Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 39+3, vauva ei ole laskeutunut

Vierailija
27.10.2008 |

Apua, just tulin neuvolasta ja kätilö sano että kohdunsuu tiukkana eikä vauva laskeutunut. Ahdistaa ettei se synnykään tai joudutaan käynnistämään! Sitten vielä selasin jotain sivuja netissä ja useat on sanoneet, ettei vauva ole synnytyksessäkään vielä laskeutunut ja on jouduttu tekemään sektio tai sitten on ollut kamala ponnistusvaihe. Nyt alko pelottaa. Vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen lapsi laskeutui vasta synnytyssalissa. Ja se ihan vaan humpsahti alas koko maha=)

Vierailija
2/5 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän luonto hoitane tuonkin asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän luonto hoitane tuonkin asian.

Eiköhän se hoitane, mutta täällä käynnistetään jo 41+2, niin alkaa ahdistaa kun kiirus tulee.

Vierailija
4/5 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neuvola 39+2, kohdunsuu kiinni ja vauva ei ollut laskeutunut. Synnytys 39+5.

Vierailija
5/5 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 2 lasta alakautta, eikä kumpikaan ollut laskeutunut ennen synnytystä. Esikoinen laskeutui vasta ponnistaessa. Vaikka ponnistin sen ns. kylkiluiden alta, niin ponnistuvaihe kesti 10 minuuttia. Ei ollut rankkaa. Avautumisvaihe kesti pitkään. Toka lapsi laskeutui avautumisvaiheen lopussa ja ponistusvaihe oli tosi helppo. Vain 3min.

Ilmeisesti se pidentää avautumisvaihetta ja loppuvaiheessa kipu on aika kova kun vauva laskeutuu liian ahtaaseen lantioon. Kivunlievitys kyllä autaa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän