Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myoomat ja raskaus

Vierailija
06.10.2007 |

Onko paikalla naisia, joilla raskaus sujunut ongelmitta, vaikka kohtu täynnä myoomia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin koko raskauden ajan, että istukka on oikeassa kyljessä, koska en voinut keskiraskaudesta eteenpäin sillä kyljellä olla. Teki kipeää.

No, istukka olikin palleaa vasten ylhäällä, se selvisi lopussa. Synnytyksen jälkeen en rakko täynnä voinut painoa laskea oikealle jalalle, kätilöt vain puhyivat jälkisuppareista.

En halunnut kipulääkkeitä. Onneksi sairaalan gyne tarttui tähän kipuun, piti sitä liian suurena ja löysi synnytyksen jälkeisessä ultrassa myooman.

Ei siis ollut varsinaista haittaa eikä ongelmaa, ellei tuota melkoisen yksipuolista nukkuma-asentoa lasketa.

Vierailija
2/3 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdussani oli runsaasti kasvaimia johtuen endometrioosistani. Minulla oli koko raskauden ajan aika runsaitakin verenvuotoja. Kuitenkin sain terveen tytön. Mitat olivat 3800g/51cm ja syntyi rv 39. Ihan normaali alatiesynnytys.

Lääkärit ihmettelivät, että miten olin onnistunut tulemaan raskaaksi ja miten raskaus ylipäätänsä eteni niin hyvin, vaikka kasvaimet vuosivatkin ja niitä oli paljon. No toista kertaa en sitten enää raskaaksi tullutkaan, vaikka yritystä olikin. En käyttänyt ehkäisyä koko hedelmällisenä aikanani. Ainokaiseni synnytin 26 vuotiaana. Kohtu poistetiin kun olin 40v juuri näiden vaivojen vuoksi.

Nykyisin on kait enemmän hoitoja. Miten hoidetaan nykyään? Aikoinaan minulle vain sanottiin, että sinulla on endometrioosi, jos haluat saada lapsia, niin tee se mahdollisimman pian. Niin teinkin. Voidaanko vaivaasi hoitaa hormoneilla, kaavinnoilla vai miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidoilla tosin raskauduin, joten jälkikäteen välillä mietin vaikuttivatko raskaaksi tulemiseen, toisaalta aika tarkkaanhan tuota kohtua noissa hoidoissa ultrattiin eikä silloin mitään huomattu joten mene ja tiedä ilmestyivätkö tosiaan vasta siinä vaiheessa.

Raskauden aikana kun myomat olivat istukan alla, niiden tilannetta seurattiin julkisella puolella yhden lisäultran voimin, mutta raskaus ja synnytys meni hyvin. Lähinnä kai riski olisi ollut istukan toiminnan vaikeutuminen tai peräti istukan irtoaminen jos myoomat olisivta kovati lähteneet kasvamaan (niin ei käynyt). Nyt 1,5 v synnytyksestä kävin yksityisellä ultrassa ja myoomat oli kutistuneet tosi pieniksi, mikä on kuulemma tavallista, raskauden aikana kohtu ja kaikki siellä olevat jutut kasvaa mutta sen jälkeen taas pienenee. Saapa nähdä kuinka toisen yrityksessä käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän