Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän lempiteenne?

05.10.2007 |

Nyt kun ilmat ovat taas viilentyneet meillä juodaan usein iltapalalla teetä. Lapset (10- ja 14-vuotiaat) tykkäävät kovasti iltateestä voileipien kanssa ja teen joukkoon pitää olla ehdottomasti kotimaista hunajaa.

Vanhempi lapsistamme tykkää erityisesti Pirkan vihreästä minttuteestä johon laitetaan vähän maitoa sekaan ja nuoremman lempitee on mansikkatee. Lisäksi meillä tykätään Nordqvistin pussiteestä etenkin Tiikerin päiväuni ja Sadepäivän ilo. Itse pidän vanhanajan sitruunateestä mutta myös Nordqvistin Roibos-teestä.

Olemme käyttäneet pääasiassa pussiteelaatuja koska jokaisella meistä on oma mieltymyksensä ja haudutettavaa teetä olisi hankala tehdä jokaiselle erikseen.

Kuulisin mielelläni vinkkejä uusista teelaaduista joista muilla tykätään. Entä onko jotain ideoita mitä teen sekaan voisi laittaa muuta kuin sokeria ja hunajaa ja maitoa? Työkaverini kertoi laittavansa vadelma teehen vaniljasokeria mutta itse en kyllä siitä mausta pitänyt.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mun oma lempiteeni on tylsästi perinteinen Earl Grey, mutta myös Lady Grey (siniset pussit) maistuu. Tyttäreni (teini) tykkää KAribian Auringosta ja Keisarin morsiamesta, ne on niitä Nordqistin pussiteitä jotka tiedätkin. Mutta kokeile noita makuja, ne on usein nuorempien mieleen! Meillä sekaan laitetaan maun mukaan maitoa, hunajaa, sokeria ja joskus laitan itselleni sitruunaa. Myös Twiningsin maustetut mustat teet, esim. Passiohedelmä, maistuu meillä!

Vierailija
2/3 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia on meillä jo maistettu mutta eivät lukeudu lasten lempiteelaatuihin. Mutta lukisin mielelläni myös muiden lempiteelaaduista :)

Taidankin mennä laittamaan iltapalaa ja teetä... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavalliseen ruusunmarjateehen, siinä on mun mielestä ihanan luonnollinen marjainen maku, kun en tykkää noista aromatisoiduista teelaaduista yleensä, ovat mun makuun aika esanssisia. Tuon ruusunmarjateen juon ihan sinällään kun pidän siitä " kuumana mehuna" , joka ei kuitenkaan ole makeaa. Makeasta pitävä voisi kyllä lisätä sinne venäläiseen tapaan sitruunaa tai vadelmahilloa... tuo hillo (kirsikkahillo on myös herkkua teessä!) on yllättävän hyvää ihan perus mustassa teessäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä