***SYYSSISSIEN alkuviikko ma-ke***
Laitanpa nyt aloituksen. Toivottavasti kukaan ei ole samaan aikaan asialla. Laittakaan eiliset joka taitaa. Palailen astialle, kun esikoinen on tarhassa, tai jälkeen...
Kommentit (57)
Niin, siis eli mistäs tietää milloin maito on sitä takamaitoa? Tuntuu että poju syö vain noin 10 minsaa eli mennäänkö pelkällä etumaidolla? Syöttövälit tosin on pari-viisikin tuntia..
Tänään käytiin tekemässä isyyden tunnustus, miehen työpaikalla ja Ikeassa. Hienosti sujui vaikka retki k estikin usean tunnin.
Ihania kuvia teillä! Mä en ole vieläkä saanut purettua kameraa..
Ja aivan ihania nimiä myös! Piiu, myös meillä Miko oli erittäin potentiaalinen nimi. Ehkä sit jos seuraava olis poika =).
Nyt sain pojun hetkeksi sitteriin.. Ei kyllä viihdy yksin oikeastaan ollenkaan! Puh, se on välillä vähän raskasta kun vauva olis sylissä ja vaan sylissä!
Huoh, ei tuu nyt mitään tästä mun kirjoittamisesta. Mies on bänditreeneissä joten en voi Lukaa hällekään lykätä nyt. Joten eipäs m uuta kun kivaa alkuviikkoa kaikille! Mulle käy muuten ihan mikä vaan treffipaikka kun autolla tulen kuitenkin. Tosin hirvittää ajatuskin ajaa autoa tuo itikka kyydissä!!
Colis ja Luka
mutta sehän kertoo vain siitä kuinka tehokkaita me olemme... ;D Pystymme siis kaiken keskellä käymään tietokoneella hoitelemassa mammojen bisneksiä ;D
Meillä kissa on kipeä. Ja nyt ei kyllä naurata. Ei olisi varaa viedä lekuriinkaan kun tietää mitä on vastassa. Meillä on miehen kanssa ollut yhteensä 3 kisua joista nyt tämä on toinen jolla on ala virtsatiesairaus... Niin ja se 1 jäi auton alle. Esikoinen on kuin paita ja peppu kisun kanssa. Nukkuvatkin päikkäreitä rinnakkain tai kisu jalkojen päällä. Plikka saa oikeesti tehdä ihan mitä vaan. Nyt sitten pitäisi kertoa, että kisu menee nyt kisujen taivaaseen. Olen jo kertonut, että se on tosi kipeä ja istuttanut kaverukset rinnakkain, että neiti pitää kisua hyvänä. Itsellä itku herkässä, kun tietää, että viimeisiä heidän yhteisiä hetkiä viedään. kisu jokas jäi auton alle, niin nti ymmärsi sen ja vieläkin heiluttelee taivaalle, että siellä se on, kisujen taivaas, mulla on sitä ihan kamala ikävä. Niin riipasee tuolta syvältä sydän juuria myöden kun tiedän kuinka tärkeä ja rakas tämä katti on neitille ja heidät on pakko erottaa.
Anteeksi tämä itku vuodatus! Johonki oli pakko, kun ajatus vain pyörii pääs ja mies on aika viilipytty tällaisten asioiden suhteen, kun minä taas poraan kuin mikäkin...
Tää keskiyön aika on mulle se paras tulla koneelle kun vauveli käy yöunille.
Tänään olen kärsinyt migreenistä ja nukkunt vauvan kanssa koko päivän,uskomatonta vaavi nukkui oikeesti mun vieressä koko päivän,välillä toki heräsin laittamaan tissiä suuhun.Saas nähdä kuinka yön nukkuu...
Mies oli viimeyön vauvan kanssa joten sain nukkua ja on kuulemma tän tulevanki yön vaikka tuntuu kurjalta kun työt aloitti niin munhan se " kuuluisi" yöllä syötellä kun se on nyt mun duuni.
Ulkoilusta:meidän neiti oli 4vrk kun käytiin ekan kerran ihmisten ilmoilla(myyrmannissa) ja muuten ollaan kyllä jumboiltu ym vauvan kanssa ihan pienestä pitäen.Ulos vaunuilemaan mentiin kun oli n.2viikkoa ja aiemminkin oltais menty mutta peräpää ei " tahtonut" lähteä lenkkeilemään kun sattui kävely(ne kauppakeskus reissutkin oli aikast pikaisia)mutta on siis uskallettu lähteä seinien ulkopuolelle jo varhain.
Relatippoja on annettu vauvalle nyt parinviikon ajan.Neuvolassa sanottiin ettei niistä ole mitään haittaa..mene ja tiedä.
Iltaisin ollut pientä kitinää ja välillä ihka oikeata huutoakin mahallaan hyvä olla ja nukahtelee ja sitten alkaa taas.Onneksi ei kestä kuitenkaan kauaa ja kyllähän sitä huutoa voi kuunnella inhottavinta on että pikkuiseen sattuu;(
HAIKARAPOLSKALLE kiitos siitä Disflatyl vinkistä.täytyy kokeilla jos vaivat jatkuu!ROTAROKOTTEESTA kyselit,me ei oteta sitä.Täytyy toivoa että ei sitä rotavirusta tule vaikka molemmilla lapsillani se on ollut.
Vaiposta:Meillä on Pampersit käytössä 4-9kg ja meillä toimivat hyvin!
Dumlella ja Piiulla oli kuvia.SÖPÖJÄ!!! Piiun poika tosiaan on jo " " iso" " ukko ja valloittava hymy.Dumlen pikkuprinsessa on vielä niin pienoinen.voi hitsi meidän neliviikkoinen näyttää jo pikkuisen rinnalla tosi isolta.
Colis oli käynyt isyydentunnistuksessa.Mekin oltiin toissa viikolla ja perjantaina tuli sitten paperit postissa ja iskä on sitten virallisesti nyt iskä:)))oliko helsingissä pitkät jonot lastenvalvojalle?Me päästiin Tikkurilaan jo seuraavana päivänä.
VM78 Otan osaa kissasi johdosta!!!Tiedän että kurjalta tuntuu.Minä jouduin luopumaan kissastani keväällä (ikä+diabetes).Mun kissa asui mutsillani kun tulin allergiseksi.Luopumisen tuska on aina suuri oli kyse ihmisestä tai rakkaasta eläimestä.
Aventin rintapumpusta joku kyseli aiemmin.Mulla on sellainen.Huuto.netistä sain sen 30e.Kyllä mä välillä sille raivoon kun maito ei lähde tulemaan niin helposti kuin mitä aiemmin oli muistaakseni ainun pumppu,mutta kylläpä kait se kuitenkin ihan hyvä on:)
Ultsi 75 kirjoittelit onnellisuus hormooneista.Minä olen tosi onnellinen ja rakastunut myös.Elän kanssa elämäni onnellisinpaa aikaa.
Hormoonit hyrrää ikävä kyllä myös toiseen suuntaan.Tuntuu oikeesti että olen vähän masentunut.Ulkonäkö+muoto (josta jo kirjoittelin)käy " kyrsimään" ja sitten on tosi saamaton olo muutenkin..
vauva heräs tuun kohta
Joo siis,heittelee noi hormoonit vähän joka suuntaan mutta onneksi en kuitenkaan saa mitään kauheita raivokohtauksia jos joku asia vi" #¤ttaa niin pyrin vain nielemään kiukkuni ja porskutella sitten vain eteenpäin.Tämä on mulle uutta.Mutsikin esim:siellä jumbossa ihmetteli kun tulin vikaa kertaa sovituskopista ulos ja vaikka olisi tehnyt mieli itkeä ja huutaa niin tokaisin vain rauhallisesti että:Kiitos paljon seurasta mutta asia on niin että mun kropalleni ei ole olemassa mitää vaatetta joten voidaan mun puolesta lähteä kotiin.Mutsin ilme oli melkoinen:
Nimistä piti teiltä vielä apua kysyä.
Aada nimeä ollaan tosi vahvasti mietitty mutta nyt rinnalle on tullut vahvasti myös Sofia nimi mutta kun meillä on jo Sonja niin se on niin samantyyppinen vai voiko sitä nimeä teidän mielestä antaa????
Olivia jota jo raskausaikana mietittiin on taas myös mietinnöissä mukana.
Nyt taidan lopetella.Tuun taas kun neiti päästää koneelle..
Kiva että on aktiivista porukkaa.. Mukava lukea teidän kuulumisia..
Rotavirus rokotuksesta.. Pitkään pähkäilin otetaanko me sitä pojalle, ja tulimme siihen tulokseen, että ei oteta.. Toivottavasti ei joudu myöhemmin katumaan tuota päätöstä, mutta kuulin jonkin verran asiasta negatiivista.. Tosin osalla ei ollut pahaa sanottavaa ja suuri osa ei ollut ottanut rokotusta lainkaan.. Joten mene ja tiedä..
Liinailusta ollut kirjoitusta.. Sain liinan vauva lehden tilaaja lahjana.. Ajatuksena oli, että alan sitä ahkerasti käyttämään.. Vaan enpä ole kertaakaan edes kokeillut.. Rintareppua tullut muutamia kertoja käytettyä.. Joten jos joku tarviis, olis liina ohjeineen jouten..
Ulkoilusta.. Meille sanottiin silloin elokuun lopulla, että heti voi aloittaa ulkoilun.. puolen tunnin totutteluin.. Tosin silloin oli melko lämmin, nythän lupasi Pekka Pouta kylmenevää.. Tumput esiin, talvi tulee.. =) Ei kai sentään..
No niin.. Monella pähkäilyä omasta vaatetuksesta.. Postimyyntitilaus ostokseni meni mönkään.. Mekot olivat liian suuria, ei istunut ja muutenkin jotain aivan muuta kuin kuva antoi ymmärtää.. Ei kun palautus takaisin.. Eilen sitten lähdin äitini kanssa illalla hieman kaupoille ja löysinkin mukavan juhlamekon.. Mietin jo kaupassa, onko jopa liian juhlava..
Eihän tämä kroppa aivan yhtä timmissä kunnossa ole kuin ennen raskautta, muuta hei, vastahan me synnytettiin, joten mammat, koittakaa olla itsellenne armollisia.. Kyllä se siitä taas.. =)
Palailen taas..
Pikainen pyrähdys tänne. Ehdin nopeasti lukea alkuviikon viestit, pää on vaan niin hatara yöllisten heräilyjen jälkeen, että tahtoo samantien unohtua asiat.
Kestovaippoja olen itsekin kovasti edelleen harkinnut. Neiti on nyt 9päivää vanha ja olemme käyttäneet ihan kertiksiä. Ostin kuitenkin yhdet ruskovillan vaippahousut ja hahtuvalangasta olen kutomassa toisia. Innostuin itse kutomaan loppuraskaudesta kun tuntui, että on tekemisen puutetta. Nyt sitä tekemisen puutetta ei jostakin syystä enää ole ja kutominen on hidastunut aikalailla, mutta onneksi loppu jo häämöttää. Todennäköisesti yritän jossakin välissä kokeilla noita villahousuja ja mikäli meillä toimivat niin sitten käyttää niitä osittain, luulen, että meillä kertakäyttövaipat siis jatkossakin ainakin osittain ja mikäli tuo kestisten käyttö tuntuu hankalalta niin en ota siitä mitään stressiä.
" Suihkutisseistä" oli puhetta ja mullakin tuota maitoa tulee kyllä tosi reippaasti. Ei ole toistaiseksi tarvinnut kuitenkaan pumpata, kun neiti on ollut tosi ahkera syömään. Mielenkiinnolla odotan neuvola huomista punnitusta. Sairaalasta lähdön jälkeisinä kahtena päivänä neiti oli nostanut painoa 200grammaa, joten meillä kyllä ainakin ollaan ruoka-aikoina kotona ;) mutta hyvä niin.
Vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Yöt kyllä vielä aika rikkonaisia, mutta olen sitten yrittänyt ottaa päikkärit päivällä. Aika tuntuu menevän vauhdilla ja kaikki ylimääräinen on jäänyt, netissä en juuri ole ehtinyt käymään ja huono omatunto on, kun en vielä edes ole ehtinyt vastailla kaikkiin onnitteluihin, mutta eiköhän sitten pikkuhiljaa.
