Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, olisiko meistä sijaisperheeksi?

Vierailija
07.10.2007 |

huostaanotetuille lapsille tarvitaan yhä enemmän sijoitusperheitä. Minua asia on kiinnostanut jo useamman vuoden ajan, mutta kannattako, kun

- Olemme " kamalan" köyhiä, rahaa ei aina riitä kunnon ruokaankaan, autot ja talo ovat romuja, vaatteet yms. ostetaan kirpparilta.

- Mieheltä ei liikene aikaa omillekaan lapsille, hän on työnarkkari joka on aina poissa vähintäänkin henkisesti.

- Itsellä on jaksaminen välillä tiukassa omienkin kanssa (4 kpl, joista nuorin kohta 3v)

- Meillä ei ole hirmuisen säännöllinen elämä, varsinkaan ruokailujen suhteen. Unirytmit suht. ok

- Meillä on usein erittäin sotkuista.

- Sijoitettava lapsi joutuisi jakamaan huoneen kolmen muun kanssa, myöhemmin ehkä saataisiin järjestettyä hänelle ja meidän omalle nuorimmalle yhteinen huone.

- pelkään itse että biovanhemmat olisivat hankalia ja suoraan tai välillisesti vaikeuttaisivat perheemme elämää. Eli en tiedä miten yhteistyökykyinen olisin heidän suuntaansa.

Motiivini hoitoon ottamiselle olisi halu saada nuorimmalle (iltatähti) samanikäinen toveri perheeseen, halu tuntea tekeväni jotain hyvää ja hyödyllistä, eikä meidän konkurssissa se pieni rahallinen korvauskaan olisi pahasta.

Mieheni vastustaa ajatusta sanoen ettei jaksa elämää näinkään, saati että vielä lisää lapsia. Mutta luulen että lobbaamalla saisin hänet silti myöntymään, joskaan ei tietysti osallistumaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty olemaan tukena sinulle saati että hänestä olisi mitään hyötyä sijaislapselle, ja omatkin lapsesi kärsivät siitä, jos vedät yksiksesi itsesi ihan piippuun. Jos lapsen tai biovanhempien kanssa alkaa mennä vähänkään enemmän pieleen ja miehen ajatus on koko ajan se, että enkös minä sanonut sulle ettei siitä mitään tule, sen sijaan että olisi mukana yhteisessä projektissa täydellä sydämellä, niin siinä on parisuhde koetuksella ja erokin voi olla lähellä. Sijaislapsi tarvitsee kodin, jossa kaikki toivottavat hänet tervetulleeksi, koska hän kyllä aistii vastahakoisen asenteen.

Jos mies sanoo, että hän ei jaksa oikein nytkään niin ota hyvä ihminen se vakavasti.

Vierailija
22/22 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa ylitarjontaa ole, ja kyllä lapsella varmasti teillä paremmat oltavat olisi kuin sellaisessa perheessä josta huostaanotto tapahtuu. Ja varmaankin teillä on lapsiystävällinen ihana koti jos kaveritkin melkein asuu.

Mutta tuo miehen vastahakoisuus on aika paha homma ja siksi kannattaisi ehkä vielä harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan