Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oO HELMET Oo UUTEEN VIIKKOON

08.10.2007 |

Mulla alamaha ja alaselkäkivut jatkuivat vielä eilenkin ja päätin sitten lähteä käymään päivystyksessä. Vein pissanäytteen jo valmiiksi koska ekassa raskaudessa oli pissatulehduksia ja ne aina oireilivat näin. Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja se oli ainakin kiinni. Tänään vielä muutamia lisäkokeita mm. B-streptokokki ja hiiva poissuljetaan. Pari päivää saikkua tuli ja siitä vähän huono omatunto, olen kai liian tunnollinen työntekijä.

Voihan se olla että nämä ovat niitä vaarattomia ennakoivia supistuksia, kohtulihaksen harjoittelua. Mutta ei nämä silti mukavia ole. Kerron myöhemmin jos jotain muuta vikaa löytyy.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauii, hyvä kun menit päivystykseen, turha sitä on jäädä kotiin miettimään. Mä oon ite yleensä sellainen että pitkitän lääkäriin menoa. Tosin nyt raskaana voi olla eri juttu - ei oo vielä tullut tilannetta vastaan.

Mulle on iskenyt jotenkin väsymys taas alkuraskauden jälkeen. Vois nukkua koko ajan, eikä kotona oikein jaksata mikään. Kai se on tätä syksyä. Pitäis kai ulkoilla enempi!

Mies tunsi ensi kertaa potkua vatsan läpi, voi kun se oli mielettömän ihanaa mustakin kuulla ilo sen äänessä! Muutenkin vauva on kovin eläväinen nykyään. Sisko sanoi, että eikö ole ihanaa kun sen vauvan saa ottaa mukaan joka paikkaan, töihinkin, siellä se vaan vattassa kulkee mukana. Onhan se ihanaa.

Taidan lähteä ostoksille, jospa se piristäisi, ainakin jos ei kovin kovasti tuhlaa. Jotain vauvalle viimein. Josko uskaltaisi sitä pinkkiä jo ostaa. :)

Vierailija
2/23 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä puhuikaan " työpaikkakiusaamisesta" ?

Mulla alkoi myös aikamoinen ilkeily pomon suunnalta, kun viime viikolla puhuin selkävaivoistani ja niiden mahdollisista vaikutuksesta työntekooni. Haluaa pois täältä! Toisaalta en kuitenkaan haluaisi antaa pomolle sitä " iloa" , että jäisin pois töistä hänen pottuilunsa takia! Mutta aamuja siis lasken siihen, että pääsen täältä pois.

Selkä onneksi on paremmassa kunnossa, joten jaksaa täällä vähän paremmin ollakin.

Mutta täytyy nyt painaa töitä, ettei pomo pääse sanomaan mitään työtehostani.

Palaan linjoille myöhemmin!

-Tango ja Möhö 21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans alamaha ja selkä kipeenä.Pissa oli ainakin puhdas ku tänään kävin neuvolassa.Täytyy mennä uudestaan jos selkä kivut vielä jatkuu ja maha.Muuten kaikki oli ok.Verenpaine 123/62 hemis 127. ja kohdunkorkeus oli 22,sanoi et yläkäyrällä menee,pääsen ultraan keskivaiheessa tai loppu raskaudessa et katotaan et vauva ei kasva kovin isoksi,koska kuopus oli 4.435kg.Vauvan sydämmen lyönnit oli 147.Äitiyspakkaus lapun panin tänään postiin.Ihanaa ku kohta pääsee hypisteleen niitä vaatteita.

anna_liisa 22+5

Vierailija
4/23 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tangolle jaksamista töissä!

Itsekin voisin aamukamman tehdä, meidän palkkaneuvottelut on täällä ihan jumissa. Meen kohta lakkoon.. Millähän perusteella sitä sais sairaslomaa? Käviskö se syyksi että suuresti v*tuttaa?

Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan liikkeitä, ei tosin niitä sivelyjä tai hipaisuja ollenkaan vaan sellainen muksaus siellä toinen täällä. Rauhalliselta ainakin vielä tämä kuopus tuntuu.

Kohta saa vaihtaa talvirenkaat ja talvikengät! Onneksi, mulla ei nimittäin oo kunnon syyskenkiä, talvikengät on hienot.. x)

Jaa-a, jos vaikka kahville..

Ja esikoisellekin pitää soittaa neuvola-aika.

Mrs.Marple & kuopus, rv 19+6

Vierailija
5/23 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa sairauslomaa v*tutukseen. Mutta jos meinaat hankkia kuopukselle vakuutuksen ennen syntymää, kannattaa laittaa hakemus ja terveysselvitys menemään, ennen kuin haet sairauslomaa! Kun kävin itse viemässä paperit viime viikolla vakuutusyhtiöön, virkailija kertoi tapauksesta, jossa äiti oli hakenut vakuutusta, mutta palauttanut terveysselvityksen vasta parin viikon päästä. Siinä välillä hän oli jäänyt sairauslomalle sen takia, että töissä oli liian rankkaa henkisesti. Virkailija oli tosi pahoillaan, sillä vakuutus voidaan tuon syyn takia evätä kuulemma tosi helpolla!

Meillä ei ole pomo tänään toimistolla, joten oma päivä näyttää vähän seesteisemmältä! =) Töitä kyllä riittää, ja keskellä päivää pitää vielä kipaista työfysioterapeutin juttusille noin tunniksi. Yritin naamioida sen ruokatunniksi, katsotaan meneekö läpi.

Kaunis aamu ainakin täällä pääkaupungin yllä. Kylmä kyllä oli, ja piti työmatkalla miettiä, missä talvivehkeet ovatkaan. Pitää illalla laittaa mies etsintäpuuhiin.

-Tango ja Möhö 21+3

Vierailija
6/23 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta pitää töiden kanssa ja muutenkin. Onneksi masu tuntuu kasvavan ihan hyvin " siinä sivussa" . Tänään kävin neuvolassa ja sielläkin kaikki ok. Paineet olivat normaalit, hb oli jopa noussut (ilman rautaa siis!) ja painoa on tullut nyt 3,5 kg alusta alkaen. Nyt onkin selvästi menossa jonkinlainen kasvupyrähdys. Fundusmitta oli 20,5, eli vissiin keskikäyrällä osapuilleen.

Ihanaa, kun vauvan liikkeet vihdoin tuntuvat kunnolla! Esikoisesta tuntuivat säännöllisesti noin kuukautta aikaisemmin, mutta kyllä tuo edessä oleva istukka tosi paljon liikkeitä vaimentaa. Nyt kuitenkin tuntuu muksimista ja mylläystä monta kertaa päivässä ja etenkin iltaisin, kun vihdoin pääsen oikaisemaan pitkäkseni. Alkavat tuntua jo päällekin päin nuo liikkeet, joten mieskin on päässyt niitä tunnustelemaan. Ja esikoinen odottaa kovasti, että saisi tuntea vauvan potkut. Sovimme myös neuvolassa terkkarin kanssa, että kun mennään esikoisen 3-vuotisneuvolaan, niin kuunnellaan sydänäänet samalla, että siskokin saa ne kuulla.

Vointi on väsymystä lukuunottamatta oikein hyvä. Ja väsymykseen tietysti auttaisi lepo, mutta päivät on kiireisiä aamusta iltaan, eikä tässä nyt oikein huilailemaan pääse. Illalla kyllä simahdan aina viimeistään klo 22. Onneksi tyttö tuntuu nyt vihdoin tottuneen lastensänkyyn pinnasängyn jälkeen ja nukkuu yönsä suht rauhallisesti. Kun vielä itse lakkaisin valvoskelemasta turhaan vessareissujen jälkeen, niin hyvin meillä unta riittäisi.

Mukavaa viikkoa ja hyvää vointia kaikille teille!

Lumileopardi rv 22+3

Vierailija
7/23 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin aamulla ihan kunnolla. Vielä eilen muskarissa vitsailtiin, että mun kokoisella mahalla pääsee jo moni synnyttämään. Huokailin samalla, että saas nähdä kuinka suureksi paisun ennen helmikuuta. Aamu oli kotona kiireinen, mutta töissä huomasin luokkaan kävellessäni, että maha on kadonnut. Kollegani huomasi saman, sanoi että eilenhän se oli tosi valtava. Liikkeitä tarkkailin ja hermoilin, mutta pääsin näyttämään mahaani neuvolaan 16 maissa. Syke löytyi hyvin, mutta tulokas oli kääntynyt perätilasta raivotarjontaan, ilmeisen rankkaa oli puuha ollut ja siksi kovin hiljainen päivän. Tälläinen käännös näkyy näköjään ulkoisesti voimakkaasti.

Masukki voi hyvin, rakenneultrakin on takana, sukupuoltaan ei näyttänyt, joten isukki tuumaili lapsen olevan tyypillinen nainen, ' jalat ristissä' . Nyt on sitten esikoiselle ostettu mahdollisimman neutraalin värinen toppahaalari.

Näkyy se maha edelleenkihn, mutta pieneni valtavasti.

Hyviä vointeja helmikuisille!

Elni ja masukki rv 23

Vierailija
8/23 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli postissa kirje, että päästään Haikaranpesään synnyttämään (tai siis että meille on paikka varattuna ja osallistutaan sinne valmennuksiin). Olin tosi happy, sillä pelkäsin jo, että meiltä evätään pääsy sinne mun epilepsiataustani takia. Mulla ei kuitenkaan ole ollut 4 vuoteen lääkitystä eikä kontrollikäyntejä sen takia ja kohtauksetonkin olen ollut jo yli 10 vuotta, joten kerrankin saatiin se, mitä haluttiin.

Vakuutuspaperit kävin viemässä Pohjolaan viime viikolla ja nyt odotellaan sitäkin. Ensi viikolla on neuvola, jossa saan Kelan paperit...sit pääsee odottelemaan äitiyspakkaustakin. Vaunujen väriä olen kovasti miettinyt. Teutonian trendiväreistä kiehtois vihreä...Ja jos siihen laittais mustan kantokassin...

Nallekarkki potkii kovasti ja pitää mut rauhallisena. Viime viikolla kiusanneet alavatsakivutkin meni pois itsestään ja tukivyön säännöllisen käytön myötä selkäkivutkin on toistaiseksi pysyneet poissa. Töissäolo maistuu silti puulta...aamukammasta alan jo haaveilla. Näillä tuntemuksilla ei taida edes tarvita sairauslomaa...

Onneksi on paljon asioita, jotka pitää mut kiireisenä. Miehellä on synttärit kuun vika päivä ja isyyspakkausta olen kerännyt sille. Molempien perheet osallistuivat pakkaukseen maksamalla kahvinkeittimen (mä kun en juo kahvia) ja jalkahoitolahjakortin miehelle. Mä olen sitten kerännyt ne vauva-aiheiset tavarat. Salaa olen tulevaan vauvanhuoneeseen yrittänyt säilöä niitä.

Koko ajan joutuu jo kääntelemään kalenteria marraskuun puolelle, joten eiköhän senkin alku ole vaan ajan kysymys. Mä odotan jo niitä joulumainoksia ja kaikkea sitä jouluhärdelliä (töissä joulukalenterin tekoa) yms. mitä noi vuoden viimeiset kuukaudet tuo mukanaan. Innoitsen ilmojen viilenemisestä ja tulevasta talvesta. Toivottavasti saadaan tänne etelään edes vähän lunta.

Työt kutsuu. Pitkä päivä edessä, varsinkin, kun Nallekarkki herätti mut jo klo 3.03. Täytyy pitää sille puhuttelu, jos tää toistuu. Illalla pitäis jaksaa vielä Sirkus Finlandiaan kaverin ja sen muksun kanssa...ja huomenna työmuksujen kanssa uudestaan... :9 On tää yhtä sirkusta koko lokakuu.

Nonna ja Nallekarkki rv 21 tasan ja kaikki hyvin.

Vierailija
9/23 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea syysilma pihalla! Tänään pitäisi aktivoitua ja pelastaa pihalta valtavan kokoinen persiljapuska ja pistää pakkaseen. Tänä kesänä pistin sitä kasvamaan pihalle ekaa kertaa ja täytyy kyllä sanoa, että sillä tulee huimasti säästöä. Koko kesä ollaan käytetty sitä ahkerasti ruoanlaitossa ja tosiaan kun pakkaseen pistää loput, ei tarvitse pahemmin talvella ostella kalliita nippuja kaupasta.

Oon selvästi vähän hurahtanut tähän raskauteen nyt. Ensimmäistä kertaa ikinä huomaan selviä vauvakuumeoireita - kahdesta ekasta ei tällaista ollut. Juuri toissapäivänä tajusin S-Marketissa haaveilevani vauvaosastolla vaaleansiniset tutit kädessä. Hymyilin luultavasti aivan idiootin näköisenä siellä hyllyjen välissä - onneksi ei kukaan nähnyt! En tiedä, onko nämä aiemmat lapset jotenkin herkistäneet mut lopunkin tähän äitiysasiaan vai onko tämä jotain haikeutta, kun mitä varmimmin tämä lapsi jää meidän viimeiseksi. Onko teillä muilla samoja oireita?

Olo on edelleen ihan jees. Huomenna olis neuvola, joten se hiukan kiinnostaa, miten veriarvot ym. on kehittynyt. Sydänäänistä en osaa olla huolissani, sillä vauva möyryää mahassa hurjasti. Juuri eilen miehelle sanoin, että miten tuollainen voipaketin kokoinen voikin olla niin voimakas. Meillä kanssa potkii juuri ärsyttävästi virtsarakkoon ja muihin sisäelimiin... auts!

Ei tässä kummempaa. Pitää häipyä vaatteiden pesuun, kun kuopus vetelee vielä tyytyväisenä päiväunia. On muuten selvästi taas päikkäritkin ruvennut maistumaan, kun kelit ovat viilentyneet ja päivät pimentyneet. Ihan tervetullut juttu!

t. Jogu (22+0)

Vierailija
10/23 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan...

Kävin maanantaina OYS:ssa... Toivottavasti en vielä sanomassa pikkuiselle viimeistä kertaa heippa...

Hoidot ei tunnu auttavan; keuhkot ei jaksa alkaa toimimaan itekseen. Lisähappea menee koko ajan tosi reippaasti ja sydäntilanne on ennallaan parin viikon takaiseen... Ja astrup on noussu taas huonoihin lukemiin...

Lääkäri oli jo jutellu hengityskoneesta ja siitä, mitä sen jälkeen enää on odotettavissa.

Mut edelleen haluan elää toivossa ja luottaa parempaan huomiseen...

Sisko pakkas koko perheen autoon ja menivät potilashotelliin, jotta ovat vauvaa lähempänä. Eilen ko matkustettiin takas tänne etelä-Suomeen tuntu, et tie nousee takana pystyyn, eikä ikinä enää pääse takas läheisten luo...

Eikä me menty lakkoonkaa. Eikä mulla ole tointa, josta irtisanoutua... Joten tässä sitä ollaan, myötätunnosta toimenhaltijoita kohtaan vaan kitisen työmaalla... Kanslian pöydällä on lappu, johon osastonhoitaja pyytää ilmoittamaan, kuka kuuluu liittoon ja kuka ei. Liekö moinen lappu on laillinenkaa...

--

Sisko soitti. Pyysi mua ja mun miestä kummeiksi tälle pikkumiehelle. Ovat tänään osastolla alkaneet juttelemaan omaan huoneeseen siirtymisestä ja silleen. Koska se ei oo ollu lääkäri joka asiasta on jutellu, ni yhtäkään oikeaa vastausta ei luonnollisestikaan ola hoitaja antanu (siellä käytäntö on aina se, et lääkäri kertoo tapahtuvasta/tapahtumista ja hoitaja yleisesti voinnista).

Sisko on vaan jääny siihen käsitykseen nyt, että vauvan tila on semmonen, että vanhemmat tarvii nyt omaa rauhaa vauvan kanssa... Näin ollen teen mielessäni päätelmän, että mitään ei paljon ole enää tehtävissä tilanteen korjaamiseksi... :(

Ja tässä mielentilassa pitäis sit olla töissä!!!!

Jos v*tutukseen saa saikkua, saako tähän vaivaan? Vai meenkö röyhkeästi lääkärille valehtelemaan, et mua vaikka supistaa?

Työkuntoinen mä en kuitenkaan nyt taida olla...

Kiitos ja anteeksi...

Luuk@

Vierailija
11/23 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Luuk@lle paljon voimia! Jos olo alkaa käydä sietämättömäksi, niin tottakai sun kannattaa hakea saikkua, jos töissä oleminen ei onnistu. Jossainhan se menee raja silläkin kuinka paljon ihminen kestää taakkaa.. Toivon todella että asiat nyt jotenkin selviäisivät.

KYSYMYS: Oletteko hakeneet äitiyspäivärahaa ja -avustusta jo? Kysyisinkin, että haitteko samalla kertaa molempia? Ja että jos minä haen sitä äitiysrahakautta edeltävien työtulojen perusteella, niin munhan pitää sitten toimittaa sinne todistukset työtuloista, mutta millä mä niitä voin toimittaa vielä tässä vaiheessa kun aikaa tohon äippärahakauden alkuunkin on vielä paljon. Voiko äitiysavustuksen saada vaikka päätöstä äitiysrahan määrästä ei voikaan vielä tehdä? ÄÄÄÄÄÄ! Anteeksi kun tuli miljoonasti kysymyksiä, mutta pää sekoaa ja haluaisin saada nämä paperijutut hoidettua niin pian alta pois kuin mahdollista. Kelastahan nämä kaikki asiat selviäisivät, mutta kysyin nyt kuitenkin teiltä.

Tiedättekö kuinka kauan siinä pakkauksen tulemisessa kestää suunnilleen kun olen lukenut eri versioita tuostakin ajasta. Jossain joku on sanonut että on mennyt jopa 1,5 kk ja jollain taas vajaa kaksi viikkoa.

Oma olo on hyvä. Eilen oli oikein kunnon jumppauspäivä tuolla masussa. Ihan tauotta tuntui potkuja ja iskuja, mutta tänään on tuntunut vain pari hassua " kyljenkääntöä" eli ei mitään ihmeellisempiä potkuja. No mutta hyvä kuitenkin että tuntuu nekin vähät.

Mies on yrittänyt tunnistella liikkeitä myös, mutta pikkuinen aina lopettaa liikkumisen ja potkimisen kun miehen käsi mahalle osuu. Kai haluaa kiusata isukkiaan. =)

Ihanaa kun on kunnon syksysäät, tänään olin kyllä huonosti varautunut tuohon ilmaan. Tuli vähän kylmä..

Suan ja Nuppu 22+0 (uusi viikko käyntiin taas)

Vierailija
12/23 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taas minäkin kun koneelle pääsin ja hetken ehkä rauhaakin saan.. Katsotaan kuin pitkä se hetki tällä kertaa on. Lukemassa kyllä käyn mutta se kirjoittaminen on päässyt taas vähän jäämään..

Lissula: Täällä on väsymystä kans havaittavissa. Ennen kymmentä painelen sänkyyn ja nukun sitten sen 9 tuntia ja monesti päiväunet päälle!! Eli todella paljon enempi kuin normaalisti!

Tango-mama: Todellakin jaksamista töihin! Tuo on kyllä jotain niin ärsyttävää kun pomon suunnalta alkaa kuulua keljuilua. Minulta se pomo kyseli tai tokaisi oikeastaan kun tuon edeltävän olin saanut, ettei kait enää lisää tule!? No, tässä on vastaus..

Luuk@: Enkeleitä ja voimia teille kaikille. Todella pahalta tuntuu kyllä ja toivon kaikesta sydämestä, että kaikki kuitenkin kääntyisi vielä parhain päin! Tämä on oikea paikka purkaa sydäntä ja täällä tuetaan niin kuin kyetään. Eipä paljon lohdutuksen sanoja osaa sanoa :(

No, sitten vielä jotain omia kuulumisia:

Neuvola on vasta ensi viikon perjantaina eli sinne vielä aikaa. Saan sitten niitä kelan papereita samalla ja saan lompsia suoraan kelalle sitten niiden kanssa. Minun kohdalla ilmeisesti järkevintä on hakea äitiyspäivärahaa sen mukaan mitä viimeksikin sain kun on tuo pienimmäinen alle kolmen kun tämä syntyy. Tässä välissä en kerennyt töissä olemaan kuin sen puoli vuotta ja tein lyhyempää päivää kuin normaalisti ja nyt siis olen kesästä asti ollut hoitovapaalla..

