Näin tänään kaupassa tosi nuoren äidin, ikää ei varmasti ollut 15 enempää
Ihan säälitti vauva ja äiti, kuin olisi lapsi työntänyt vaunuja. Isää ei tietenkään näkynyt missään. Kauhulla vain ajattelen millainen tulee vauvan elämä olemaan ja äidinkin elämä.
Kommentit (20)
ja iän tiedät ihan varmasti. Itse olen kolmekymppinen ja kesällä luultiin 16-vuotiaaksi, ja isähän ei voinut olla vaikka töissä, vaan on siis kokonaan poissa vauvan elämästä, kuinkas muuten
Ja toisaalta. Kaverini sai vauvan samaanaikaan kun täytti itse 16v. Onneksi hänellä oli alussa oma äitinsä tukean. Mutta nyt 7v myöhemmin heillä on mennyt oikein hyvin.
Ok, kurjempiakin kohtaloita on. Mutta voi kaikki mennä myös hyvin
oli ihan selvästi alle 18 ja hyvin lapsenomaiset kasvot. Iäksi arvioisin siis 15.
ap
päälle parikymppisen äidin, jota luullaan helposti 12-16 vuotiaaksi. Olis kiva tietää, kuinka sääliviä vastaan tulijoita sillä on:D
Tosiaan, jos nyt olit tosissasi, mistä ensinnäkin tiedät, oliko kyse äidistä, siskosta, hoitajasta vai sukulaistytöstä? Ja toiseksikin, mistä tiedät arvioineesi naisen iän oikein? Itse olen 30-vuotias, ekaluokkalaisen ja äiti, maisteri ja opettajana toiminut jo jokusen vuoden, ja Alkossa on kysytty papereita vielä vuoden sisään. Minkäköhän ikäiseksi minut arvioitiinkaan 22-vuotiaana kun sain esikoiseni? Varmaan juurikin 15-16 vuotiaaksi...Ja mieskin löytyy taloudesta, vaikka hän ei aina kauppareissussa kyljessä nyhvääkään.
Huoh!
ikää ei varmasti ollut 35 enempää
Ihan säälitti vauva ja äiti, kuin olisi joku vajaa työntänyt vaunuja. Isää ei tietenkään näkynyt missään. Kauhulla vain ajattelen millainen tulee vauvan elämä olemaan ja ap:nkin elämä.
Inhottaa jo nykyään tuo nuoreksi luuleminen..
Oman lisän asiaan tekee vielä, että usein nämä lapset ovat keskellä kriisiä ja oireilevat joskus hyvinkin voimakkaasti. Kantaessa kiljuvaa kakaraa joka huutaa " älä satuta" ynnä muuta jolla herättäisi mahdollisimman paljon huomiota, tekisi mieli välillä tokaista pahansuopeille sivusta katsojille " ei ole minun lapsi, en häntä satuta, olen paha sossun-täti joka vie lapset leikkikentälle että vanhemmat pääsee huumevieroituksee..."
ETTÄ SIVUSTA SEURATTUNA EI VOI TIETÄÄ MIKÄ TILANNE ON OIKEASTI, YRITETÄÄN MUISTAA SE.
Jonkun " täydellinen" ja tavallinen elämä voi olla pahastikin pielessä, kun toisen (esim tämän nuoren äidin) elämä voi olla hyvinkin tasapainoista.
itse olin 26 vuotta kun aloin odottamaan esikoistani. Sain joka paikassa todistella ikääni ja näyttää papereita.
Kun olin 33 vuotta ja menin päivällä siiderille ystäväni kanssa,en päässyt sisälle koska portasari ei uskonut että paperit olivat minun.
Eli,ei sitä aina voi toisen ikää noin vain tietää.
Ollaan me kotiäidit vissiin kaikki tyynni sitten yksinhuoltajia, kun kaiket päivät kuljetaan vain lasten kanssa. :) Mun mieheni sai myös varmaan sääliviä katseita mammoilta eilen viedessään esikoistamme yksin jumppaan. " Missähän tuonkin lapsen äiti luuhaa, varmaan kännissä kotona..." :DDD
Musta parikymppiset äidit näyttää muuten nykyään ihan älyttömän nuorilta, kun olen itse kolmekymmentä. Vaikka sain esikoisen 25-vuotiaana. Eli olen varmaan vanhempien äitien silmissä näyttänyt tosi teiniltä. :)
Arvaa, mitä minä tein kerran 17-vuotiaana eräillä messuilla? Lainasin eräältä tutulta äiti-ihmiseltä vihkisormuksen ja vauvan. Sitten kanniskelin vauvaa ympäriinsä ja puhelin hänelle kurillani, että äiti sitä ja äiti tätä.
Ihmisten ilmeet olivat näkemisen arvoisia. Noin nuori äiti raukka, ja vielä naimisiin pakotettu. :DDD
Ajatella että joku tosissaan tässä maailmassa vielä kantaa vastuun teoistaan!
Veli oli pienenä ikäistään nuoremman näköinen, mutta minä varmaan ihan ikäiseni näköinen (eli silloin jotain 18-19). Voitte kuvitella kukkahattutätien hämmennyksen, kun iso jätkä huutaa äitiä melkein teinille! :DDD
esikoinen 23-vuotiaana ja toinen 24-vuotiaana. Olin tosi nuoren näköinen silloin, nykyäänkin kolmekymppisenä saa joskus näyttää papereita. Lasten siskoksi luultu useammankin kerran, ihmeellistä.
IKää hänellä kuitenkin 25v ja kaksi lasta.
Ovat yhdessä edelleen. Tapahtumasta aikaa nyt 20 vuotta.
ja saman miehen kanssa edelleen aviossa,hyvin menee..yleensä minua luullaan alta 18-vuotiaaksi.. että älä ulkonön perusteella arvioi liikaa ihmisen ikää..olen joutunut jopa todistamaan että olen lasteni biologinen äiti..
14 vuotta sitten. Olin silloin juuri 18 täyttänyt, vauva oli kyllä pikkuveljeni... Mutta mistäpä päivittelijät sen olisivat tienneet ja edes uskoneet!