^^^TP:t LOKAKUUSSA^^^
Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!
Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella
joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!
Uudetkin kirjoitteijat ovat tervetulleita!
Kommentit (21)
Meillä ollaan tänään vietetty vapaapäivää! Lasten pk piti alunperin olla tänään suljettu kehittämispäivän takia, ja sen takia otettiin miehen kanssa vapaapäivät kumpikin. Mutta se kehittämispäivä siirrettiinkin hamaan tulevaisuuteen..Mutta ajateltiin kuitenkin vapaapäivät pitää. Ihan kivaahan se on välillä. =D Ja tosi kivasti on Joeela teidän neidillä alkanut hoito! Reipas tyttö! =)
Varasin toissapäivänä ihan extempore itselleni ja esikoiselle liput Sirkus Finlandian esitykseen, ja oltiin siellä tänään. Teltta oli melko tyhjillään, mutta oli ainakin tilaa istua.. =) Ihan kiva se esityskin oli, poika tuolla pitää parhaillaan omaa sirkus esitystä tehden temppuja katosta roikkuvilla renkailla. =D Kuopus jätettiin kotiin, kun en ollut varma olisiko jaksanut istua pari tuntia sylissä paikallaan?! Kun alle kolmivuotias olisi päässyt maksutta, jos istuu sylissä. Mutta olisihan siellä sitä tilaa ollut neidillekin. Ehkä ensi vuonna sitten..
Huomenna pitäisi (siis oikein PITÄÄ..=)) lähteä Jumboon, kun olen ollut kaupungilla 10 vuotta töissä, niin kaupunki lahjoo hieman..Saan valita Stockmannilta tavaraa 150¿:n arvosta. Oli niitä ostopaikkoja paljo muitakin, mutta valitsin tuon Stockan, siellä on ainakin valinnanvaraa. Ei vaan mitään ideaa, mitä ostaisi..Sunnuntaina ajellaankin anoppilaan kyläiemään, siinä se viikonloppu sitten jo onkin.. =)
No, muutkin pinoilemaan!!!! =D
Iloista perjantaita,jes työviikko ohi!!!
En ehdi paljoa mut
tärkeimmät:
huomenna asunnonnäyttö,iiks,jännittää,
nyt siis vaan yhdelle miehelle jos se vaihdossa ostais
meidän talon*toivoo,täpisee* =)
äityliini ja Juho 1v10kk ja Katri,eskari-neiti
Voi että noi viikonloput menee nopeasti, vaikka meillä ei kummempaa ohjelmaa ollutkaan.
Tytöt viihtyy päiväkodissa ja nyt tuntuu, että syksy ja arki vasta alkanut. Olenkin heti buukannut itselleni ja vauvalle sellaista ohjelmaa mihin en koko porukan kanssa viitsi mennä... kuten kaupungille kaverin kanssa lounaalle :)
Äityliini: mites näyttö meni...? Onko asunto myyty?
No mutta nyt nukkumaan, että jaksaa taas aamulla!
j
Ettei mene ihan kaksinpuheluksi Joeelan kanssa.. =) Meillä on alkuviikko ollut matalalentoa..Itsellä iltavuorot ja vielä illat olleet touhukkaita. Tänään käytiin pikapikaa kyläilemässä ja eilen kotiuduttiinkin lastenklinikan kautta..Menin hakemaan lapsia tarhasta viiden jälkeen, niin eiköhän neiti juuri kompuroinut ja lyönyt poskensa penkin reunaan, niin että aukesi ihan kunnolla. Käytiin sitten liimauttamassa haava kiinni. Tänään olikin sitten valokuvaus sopivasti päiväkodissa..ja neidillä isot laastarit poskessa.. =( Ihan mielenkiinnolla odotan, miten hyvin näkyy kuvassa. Ja esikkokin höpötteli jotain, että ei ollut ryhmäkuvassa mukana, koska oli sisaruskuvassa?! Pitää huomenna selvittää, miten asia oikeasti oli, kuulostaa hieman oudolta..?? Ja tylsää, jos on jäänyt pois ryhmäkuvasta..
Perjantaina lähdetään miehen kanssa Tallinnaan päiväristeilylle! Jippii!! Äsken vaan katsoin sääennustetta, niin sinne luvattiin kovaa sadetta, tuuli 11m/s ja vaan 6 astetta lämmintä..Ei kuulosta kauhean kivalta..Jospa ennusteet ehtisi muuttua..Ei se muu haittaisi niinkään, kuin kova sade.
