Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotiaan raivarit

Vierailija
27.10.2008 |

Hiukset on huonosti, housut tippuu, paita on huonosti, pikkupöksyt on huonot, mitä millonki. Raivonnut koko viikon joka päivä varmaan 0,5-1 tuntia putkeen ja alkaa keinot olla vähissä. Mitä teen ton kanssa? Annanko vaan raivota?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erittäin tutulta. Meillä tulee raivareita puuskittain, viimeksi tänään huusi täysillä keskellä jalkakäytävää "Tyhmä äiti!!!" (törmäsi minuun vahingossa) ja ulvoi koko loppumatkan kotiin.

Meillä nuo liittyvät selvästi murroskausiin, väsymykseen jne, eivät ole jääneet jatkuvaksi tavaksi. Mitään fiksua kenoa hillitä noita en ole keksinyt (enkä tiedä, onko se tarpeellistakaan), toivon totisesti, että ikä pehmentää reaktioita.

Vierailija
2/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on. Ei ole kyllä pahemmin koskaan ennen raivonnut , ainakaan näin kovasti. Luulen et asialla voi olla jotain tekemistä mun masennuksen kanssa, ja nyt kun oon vahvistumaan päin, oon ajatellut, että ehkä tyttö nyt huomaa, että kestän enemmän kiukutteluita. Parempi näin. Tai sit joku ikäjuttu? Enpäs tiedä. Mut mulle tuntuu raivoavan enemmän kuin isälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö 5v. Saattaa saada ihan hysteerisen itkuraivarin jostain ihan (mun mielestä) pikkujutusta. Toisaalta on taas maailman ihanin, "iso tyttö" ja äidin apulainen välillä..

Meillä on usein ainakin osittaisena syynä ollut väsymys, ja ennenkaikkea nälkä. Jos pari minuuttiakin menee liian pitkäksi ruokailuväli ja ilmeisesti verensokeri laskee, se vaikuttaa heti siihen että nuo raivarit yltyvät ihan hämmästyttäviin mittoihin.. Eli yritän pitää ruokailuvälit mahdollisimman tasaisina, otan välipalaa mukaan esim. jos pitää tarhasta kävellä kotiin jne..

Ollaan juteltu jälkikäteen tilanteen rauhoituttua tytön kanssa, ja hän ei haluaisi näin käyttäytyä, ei pysty lopettamaan, reaktiot pelottavat häntä itseäänkin jne. Eli ihan kuin jonkun taaperoikäisenkin uhmakohtaukset tavallaan...ei itsekään tajua enää miksi raivoaa, mutta ei pysty lopettamaan.

Ja YRITÄN itse pysyä mahdollisimman rauhallisena, ja kehotetaan usein menemään lepäämään ja rauhoittumaan hetkeksi omaan sänkyynsä. Meneekin sinne yleensä ihan suosiolla, lepää siellä hetken rauhassa, ja sitten sieltä hetken päästä kömpii taas ihan eri tyttö..