Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkuraaskauden vuodot

06.10.2007 |

hei kaikille!

Onko kellään tietoa alkuraskauden vuodoista.Sain plussan PAS:sta. Olen nyt rv5+4. viime ke aloin tihuttamaan (5+1) verta ja samalla alkoivat mahakivut. To otettiin HCG mikä oli yli 9000. Kätilö vaan onnitteli ja sano et kivut kuuluu asiaan ja limakalvot saattavat ärtyä lääkkeista. Vuoto on ollut tiputtelu vuotoa kunnes eilen vuoto oli runsaampaa ja hieman tummia hyytymä hippuja. Tänään taas vuotoa hieman vähemmän kun eilen. Ultra vasta reilun viikonpäästä. En viitsisi kokoajan soitella klinikalle. Nyt kysymykseni teille...

Onko joillain samanlaisia kokemuksia?? Onko tämä menossa kesken ja lääkkeet pitää vuodon poissa? Tämä epätietoisuus on vaan niin turhauttavaa. Kiitti teille jotka vastailette.

pähkis rv 5+4

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä halua sua pelotella mutta:

Oli kuin olisin itseni kirjoittamaan lukenut. Samoilla päivillä alkoi minullakin tuhrettulu/tiputtelu. Kirjoitin oman juttuni tuonne elokuun PAS:seihin.

Mullakin oli hcg 9800 ja sitten seuraavalla viikolla jo 28000 ja alkuraskauden ultrassa kohdussa ei elämää. Siitä sitten naikkarille ja kohdunulkoinen oikeassa munajohtimessa ja se poistettiin sitten tähystyksellä:(

Ehkä jo tuossa vaiheessa kohdussa voisi nähdä on siellä mitään? Itse kävin rv 5+3 ultrassa ja mitään ei näkynyt joten siitä jo osasin aavistella pahaa.

Toivon, kuitenkin teille sydänmestäni että kaikki on hyvin

HH

Vierailija
2/9 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Testasin plussaa tokan inssin jälkeen kp 22 ja vuoto alkoi rv 5+1. Aluksi vuoto oli ruskeaa, mutta pumpulipuikolla kokeiltaessa jäi myös punertavampaa. Kivut oli kovat välillä, välillä ei mitään. Kipu oli menkkamaista polttelua ja kouristuksia (lääkäri väitti ultrassa niiden kuuluvan asiaan, sillä kohtu pumppaa automaattisesti veren ulos.) Viikon odottelun jälkeen pääsin alkuraskauden ultraan rv 6+1 ja sydän siellä sykki. Vuoto tuli istukan muodostumisesta. Jokin oli ilmeisesti raapaissut kohdun seinää.

Vuoto jatkui rv 12 asti, kävin rv 8 uudelleen ultrassa, jolloin todettiin kohdussa hematooma, joka vuosi ulos (oli ilmeisesti tuosta aiemmasta vuotelusta huolimatta jäänyt verta sinne kohtuun). Vuoto loppui juuri ennen np-ultraa ja siitä asti olo on ollut hyvä. Missään vaiheessa vuotoa ei tullut pönttöön asti lorisemalla tai siteeseen. Pyyhkiessä jäi paperiin ja muutaman kerran tuli hyytymiä pikkuhousunsuojaan. Eli oikein reiluista vuodoista ei ole kokemusta.

Tsemppiä epätietoisuudessa eloon. Itsellä se on vielä tuoreessa muistissa!

Nonna ja Nallekarkki (onnellisesti 20+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pähkis!

Mulla on sama tilanne rv 5 + 4 . Tihkuttelee ruskeaa vuotoa, ei tosin joka päivä. Samana päivänä kun testasin punaista vuotoa tuli runsaasti ja jouduin sen takia uusimaan verikokeen viikonpäästä. Siellä HCG arvot oli kasvanut niin kuin pitääkin, mutta mitään muuta varmuutta ei osattu antaa. Itsellä on ultra 17.10., joten siihen asti pitäisi jaksaa kärvistellä. Jänskättää ja pelottaa.

Lääkkeinä mulla on luget ja pregnyl 3 krt/päivä. Raskausoireita ei paljoa ole, lähinnä närästää ja rintoihin sattuu. Toivoa on!

Vierailija
4/9 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin jo heti plussatestistä alkaen. Vuodon määrä, väri ja laatu vaihtelivat päivittäin ja välillä tuli tummempia hyytymiäkin. Nekin ovat kuulemma normaaleja: hoitajan mukaan juuri toimenpiteen jälkeen ilmennyt vuoto voi jäädä emättimen poimuihin ja lähteä sieltä liikkeelle myöhemmin silloin tällöin.

Minun raskauteni päättyi valitettavasti huonosti eli olikin kohdunulkoinen. Kuitenkin vielä sairaalassa, kun raskaus oli jo todettu kohdunulkoiseksi lääkäri sanoi vuodoista, että niistä EI voi päätellä mitään. Eivät kuulemma ennakoi ongelmia sen kummemmin, kuin " vuotamatonkaan" raskaus.

Vierailija
5/9 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, ettei sun vuodot ole kohtalokkaita ap.

Mulla oli ekassa raskaudessa runsaita vuotoja viikoilla 5, 10, 12 ja 14, kipujakin oli muttei se koskaan ollut sellainen kova kipu. Melkein joka kerta kävin kuitenkin lääkärissä.

Nää vuoto-ongelmat on suht yleisiä kyllä, joten välttämättä syytä huoleen ei ole.

mutta jos mielenrauhaa haluat niin ainahan voit pistäytyä naistenklinikalla ultrassa.

Kaikkea hyvää!

terkuin Nenne nyt rv6+ (toka raskaus)

Vierailija
6/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiitos kaikille vastanneille.

su aamuna alko kunnon vuoto hyytymien kera. ma olin aamun kättärillä ja sikiö oli edelleen kohdussa mutta sykettä eivät nähneet. ja lääkäri epäili sikiön kuolleen. eilen siis viikkoja 5+6. no otettiin varuulta hcg jonka vastauksista pitäisi lääkärin soittaa tänään. olin varma et oli menny su kesken mut näköjään vielä ei siitä varmuutta ole. jos hcg ei ole noussut norm. niin joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen. vuoto on nýt taas pienentynyt eikä kipujakaan juuri ole. nyt odotellaan tuomiota.

pähkis vielä rv6+0

Vierailija
7/9 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin malttia tyhjennykseen tai ainakin muutaman viikon odottelua ja tarkistusultraa, jos tosiaan suosittavat jo 5+ viikoilla sykkeen näkymättömyyden perusteella.. Itse kävin aikoinaan vuodon takia Naistenklinikan päivystyksessä viikolla 6+3 eikä gyne löytänyt sikiötä ja epäili vahvasti tuulimunaa. Onneksi sattui olemaan toinen ultra-aika 7+1 viikoilla ja siellä löytyi sikiö ja syke. Lapsettomuuspolilla ultrassa käydessäni sanottiin, etteivät suosita ultraa ennen 7+viikkoa koska se on hyvin sattumanvaraista näkyykö syke, vaikka oppikirjojen mukaan pitäisi näkyä jo 5+viikolta alkaen.

Vierailija
8/9 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken. sain ti hcg tuloksen joka oli laskussa. ke yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä mikä ei onnistunut. eilen olin sitten kaavinnassa. nyt on aika palata normaaliin elämään. eli elämäni ensimmäinen plussa päätyi näin. no vielä yksi pakkasessa ja sit varmaan pidetään taukoa. kiitos kaikille vastanneille kannustuksesta ja hyvää syksyn jatkoa.

-p-

Vierailija
9/9 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Pähkis! :( Todella paskamainen juttu ja vielä pisimmän kautta! Toivon kovin, että se seuraava PAS tuo uuden plussan ja kyytiläinen jaksaa matkassa tarpeeksi pitkään!

Killa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän