Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAKUISET VIIKONLOPPUUN***

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Onnea Outs@ ja peikkoäet!

Täällä taas.

Aamu lähti himpun verran nihkeämmin käyntiin, kuin pari aiempaa,mutta jalkeilla ollaan jo kunnolla ja siivoillu olen koko aamun.

Mitä nyt kaveri kävi kylässä pyörähtämässä reilun tunnin verran.

Pienin on päikkäreillä ja olis hetki aikaa ihan itselle, kun isoimmat pihalla ja keskimmäiset katselee leffaa=)

Hengenahdistus on taas tullut kuvioihin, plaah.

Tuntuu että on hapella kokoajan, onneksi tuo vie myös ruokahalua osittain=)

Kun liian täyteen ei voi itseään syödä, muuten ahdistaa entistä enemmän..Pysyy kilot vielä viimemetreillä kurissa sitten.

Mies on töissä/remppailemassa, minä otin rokulipäivän niistä hommista, kun nuo nakit alkoi turpoamaan aika hyvin, mikä ei todellakaan ole mulle normijuttu odotusaikana, vähän säikähdin ja totesin että rauhoitun päivän tai parikin kotosalla lasten kanssa vaan ihan normaaliarkea elellen.

Olo muutoin on aika jopa sanoisinko normaali.

Vauva EI paina alas, ei ole mikään jalkapalloilija, vaan hyvin rauhallinen nuljailija ja päänsärytkin on pysyneet kurissa.

Onkohan täällä loputkin lokaluttanat jo synnyttelemässä ja minä täällä turisen itsekseni=)

Masun kanssa kamppaileville jaksamista.

Tuttiina ja Nyyttinen 37+0 ja täysiaikaisuus alkoi siis tänään=)

Vierailija
2/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen poikamme syntyi eilen rv 39+6.

Pituus 49cm, paino 3208g ja pipo 34,5cm.

Synnytyksen kesto 2,5h ja olen todella hyvässä kunnossa.

Paremmin ei olisi synnytyspelkoisen synnytys mennä ja lopputulos on aivan mahtava. =)

Tarkempia juttuja kirjoittelen paremmalla ajalla kun hetki sitten vasta kotiin tultiin.

Onnea kaikille loppu odotukseen ja jaksuja loppu rutistukseen.

Tsirppana ja Valtteri 1vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valitettavasti voisi sanoa. Turvottelu tuntuu pahentuvat käsissä koko ajan ja nyt puutuu jo toinenkin käsi..äääähhhh.

Kamala jano mulla on ollu joitain päiviä, osaako kukaan sanoa, kuuluuko se loppu vaiheeseen?

Supistelee edelleen mutta aika maltillisesti. Laiteltiin juuri sauna päälle ja mennän ihan ajoissa saunomaan. Käytiin myös kävelyllä mutta kyllä se aikamoista lyllerrystä on. Odotan jo kovasti omia vaatteita ja vaunulenkkejä jaksavana :)))

Onnea muuten kaikki vauvaantuneet..teitähän tosiaan ropisee jo varsin mukavasti!! Huomenna muuten tulisi hauska synttäri 071007 :)

Mutta mukavaa lauantaina kaikille, nyt taitaa meikäläisellä olla aika köyhät jutut... ;(

katarina+reiska-herra 38+4

Vierailija
4/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa jo ootellaan et sais massun jo pois.Turvotusta ihan riittävästi ja ahdistaa helposti.Yöllä vaikea nukkua, viime yönäkin mieheni tyttö heräsi vain neljä kertaa, et ei paljoo tarvinnu vessakäyn

tien lisäksi nukkua.

Ihan tsippi olo. Tänään tulee kyllä nukkumatti käymään varsin aikaisjn.

Maanantaina oisi neuvola, jossa ihan paniikilla oottaa et onko valkuaista vai ei..

Pitää jo kotona mittailla verenpainetta ahkerasti mieheni mittarilla, onneksi on sellasen joskus saanut vähän rauhoittaa mieltä kun arvot pysyneet ihan kuosissa.

Täällä on ultra vielä ensi torstaina, jos sitä ennen ei kuulu vaavia.Sitte onkin enään viikko siitä laskettuun aikaan.

Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille. Ei kai tässä enään kauaa mene meilläkään. Saas nähä kumpi sieltä sitten pulahtaa..

Vierailija
5/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä normaali arki ei oikein itsestään lasten kanssa tahdo luistaa joutusaan.

Kiva oli kyllä kuulla puhelimitse mitä kaikkea mies ja appiukko on saaneet aikaan tämän päivän aikana remppaillessa=)

Niiiiiiiiin.....

Piti vaan kommentoida tuota Famin " saa nähdä kumpi sieltä pullahtaa" kommenttia=)

Tuli jotenkin elävästi pullauttamisen tunne taas mieleen....Kun vauva oikeasti sieltä plupsahtaa aika mukavan soljuvasti, heh..

Meilläkään ei tiedetä vielä kumpaa odotetaan, pysyypi salaisuutena, kunnes ollaan nenäkkäin.

Levotonta siis tähän päivään tänne, kuten jutuista saattaa jo arvata=)

Vierailija
6/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin aika olisi tyystin pysähtynyt, päivät muistuttavat toisiaan eikä vauvaa vaan näy... Tänään jo jouduin varmistamaan mieheltä että onhan varmasti lauantai... Pitikin taas alkaa odottaa synnytystä näin ajoissa! Hitsin lääkäri kun meni sanomaan viikolla 36 että " tämä voi tulla hyvinkin pian" - tuollaiset lausunnot pitäisi laissa kieltää! Tänään olen lopullisesti vakuuttunut siitä että tämä lapsi jää mahaan ja minut on tuomittu kömpelyyteen ja liian lyhyisiin paitoihin loppuiäkseni...

Ja ai että ÄRSYTTÄÄ kun ihmiset koko ajan kyselee joko, ja koska! Hyväähän nuo vaan tarkoittavat, mutta on vaikea ajatella mitään muuta kun se tuntuu olevan ainut puheenaihe. Tänään jäin kotiin nukkumaan kun mies vei esikon puistoon, niin johan olivat alkaneet siltäkin kyselemään että joko... Saapahan sekin osansa! ;) Nyt myös äitini on aloittanut, soittaa kerran päivässä ja kyselee miltä tuntuu. Kun LA on ylitetty se soittaa kahdesti päivässä... Tänään sain häneltä myös virallisen luvan synnyttää - vauvan peitto on nääs nyt valmis. Sitähän tässä odoteltiinkin. ;)

ONNEA kuitenkin kaikille vauvautuneille! Jospa se omallekin kohdalle vielä sattuisi...

Suhni & Monni (38+2)

Vierailija
7/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on alkanut aika kurjasti.. Esikoinen on 40-asteen kuumeessa ja oksentelee. Onneksi särkylääkkeillä kuumeen saa pysymään edes jokseenkin aisoissa!

Oma olo on todella todella väsynyt. Olen nukkunut lähes koko päivän, mutta väsymys ei hellitä. Päätäkin särkee ja oksettaa.. En tiedä olenko kipeäksi tulossa. Väsymys kyllä kummastuttaa.. Olo on ihan veltto!

Harjoitussupistuksia tulee silloin tällöin, mutta aika laiskanlaisesti kuitenkin.

Ensi viikolla on laskettu aika ja ä-polikäynti, jossa vauvan kokoa arvioidaan. Luulisin itse, että n. 4 kg on aika todennäköinen arvio. Ja sitten jos vielä mennään pari viikkoa lasketun ajan yli niin n. 4,2 kg olisi syntymäpaino. Sukupuolta ei täälläkään tiedetä.. Eikä se oikeastaan haittaa! Onpahan jotain jännitettävää tulevien synnytystuskien keskellä..

Synnytys alkaa kyllä pelottaa ja jännittää enemmän ja enemmän mitä lähemmäs se tulee..

Joku kyseli tosta janosta, niin mulla on ainakin koko ajan hirveä jano... Mutta toisaalta taas hikoilen ihan älyttömästi. Eli liittyisikö siihen jotenkin?!

Toi on kyllä aika rasittavaa, kun porukka soittaa ja kyselee joka päivä, että eikö sitä vauvaa kuulu vielä ja milloin se syntyy jne. Ja sitten anoppi on sitä mieltä, että synnytys pitäisi käynnistää heti lasketussa ajassa jollei vauvaa ala kuulumaan. Itselläni on niin huono käynnistyskokemus takana ettei ole mitään intressejä edes vaatia käynnistystä.. Odotan mieluummin jos vauva haluaisi syntyä itsestään. Eikä meidän sairaalassa muutenkaan aleta käynnistelemään ilman kunnollisia syitä. Kunnollisiin syihinhän ei lukeudu " en jaksa enää odottaa" - argumentti. Hyväähän se anoppikin tarkoittaa, kun haluaisi, että vauva syntyisi mahdollisimman pian, mutta sitä ei tunnu tajuavan, että minä olen se joka sen synnytyksen kärsii.. Ja kun ei siitä käynnistyksestä tosiaan ole mitään hyvää sanottavaa niin en edes vaadi sitä ennen kuin on pakko...

Mut siinäpä tämän päivän jorinat... :)

t. äittä rv 39+2

Vierailija
8/19 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan vauvautuneet itse käydä lisäämässä vauvanne tiedot tuonne esittely-pinoon! Ettei vaan mene ohi... Sieltä on sitten myös helppo siirtää vauvojen esittelyt tuonne vauva-puolelle jossain vaiheessa... :)

Vierailija
9/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan aluksi: Super isot ja vauvantuoksuiset onnittelut vauvansa saaneille!!!Siis ainakin Tsirppanalle ja taisi olla joku toinenkin. paljon onnea siis, perässä tullaan hitaasti mutta varmasti(luulisin).

Eilinen hurahti niin nopeasti ohitse, ettei ehtinyt tänne juuri muuta kuin kurkistamaan ja taitaa olla sama tilanne monella muullakin kun on niin hiljaista. Vai olisiko tosiaan suurin osa lähtenyt jo laitokselle ja jättänyt meidät loppukuun taapertajat tänne turisemaan. Jos näin niin onnea matkaan.

Täällä kun ei välillä edes tunnu et olis pieniin päin ja olo on mitä mainioin. Sitten toisaalta yhtäkkiä valahtaakin kaikki virta pois ja saa oikein ihmetellä et mihin se hävis =) Mut ei tosiaankaan tunnuu et voi lähteä vaikka piankin.

Huomenna olis neuvola ja tästä eteenpäin kuulema viikon välein. Saapas nähdä jokos painosta tulee noottia kun on noussut yli kilon/viikko, mut nyt kyllä löytyy jo turvotustakin(ja kammottavan paljon on tullut syötyä suklaata...minkäs minä sille voin et jos suklaa tahtoo kaupasta hypätä kärryyn ja tulla mukaan...no syötävähän se sitten on ettei mene huonoksi=oD )

No kuten varmaan huomasittekin ei mitään uutta oikeastaan, mutta olihan sitä jo tässäkin.

moonshine 37+5(kääks! la vaan lähenee, pitäisköhän kohta oikeesti kasata se pinniskin...)

Vierailija
10/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle onnittelut pikkuisesta! Kylläpä olitte aikaisin päässeet sairaalasta, kunpa täälläkin pääsisi (nimimerkki sairaalakammoinen).

Tänään ois kyllä hyvä päivä syntyä päivämäärän kannalta :) Tosin miehen kanssa on lyöty veikkaa siitä, että syntyis joko 16. tai 18. pvä :D Jotain hupia tähän kärsimättömään ja tuskaisaan loppuodotukseen on saatava ;)

Eilisaamu meni hyvin, olo oli pirteä ja jaksoin tehdä kotihommia. Käytiin vielä koko perhe ulkona syömässä ja parissa kaupassa, mutta kylläpä rupesi jo ensimmäisessä putiikissa supistamaan ja koskemaan ja kävely meni aivan lyllertämiseksi....Ja kun kotiin päästiin niin pakko oli mennä parin tunnin päikkäreille makaamaan, että olo kohentui. Huoh, rasittavaa kun ei jaksa tehdä yhtään mitään!!!

Iltakin oli sitten aikamoista kärvistelyä, ei supistellut, mutta oli niin kuitti olo....Tänään taas aamusta tuntuu hyvältä, mutta kuten joku sanoi niin olo voi muuttua hetkessä huonompaan suuntaan. Tänään ois suunnitelmissa autonhuoltoa ja parvekkeen kesäkamojen varastoon roudaaminen, ajateltiin myös tehdä pieni metsäretki jos ei ala satamaan.

Täälläkään ei tiedetä kumpi sieltä pullahtaa :) Tuntuu jotenkin palkitsevammalta se synnytyskipu, kun saa jännätä vielä vauvan sukupuoltakin. Isosiskot kyllä toivoo pikkuveljeä ja kyllä se poikalapsi ois äitinkin mieleen :)

Onko muilla muuten hiivaongelmia? Minä olen tuota voidetta käyttänyt, kun en ole omatoimisesti uskaltanut puikkoja laittaa...onneksi tiistaina on äitipoli niin pääsee taas kyselemään.

myrskyruusu 37+3

Vierailija
11/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpas nyt kyselly Teiltä, joilla on jo kokemusta, että mulla on tässä aamulla supistellu n. 5-10min välein noin tunnin. Samalla vähän jomottaa alaselkää. Supistus ei varsinaisesti kamalasti satu mutta " ahistaa" ja laittaa tosiaan vatsaa kivikovaksi samalla painaa peräsuoleen... Meillä oli se ohje, että parin tunnin välein on pitänyt suppareita tulla mutta pitääkö olon olla sitten sellainen " ettei pysty olemaan kerta kaikkiaan" ??

Tänne ei muuten erikoista. Yön nukuin suht ok mutta vessassa tuli ravattua. Muuten mua kanssa hikoiluttaa toisinaan ihan hirveesti, että paitaa pitää vaihtaa....ehkä se jano tosiaan ohtuu siitä

Toi kysely on todella ÄRSYTTÄVÄ. Anoppi soittelee joka päivä vaikka olen sanonut, että kyllä me sitten ilmotetaan kun lähdetään mutta ei mene perille. Ymmärrän, että kiinostusta on mutta ihan oikeesti....olenkin tylysti ruvennu laittamaan puhelinta äänettömälle kun en jaksa aina vastailla...onneksi valtaosa kavereista on synnyttäneitä ja tajuaa asian....

Mutta mukavaa sunnuntaita till alla ..odottelen mielenkiinnolla, jos joku ehtii vastailla tohon kysymykseen...

katarina+ reiska 38+5

Vierailija
12/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele synnärille ja kysy vähän mitä ne suosittaa! Todennäköisesti sanovat että ole nyt kotona niin pitkään kun pystyt... Tai niin meille ainakin sanottiin kun esikkoa oltiin lähdössä pukkaamaan. Kai ne johonkin kirjasivat että olimme tulossa kuitenkin, osasivat siis odotella meitä kun sitten menimme parin tunnin päästä.

Voi vitsi, toivottavasti pääsette matkaan! Onnea! :)

Vierailija
13/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia..niin mä kyllä vähän arvelin, että niin ne varmaan sanoopi. Noh täytyy vähän aikaa kuulostella tässä vielä :)

Kyllä mä jo niin toivoisin ja olisin vamis lähtemään mutta en uskalla toivoa tai sen enemäpää ajatella asiaa pidemmälle...

K

Vierailija
14/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tiistaina (2.10.) kävi sitten niin onnellisesti, että meille syntyi poika!=) Painoa oli 4070 g, pituutta 51 cm ja pää 35,5. Viikot oli tuolloin 40+2.

Silloin maananantaina menin aamulla neuvolaan normaalisti, siellä sitten todettiin, että vauvan sydänäänet on vähän laiskat ja minun verenpaine turhan korkea. Pyysivät minua lähtemään synnärille tarkistuttamaan, että onko kaikki ok. Niin sitten kävi, että sisätutkimuksessa meni lapsivedet ja jäin sinne. Synnytys lähti hitaasti etenemään ja supistukset tuntuivat vain selässä. Lapsivesien menosta meni vajaa 27 tuntia, ennen kuin lapsi syntyi ja synnytyksen kestoksi merkattiin vajaa 18 tuntia. Vaikka synnytys tuntui pitkältä, loppu meni hyvin nopeasti.

Kirjottelen myöhemmin pitemmän tarinan tästä.

Terv. Mi11Mi ja poju

Vierailija
15/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirppanalle ja Mi11Mille (menikö oikein ;) Paljon Onnea Nyyteistä!!

Katarinalle tsemppiä matkaan, toivottavasti supparit on jo voimistunu, ettei tarvi ihmetellä. Kyllä " ne oikeat" supistukset sitten tunnistaa (tai eihän ne kaikilla vissiin hirveen kipeetä tee), tai niin omalla kohdalla ainaki. Sitä ei vaan enää pysty olemaan aloillaan ku pakottaa niin pirusti, sit on tosi kyseessä. :)

Kaikille voimia loppuodotukseen ja rutkasti supistussäteitä niitä kaipaaville!

S ja tyttö

Vierailija
16/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ONNEA valtavasti nyyttinsä noutaneille! Ja Katarinalle tsemppiä, taidat olla tositoimissa, ellet jo sitten käärösi lunastanut......

Tänne ei edelleenkään kurjuutta kummempaa...Olo on ihan savesta, vauva painaa tosi alas, turvottaa todella pahasti ja nukuttua saa minimaalisen vähän=(

Pe kävin siellä synnytystapa-arviossa...Painoarvio tällä hetkellä n. 3,5kg!! Ja siis viikkoja se 37+4 tällä hetkellä....APUA! No onneksi sain uuden ajan pari päivää ennen laskettua aikaa, niin katsotaan sitten tilannetta uusiksi...Samaa tahtia jos kasvaa, niin veljensä mittoihin ennättänee(4,5kg&53cm) Tylsää, minä niin haluaisin pienen käärön....No pitänee vastaanottaa tyytyväisenä se mitä annetaan!

Jotenkin fiilikset on todellista matalalentoa vaan koko ajan! Eilen käytiin kummitytön synttäreillä ja sain kunnon itkuraivarit kun vaatteita mallailin päälle....Jotenkin oon joka puolelta ihan tosi turvoksissa, tunnen itteni ihan valaaksi=/ Mutta ehkäpä tämä tästä vielä. josko tuo meidän riiviö nukkuisi ens yönä ees jollain tapaa, niin sais itekin vähän levättyä....

Tässäpä tämä vuodatus, palataan alkuviikosta taas asiaan....

Kiiuli

Vierailija
17/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi. Hb oli jo noususuuntainen. Nyt olen flunssassa, kurkku tosi kipeä ja ääni käheänä. Synnytyslaulu ei ainakaan onnistuisi jos synnytys käynnistyisi lähiaikoina. ;) Voin muuten hyvin,olen tyytyväinen kun paineet on vähän noussu kun keskiraskaudessa päässä vain humisi kun paineet oli niin alhaalla. Ehkäpä minäkin alan kypsymään synnytykseen kun tähän asti on tuntunut että apua ei vielä.

Onnea teille kaikille synnyttäneille, herkän kauniita hetkiä pienien kanssa! Pipsamaria rv 38 ja 3

Vierailija
18/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah! Blaah blaah blaah! Täällä sitä vaan kärvistellään, eikä kerta kaikkiaan enää huvittaisi! Mieskin kannustavasti hokee, että älä turhaan odota, se syntyy 3 viikon kuluttua. 3 viikkoa! Ei prkl niin pitkään en kyllä enää jaksa! Olo on kuin jollain emoaluksella, kyllä aikas kovasti jo odottelen että saan kehoni taas vaan omaan käyttöön. Vaikka kuinka joku sitten roikkuisi tississä ja toinen pyörisi jaloissa niin olisi edes teoreettinen mahdollisuus olla joskus ihan yksin... (valittaa nainen jonka mahanahkaa on taas rummutettu pari tuntia putkeen)

Nyt pitäisi äkkiä keksiä jotain muuta odotettavaa ettei hermo ihan lopullisesti menisi. Mitähän se voisi olla? Ehkäpä otan minäkin projektiksi ne joululahjat. Jotain on jo hankittukin. Loput pitänee tilata netistä kun kaupoille en jaksa lähteä. Esikon kanssa ei shoppailusta tule mitään ja harvoja vapaahetkiäni en kaupoissa halua tuhlata. Ihan vielä ei kyllä ole mikään sesonki (hyvä niin!), se on sikäli vähän huono että esim. hyväntekeväisyysjärjestöt eivät vielä kauppaa omia lahjojaan. Meillä kun on lähinnä aikuisia lahjottavia niin mieluiten jotain sellaista hankkisin - mitä vähemmän materiaa, sen parempi.

Tänään käytiin mummolassa kylässä esikon kanssa. Saatiin kyllä useammat hyvät naurut tytön puuhista! Mummo oli virkannut Monnille samantyylisen peiton kuin tytöllämme on, ja neitihän omi sen sillä silmänräpäyksellä kun näki sen! Kyllä tulee olemaan vaikeaa esikolle tajuta ettei enää olekaan ainut, ja ettei kaikki ole hänelle. Jätettiin nyt vielä se peitto mummolle, tuovat sen sitten Monnille kun tuo syntyy niin ei tule väärinkäsityksiä omistussuhteista... ;)

Jospa sitä sitten lähtisi nukkumaan. Huomenna taas päivä uusi, vaikkei millään uskoisi. Vaikka taitaapi olla pitkä yö edessä, nyt tuo esikko tuolla karjuu. Hampaita tulossa ja vaikea nukkua, voi poloa...

Vierailija
19/19 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että mulla on juuri samat fiilikset odottamisen suhteen kun sulla. Sun teksti ois voinu olla mun kirjottama :) Ihanaa etten ole ainoa kärsimätön ja kypsynyt odottaja...