Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ERITYISOPET! Onko teillä työn puolesta kännykkä?

Vierailija
06.10.2007 |

Mä alan olla ihan lopen suivaantunut näihin puhelinlaskuihin, jotka kertyvät työhön liittyvistä puheluista. Päivän aikana tulee jatkuvasti tilanteita, joissa on pakko soittaa omasta puhelimesta, kun opettajainhuoneeseen on niin paljon matkaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on kyllä töissä aina silloin tällöin keskusteltu. Olen jo " uhannut" , etten anna numeroani enää oppilaille enkä vanhemmille. Illatkin menee monesti siihen, että hoitelen toisten asioita. Olen erityisluokanope ja mulla on tapana soitella oppilaille esim. jos eivät tule kouluun, myöhästyvät jne.

Tiedän kollegoja, joilla puhelin on työpaikan kautta tullut. Jospa joskus itsekin sellaisen saisin.

Vierailija
2/4 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ei ainakaan ole saatu.

Mä soittelen joka päivä useita puheluja omasta puhelimestani. Aamuisin saa soitella oppilaiden perään, joiden vanhemmat eivät tajua ilmoittaa lastaan sairaaksi tai taksi on taas töpännyt ja lapset odottaa jossain kadun kulmassa. ym. ym.

Luokassani on muutama sairas lapsi, jonka lääkityksen ym. suhteen tulee harva se päivä asioita, joihin pitää saada ohjeet vanhemmilta välittömästi. En siis ehdi lähteä opetajainhuoneeseen selvittämään asiaa, enkä toisaalta voi jättää oppilaitakaan yksin tai pelkän avustajan kanssa. Jos poissaoloni aikana sattuu jotain, olen minä jakamattomassa vastuussa.

Mikäköhän mekkala siitä nousisi, jos en antaisi enää numeroani vanhemmille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kunnan naisvaltaisella matalapalkka-alalla työntekijät saisivat yhtään mitään?

Me kiltit ja velvollisuudentuntoiset opettajat maksamme työpuhelut omasta pussistamme. Miksi kuntatyönantaja investoisi työsuhdepuhelimiin, kun homma toimii näinkin.

Miehisellä alalla tämä olisi ennenkuulumatonta. Nyt puhumme kuitenkin naisten alasta. Ja naisillahan on aina kutsumus.

Vierailija
4/4 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sillä pystyn hoitamaan aika paljon asioita. On muuten ihan välttämätön =)

t. erityisope helsingistä, eikä todellakaan ole kännykkää työn puolesta kellään mun tietämälläni erityisopella (paitsi aeroilla)