Lääkäri vihjaisi eilen illalla päivystyksessä, kun olin siellä lapsen kanssa
että MULLA oli joku, mutta en muista enää mikä... Joku nimi ja loppu oli pai proksi. Joku haus pai proksi. Tai siis ei se lääkäri mulle sitä sanonut, vaan hoitajalle...
Mikä se vois olla? Siis että jos vein lapsen lääkäriin, mulla olis joku?
Kommentit (15)
Vierailija:
Onko sinulla psyykkisiä ongelmia? Käytätkö usein lastasi lääkärissä ja vaadit vaikeita tutkimuksia?
Välillä pitää viedä lapsi lääkäriin mutta ei sen useempaa varmaan kuin muitakaan. Tutkimukset on nyt niitä mitä pitää tehdä.
mä en oikein tajunnut sun kysymyksiä...
ap
Tosi harvoin epäillään Munchausen by proxy- nimistä oireyhtymää, on nimenomaan vanhemman sairaus vaikka lasta viedään lääkäriin. Että siitä vain googlaamaan. Ehkä eivät puhuneet sinusta vaan yleensä miettivät mikä sen taudin nimi on...
Eli aiheutat itse lapsellesi sairauksia..... ei hyvä juttu ollenkaan
epäillyt sinulla tuota tilaa, et olisi päässyt lapsen kanssa lähtemään. Lapsesi olisi otettu kirellisesti huostan hänen suojelemisekseen.
Vierailija:
Tosi harvoin epäillään Munchausen by proxy- nimistä oireyhtymää, on nimenomaan vanhemman sairaus vaikka lasta viedään lääkäriin. Että siitä vain googlaamaan. Ehkä eivät puhuneet sinusta vaan yleensä miettivät mikä sen taudin nimi on...
Törkeää lääkäriltä!
Siis en todellakaan ole tuollainen vanhempi! Vein lapsen lääkäriin ihan oikean syyn takia, sai diaknoosin ja lääkkeet! Ei mitään keksittyä!
Kylläpä mä tulin vihaiseksi nyt! Voinko tehdä valituksen??!!?
ap
Kuulopuheista aika hankala tehdä valitusta ja vähintäänkin saat oudon maineen. Ja sitäpaitsi eivät edes välttämättä puhuneet sinusta.
Ei siis keksi vaan aiheuttaa sairauden. Mutta provo olet kuitenkin, viimeistään " diaknoosi" kertoo sen
Olisit vaan malttanut odottaa hiljaa, tästä olisi voinut kehkeytyä ihan hyvä.
Sen sortin asia, että pitää olla jotain näyttöä ennen kuin syytetään ketään ja uhkaillaan huostaanotolla. Varmaan on monesti tilanteita, joissa lääkärillä päivystyksessä käy tämä oireyhtymä mielessä ja näistä vanhemmistahan saatetaan puhua kahvihuoneessa tms., mutta jos lapsen oireisto ei ole vakava eikä voida olla varmoja tapauksesta, tuskin heti sotketaan lastensuojelua mukaan kuvioon. Todennäköisesti otettaisiin lapsi osastoseurantaan ja selvitettäisiin tapaus.
Povohan tämä juttu oli. En edes usko, että näitä Munchhausen by proxyja olisi paljon. Itseen kohdistuvia varmasti enemmän.
Vierailija:
Ei siis keksi vaan aiheuttaa sairauden. Mutta provo olet kuitenkin, viimeistään " diaknoosi" kertoo sen
nyt kun ajattelen asiaa, he eivät voineet puhua minusta.
Lapsi ei ole käynyt montaa kertaa lääkärissä ja on jo melkein koulussa.
En todellakaan ikinä juottaisi myrkkyä lapselle tai muutakaan.
Rn ymmärrä miksi, he tuollaista oikein puhuivat aikanani.
ap
EIKÄ MUUTEN OLE PROVO!
Näkee jo tuosta ap:n tekstistä, että yrittää oikein saada terveydenhoitajat ja muut " melkein asioista tietävät" innosta piukeeksi kun pääsee pätemään terminologiallaan. Vihjettä tuli juuri sen verran, että ääliöinkin tajuaa ja pääsee innoissaan kertomaan ap:lle tästä mystisestä diagnoosista... Hohhoijaa.
mikä lapsella todettiin, diagnosoitiin ja mitä lapsi sai siihen hoidoksi.
Sitten voisi vasta miettiä, että tarkottiko lääkäri sua vai jotain muuta jne..
aiheuttaa niitä vammoja ja sairauksia itse. Esiintyy kuitenkin sekä itseen että lapsen kohdistuvana myös sellaisena, että keksitään tai siis huomataan kaikenlaisia oireita ja rampataan lääkäreissä ja erityisesti syndroomasta kärsivät haluavat harvinaisia tutkimuksia ja harvinaisia dignooseja.
Lasta on verrattain helppo saada tutkittavaksi, koska paljolti pelataan sen varassa, mitä oireita vanhempi kertoo lapsella olevan. Sitten kun tiettyjä juttuja saadaan kokein ja testein poissuljetuksi, ilmaantuu uudenlaisia oireita.
Mulla yks sukulainen, jolla kyseinen syndrooma ja nythän toi uusi tietosuojalaki mahdollistaa näitten tapausten toiminnan oikein kybällä. Sukulaiseni ravaa yksityislekureilla, julkisella puolella ja on kieltänyt, että hänen tietojaan ei saa luovuttaa. Eli uudet lääkärit alkaa aina alusta sen tutkimusrumban ja siinä kestää pitkään ennen kuin tajuavat mistä on kysymys. Ja siinä vaiheessa sukulainen vaihtaakin taas lääkäriä.
Sairauden kuvaan kuuluu myös, että potilaat valittaa jatkuvasti ties mistä hoitovirheistä ja että heitä ei ole tutkittu jne. Erittäin vaikeasti hoidettava mielenterveyden häiriö, liki mahdoton hoidettava itse asiassa.
Mutta ei tosiaan ole sellainen diagnoosi, jota noin vaan heitellään, että tuskinpa ap:sta on lääkäri hoitajalle " vihjaillut" .
Onko sinulla psyykkisiä ongelmia? Käytätkö usein lastasi lääkärissä ja vaadit vaikeita tutkimuksia?