Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSSISSIEN alkuviikko ma-ke***

08.10.2007 |

Laitanpa nyt aloituksen. Toivottavasti kukaan ei ole samaan aikaan asialla. Laittakaan eiliset joka taitaa. Palailen astialle, kun esikoinen on tarhassa, tai jälkeen...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi vauva, onnea Fiia ja ihan kaikki muutkin keitä en ole vielä onnitellut!! Peikkoäetin kertomus oli tosiaan liikuttava! Onneksi kaikki on nyt hyvin!!?

Ja Jellonamamille tosi paljon tsemppiä ja jaksamista!! Kukaan ei ansaitsisi tuollaista milloinkaan, saati tässä tilanteessa. Minä ilkeä ämmä toivon ikuista pissatulehdusta (johon ei ees lääkkeet auta) sille lumpulle. Ja miehellesikin jotain kirvelyä pitkäksi aikaa. Piste.

VM, ihanaa että teidän kissa voi jo paremmin! Mua alkoi ihan hirveästi itkettämään kun luin sun tekstiä eilen illalla. Mä ymmärrän sua ihan täysin. Meillähän on koira ja kaksi kissaa ja raskaana ollessa itkin aina välillä sitä jos Luka olisi allerginen eikä edes siedätys auttaisi. Kyllä ne karvaiset on ihan yhtälailla perheenjäseniä kuin muutkin.

Rakkausvauva, myös mun mielestä Sonja ja Sofia sopivat ihan hyvin molemmat samaan perheeseen! Kauniita nimiä kauniille tytöille. Tosin Aada nimi on myös ihan hirmuisen kaunis niinkuin myös Olivia. Ymmärrän mä sun ulkonäkö vuodatuksenkin.. Toivottavasti se paha mieli menee pian ohi! Enää ei ainakaan olla Mervisti turvoksissa =).

Me jouduttiin odottamaan reilu viikko että päästiin sinne tunnustukseen. Kyseltiinkö teiltä muilta hyvinkin tarkkaan? Meiltä ei kysytty kun milloin alettiin seurustella.. Ja sitten vaan paperit allekirjoitettavaksi.. Sisko sanoi että heillä Tikkurilassa meni melkein tunti vuosi sitten!

Mulla on kanssa ristiäispuku ongelma.. Keksin jo mielestäni hyvän idean, siis että ostan sellaisen vartaloa muotoilevan bodyn tai korsetin ja laitan pitkän kotelomekkoni joka olis ollu kai ihan ok ja siihen poncho päälle. MUTTA, enkai mä voi nilkkoihin asti olevaa mekkoa kiskoa ylös jos ja kun joudun imettämään ristiäisissä =) Plääh, siis kauppaan ostaan jotain jolla voin mennä sinne. Ja kiva kiva kun tiedän että ne mitä ostan on sit liian isoja pinakin eikä ole ikinä käyttöä.. No, ei mahda mitään. Ellen sit lypsä pulloon, se tietty on yksi vaihtoehto.

Millaiset vaatteet teidän vauveleilla muuten on ollut ristiäisissä? Onkohan jotain puvun näköistä potkaria? Tarvii lähteä kaupoille piakkoin!

Ulkoilusta. Kättärillä sanottiin että voi mennä n. viikon päästä jos paino on nousussa. Ensin vartti ja siitä sit aina vähän enemmän. Ja muutaman päivän päästä niin kauan kun sielu sietää. Pari-kolme tuntia ollaan kyllä jo oltu. Samoin kun käyty kaupoissa Itäkeskuksessa, Ikeassa ym.

Mulle taitaa olla tulossa flunssa, tylsää!! Kurkku ainakin halkeaa. Toivottavasti poitsu säästyy.

Ai niin ja tosiaan suihkuista oli puhetta, täällä suihkuaa myöskin, siihen malliin että lapsiparka saa aina välillä oikein kunnolla päin näköä ellen ole varuillani.. =)

Nyt taitaa alkaa BB joten sohvalle siis!

Vierailija
42/57 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuorsaa tuossa lattialla mikä on sen nykyinen lempipaikka kun sen selkä on ihan jumissa.Onneksi ostin talvella kun tuli himo ostaa uusi matto kunnon paksun ja pehmoisen vaikka maksoikin hieman enemmän.

vauveli nukkuu tuossa sohvalla vieressä ja isommat tytöt sitten tietty omissa sängyissään.

BB.tä katselen tuossa puolella silmällä.Martina on ylpee ja tylsä eikä mikään järjen jättiläinen.

Suihkutisseistä.Täälläkin suihkuaa jos imetys väli on yli 3h.Vauva paran silmät ym ihan maidossa jos ei saa äkkiä esim,harsoa eteen.

Yöllä varsinkin ongelma kun meinaa tukehtua siinä sitten äkkiä unenpöpperössä äkkiä vauva ylös ja maidot lentää kaaressa.Aika sottaavaa puuhaa voi olla tuo babyn ruokintakin:)

Pappi (joka on ystäväni)kävi tänään ja suunniteltiin kastepuhetta.Miehen tyttö soittaa kannelta,Sara lukee pienen kiitos rukouksen siskosta ja Sonja kuivaa pään.

Nimi asia on vielä auki.........

Tänään kävin vauvan ja äitini kanssa parintunnin kävelyllä ja teki kyllä hyvää:)

On kyllä aika syksyinen ilma ja ensi viikoksi luvattiin jo mahdollisesti luntakin tänne etelään.

Peikkoäetin synnytys kertomusta olen unohtanut kommentoida.Oli todella liikuttava ja piti lukea se pariin otteeseen myös mieheni on onnellinen että kaikki teillä siellä loppujen lopuksi on hyvin!!!

Nyt taidan lopetella.nähdään taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yö kotona vauvan kanssa. Hyvin meni, vauva vaikuttaa varsin tyytyväiseltä. Ja nyt hän on juuri 2vrkta vanha. Ihanaa kun hän on vatsan tällä puolen ja arjen pyörittäminen saa alkaa.

On se kumma kuinka loppuraskauden " tuska" unohtuu heti, kun vauva on syntynyt..

Mutta palailen jälleen!! 8)

Fiia ja poika 2vrk

Vierailija
44/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolasta annettiin ne devitolit mutta hain jekovitit sitten suorilta käsin. Edellis päivänä annoin yhden tipan ja eilen kaksi. Tyhmä äiti kun antoi ne illalla ja ilmeisesti sitten vatsaa kipristeli oikein kunnolla. Uni tuli neidillä vasta puoli yhdeltä, kahden ja puolen tunnin yrityksen jälkeen. Vatsaa väänsi selvästi, ei varsinaisesti huutanut mutta ritisi ja rätisi ja potki jaloillaan kiukkuisesti. Tänään ajattelin jättää sitten kokonaan väliin. Eikä tuo nyt täysin ilman D-vitamiineja ole kun saa korvikettakin.

Yö meni siis vaihtelevasti, kun simahti niin nukkui reilun 3h jonka jälkeen syöpötteli reilun tunnin ja pienen kitinän jälkeen nukahti uudestaan puoli kuusi ja nukkuu edelleen (klo 8.50).

Mä vähän kateellisena luen teidän suihkutisseistä. Mulla siis kolmas lapsi ja imetys takkuaa yhtä paljon kuin edellisillä kerroilla, nyt oon kyllä jaksanut imettää pidempään jo kuin kumpaakaan poikaa. Maitoa siis tulee vähän, pumpulla saan irti just jonkin 30-40ml. Tyttö varmaan saa enemmän sikäli mikäli malttaa rinnalla olla. Viiden minuutin syömisen jälkeen alkaa tempomaan rintaa ja huitomaan käsillään. Sitkeesti oon imettänyt lähes joka ruokailukerralla mutta aina menee lisämaitoa ainakin 60ml joskus jopa lähes 100ml. No kasvaahan tuo korvikkeellakin ja en nyt vielä ihan luovuta vaikka ei kyllä täysimetykseen varmasti koskaan päästä mutta saapahan edes jonkun verran äidinmaitoakin.

Jaa jaa, nyt alkaa neidistä kuulua ääntä.

minttupipsa kera pimun kohta 1kk

Vierailija
45/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lappaa vieraitakin, ei taho tänne keretä - pahus ;) Mulla oli tosiaan synttäritkin sunnuntaina, niin onnittelijoita riittää vauvalle sekä minulle :)

Luin kyllä sen verran nopiasti viimeisimmät jutskat, että mitäköhän jäi mieleen.. mutta [b]Jellonamami[/b] jäi kaihertamaan mieltäni. Tuli tosi kurja olo sun puolesta. Kaikkea hyvää haluan toivottaa, lämmintä mieltä ja voimia hoitaa itseäsi, sekä vauvaa!!

