Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä palkalla tekisit tälläistä työtä lähihoitajana vanhainkodissa:

Vierailija
05.10.2007 |

kyseessä dementiaosasto

Työ on kokopäiväistä vuorotyötä.

Osa hoidokeista kakkaa ja pissaa ympäriinsä ja sotkee kakallaan. Yksi oksentaa usein ihmeellistä limaa jota on sitten kaikkialla. Jatkuvasti joku yrittää karata. Jotkut eivät enää pääse liikkeelle vaan heitä pitää nostaa nosturilla tai käsin. Lähes kaikki pitää kylvettää, syöttää, auttaa vessaan. Osaa ei auteta vessaan vaan heiltä vaihdetaan vaipat. Joillakuilla on koko ajan vatsa limaveriripulilla ja peppu on pestävä jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä. Monet potilaat ovat hankalia ja hyökkääviä käytökseltään.

Työ on todella kiireistä koska työntekijöitä on liian vähän ja vanhuksia liian paljon. Työilmapiiri työntekijöiden keskuudessa on huono.

Minun palkkani on 1400 euroa kuukaudessa, mistä rahasummasta tekisit itse samaa työtä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten eritteiden kanssa. En vaan pystyisi, ajatuskin saa yökkäilemään.

Vierailija
2/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tuolla palkalla tehdä itsekin jos alalla olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin ja nuoriin erikoistunut.

Vierailija
4/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole minulle niin tärkeää ettäkö silti jämähtäisiin moiseen hommaan. Arvostan todella niitä jotka tuota jaksavat mutta itsestäni ei ole siihen.

Vierailija
5/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai näkyykö miesten korkeammat palkat noin räikeästi?

Vierailija
6/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei varsinaisesti ole vaativaa, jos maha kestää " eritteitä" . Itse en tekisi tuota työtä kuin läheiseni eteen, koska olen kouluttautunut pitkälle ja hakeutunut mielummin siistiin ja hyvinpalkattuun työhön. Toisaalta työni on tosi vaativaa ja stressaavaa verrattuna lähihoitajan rutiinityöhön.

Mutta jos pakko olisi, niin toki tekisin. Pakko on elää jollain.

Vierailija
7/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pohjois-suomesta

Vierailija
8/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on mahdollisuus valita tuleva ammattimme! En valinnut hoitoalaa, koska koen eritteet epämiellyttäviksi ja haluan mielummin tehdä jotain ajatustyötä vaativaa. Oman työni eteen jouduin käymään pidemmän koulun mitä lähihoitajat ja monelta osin työni on varmasti vastuullisempaa ja vaativampaakin, vaikka siistiä sisätyötä on.

Vaativuus onkin suhteelinen käsite, varmaan jokaisen työn voi nähdä vaativana. Yksi on fyysisesti raskasta, toinen henkisesti (vaativat päätökset ym), kolmas taas voi yksitoikkoisuutensa takia tuntua raskaalta.

Vierailija
9/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lähihoitajan peruspalkkakin ole jotain 1630 minimissään?

Vierailija
10/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
11/11 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka nyt ekan korotuksen ja henkilökohtaisen lisän kanssa jotain 1800 euroa. Liian vähän sekin, mutta 1400 on jo suoranaista vittuilua työnantajan puolelta. Irtisanomispaperit vetämään, hei nyt on hoitajapula, töitä riittää kyllä tekevälle!