oO HELMET Oo UUTEEN VIIKKOON
Mulla alamaha ja alaselkäkivut jatkuivat vielä eilenkin ja päätin sitten lähteä käymään päivystyksessä. Vein pissanäytteen jo valmiiksi koska ekassa raskaudessa oli pissatulehduksia ja ne aina oireilivat näin. Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja se oli ainakin kiinni. Tänään vielä muutamia lisäkokeita mm. B-streptokokki ja hiiva poissuljetaan. Pari päivää saikkua tuli ja siitä vähän huono omatunto, olen kai liian tunnollinen työntekijä.
Voihan se olla että nämä ovat niitä vaarattomia ennakoivia supistuksia, kohtulihaksen harjoittelua. Mutta ei nämä silti mukavia ole. Kerron myöhemmin jos jotain muuta vikaa löytyy.
Kommentit (23)
Kuinkas paljon teitä muita vaivaa närästys? Mua se vaivaa melkein joka päivä. Viimeistään illalla nukkumaan mennessä saa syödä rennietä.. =/ Yleensä alkaa vaivaamaan alkuillasta.. =/
Mun mahassa vauva on potkinut jo niin itse asiassa muutaman viikon, että isukkikin on tuntenut liikkeet, kun on kätensä oikeaan kohtaan löytänyt. Ja nyt tuntuu että potkut on tässä viimisen viikon aikana oikeen voimistuneet. Välillä tulee itselle vähän paha olokin kun " mahassa vääntää" .. =]
jonttu rv 23+2
Luukalle kovasti tsemppiä. Oli kyllä tosi masentavia nuo viimeisimmät uutisesi :-(. Karmea tilanne teille kaikille. Voi että kun kaikki kääntyisi vielä hyväksi!!!
Noista vauvan liikkeistä on ollut juttua. Kun odotin meidän nykyistä kuopusta, monta kertaa aina yritettiin, että kun vaavi oli vilkkaalla päällä, niin muutkin sais tuntea liikkeet. Eli laitoin isosisarusten käsiä aina siihen kohti, mihin vauva just oli potkinut, mutta välittömästi loppui mellastus. Eivät kyllä varmasti paljoa saaneet liikkeitä tuntea, jos ollenkaan. Isän kohdalla oli sama juttu, että liikkeet loppui heti, kun niitä alkoi tunnustella. Mistä se vauva voi tietää, että sitä just sillä hetkellä tarkkaillaan ;-).
Nyt tässä raskaudessa liikkeet tuntuu jo hyvinkin masun läpi käteen, mutta en ole vielä yrittänyt niitä muiden tunnusteltaviksi tarjota. Tulee sitten vaan pettymys sisaruksille, kun vauva ei potkikaan. Mutta varmasti jos on esim. isosisaruksien hampaitten pesu sylissäni meneillään, niin vauva kyllä potkii, että meetkös siitä painamasta. En sit tänäänkään viittinyt kysyä, että tunnetko kun vauva potkii sinua. Täytyy tässä joku kerta kysyä.
Masu on jo iso, mutta kevyesti tuo mukana kulkee. Ei sitä tajuakaan niin isoksi ellei peilistä katso. Närästystä on varsinkin silloin, jos olen vähänkään kahvia juonut (capuccinoja mulla maha kestää) ja teekin tahtoo aiheuttaa närästystä. Mutta jos tosiaan oikeasta kahvista pysyn erossa, niin hyvin menee. Vatsantoimintakin on nyt ollut kunnossa. Ekat kuukaudet oli tosi kovana, mutta nyt kun otan joka ilta kaksi rautatablettia, niin joka ikinen aamu on kyllä sen jälkeen maha toiminut. Suuri helpotus.
Nyt kun en ole tänne about viikkoon kirjoittanut, niin piti Aydin Tekayn raskauskiekosta käydä tarkistamassa, että mikä viikko mulla onkaan menossa ;-).
Toivottelenkin jo tässä vaiheessa hyvää viikonloppua kaikille! Ihanaa kun ensi viikolla ei olekaan aikaisia herätyksiä, kun koululaisilla on syysloma. No, pikku neiti kyllä varmasti herättelee kuitenkin seitsemän maissa, mutta eipähän tarvii touhuta kolmen lapsen kouluunlähtöä :-).
neronja rv 23+4
Uusin päivitys tuosta esittelylistasta. Lisäsin sinne nuo synnytyssairaalat.
Laitoin nyt ensimmäisessä vaihessa tuon tyttö/poika jutun noin että voi tuonne listan perään ilmoittaa kumpaa odotetaan jos haluaa. Mietin sitten tuota värikoodausta myöhemmin jos sellaista halutaan.
MAUIILLA ja NONNALLe on ollut ikäviä kipuja! :(
Toivottavasti ne ovat molemmilta jo menneet ohi.
LUUK@: Tarvitsisit nyt iison halauksen. *virtuaalihali* Toivottavasti ei ollut teillä viimeinen vierailu pienen luona. *toivoo*
Voi kun se pieni vielä taistelisi ja pääsisi parempaan kuntoon!
Luuka jos teillä on ymmärtäväinen lekuri niin kuvittelis että sitä lomaa sais ilman supistelusepustuksia. Mutta eiköhän tuokin syy ole ihan pätevä käyttää jos ei muuten saa sitä lomaa.
Tango: Toki voi tehdä aamukamman! Kurjaa että pomo rupeaa hankalaksi. :(
Suan: Voit hakea kerralla molempia äitiysavustusta ja äippärahaa. Siinä lomakkeessa on kohdassa 13 rastittava kohta " toimitetaan myöhemmin" eli ne voivat kelassa tehdä sen äitiysavustuspäätöksen ja tietävät sitten että ne äippärahaan liittyvät paperit toimitat sitten myöhemmin.
Tuo, miten nopeasti pakkauksen saa, riippuu ilmeisesti paikkakunnasta ja siitä miten paljon ko. kelalla on ruuhkaa.
TÄYSIKUU: Me ollaan menossa 4D-ultraan. Ollaan niin uteliaita, että haluttais tietää vauvan sukupuoli etukäteen. Rakenneultrassa olis jo kysytty sukupuolta, mutta vauva piti jalkansa somasti ristissä ja edessä ja ei ollut mitään saumaa edes yrittää nähdä sitä jalkoväliä. Onhan tuo 4D aika kallis, mutta toisaalta tälläinen karkkisyöppö kun minä, niin varmaan syö samalla rahalla vuodessa karkkeja....
Ja toisaalta eihän sitä tiedä jos tämä jää vaikka ainokaiseksi niin ei se sitten lopulta niin iso summa ole, pihistetään sitten jostain muusta. Meillä tuon käynti on rv 25. Ainakin tuosta Suomen terveystalon sivuilta olin lukevinani ja ymmärtävinäni että ennen rv 30 olis paras aika tuolle ultralle.
Nonna: Joo toi lista on paisunut aika pitkäksi ja monestakaan ei ole esittelyä enempää kuulunut. Voisi vaikka ensi viikolla laittaa huutelua, että ihmiset kävisivät edes ilmoittamassa kuuluvatko vielä listalle vai ei. Ja toisaalta vois sitten ne joista on kuulunut laittaa listalla ylemmäs ja ne joista ei ole kuulunut mitään jättää alemmas.
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)
Ja sitten oma napa:
Tänään oli neuvola, nyt vihdoin näin tän oikean vakituisen neuvolatädin.
(olen hänet tavannut pari vuotta sitten 30.vee papa seulonnan yhteydessä)Aikaisemmilla kerroilla mulla on ollut sijaiset kun tämä oikea täti on ollut vuorotteluvapaalla. Kaikki noi neuvolantädit ovat ollet mukavia, tämä kokeneimpana ehkä eniten on osannut ottaa isää huomioon ja vetää isää mukaan keskusteluun, ettei isä jää vaan kuunteluoppilaaksi.
SF-mitta 19 cm, syke vauvalla tais olla 145. Tädin puntari mittasi kilon vähemmän kuin viimeksi, :O ei kyllä oikeesti voi pitää paikkaansa, oma puntari kun kertoo +500g. Ja omaan luotan enemmän kun sillä saa punnittua heti aamusta ilman vaatteita. Taas kyllä verenpaine mittari näytti huonoja numeroita. Onneksi olin kotona lähtiessä mitannut itse, normaalimmat arvot.
Lievää ketoosia oli taas pissassa. Onko muilla ollut ja mitä sille vois tehdä? Lisää nestettä ilmeisesti pitäis nauttia? Vai onko se vaan sitä kun läski palaa ja siitä ne ketoaineet sinne pissiin tulee?
Kelan paperit sain minäkin käteeni.
Samoin kuin muillakin vauva ei vielä ole potkinut niin, että isäkin tuntisi liikkeet, niitä tuleva isä kovasti jo odottaa. Pientä isyyspakkausta olen tässä suunnittelemassa. :)
Tänään on fiilis ollut positiivinen, toisin kuin moneen aikaan. Mä jo, jotenkin päätin sitten asennoitua että loppuaika voi mennä kokonaankin näissä masis fiiliksissä...
Mutta nyt näyttää taas ainakin vähän paremmalta. :)
Joku tuossa yksi päivä kysyi noista talvivaatteista vauvalle, ja mä olin jo suunnilleen itkua vääntämässä, kun ei meidän vauvalla oo edes villasukkia/lapasia että sehän raukka paleltuu sitten varmasti ja välittömästi.
Ja naapurien vauvan odotus sitten paljastui. Naapurilla sattui olemaan edellinen vastaanottoaika. :D
Hänestä en kyllä oo päällepäin nähnyt että odottais.... Ja joo, nyt se sitten paljastui hänelle/heille että meillekin. No, on sitten hiekkalaatikkoseuraa tuleville ajoille. :) Voi tuota tätiä joka asuu meidän asuntojen välissä..... Duokonsertti öiseen aikaa ei välttämättä oo kiva....
jos lopettais tän kertaisen höpötyksen jatketan taas huomenna
mantelipulla ja helmeri 23+6