[b]Kestovaiposta[/b] kovasti on jutusteltu. Meillä olis niitä valtava pino jemmassa - ja pakko myöntää etten yhtäkään ole vielä käyttänyt :/ *kauhea minä* Kai ne on vielä isojakin ja oon laiska. Sisko niitä omilleen on ommellut ja ostanut, nyt siis kierrossa minulla. Mutta oonkin aina ajatellut että kokeilen kunhan siltä tuntuu :) Nyt en vielä ole jaksanut. Kertiksistä sen verran, että meilläkin aluksi valskas Pampersin 3-6kg, sitten haettiin vain pienempi koko ja ne piti. Nyt taas ollut Liberon pienin koko 2-4kg käytössä, se käy kohta pieneksi ja kaapista löytyykin valmiiksi noita Pampersin 3-6kg..

[b]Liinailu[/b] olis varmasti myös minun mieleen :) Siskolta sen liinankin saisin lainaan, kun vaan muistaisin pyytää. Sitten jos se sopii meille - voisin ostaa oman!

[b]Nimet[/b] mietityttää monia! Niin myös täällä - Kovin montaa kertaa en ole vielä ajatuksiani uhrannut koko nimi-asialle. Mutta jotakin eilen mietiskelin.. Nimivaihtoehdot joita oli mietittynä, ei jotenkaan sovi. Mutta kuten otsikko antaa osviittaa - keksimme sentään nimen jolla kutsua näin aluksi, eli [b]HILLA[/b] - on meidän tyttö. Ihastuin tuohon nimeen heti kun vaan bongasin sen, haluaisin sen myös oikeaksi nimeksi, mutta saa nähä.. Mies pistää aika hanakasti vastaan ;) Ristiäiset pidetään varmaan mahdollisimman myöhään, nyt tuntuu etten jaksa niitä värkkäillä.

Mekin sitten vihdoin käytiin eilen oikein ulkoilemassa. Tehtiin kunnon reipas kävelylenkki, kun haettiin isosiskoa eskarista. Vähän jänskätti yllättääkö nälkä kesken matkan (kuitenkin tunnin lenkki tehtiin), mutta onneksi nukkui sikeästi koko matkan. Äipällä meinas jalkoja vähän pakottaa - kun en ole kävelyllä käynyt piiitkään aikaan (loppuraskaudesta ei enää kyennyt).

Pientä galluppia piti laittaa pystyyn - [b]Itkuhälyttmistä[/b], kuinkas monella sellainen on käytössä, kehu ja moiti omaasi!? :) Tyttö on saanut lahjaksi jo 200e, niin ajateltiin käyttää siitä ainakin osa itkuhälyttimeen, mutta millaiseen.. En ymmärrä niistä mitään :)

Kai pitäis kohta jo toppapuku ostoksillekkin lähteä, siis vauvalle - talvi tosiaan tekee tuloaan! Onneks isommalla tytöllä on kaikki talvikamppeet kenkiä myöten olemassa, ei tarvii niiden perään alkaa juoksemaan enää kaupoissa..

Jaa, jokohan sitä nostaisi ruhjonsa ylös ja alkaisi pukeutumaan :P Otin kerrankin oikein rennosti tämän aamun! Tyttö kitisi yöllä jotakin, no tunnin ajan vain, mutta kuitenkin ollaan noustu ylös jo 6.30.

Kun mennään eskarilaista hakemaan, käydäänkin vähän shoppailemassa. Ja eskarilainen pääsee kampaajalle.

Aurinkoista syyspäivää, ainakin täällä se paistaa!!

Dumle ja Hilla 11pv

Vierailija
46/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potra poika tuli Fiialle :)

Vierailija
47/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yritin jo jotain raapustaa, mut kone hävitti ne jonnekki enkä sit enää kerenny uusia laittaan.

Onnea vielä tälläkin puolella Fiialle potrasta pojasta! :)

Mukava lukea teidän juttuja, itse vaan ei oikein tahdo vielä keretä kirjoittelemaan.

Ihania nimiä olette lapsillenne antamassa! =) Meillä ei vielä mitään tietoa nimestä.. Tänään tuli Väestönärekisterikeskuksesta paperit niin voi alkaa kastepäivää varailemaan.

Jellonamamille voimia!!

Meillä käytetään kertakäyttövaippoja. En oikein ole tullut sinuiksi niiden kestojen kanssa.

Suihkutisseistä: mulla kyllä sit suihkuaa, kun alkaa kunnolla tämä maidontuotanto. Vielä ei ihan hanat auki =)

Liinailusta: on liina ja nytkin vauva siinä nukkuu. Pitää vaan taas totutella sen käyttöön, helpottaa kummasti arkea.

Tänään kävimme pikkuisen kanssa ekaa kertaa ulkosalla. Oli mukavaa itselle käydä happea haukkaamassa =)

Meillä mennyt ihan hyvin, vauva nukkuu paljon, jaksaa olla max. tunnin valveilla. Syö milloin sattuu, annan tissiä kyllä usein, ainakin tuntuu siltä ;) Vielä tuo arjen pyöritys ei ihan kunnolla käyntiin lähtenyt. Tuntuu ettei ruokaa muka kerkeis tekemään eikä oikein siivotakkaan. Isommat tytöt on ollu hoidossa tällä viikolla joka päivä ja olen sit päivällä yrittänyt unet nukkua. Kuitenkin nuo katkonaiset yöt verottaa.. Vaikka siis hyvin neiti loppujen lopuksi öisin nukkuu. Ja vieressä tietty.. ;) Mä jotenki itsekkin osaan silloin paremmin nukkua kun vaavi viekussa!

Semmosta. Isommat siskot ovat hyvin ottaneet tulokkaan vastaan. Esikoinen 4v. olis oikein ahkera hoitaja! 2v. neiti ei niin paljon ole innostunut, välillä käy silittelemässä ja suukottamassa. :)

Siitä synnytyksestä. Kaikki siis meni hyvin ja nopeasti.

Aamulla 4.10. heräsin joskus kuuden jälkeen kun tuli mojova supistus. Ajattelin, että voiko olla totta että kolmonen syntyy esikoisen kanssa samana päivänä!! =) Seuraava supistus tuli melko nopeaa ja se oli kans vaativa. Tässä vaiheess ajattelin, että kyllä taitaa syntyä. Siinä reilun tunnin niitä kuuntelin ja 7.30 soitin Kättärille että voiko tulla näytille. Sanoi että voi.

Herätin miehen ja sanoin että lähdtään ainakin näytille Kättärille. Lapset ylös ja aamupalalle. SIinä pakkasin tytöille tavarat yöksi ja suppareita tuli ja meni, en niin kellottanut niitä. Väli ehkä 5min. Mies vei tytöt mummolle ja me lähdimme kohti Helsinkiä 8.30 jälkeen. Yritimme siinä vielä löytää kahvittelupaikkaa, mutta sattui just olla remppa siinä huoltsikalla johon olimme menossa!!! Huono tuuri. No, päätimme siis lähteä sairaalaan, kun olo alkoi olla jo vähän tuskainen, ainakin siinä autossa!

Olimme Haikaranpesässä klo. 10. Meidät ohjattiin synnytyssaliin ja mut laitettiin ktg-seurantaa. Ilokaasun pyysin melkein heti ja sitä me miehen kanssa siinä naukkailimme :) Oli vielä hauskaa ja auttoi ihan hyvin vielä tässä vaiheessa.

Olisin halunnut ammeeseen, mutta se ei ollut vapaana, joten piti tyytyä synnyttämään " kuivalla maalla " ;)

Klo. 11 kätilö teki eka kerran sisätutkimuksen. AUki 7-8cm, mutta vauva ei tarpeeksi laskeutunut joten kalvoja ei puhkaistu. Odotettiin josko ne menisivät itsestään. Tässä vaiheessa siirryin keinutuoliin istumaan.

Supistuksia alkoi tulla jo muutaman minuutin välein ja ne teki tosi kipeää!! Ei enää oikein naurattanut. Kello läheni kahtatoista ja siinä vaiheessa pyydettiin, et voisko kalvot puhkaista ja näin nopeuttaa asiaa. Oli jo niin vaikea keskittyä supistuksiin.

Klo. 12 uusi sisätutkimus, auki 10cm. Samassa kalvot puhkesivat itsestään kun oli kyljelleni kääntymässä. Eli puhkaisia ei tarvittu :)

Yhdn mojovan supistuksen otin vastaan ennenkuin alkoi ponnistaminen.

Ja se onneksi sujui hyvin, vaikka teki TODELLA kipeää!!

2min ponnistamisen jälkeen, klo: 12.12 syntyi ihana mustatukkainen tyttömme =) Mitoin 3672g ja 50cm.

Ja esikoisen kanssa sama synttäripäivä :)

Todella hyvä mieli jäi tästäkin synnytyksestä :)

Mut nyt lopettelen tämän romaanin.

Jaksamisia kaikille =)

outs@ ja neiti 6vrk

Vierailija
48/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colatoffee:

Millaiset vaatteet teidän vauveleilla muuten on ollut ristiäisissä? Onkohan jotain puvun näköistä potkaria? Tarvii lähteä kaupoille piakkoin!

Meillä on aina lapsilla ollut kastepuvun alla valkoinen pitsikauluksinen body ja ohuet valkoiset puolipotkarit . Sitten kun kastepuku on otettu pois niin olen laittanut puolipotkareiden tilalle paksummat ja juhlavammat valkoiset samettipotkuhousut.

Kastepappi on meillä meidän perhetuttu, hän on kastanut kaikki lapsemme ja tulee myös tällä kertaa. Virsien tilalta meillä soitetaan pari laulua, ensimmäinen on laulu, jota 3-vuotiaani on soittanut jo raskausaikana masuvauvalle unilauluksi ja toinen on laulu, jota kuuntelin synnytyksessä. Molemmissa on tosi kauniit sanat, ja tiedän, että tulen itkemään kuin vesiputous, se vähän huolestuttaa. '

Kastepäivä on lisäksi pyhäinpäivänä ja poika saa nimensä edemenneen isän isänsä mukaan ja kastetaan hänelle tehdyssä puvussa, niin pelkään, että tunnelatausta tulee olemaan mukana muutenkin aika tavalla...:/

Eilen oltiin pojan kanssa ekalla neuvolareissulla. Neuvolantäti

alkoi nauraa nähdessään meidän potsun ja sanoi, että ei tuo nyt ihan pariviikkoiselta näytä. On ainakin poika ollut ruoka-aikana kotona.:) Pojulle on tullut jo kilo lisää painoa ja pituutta 4,5 cm ja päänympäryskin on kasvanut jo 1,5 cm.

Pituus ja päänympäryskäyrät osoittivat pystysuoraan ylöspäin, mutta painokäyrä meni samassa suhteessa alas. Vaikka painoa on tullut reilusti, niin ilmeisesti pituutta on tullut vielä reilummin. Tai sitten pituus ja paino hakeutuvat vain omille käyrilleen, ehkä tästäkin tulee pitkä ja hoikka poika niin kuin isästään.

Poika painoi eilen 2 viikon ja 4 päivän ikäisenä 5285g ja oli 55,5 cm pitkä ja hatun koko oli 39,5 cm). Tyytyväinen ja rauhallinen lapsi on edelleen ja isosiskot edelleen yli-innoissaan pikkuveljestä, välillä melkein häiriöksi asti.:)

Nyt pitää mennä ottaman pizza uunista, ettei kärähdä, niin kuin viimeeksi...

Niin, ja tietysti supersuuret onnittelut viimeisille maailmaan saapuville sisseille. Ja Jellonamamille (toivottavasti meni oikein) tsemppiä kurjaan tilanteeseen!

t. pv&poikanen vajaa kolme viikkoa

Vierailija
49/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikäteinen myös täällä...

onnittelut viimeisille syyssisseille!

kestovaippoja ei ole kokeillut, käytössä lidl-in vaipat 4-9kiloa ja enää ei falska.

liina on pitkä trikoinen, mutta ei ole vielä käyttänyt.

ulkoilemaan mentiin heti kun kotiin tultiin, vauvan ollessaan 2vrk ikäinen, ei edes osannut ajattella että onko sopiva noin pian. nykyään melkein joka päivä kaksi kertaa ulkoilemme, esikoisen takia.

poika nukku äp laatikossa meidän sängyn vieressa. ei saa itse nukuttua kun olis meidän sängyssä.

tsemppia vaan (nimimerkki unohtui???) kenen mies se tekee tyhmyksiä? kyllä tuntuu pahalle, en kyllä osa muuta sanoa, mutta meillä tulis ero jos isäntä tämmöistä tekis... voimia kuitenkin!

meidän elämä on kyllä helv****a!!! vauva nukku pätkiä, huuta paljon, syö ja oksentelee, syö ja oksentelee. illat kamalia, ei nukahta millaan. olen niin väsynyt että pää hajoa. olen antanut vauvelia huuta, raukka on melkein menettänyt jo äänen, tuntuu todella pahalle mutta mikä ei autta. en tiedä onko se koliikkia vai onko d-tipoilla merkitystä. ajattelin että esikoisen kanssa oli vaikea, mutta nyte on paljon pahempi. syötän pari kertaa samasta tissista, joten uskon vauvan saavansa takamaitoa riittävästi. ryöhtäisyä vaikea saada ja sitten pulauttele nukkuessa niin että koko sänky ja vaatteet, pää yms maidossa. huhhhhh, taas valitusta. ei kyllä meidän perheessä ole mistään onnellisuudesta puhetta...

taas vikina alkaa... kewa ja poika 3vko

Vierailija
50/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä neiti yhä räkäisenä ja päivät tosi pätkäisiä, ei meinais nukkua. nukuttamassa saan olla koko ajan. mutta nyt nukkunut pari tuntia vaunuissa kun tunnin kävelin ja sitten tipahti vähän syvempään uneet.

onnea vauvautuneille vikoille, fiia tais olla viimeisin ja suuren suuri voimahali Jellonamamille! Toivottavasti sulla on hyvä verkosto siellä ulkomailla, että saat jonkun kanssa purettua tuntojasi. Me täällä netissä ainakin ollaan tukena, jos se yhtään helpottaa!!!

Vielä kyselen noista d-vitamiineista, eli tuleeko jekovitistakin masuoireita? Kokeilin neidille devitolia pari viikkoa sitten ja siitä tuli mielestäni masuoireita, nyt on hankintalistalla jekovit. Hieman huono omatunto, että on vitamiinit jääneet näin myöhälle, kun ikääkin jo kuukausi...

Kääk, mitähän muuta piti kirjoittaa. No, voikaa hyvin kaikki syyssissien mammat! palailen taas, kun tulee pieni tauko. Nyt täytyy raivata kotia, joka alkaa olla kaaos!

Mua muuten huvitti Dumle, kun kirjoitit, että et vielä jaksa järkätä ristiäisiä. (Älä pahastu.) Sinähän olet ollut koko raskausajan ja nyt alkupäivät vauvan kanssa itse energisyys. Kyllä tuolla energialla nyt yhdet ristiäiset järkkäis. Tosin sulla taitaa olla vaatimustaso (itsetehdyistä hommista) hieman korkeammalla kuin mulla! Mutta siis hienoa, että joku on aina positiivinen ja energinen!!! =)

apinaemo ja katras

Vierailija
51/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa sitä kantoliinaa! Ilmeisesti poikasi nukkuu niin pieniä pätkiä, että syömäväli on turhan lyhyt. Kaverillani oli paljon pulautteleva ja syövä poika ja hänen äitinsä (vanha kätilö) neuvoi, että kannattais vaan pidentää syömäväliä (vanhanaikaiseen 3 tunnin välein), vaikka tuota neuvoa ei enää annetakaan. heillä vähän helpotti!

Tsemppiä sulle! Toivotaan, että miehesi on jo kovasti apuna ja saisit levättyä! käytä kaikki apujoukot hyväksesi!

apinaemo

Vierailija
52/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ajattelin kommentoida noita D-vitamiineja. Meillä käytössä Jekovit ja neuvolan ohjeistus annostukseen sellainen että aina viikko ja tippa lisää eli ensimmäinen viikko 1 tippa/pvä seuraava viikko 2 tippaa/pvä jne.

Mä ajattelin pukea vauvan sitten kastemekon jälkeen ihan tavalliseen juhlamekkoon en sitten enää noudata valkoista vaatetusta. Kastemekon alle valkoiset sukkahousut ja valkoinen body.

unelma ja reilun viikon päästä nimekseen saava Veera 5vko

Vierailija
53/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oo pahemmin kerenny kirjottelemaan kun esikoinen ei nuku päiväunia ni sillon kun pikku jätkä nukkuu, neiti vaatii huomiota....välillä tulee puhuttua ihan pehmosia kun sanat sekoilee suussa.....no, josko pikkuhiljaa menis parempaan suuntaan. Huomenna jäbä on 1kk ja alkaa olla saman kokoinen kun siskonsa oli syntyessään....tuntuu ihan hassulta kun vieläkin osa 50 cm vaatteista on isoja...huomenna taas viikko neuvola, saahan nähä miten nyt on menny, viime viikolla oli tosiaan tullu 500g, ja painokäyrä menee suoraan kohti yläilmoja.

täytynee kohta rientää iltapalan tekoon, mutta ilmoittelen taas joskus kuulumisia..tsemppiä kaikille!!!

Vierailija
54/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli meilläkin tänään ja ihan kiitettävästi oli kaverille tullut painoa, eli nyt sitten paino 4772g (syntymäpäinohan oli 4545g) joten oliskohan aika lakata stressaamasta riittääkö maito =). Mulla on kivempi nuha tullut, viime yönä heräsin siihen kun kurkkua särki niin paljon että oli otettava särkylääkettä. Paskan paska. Toivottavasti ei vaan kuumetta tulis!

D-vitamiinit on aloitettu jo viikko sitten ja Jekovitit syystä että ovat kuulemma parhaiten siedetyt. Nyt vedellään jo täyttä annosta eikä mitään masuoireita onneks. Lapsiraasun ilme vaan on näkemisen arvoinen aina tippojen antamisen jälkeen. Kyl ne maistuu ihan hirveälle!! Vettä olen sit kyl antanu teelusikallisen tai pari että kauhein maku huuhtoutuu pois.

Käytiin tänään miehen kanssa ostamassa, tai siis hän osti, mulle sormuksen pojan syntymän kunniaksi. Valitsin sellaisen Diana sormuksen, sinisafiiri ja timantteja. Todella kaunis vaikka mä olen aina aikaisemmin pitänyt Diana koruja aikas prameina, mut tähän mä rakastuin heti. Ihana muisto esikoisen syntymästä. Mä jo ehin näkeen vision itsestäni 90 vuotiaana selittämässä lapsenlapsenlapsille tämänkin sormuksen historiaa.. Heh, joo lapsenlapsia ja niiden lapsia tässä odotellaankin jo =).

Nyt mä menen soffalle makaamaan ja toivon että Luka nukahti jo ettei tarvi mennä vaakkumaan kehtolaulua. Ja kun mies tulee koiran kanssa ulkoa niin mä syöksyn suihkuun!

Colis ja Luka

Ps. Voi Kewa, sulla on kyllä nyt todellakin ihan liian rankkaa!! Toivottavasti sun mies on nyt paikalla ja apuna. Ja että lisäksi saatte viel jostain muualtakin apua!! Voimia!

Vierailija
55/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitas varmuuden vuoksi sairaalaan ja kysy ettei tuo olis mahaportin ahtaumaa.. Siinähän vauva oksentaa kaiken mitä syö ja on melkein heti valmis syömään uudelleen.. Onko pikkuinen kuitenkin kasvanut?

Vierailija
56/57 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KEWA kannatan myös että menette käymään lääkärissä jos vauvalla on vaikka laktoosi allergia tai coliksen ehdottama vatsaportin ahtauma.Jos on koliikkia niin eipä kai siihen auta kuin aika ja hyvällä tuurilla apteekin lääkkeet.Jekovit tipat eivät kai aiheuta vatsavaivoja (tai voi jollekkin aiheuttaa)Vatsallaan tykkää masuvaivaiset olla.Joko polvien päällä kun heiluttelee niin että vatsan kohdalla ei jalat paina tai sitten kantaen.Suosittelen kokeilemaan niin että otat hyvän asennon missä sun on hyvä olla ja vaavi siihen vatsalleen ja sitten jaloilla hytkyttelet ja kädellä selkää silittelet niin on pikkuisen ainakin turvallinen olla vaikka masu pienellä onkin kipeä,tuntuu tosi kurjalta että jo ihan pienet vauvelit joutuu kärsimään kipua:(Vauvathan ei turhaa huuda ilkeillessään vaan aina siihen on jokin syy.Voipi olla myös väsyitkua seassa kun ei nuku kuin pieniä tirsoja ja siihen sitten hakee lohtua tissistä vaikka on ähkytäys ja sitten pulauttelee..;(

Toi on kyllä tosi rankkaa.Onko miehesi antanut sinun välillä nukkua??Ajattelin vain kun silloin kirjoitit että kun miehesi tulee kotiin niin menet vauvan kanssa kellariin niin esikoinenkin saa nukkua.sinunkin täytyisi EHDOTTOMASTI saatava levätä!!Kannattaa puhua miehellesi,eihän sulla muuten pää kestä ja maidon tulokin heikkenee jos ei lepää.Puhuthan asiasta myös neuvolassa ja lääkärissä käynti ei mitään ota jos ei annakkaan.VOIMA HALI SINULLE!

Niin ja kannattaa tosiaan kokeilla sitä kantoliinaa.Meillä on rintareppu siinä meidän neiti ei kyllä nuku mutta viihtyy onneksi jonkin aikaa sillä on sellainen sylivauva että ei viihdy juurikaan muualla kuin sylissä,mikä on kieltämättä välillä tosi rasittavaa mutta muistettava todella että aikansa kutakin.Vaunuissa meillä nukutaan kun vaunut liikkuu.Entä teillä?

Colis.Lastenvalvojalla viivyttiin noin 10min.Nimet 3 paperiin ja kysyi vain että kauanko ollaan seurusteltu ja yhdessä asuttu.

nyt en muista muuta.Huolettaa vain kewan jaksaminen.Jaksuja sinulle!

Vierailija
57/57 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt vauvautuneita onnittelemaan, olen kaikki ne hetket kun neiti nukkuu yrittänyt saada jotain järkevää aikaiseksi...ristiäiset kun ovat lauantaina. Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille tasapuolisesti!

Kewa: järjestä itsellesi nukkumisaikaa, kun saat miehen kotiin. Nukkuminen on avainsana SINUN jaksamiseen! Unohda D-tipat toistaiseksi (vaikka tärkeitä ovatkin!), katso onko sillä merkitystä pulautteluun. Tulisiko röyhtäys paremmin, jos pystyt tarjoamaan omaa maitoa pullosta? Ja tietysti kannattaa miettiä, tarvisko käydä vauvan kans lääkärissä..jos syytä ei löydy, niin ainakin ois tarkastettu. *Voimia Sinulle Kewa*

Meillä on ollut neidillä koliikkimaisia vatsakipuja (lähinnä iltaisin, ja aaltomaisesti esintyviä kipukohtauksia eli neiti itkee välillä todella kovasti kipuitkua ja sitten on lähinnä kipristelyä). Apua näyttäisi tulevan vyöhyketerapiasta. Meillä on käynyt vyöhyketerapeutti kotona nyt neljä kertaa ja tulee vielä viidennenkin kerran perjantaina. Ja tuolla tuo neiti nukkuu rauhallisesti..ei yhtään kipristele vatsasta. Päivät valvotaan ja otetaan pikku torkkuja. Ilma tuntuu tulevan rupsuttelemalla pois ja onpa neiti oppinut nyt röyhtäisemäänkin. Suosittelen kokeilemaan vyöhyketerapiaa...eihän sitä tiedä auttaako se, mutta itse ajattelin että kaikkea kannattaa kokeilla.

Meilläkin mies oli viime viikolla pari päivää reissussa ja vaikka meilla lapsia on viisi niin näillä kahdella nuorimmalla on vain 1 v 3 kk ikäeroa...joten tiedän millaista rumbaa se näiden pienten kanssa on. Ja kyllähän sitä selviää, mutta moni asia täytyy suunnitella aika hyvin, että saa arjen pyörimään. Rakastan näitä kaikkia viittä suunnattomasti ja olen onnellinen, että olen ollut niin onnekas, että olen saanut nämä. Mutta silti tämä arki on välillä hammasten kiristelyä ja hemmetinmoista junailua, että saa asiat sujumaan. Ja välillä olen kyllä väsynyt kantelemaan ja syöttämään, syöttämään ja syöttämään tuota ihanaa vauvalle tuoksuvaa tytteliä. Tytteliä, jota rakastan pusutella ja joka on äidille väläytellyt jo jonkin aikaa ihanaa hymyään. Ja yhtenä päivänä sai hymyn myös pikkuinen isosisko :o) joka hästää pikkusiskon vieressä niin mahdottomasti ja on aivan vahdittava tapaus. Ja kyllä minua ottaa välillä päästä, kun tekemistä ois vaikka kuinka, mutta itse istut " jumissa" sohvalla tissittelemässä vauvaa. Mutta tämä nyt vaan on tätä...ja aika menee nopeasti! Meilläkin typy on huomenna 7 viikkoa!

Jellonamamiko joutuu miehen hölmöilyjä kestämään heti synnytettyään? :o( Kyllä noi miehet joskus ovat tosi aaseja! Ja valitettavasti ei ole ennen kuulumatonta... Nyt kun hormoonit muutenkin heittelee helposti tunteita laidasta laitaan, ei ehkä kannata tehdä suuria päätöksiä suuntaan eikä toiseen. Yritä vaan jaksaa päivä kerrallaan. Joskus se vaan on niin, että vanha koira ei tapojaan muuta. Sinun pitää miettiä pystytkö hyväksymään sen vai onko syytä tehdä asialle jotain aikanaan. Itse en pysty katsomaan läpi sormien pettämistä, mutta toki ymmärrän etteivät asiat aina ole niin musta-valkoisia. *voimia myös sinulle*

Kastemekon alla meilläkin on valkoinen body ja röyhelösukkikset ja varmaankin joku mekko puetaan kastamisen ja kuvaamisen jälkeen päälle. Nimi sitten on vaihtunut Sannista...pidettiin oikein äänestys nimestä :o)

Nyt lähden kyllä herättelemään tuota tyttöstä...ja hups vuorokausikin vaihtui...

Kaylight ja tytteli 7 viikkoa :o) APUA! Tämä aika menee NIIIN nopeasti