Meillä vauva on kulkenut mukana jo viikon ikäisestä mm. kaupassa ja tänään veimme esikoisen pikkuisen kanssa päiväkotiin, kun halusi esitellä pikkusiskon kavereilleen. Olen ajatellut, että mikäli noita pöpöjä tulee, niin ne tulee jokatapauksessa esikoisen mukana päiväkodista. Tieten tahtoen en tietysti pienokaiselle mitään tauteja halua ja kaupassakin on omassa kaukalossaan.
Tulevana lauantaina olisi vielä kaverin häät ja sinne haaveilen koko perheellä lähtemisestä. Saas nähdä minkälainen reissu tulee ;) En ole vielä uskaltautunut kokeilemaan, mitkä vaatteet mahtuisi päälle. Ristiäisiin ajattelin hommata jotain uutta päälle pantavaa, mutta vielä viikonloppua varten en jaksaisi lähteä vaatekaupoille. Lisäksi pitäisi tietysti löytää sellaiset kamppeet, joissa ei tarvitse koko vaatekertaa riisua imetystä varten;)
Täälläkin onnellisuushormonit hyrrää ja olenkin kovasti nauttinut tästä vauva-arjesta.
Unikko ja neiti 9pv
Rakkausvauva, Sofia on oikein kaunis ja ihana nimi ja tarkoittaa viisautta. Minä jos kuka sen tiedän, kun Sofian äiti satun olemaan :).
Sofia sopii hyvin yksiin myös Sonjan ja Saran kanssa. Nimipäivä on 15.5, niin kuin muuten Sonjallakin, joka muistaakseni on Sofia-nimestä johdettu. Onnea vaikeisiin valintoihin. Maailma on täysi kauniita tyttöjen nimiä ja meillä ainakin oli " sata" vaihtoehtoa, vaikka esim. tuo Olivia olikin niitä vahvimpia suosikkeja.
Meillä ollaan vallan kertakäyttövaipoissa, Pampersia meilläkin pääsääntöisesti käytetään ja hyvin ovat toimineet, ei välivuotoja yms. Kestovaipoista menen kuuntelemaan infoa lähiaikoina, jos vaikka jossakin välissä niitä sitten kokeilisi. Alku oli sen verran hektistä ja vaikeaa oman terveydentilan kanssa, että en edes jaksanut miettiä moista.
Nyt neito heräsi, pakko mennä...
huldio:
Onko muuten kellään muulla jo tässä vaiheessa suihkutissi ongelmaa?
Meillä on ollut alusta asti oikeanpuoleisen rinnan kanssa suihkutissiongelma. Poika ei selviä maitotulvasta ja melkein tikahtuu yskiessään maitoa ja varsinkin silloin, kun ei ole ihan hirveän nälkäinen, alkaa itkeä, kun maitoa tulee liikaa. Vasen rinta toimii rauhallisemmin ja siitä poika syö mielummin, eikä hauko ilmaakaan mahaansa yhtä paljon kuin toisesta rinnasta syödessään.
(Kahden edellisen lapsen kanssa kävi niin, että myöhemmin he halusivat nälkäisenä vain sitä rintaa, josta tuli paremmin maitoa, ja huonosti toimivasta tuli pelkkä " tutti" , jota käytettiin nukahtamisen apuna. Varmaan nytkin käy myöhemmin samalla tavalla.)
Meillä poika syö kellon ympäri kahden tunnin välein ja iltaisin olen antanut parilla syöttökerralla cuplatonia, jotta illat ja alkuyöt ei niin paljon kipristelisi mahaa. Aamuyöt ovat kyllä sitten välillä aikamoista vääntelehtimistä. Tuo olikin hyvä vinkki, että antaa yöllä rasvaisempaa takamaitoa eikä sokerista etumaitoa, ehkä se rauhoittaisi meidänkin pojan yöunia. Muuten poika on rauhallinen kaveri, ei juuri itkeskele eikä muutenkaan hermoile.
pikkuvarpunen ja poikanen 2 vkoa ja 4 pvää
apinaemo:
jellonamami, sipuli lienee pahimpia ilmavaivojen aiheuttajia. Paprika jonkin verran, tuore ruisleipä (onko sulla sellaista?=), ja laku ainakin myös. Onko muilla muita lisätä? Kaalit, tulinen ruoka...
ilmavaivoja aiheuttavat myös ainakin herneet ja pavut sekä kahvi ja suklaa (valitettavasti)...
liinailusta on ollut puhetta. minun on vaikea ymmärtää, miten kukaan mitenkään voi pärjätä pikkuvauvan kanssa ilman liinaa...;) meillä on liina ollut käytössä kaikilla kolmella lapsella todella ahkerasti. jos haluan, että vauva rauhoittuu ja nukahtaa, niin laitan hänet (syötön jälkeen) liinaan, se on meillä takuuvarma keino saada vauva nukkumaan hyvin ja itselle kädet vapaaksi muita hommia varten. en minä tässä koneellakaan kauaa kirjoittelisi, ellei poitsu olisi liinassa...:)
t. pv ja poika
nyt vasta luin synnytyskertomuksesi. hurjalta ja kurjalta kuullosti, mutta onneksi nyt on poika tutkittu huolellisesti ja kaikki on nyt hyvin!
ihanaa vauvantuoksuista arkea
t. pv ja poikanen 2 vkoa 4 pvää
Elossa ollaan vaikka välillä kyllä kieltämättä tuntuu ihan kuolleelta. Hemoglobiini taitaa vieläkin laskea, eikä ihme olisikaan kun jälkivuoto jatkuu ja vauva vetää tissiä kuin mikäkin takiainen. Viime yönä neiti nukkui 22.30-2.30 pätkän ja sen jälkeen vaihdeltiin puolelta toiselle tissillä tunnin välein. Kiemurtelee välillä kuin kastemato, se rautalääke taitaa vetää mahan sekaisin mutta ilmankaan en voi olla.
Mies lähti tänään maalle muutamaksi päiväksi. Täällä kuumassa, ahtaassa kaksiossa halkee pää jos ei pääse välillä pois. Talon huippuimuri on ilmeisesti rikki, sisällä lämpötila 24-25 astetta- kuuma, kostea ja hikinen. Plaah!
Meilläkin isyyden tunnustaminen hoidettiin eilen ja saimme jo tytölle virallisen sosiaaliturvatunnuksen. Espoossa homma hoitui tosi nopeasti, perjantaina soitin aikaa ja maanantaille heti saatiin. Kummeista on harmaa aavistus, ristiäiset pidetään anoppilassa mutta nimi ei oikein valkene. Mikään niistä mitkä miellytti ennen syntymää ei meidän mielestä oikein sovi. Onneksi tässä on vielä aikaa.
Minullakin on se vauva lehden liina, avaamaton paketti on vielä. Jospa sitä joku päivä jaksaisi keskittyä. Esikoisen kanssa oli naapurilta lainassa trikoinen pitkä liina ja kuumana toukokuun päivänä kun se joskus oli käytössä niin tuntui että tukehdun sellaiseen kangasmäärään ja niin se homma jäi. Lisäksi kun nuo meidän ipanat ovat olleet isoja niin se sidonta pitäisi saada heti tosi hyvin ja sehän ei amatööriltä onnistu ihan noin vain. Pitäisi jaksaa treenata mutta nyt en vaan ole jaksanut. Torstaina neuvolaan taas katsomaan sitä hemoglobiinia.
Nyt pitäisi varmaan syödä jotain ennenkuin lähdemme hakemaan isoa siskoa hoidosta. Ulkoilua kait kukin harrastaa oman harkinnan mukaan. Meillä esikoisenkin kanssa lähdin aika aikaisin liikkeelle. Seinät kaatuu päälle jos en pääse pihalle. Nyt on käyty jo kaupat ja muut+ oltu kotipihassa niin että sisko on päässyt kaverien kanssa leikkimään. Vauvan kokokin kait vähän ratkaisee, kovin pientä en minkään varmaan olisi arvannut ottaa ulos. Meidän neidillä vaan on tuota rasvaa poskissa ja muuallakin sen verran että näyttää tarkenevan :) Loppuviikosta sitten ihmetellään että mitä tehdään, sisko pitää viedä hoitoon 8.30 ja jos aamulla on vaikka enää pari astetta lämmintä niin voi pojat. Onneksi matka on lyhyt ja villavaatetta löytyy.
Mukavaa tiistaipäivää kaikille! Kivoja nimiä olette keksineet lapsille. Meillä esikoinen on Hertta Olivia ja kakkosellekin on tarkoitus löytää tuollainen hiukan harvinaisempi nimi.
t: Typykkä ja pikkuneiti, jo viikon Jorvista kotona olleet
Onpas pitka pino, meidan pitais varmaan siirtya paivittaisiin?
Sofia on ihana nimi, meidan tyton toinen sellainen. Ja sopii hyvin Sonjan kanssa. Olisin itse harkinnut vahvasti Sonjaa, jos tama vauva olisi ollut tytto. Kauniita, pehmeasti sointuvia nimia.
Kivoja nimivalintoja taalla muutenkin!
Meilla meni yo TOSI hyvin. Hyva, etta taalla tuli juttua siita etu- ja takamaidosta, olin unohtanut koko asian. Annoin nyt yolla syoda yhden tissin maidon kokonaan loppuun, sen sijaan etta olisin vaihtanut tissia. Nain poika sai lutkuttaa tissia vahan kauemmin ja sai ihan varmasti myos kaikki mahdolliset takamaidot. Royhtaytyksen jalkeen jatkoi sitten tyytyvaisena unia sen sijaan, etta olisi levottomana jatkanut pyorimista kuten joinakin aikaisempina oina.
Luulen, etta edellisen yon vatsakivut olivat seurausta siita sipulista! Jatan suosiolla sipulin pois ruokavaliostani toistaiseksi, kuten myos pavut, herneet, suklaan, kaalin... mitas muita mainitsittekaan? Aamuisesta kahvikupistani en kylla luovu!
Ihan toinen olo tanaan, kun sain yolla nukuttua. Poika sitten nukkuu minussa ihan kiinni, ja se tuntuu taas hyvalta ratkaisulta meille. Nain tein myos tyton kanssa aikoinaan, on luontevaa imettaa makuultaan ja nukun siina usein itse samalla. Ja tuntuu mukavalta nukkua vauvan lahella, uskoisin etta myos hanesta. Tyton kanssa meilla ei ollut sitten suurempia vaikeuksia aikanaan siirtaa hanta omaan sankyyn ja huoneeseen nukkumaan.
Meillakin on rakas kisu, ja ymmarran hyvin surun asiasta! Eiko kisua tosiaan voi enaa hoitaa kuntoon? Kylla meidankin kisu on tarkea perheenjasen ja tytto tykkaa siita kovasti. Mun mielesta lapsille on kivaa, kun on elaimia. Koirankin ottaisin mielellani, mutta energia ei vaan riita siihen, etta lisaisi naita hoidettavia ja ulkoilutettavia (joihin lasken siis myos itseni).
Yritan nyt itse hyvaksya sen, etta fiilikset vaihtelevat, kunhan nyt pysyvat paaosin positiivisella puolella. Mulla on nyt ikava kylla taas vaihteeksi aika rankkoja parisuhdejuttuja paalla, sain tietaa aika ikavia asioita miehestani juuri laitokselta kotiuduttuani - etta hanella oli ollut pari vuotta sitten suhde kollegan kanssa, jonka kanssa edelleen tulee vaihdeltua tekstareita. Naista vimoinen, erittain selkeasanainen " rakastan sinua" tyyliin, sitten sattui minunkin silmiini, jolloin koko juttu tuli ilmi. Eika tama ollut eka kerta. Ymmarratte varmaan, etta aikamoista tunnemyrskya tallaiset uutiset aiheuttavat, ja tulee pohdittua koko suhteen perustaa ja mietittya kaikenlaista. Meilla on monella tapaa tosi hyva suhde, mutta mieheni ajoittainen uskottomuus ja tarve " kokeilla markkina-arvoansa" avioliiton ulkopuolella on kylla tosi vaikea asia elaa. Ja ajoitus tietty mita loistavin, myonnan rehellisesti etta kylla tuli itsea saali kun ko tekstarin luettuani menin vauvaa imettamaan... :-(
Jellonamami, mulle tuli TODELLA paha olo lukiessa sinun kirjoituksesi viimeistä osiota.. Miehesi käytöksestä tuli niin entinen elämäni ja silloisen kumppanini käytös mieleen.. Tuli niin vahvasti muisto siitä, kuinka toinen todella voi käytöksellään satuttaa.. Siellä tuo hetki tuollaiselle ole todellakkaan hyvä.. Mutta hei, tsemppiä ja voimia sinulle..
Ihan ensiksi Rakkausvauvalle pahoitteut -kirjoittelin aikaisempaan viestiin vahingossa Raskausvauva. On taas pumpulista pää näin imetyksen alkumetreillä=).
Olen kyllä ihan kade jo omiin vaatteisiin mahtuville. Tiedän, että kilot karisee (liikaakin) tässä imetyksen myötä, mutta juuri nyt en jaksaisi enää yhtään ylimääräistää mahaa ja epämääräisiä välikausivaatteita. Muissa raskauksissa olen jaksanut ihan kiltisti odotella palautumista ja ollut muutenkin sinut raskauden tuomien muutosten kanssa. Mutta tässä neljänessä on kyllä ollut ihan eri fiilikset. Ei jaksaisi enää yhtään odotella omien vaateiden mahtumista!
Ulkoilusta on puhuttu. Itse en ole uskaltautunut juurikaan tuota lähipuistoa pidemmälle. Kaikki muut vauvelit ovat syntyneet keväällä ja kesällä, niin ulkona imettäminenkin on tarvittaessa onnistunut helposti. Nyt sitten pähkäilenkin, että mitä teen jos pikku-herralle iskee nälkä keskellä kylmää viimaista keliä? No, kai sitä tässä pikkuhiljaa rohkaistuu ja keksii omat selviytymiskeinonsa.
Tällä meidän nelosella ei ole omaa sänkyä -pikkuinen nukkuu meidän vieressä. Myöskään erillistä vaipanvaihtopaikkaa ei ole hommattu ja muutenkin ihan eri meiningillä mennään kuin esikoisen kanssa.
Kantoliina on täälläkin kovassa käytössä. SE on kyllä ihan pelastus. Mutta kyllä meni minullakin aikaa ennen kuin liinailu alkoi tuntua luontevalta (vasta kolmannen lapsen kanssa).
Hirmuinen nimiongelma täällä. Mutta onneksi on vielä kuukausi aikaa pohtia pikku-herralle sitä oikeaa nimeä. Ristiäiset on luultavasti 10.11, papille pitäisi soittaa vielä tämän viikon aikana.
Tuntuu, että aika menee todella nopeasti. Päivät vaan hujahtavat ohitse, eikä mitään oikein ehdi tehdä. Pikkuinen on jo kohta neljä viikkoa -ei millään uskoisi.
Nyt täytyy lähteä perunoita pesemään...
Aurinkoa!
Mulla ei taida juuri nyt olla edes sanoja lohduttaakseni sua tuossa tilanteessasi, niin ikävältä puolestasi tuntuu. Mutta toivon koko sydämestäni sulle paljon voimia ja jaksamista, rohkeutta ja sisua pitää puolesi mitä ikinä päätätkään tehdä ja mitkä ratkaisusi tulevatkaan olemaan...
Paljon paljon lämpimiä voimahaleja Sinulle!
Nosti todellisen raivonpintaan miehesi paskamainen käytös.
Nyt olisi woodoo-nukelle käyttöä!!!
Voimia sinulle sekä järkeä ja sydäntä oikean päätöksen tekoon.Todella kurja tilanne sinulla,ei tosiaan löydy sanoja.#HALAUS#
Meillä pikkusen tuulee joka tekee ilmasta aikaslailla kylmän. Huh, kyllä se talvi taitaa sieltä väkisinkin tulla! Me lähdetään ensi viikolla maanantaina asuntoautolla reissun päälle ja ollaan viikko matkassa. Pohjoseen päin ollaan suuntaamassa ja taas ollaan muutama päivä tuttava perheen luona kalajoella. Kiva jos lunta sattuu siellä tuleen... Pakko pakata talvikengät ja haalarit varmuudeksi mukaan. Eetulle nyt ainakin saa laittaa vaunuihin toppahaalaria pikku hiljaa päälle, kun kylmä reppanalle nopsasti tulee.
Jollakin oli jotain nimi juttuja. Sofia on oikein kaunis nimi ja sopii mielestäni oikein hyvin yhteen Sonjan kanssa. Sopivat yhteen jo siinäkin mielessä, että eivät sillai soinnu, kun meillä meinasi... Eli esikoinen on Mira ja moni meinasi sitten, että pojan nimeksi varmasti tulee Miro... Siinä menisi kyllä jo pikkusen sekaisin.
Jellonamamille voima hali ja iso sellainen. Sille woodoo nukelle kyllä nyt taitasi tosiaankin olla käyttöä. Koitahan jaksaa ja hoidella ahkeraan vaavia...muistahan kuitenkin ajatella myös itseäsi.
Katti on taas oma itsensä. Pissalle on jo päässyt, että mikä lie oli eilen. Kyllä ruoka maittaa ja vesikipallakin käy ja kirmaa kuin pieni mukula... :) Eli ei sitten tarvinnut ainakaan vielä kisujen taivaaseen. Olin siis taas kovin hätäinen. Onneksi en kauheasti puhunut neidille mitään muuta, kuin sen, että on kipeä.
Käytiin tänään katsomassa neidin kerhon enkelinäyttelyä. Kovin olivat kauniita enkeleitä kaikki lapsoset tehneet. Meidänkin neidin enkeli oli kokonaan vaaleanpunainen. :D
Lehtiä oli taas mahdottomasti. isäntä puhalsi ja minä tytsyn kanssa haravoitiin. Huh, oli siinä taas urakka ja sitä vielä jäi. Eilenkin siis tehtiin.
Eetulle sain tänään ne silmätipat. 6 kertaa päivässä pitää laittaa molempiin silmiin 1 tippa. Onneksi kuitenkin on tippoina, ettei ole sitä salvaa.
Mutta nyt tuli äitini käymään, niin pitää mennä sitä katsomaan...
Palaillaan. Ja kyllä nyt taitaa tulla niin pitkä pino, että tosiaan voisi olla päivä pinot kova sana.
vauvan kanssa. Että eilen aamulla syntyi potra poika. 53cm ja 4600g. Kotio tultiin tänään jo. Kaikki hyvin. Ü
Ikionnellinen fiia ja poika 1vrk ü
ja koko perheelle onnea oikein potrasta pojasta!!!
vm78 ja Eetu 1kk ja 1pvä
Kiva vaan, että on luettavaa.
Minä en muuten saanut mitään ohjeita vauvan ulosviemisestä ja kun silloin alkukuusta oli lämmintä, mentiin heti pikkulenkille. Ja ollaankin käyty päivittäin, nykyisin usea lenkki. Minä olen saanut kävelyliikuntaa ja vauva viihtyy vaunuissa ainakin, kun on liikkeessä. Ja välillä nukkuu sitten muutenkin usean tunnin.
Liinailusta, minä olen " fani" ja vauva on lähes päivittäin liinassa. Liina myös reissussa aina mukana, eli jos en saa muuten nukahtamaan, ja on rauhatonta, siinä vauva nukkuu hässäkän keskelläkin. Ja nyt ollaan ihan siinä perussidonnassa, siis pystyasennossa. (Ikää jo kuukausi).
Me ollaan ulkoiltu vaunuissa, käyty puistossa, kyläilty pienestä pitäen silloin tällöin, eli kyllä lähdettiin liikkeelle heti pienestä. Tosin tämä koko perheen flunssa on nyt viime viikot rajoittanut. helpompihan sitä on kotosalla olla, mutta minä ainakin kaipaan muutakin kuin nämä seinät koko ajan. Eli kiva nähdä muitakin ihmisiä.
Mitäs muuta? Olin äsken kävelyllä, kun eka satoi vettä, sitten rakeita, ja lopulta paistoi auri ja oli ihana sateenkaari. Mulla oli kunnon sadekamppeet eli oli ihan nautinto. Ruska loisti vielä ihanasti. Aikas kivaa, vaikka ressu flunssainen neiti aina välillä " korisi" vaunuissa, kun meni nenä tukkoon. Mutta nukkuu ulkona raikkaassa ilmassa kuitenkin paremmin, luulisin ainakin.
No, nyt relaamaan hetkeksi, kun vauva nukkuu.
Söpöjä kuvia dumlella ja piiulla!
Treffeihin olisin ehdottanut muuten Espoon Selloa tai Isoa Omenaa, mutta taitavat olla teillä suurimmalle osalle vähän väärällä suunnalla, vai mitä mieltä olette?
apinaemo