No, mutta äityliini ja minsku, tulkaapas kertomaan kuulumisia!!!!
nimittäin en millään ehdi palstailla täällä kuin vaan harvoin=/
Nytkin säkkikaupalla kirppistavaroita ja vaatteita laiteltava,lauantaina vien.
Ei oo asunto mennyt kaupaksi,tänään toivottavasti/pitäisi kuulemma tulla tarjous...katotaan millainen ja voidaanko hyväksyä.
sori mun on taas mentävä =(
äityliini ja Juho 1v10,5kk(hoidossa)
Oon tosi pahoillani, että en ole käynyt kirjoittelemassa. Lukemassa aina silloin tällöin käyn, mutta jostain syystä ei ehdi kirjoitella. Ja nyt kun kutomiskärpänenkin on taas iskenyt, niin puikot viuhuu, kun on hetki omaa aikaa ;)
Kiva että Joeela ja Hopoliini kuitenkin pitää meidän pinoa yllä!
Tänne päin ei oikeestaan mitään ihmeellistä kuulukaan. Ihanaa kun syksy on tullut. Vaikka alkaakin uhkaavasti pimeneen, niin musta noi viileet ilmat tuntuu mukavilta (vaikka vähän palelinkin tänään ulkona kevyttoppatakista huolimatta...). Ootan vaan että lunta sataisi, mutta sitä taitaa joutu vielä oottamaankin :)
Just kirjoittelin (tai siis viime kuussa) siitä pottailusta, että kun tuo meidän kakkonen ei millään opi käymään potalla. Tai siis pöntöllä, koska ei suostu istuun potalla, ollaan istutettu pöntöllä. Pidetään kuitenkin kotona tosi paljon ilman vaippaa, koska on aina tykännyt olla niin. Ja sitten eilen ja tänään yhtäkkiä herra juoksee vessaan ja hokee: " pii, pii" . Ja kun ottaa kalsarit pois ja laittaa pöntölle, niin pissaa heti pönttöön! Ja voi sitä pojan ylpeätä ilmettä :D ja äidin myös! Ja on siis tosiaan muutaman kerran tehnyt tuon sekä eilen että tänään! Joten ehkä se pikkuhiljaa alkaa onnistua!
Onko teidän pikkukakkosilla uhmaa? Meillä tuntuu olevan... Omaa tahtoa löytyy ja paljon ja tosi herkästi loukkaannutaan ja suututaan kielloista tai siitä jos yrittää auttaa jossain (kun kaikki pitäis saada tehdä itse). Välillä on päiviä, että mikään ei ole hyvin. On aina ollut tosi sopeutuvainen ja tyytyväinen poika, ja on sitä kyllä vieläkin, mutta on kyllä huomattu, että osaa myös kiukutella ja olla " mahdoton" . Onneksi lopulta ohimeneviä nämä uhmat :) Sen kun vaan aina jaksais muistaa!
Oma olotila kasvaa kasvamistaan :) Ei maha vielä mikään jättisuuri ole, mutta musta isompi mitä aikaisemmissa raskauksissa näillä viikoilla. Eli viikkoja siis tänään 18+4 (jo!). Vauvan liikkeitä oon tuntenut jo melkein kuukauden, mutta nyt liikkeet tuntuu selkeesti ja sarjoina. Mieskin saanut jo ekat potkut kämmeneen :) Olokin paranee koko ajan. Aamupäivisin heikottaa vielä, mutta muuten ok! Alkaa pikkuhiljaa oikein nauttimaan olostaan. Ja yritänkin nauttia loppuun asti, koska ilmeisesti tämä on nyt viimeinen raskaus mulla...
Yritän taas kirjoitella ahkerammin! Olette kuitenkin ajatuksissa usein :) Ja käyn kyllä kurkkimassa teidän kuulumisia!
Minsku
Tänään ollaankin taas koko tyttöporukka kotona. Puistoon piti lähteä, mutta niin ankea sää vettä sataa ja tuulee joten pysytellään ihan sisätiloissa. Isommat katsovat muumidvd:tä, vauva nukkuu ulkona ja mua odottaa pyykkien laittaminen...
Tämä viikko onkin mennyt nopeasti. Alkuviikosta olin ekan kerran vauvan kanssa kaupungilla ja lounaalla kaverin kanssa, keskiviikkona pääsin yksin piipahtamaan hulluilla päivillä, eilen oltiin kaverin lapsen 2v-synttäreillä ja iltapäivällä olin vielä kampaajalla -ihanaa kun on ohjelmaa :)
Ja kiva kiva kun Minsku jaksoit tulla kertomaan kuulumisia. Mites olet muuten voinut ja onko masu jo kasvanut?!
Hopoliini; kateeksi käy teidän Tallinnan reissu :)
Äityliini; onnea asunnon myyntiin!
Nyt kotihommiin, j
Pikana pinoudun vielä tänä iltanakin,
aamusta vein kirpparille paljon tavaraa,
menispä kaupaksi.
Tarjous minkä se mies teki oli niin huono ettei voida hyväksyä=(
Nyt sitten aletaan olla rakentamisen kannalla,en oo varma tehdäänkö vastatarjousta.
Tontteja kyseleen MA.
palaan,Juho ei oo nukkunut päiväunia,pitää laittaa aikasin unille...
p.s.Juho pottaili tällä viikolla pari kertaa mut välissä pitkä tauko,kaikki ajallaan.
äityliini joka huomenna Kurikkaan 4v bileisiin=)+Juhis villiviikari otsa mustelmilla
Tulin vaan nostamaan meidän pinon uudelle viikolle!
Meillä oli eilen vauvan ristiäiset mun vanhempien luona, vauva sai kivat kummit, tarjoilut oli ihanat ja kaikki meni muutenkin ihan nappiin. Mun vanhemmat (tai äiti ja mummo, isä maksaa...) järjestivät kaiken, mun ei tarvinnut kuin pukea perheeni juhlavaatteisiin ja saapua paikalle... tuntuikin ihan luksukselta kun ei tarvinnut huolehtia mistään.
Isosiskot on päiväkodissa ja minä olen lähdössä vielä moikkaamaan mun 85-vuotiasta mummoa vanhempieni luokse, sillä hän lähtee tänään takaisin kotiin pohjois-Suomeen. Ajattelin kävellä sinne n. 3km ja takaisin kotiin päiväkodin kautta n. 4km, jotta tulisi vähän hyötyliikuntaa... ja sais pikkujoulukaudeksi omat farkut päälle :) Taitaa olla toiveajattelua koska suklaa maistuu niiiiin hyvälle ;)
Hyvää uutta viikkoa kaikille!
j ja tytöt 5v2kk, 1v10kk ja 5vkoa
Taas hurahti viikko... aika menee tällä hetkellä todella nopeasti. Viikko sitten keskiviikkona soitin yhdelle kaverille, mutta meninkin kesken puhelun vaihtamaan vaippaa tms ja tänään muistin asian uudestaan... kaveri vaan nauroi ja sanoi, että olikin sitten vähän isompi " asia" :)
Meillä on stokken tripp trapp josta se kaari on poistettu jo vuosi sitten eli on kakkosella edelleen käytössä korkeampana tuolina. Sitten meillä on kaksi ikean lasten tuolia joten kun vauva siirtyy syöttötuoliin saa keskimmäinen siirtyä ikean tuoliin, missä itse asiassa istuu nytkin aina välillä.
Pakkaset tuli taas niin yllättäen... että kiire tuli varastoon hakemaan viime vuoden kamppeita ja katsoa mitkä mahtuisi vielä päälle. Esikoiselle haalari on auttamattomasti pieni, mutta takki/housu -setti menee vielä ainakin syksyn. Tänään kävin tilaamassa esikoiselle uuden reimatecin pitkän pähkäilyn jälkeen... mietin ostanko haalarin uutena vai käytettynä kun halusin ehdottomasti yksivärisen. En ole mikään värikkäiden vaatteiden ystävä ja suosin muutenkin ihan perusvärejä, kaikki murretut ym 3-4 eri väriä sisältävät haalarit ei ole mun makuuni.
Jotain piti vielä kommentoida, mutta unohtui...
Nyt lähden saunaan!
Hyvää alkavaa viikkoa taas kaikille, j
Me täällä vieläkin hieman sairastellaan..Eilen oli vielä lämpöä esikolla, joten ollaan tämä päivä kotosalla. Eilen alkoi kyllä jo tuntumaan, että olisi lomaa olla töissä.. =) Esikko ulkoillut viimeksi perjantaina, kun lauantaina nousi jo kuume. Voitte kuvitella, että alkaa kämppä käymään pieneksi.. =) Olikin ihana päästä eilen yksin kiertelemään lähimarketit läpi, oli oikein terapeutista! Ostin kuopukselle ihanan prinsessakruunun..
