiksi ostin ekaluokan talveksi ensimmäistä kertaa 2-osaisen toppapuvun, ettei vain olisi liian " vauvamainen" . Ja kuinkas kävi: herra itse HALUSI siirtyä sitten vanhaan kokohaalariin, kun oli niin paljon nopeampi pukea! Kun muuten jäi välitunnilla muista jälkeen... ;-)
Kysypä pojaltasi, kumpi hänen mielestään olisi käytännössä toteutettavampi vaihtoehto. Juuri tähän vuodenaikaan suosittelen myös nk. välikausihousuja eli kaikenmaailman vuorilliset ulkoiluhousut ovat myös aika hyviä.