Rakenneultra oli ja meni ja kaikki näytti olevan hyvin. Mukava kätilö oli ja kertoili kokoajan mitä teki ja mitä tutki ja osoitteli kaikkea mitä näkyi. Sukupuolta en sitten kysynyt vaikka ilmeisesti se sieltä näkyi. Mies olisi halunnut tietää mutta kun ei ollut mukana niin päätös jäi minulle ja minä haluaisin sen tiedon antaa olla salaisuutena synnytykseen saakka. Olo on hyvä mitä nyt alapäätä vihloo!! Ja muutaman kerran on yöllä supistellut mutta ei kipeästi tai mitenkään. Potkut tuntuu vahvoina ja tuo virtsarakko saa oman osansa. Lenkillä se ei ole mitenkään mukavaa. Vaunujakin olen katellut netistä mutta olen kyllä niiden kanssa ihan ihmeissään! Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että ostetaan uudet tuplavaunut ja nyt sitten pitäisi jotenkin tajuta noista, että mitkä meille passaa parhaiten. Noo.. eiköhän sieltä jotkut löydy meillekin.

Nyt saunaan ja lepäilemään!

Vimpula ja 21+1

Vierailija
13/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@: Voimia teille ja siskosi perheelle! =(

Suan: Kysyit äitiyspäivärahasta/hakemisesta seuraavasti:

" KYSYMYS: Oletteko hakeneet äitiyspäivärahaa ja -avustusta jo? Kysyisinkin, että haitteko samalla kertaa molempia? Ja että jos minä haen sitä äitiysrahakautta edeltävien työtulojen perusteella, niin munhan pitää sitten toimittaa sinne todistukset työtuloista, mutta millä mä niitä voin toimittaa vielä tässä vaiheessa kun aikaa tohon äippärahakauden alkuunkin on vielä paljon. Voiko äitiysavustuksen saada vaikka päätöstä äitiysrahan määrästä ei voikaan vielä tehdä?"

Sekä äitiyspäivärahaa että äitiysavustus haetaan samalla kaavakkeella. Jos haet edeltävän 6kk:n tulojen mukaan, toimitat todistukset työtuloista yms. kelaan vasta myöhemmin, mutta hakemus on hyvä lähettää melkein heti. Äitiysavustus tulee yleensä noin kuukauden kuluessa hakemuksen jättämisestä. Samalla kaavakkeella voi hakea myös vanhempainvapaan rahaa, ja ilmoittaa kuinka aikoo vanhempain vapaansa viettää.

Itse sain tänään neuvolasta todistuksen raskauden kestosta, ja perjantaina (jos kerkiän) vien hakemuksen kelaan. Haen myös 6kk:n tulojen perusteella, mutta kun mulla määräaikainen työsuhde loppui jo, ja nyt olen työtön, niin haen siis kesän tulojen mukaan, enkä joudu itse toimittamaan sinne papereita myöhemmin. Mutta sitä en tiedä kauanko niillä se äitiysrahan päätöksessä kestää. Ja pakkauksen otan myös.

Tänään oli neuvola. Rautaa saan taas alkaa syömään, hemoglobiini oli alhainen. Myös sf-mitta menee alakäyrällä, ja voi olla että joutuu lisätutkimukseen jossain vaiheessa.. =/ Verenpaine oli onneksi hieman noussut, sekin kun on ollut aikas matala.. =] seuraavaksi kolmen viikon päästä sokerirasituskoe ja lääkärineuvola.. =/

jonttu rv 23+1

Vierailija
14/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa, piti lähteä ovesta ulos kahdeksalta, mutta heikottaa ja pyörryttää, joten tässä istun enkä muuta voi... Menen sitten vähän myöhemmin töihin.

Väsymys ei ole enää yhtä kamalaa kuin viime ja edellisviikolla, mutta ei se mihinkään ole hävinnytkään. Tylsää!

Mä olen kans kelan hakemusten kanssa vähän hukassa, kun mulla on päätyön lisäksi sivutyö 15-20h/kk. Molempien tes:n mukaan työnantaja maksaa palkan äitiysloman ajalta, mutta en tiedä koskeeko osa-aikatyötä. Mun päätyön työsopimus taas päättyy 30.4, en tiedä vaikutttaako se mihinkään. Ei kai.

Lisäksi vielä haen pvrahaa 6kk tulojen perusteella, koska ovat nousseet yli 20%. Kai mun täytyy täyttää ja toimittaa itse se lomake kelaan, ja antaa molempien työnantajien täyttää omat lisälappusensa.

Ja sitten vissiin palkkanauhat kelaan ennen ä-loman alkua? Koskahan ne voi toimittaa jos loma alkaa 13.1.?

Olen yrittänyt olla Kelaan sekä omaan liittoon yhteydessä näistä kysymyksistä, mutta en ikinä tavoita ketään. :(

Pikkuinen liikehtii jo ihan selvästi, varsinkin aamuisin, sitten iltapäivällä 12-13 aikoihin ja sitten illalla just ennen nukkumaanmenoa. Eilen illalla puolisokin tunsi ekaa kertaa liikkeet! =)

4D:tä olen miettinyt, kovin houkuttaisi.. (ei tosin se hinta). Mutta olen mä rahani monesti tyhmempäänkin tuhlannut, ja olisihan se varmasti hieno kokemus (ja se dvd hieno muisto vauvakirjaan) Koskahan sinne kannattaisi mennä?

Aloitin jo tosiaan tekemään vauvakirjaa, sellainen leikekirja-tyyppinen, johon jo liimailin ultrakuvia ja kirjoittelin jotain. On se hieno! Nyt on vaan tylsää, kun seuraavat jutut voi oikeastaan laittaa vasta vauvan synnyttyä.

Tulipas taas minäminäminä-asiaa... Kaikille halauksia tasapuolisesti ja etenkin Luuk@lle voimahalaus!

Vierailija
15/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksistä jonttu82. Mulla on pää ihan sekaisin noista kelan jutuista, mutta ehkä tässä vielä jossain vaiheessa kaikki hahmottuu.

Neuvolakuulumisia:

Kaikki oli pikkuisella hyvin. Sf-mitta tosin oli jo 24 cm, eli vähän käyrien yläpuolella. Hb oli laskenut ja oli nyt 114. Viimeksi kun se mitattiin, se oli vielä 133. Eli nyt tämänkin tytön on sitten aloitettava raudan syöminen. Ajattelin jo että ehkä selviän tämän raskauden ilman että hb laskee, mutta eihän niin sitten käynyt. Olen toisaalta huomannut nyt tämän viikon aikana, että olen väsyneempi kuin normaalisti.. Nyt sitten selvisi syykin siihen. Painoa oli tullut vajaa kaksi kiloa edelliskerrasta, vaikka olenkin yrittänyt katsoa mitä syön. Verenpaine oli vähän noussut, mutta ei ollut kuitenkaan hälyyttävällä tasolla.

Sain ajan sokerirasituskokeeseen ja paperit äitiysrahaa ja -avustusta varten. Seuraava neuvola onkin sitten tasan 4 viikon päästä.

Vähän on kipeä olo, kurkku on ärtynyt. Mulla oli tossa toukokuussa angiina ja pelkään että se tulee nyt uudestaan. Silloin meni monta yötä valvoessa kun ei pystynyt yhtään nukkumaan. Se oli kaikista pahin tauti mikä mulla on koskaan ollut, oikeasti.

Nyt kuitenkin nukkumaan, kun töihin pitää mennä vasta klo 13.

Suan + Nuppu 22+1

Vierailija
16/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Luuk@. Voimia teille. Hae ihmeessä saikkua jos siltä tuntuu, ja jos tunnet jaksavasi olla paremmin kotona ja siskosi tukena.

Muillekin jaksamista työssä ja olossa. Syksy on itselle ollut aina lempivuodenaika. Ihanan pirtsakka keli ja pimeys, ja tähdet! Ja ruska! Yritetään nyt imeä niistä voimaa. :)

Vointi on itsellä hyvä, tosin flunssa hiipii päälle ja väsymys on edelleen aikamoinen, mutta helpottamassa. Kävin aamulla hammaslääkärissä, paikkasivat yhden reiän. Ei kuulemma puudutusaine vaikuta vauvaan mitenkään. Pyysinkin sitten laittamaan kunnolla.

Joku kertoi että vauva lopettaa möyrimisen aina kun isä laittaa kätensä vatsalle, sama täällä! Taitaa olla niin, että tytön synnyttyä saapi mennä aina isällensä kun on rauhaton. ;) Mulla muutenkin tuntuu niin vähän nuo liikkeet ulospäin, kun on istukka edessä ja kohtu takana.

Oon ihmetellyt nenän tukkoisuutta kauan, kunnes luin jostain että limakalvot saattaa kuivua raskauden aikana, joka aiheuttaa nenän tukkoisuutta ja vaikka nenäverenvuotoja. No on ollut joka aamu nenä siinä kunnossa että muutaman minuutin saa niistopaperin kanssa opetella hengitystä. Ei luvattu että tää tästä raskauden aikana paranee.

Sellaista tänne pohojammaalle! Ihanaa syksyä ja rentouttavaa viikonloppua!

Vierailija
17/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tavoitin vihdoin ihmisen joka tiesi jostain jotain, eli vakiintuneesta osa-aikatyöstä työnantajan tulee maksaa palkka ä-loman ajalta siten, että se vastaa aiemmin saatua palkkaa.

Saas nähdä mitä työnantaja sanoo... Ei varmaan mielellään maksele tällaisen tuntityöntekijän palkkoja... :)

Vierailija
18/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan taas ihan hyvin. Ei enää supistelua tai alamaha/selkäkipua. Tuli varmaan ahkeroitua liikaa pihatöissä viikonloppuna. Pissakoe oli puhdas, B-streptokokista en vielä saanut vastausta.

Viime ajat on menneet varsin tiiviisti lakkokeskusteluja seuratessa, hoitoalalla kun ollaan. Meidän TES (yksityinen) oli saatu tänään sovittua, ja 3,4% korotus tulee jo tämän kuun palkkaan. (edes jotain) Mietin kans tuota että missä vaiheessa mun kannattaa palkkakuitit toimittaa Kelaan. Tehyläisiä kannustan tavoitteissaan, mutta voi olla etteivät ihan tavoitteeseensa pääse, saa nähdä.

Viikon päästä rakenneultra ja jännittää jo tosi paljon. Mun masu on alkanu pullottamaan tosi paljon ulospäin, oliskohan vaavi kääntynyt eri asentoon.

Vierailija
19/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mantelipullalle esittelylistan päivityksestä.

Listaa lukiessani huomasin paljon sellaisia nimimerkkejä, jotka eivät olw kirjoitelleet mitään esittelyjen jälkeen. Eli heistä ei ole tietoa, ovatko ylipäätään enää raskaana (itsekin olen aikoinani heinäkuisista 2005 pudonnut keskenmenon takia). Pitäisiköhän listaa jotenkin perata? Järjestää jokin nimenhuuto tms?

(.) Kaikki hyvin, Nallekarkki potkii kovin ja väsymys on tosi kovaa. Huomenna pitäis lähteä hippaamaan työkavereiden kanssa. Katsotaan nyt kuinka kauan jaksan.

Sain just kuulla, et kollega/kaveri odottaa kans esikoistaan toukokuun alussa syntyväksi. Saan sittenkin kaverin, jonka kanssa jakaa äitiyslomapuuhia, jippii. Ammattini takia jotenkin noi leikkipuistoverkostoitumiset tuntuu niin kaukaisilta.

Iltaruoka kutsuu ja kun mitään erikoista, en kirjoita pidemmin...

Nonna ja Nallekarkki rv 21+1

Vierailija
20/23 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällävatsa kasvaa hurjasti.Vasta kehuin täällä et mulla ei ahista yhtään,niin nyt vatsa alkaa oleen jo tosi korkea ja ahistaa kovasti.

Tänään yhdelle tuttava perheelle syntyi tyttö vauva ambulanssiin,lapsiveden menosta 40min.ja vauva maailmassa.En kyllä itse haluaisi sitä kokea.

Mitä iitulii72 kuuluu??

anna_liisa 23+1