Muuta uutta tänne ei kuulukaan, viikonloppua odotellaan, kuopuksen juhlia. Maanantaina onkin sitten 2v neuvola. Neuvolatätikin sanoi aikaa
soitellessani, että joko te tuutte 2-vuotisneuvolaan! =) Niin se aika menee vauhdilla..
Minäkin odotan " innolla" syksyn ensimmäisiä flunssia...
Keskimmäinen on ollut aika herkkä saamaan kaikki pöpöt, mutta ihme kyllä ei ole vielä saanut päiväkodista mitään.
Olin aamupäivän kaverin luona kahvittelemassa, sitten päiväkodissa keskimmäisen alkukeskutelussa, nyt pikaisesti kotona syömässä ja kohta taas päiväkodille hakemaan tytöt kotiin.
Kiirettä pitää kotiäidinkin elämässä :)
j
Voi vinetto,
poika heräsi VIIDELTÄ talviaikaa,
mua rupes nyt yhtäkkiä niin väsyttämään
etten jaksa tehdä mitään,tätä
ennen ajankuluksi touhusin kaikenlaista,
olin pojan kans suihkussakin ennen klo 7 heh.
haukotus,eilenkin se heräs kuudelta.
Huomenna aikainen töihin meno
ja palaveri töiden jälkeen kun 1.11
aloitan uuden siivouskohteen eli sitten mulla
on 4 paikkaa missä siivoan,kahta joka päivä ja
kahta kerran viikossa.
Hommia piisaa,
kahdelta firmalta tulossa talopakettitarjous,
toiselta tuli jo.talokuume hipoo pilviä.
Illalla Party Lite kutsuille.
äityliini ja Juho 1v11kk tasan
Olin eilen " isojen" tyttöjen kanssa Sirkus Finlandiassa!
Molemmat jaksoi katsoa koko show' n... onneksi edessä ekalla rivillä oli muutama vapaa paikka niin siinä pystyi seisomaan välillä.
Mentiin oikein bussilla kaupunkiin ja käytiin ensin mäkkärissä syömässä. Vauva oli isin kanssa... ja oli raukka huutanut aika paljon.
Aloitan ensi viikolla taas salibandyn joten oli pakko mennä aamulla lenkille kokeilemaan miten juoksu sujuu synnytyksen ja näiden 10 extrakilon kanssa... aika rankkaa oli, mutta samalla kivaa ja vähän ihan omaa aikaa.
Nyt huudettiinkin jo syömään :)
j
Joeela, mä oli esikoisen kanssa kanssa katsomassa sitä Sirkus Finlandiaa keväällä ja me tykättiin siitä kans tosi paljon! Kuinkas arki on nyt muuten sujunut?
Meillä oli rakenneultra perjantaina. Kaikki näytti olevan hyvin. Ja kolmatta poikaa veikattiin :)
Meillä nuorempi on nyt kotosalla ihan ilman vaippaa. Käy pöntöllä, eikä pissavahinkojakaan ole käynyt pariin viikkoon ainakaan! Kummasti hän vaan yhtäkkiä hoksas sen jujun, ja nyt osaa käydä pissalla :) Ei kyllä olla edes kokeiltu lähteä mihinkään ilman vaippaa. Korkeintaan mummolassa on otettu sit vaippa pois, mutta hienosti on sielläkin sitten pissalla käynyt :)
Ja kohta meidän pikkukakkoset onkin sitten jo 2 vuotta!
Kiva, että minskulla ultrassa kaikki hyvin!! =)
Meillä oli eilen 2v. neuvola. Piti rakentaa torni, piirtää, tehdä palapelejä, lukea kirjaa, potkia ja heittää palloa..Niitä normaaleja juttuja. Kaikki sujui ihan hyvin, hieman hiljainen tyttö vaan oli. =) Painoa oli 12,5 kiloa ja pituutta 85,5cm. (Esikon mitat samanikäisenä 11,6kg ja 87,5cm) Lisäksi otettiin se influenssa- rokotus. En tiedä oliko kannattavaa vai ei, otettiin kuitenkin..Nyt jännätään nouseeko kuume parin päivän sisällä..
Meillä ollut vanhempieni pieni koira hoidossa sunnuntaista, tänään vien sen kotiin aamulla töihin mennessä. Eilen unohdin koko koiran olemassa olon, kun tulin töistä. Sain pienen sätkyn, kun tämä tuli vauhdilla ovella vastaan..En siis yhtään muistanut, että se oli meillä.. =)
Esikko haluaa kirjoittaa joulupukille..taas..Pitänee mennä kirjuriksi. =)
Kiva kuulla Minskusta pitkästä aikaa ja hyvä, että kaikki ultrassa ok :)
Hopoliini: oliko se influenssa rokote ilmainen ja vapaaehtoinen? Olen meinaan harkiinut sitä ainakin keskimmäiselle, joka ollut aika herkkä saamaan kaiken maailman pöpöt.
Meillä arki rullaa tosi kivasti, varsinkin näinä päivinä kun isosiskot päiväkodissa :) Ja muutenkin kyllä. Isoin rutistus on lähdöt ulos, kun kolmelle pitää saada ulkokamppeet päälle. Vauva ei tykkää pukemisesta ja huutaa usein sen aikaa, keskimmäistä ei voi päästä yksin ulos ainakaan moneksi minuutiksi, eteinen on aika pieni joten haastetta riittää.
No nyt vauva heräsi ja pakko mennä, j
Olipas pino tipahtanut piiiitkälle.. =)
Meillä on esikko kuumeessa, ekaa kertaa syksyn aikana. Saa nähdä saako kuopus tämän taudin, kun naapurissa asuva esikon tarhakaveri oli ainakin sairastanut pikkusiskonsa kanssa varmaan saman kuumeen.
Meillä neidin synttärit lähenee, ensi lauantaina on ensimmäinen osa. =) Sukulaiset tulevat synttäreille. Eilen leivoin jo osan kakkupohjasta pakkaseen, teen yhden suklaapohjan ja yhden tavallisen. Ja yritän väkertää niistä muumikakun..Saa nähdä mitä tulee.. =)
Kaverit kutsutaankin tänä vuonna yhteissynttäreille. Lapsien synttäreillä on väliä kaksi kuukautta, joten kutsutaan kaverit siinä puolivälissä käymään. Vähän helpottaa tuota leipomis- ym. urakkaa.. =D
Mitäs muille kuuluu?
No, menen laittamaan esikolle aamiaista, nukkuin hurjat 13 tuntia yöllä ja heräsi vasta äsken!! Harvinaista!
=D
Mulla oli migreeni 2 pv =( tänään kykenin sit meneen esikoisen kanssa uimahalliin pitkästä aikaa,oli tosi mukavaa.
Oon vaan allerginen kloorivedelle eli sen jälkeen silmät kirvelee mut menee sit ohi.
Kirpparilla mennyt jonkun verran tavaraa kaupaksi,pääasia et syöttötuoli meni(4 päivän aikana) kun siitä pyydettiin eniten mut nyt kyl sais muutakin mennä enempi ettei tulis vaan tappiota,sen verran paljon maksaa se paikka.
Juho haluaa viimeinkin syödä itse,nyt kun syöttötuoli lähti=) hassu ilmiö.
Aika hyvin on muutaman päivän aikana kehittynyt tuo syöminen.
Kaksi uutta sanaa on tullut,hyvä ja kala mut lauseita ei.
Hassua kun Katri lauloikin pitkiä pätkiä tässä iässä mut kaikki ajallaan.
äityliini ja Juho kohta 1v11kk,iik!
Meidän pino oli kadonnut jo tosi tosi kauas...
Meidän viikko on mennyt tosi vauhdilla kun tytöt aloittivat päiväkodin ja ollaan miehen kanssa hoideltu kaikkia asioita kun kerrankin on siihen päivällä aikaa.
Esikoisella pk:n aloitus meni odotusten mukaisesti tosi hyvin... eikös niin Hopoliini :) mutta yllätys oli se, että myös kakkosella mennyt tosi hyvin, itkee vähän kun viedään sinne muuten koko ajan iloinen, syö ja nukkuu siellä hyvin.
Tänään mies menikin töihin käymään ja ollaan tytsyjen kanssa kotona.
Höyrysin heti aamusta puistoon lähtöä, mutta esikoinen sanoi niin kivasti, että " äiti, meillä olis kyllä siskon kanssa kivat leikit täällä sisällä..." joten jäätiin sitten ihan kotiin.
Mutta nyt ruuanlaittoon!
Hyvää viikonloppua ja pinoon mars mars!!!
j