SYYS04 loppuwiikkoon :):):):):):):):):):)
Kommentit (32)
Hellu on huomionkipeä ja nuhainen. Ja mustasukkainen. Pitäisi viettää laatuaikaa kun vauva nukkuu, mutta äitillä on hermo niin piukeana, että tuntuu kuin pää posahtaisi hetkellä millä hyvänsä.
Katselin aamulla räyhäävää vauvapötkylää ja ajattelin että kohta sekin jo kävelee ja tappelee leluista... aika menee niin kauhean nopsaan. Sen huomaa jotenkin paremmin/kauheammin näin toinen jalka haudassa eli vanhana.
Kuinka kauan vauva on vastasyntynyt? Meidän pikkuruinen pikkuinen on nyt 5 vkoa vanha ja käyttää 62 cm vaatteita ja vaaka näytti 6,1 kg. Ne jotka eivät taivastele että ei varmaan riitä maito, taivastelevat että varmaan syötän lapsen hengiltä. Ihan kuin minä jotenkin pystyisin hänen kasvuunsa vaikuttamaan. Huoh. Miksiköhän pitää aina kommentoida? Toinen on vain vähän raamikas miehen alku. Käyrillä tyyppi on " hoikka" (heheh), eli pidempi kuin paksu.
Tässä tämän päivän aivoituslinkki:
http://www.news.com.au/perthnow/story/0,21598,22492511-5005375,00.html
Itse olen ihan selkeästi oikeistolainen, en saa typyä vastapäivään vaikka kuinka pusertaisin. Monilla se kuitenkin pyörii vastapäiväänkin... jännä juttu.
Ja nyt siivoamaan viikonlopun juhlamaratonia varten. Viimeyönä supermarjattana leivoin kakkupohjia ja JOPA 50% onnistui eikä yhtään palanut.
Woimmaa Teillens,
m + h + e
Otsikon keksiminen on vaikeaa, aina meinaa tökätä heti alkuunsa...
Olen ollut taas niin kiireinen, mukamas... Vapaapäivät oli ja meni. Toisena päivänä hoidin lasten asioita kouluterveydenhuollosta uusiin sukkiin, väliin mahtuu siis harjoituksia, hammaslääkärikäyntejä, rokotusaikojen varausta, läksyjen kuulustelua, vaatteiden pesua ja niin edelleen. Toisena päivänä oli vuorossa pakollista talonhuoltoa, ruoan laittoa, pyykinpesua, lehtien haravoimista, sitä tavallista. Niin että taasen kun piti mennä töihin, olin väsyväsyväsy. Jostain syystä termiitit ovat alkaneet heräillä yöllä useaan otteeseen, jonka vuoksi meillä nukutaan taas huonosti ja katkonaisesti.
Syyspojun mitat viime viikon tarkastuksessa olivat " komeat" 93 cm ja 13,1 kg. Ja selvennykseksi vielä, että kyse on siis todellakin 3-vuotisneuvola mitoista... ;) Taskukokoinen ikiliikkuja siis :)
Saamuska, olisin voinut lähteä matkalaukkumatkustajaksi Floridaan! Oih, nauti matkastasi!
Työrintamalla stressi jatkuu. Lakko näyttää olevan tulossa ja työsuhde on samaan aikaan katkolla. Huono yhdistelmä... Päätä ihan kivistää ja v****aa! Kun on niinkin monta vuotta jo pyörinyt tässä epävarmuuden oravanpyörässä, niin senkin suhteen alkaa olla jo voimat lopussa.
Pilelle Onnea Uuteen Kotiin!
Muille tasapuolisesti jaksamista ja voimia, niin kotiin kuin töihin ja kaikkeen muuhunkin. Minun pitää alkaa toimimaan, jotta kerkeän laittaa muulle perheelle pöperöä, ennen kuin lähden taas töihin kahdeksitoista...
Huomenna sitten kaverin vauvan kastejuhlaan, kummius odottaa:)
Mimmu ja lapset x3
Ps. On tästä jatkuvasta härdellistä se hyvä puoli (jos nyt jotain hyvää tästäkin rumbasta löytyy), että paino on pudonnut melkein 5 kiloa. Niin että nyt olen kohta -20 kg kevyempi kuin vielä vuosi sitten...
Ei mitään asiaa, tulin sanomaan böö:) Yh-aika päättyy huomenna aamupäivällä, kipii:) Kaipaisko joku irtiottoa perheestä ja kaupungilla käyntiä huomenna?
T: Ynis
Moi,
Älkää kummastelko otsikkoa, se vain tuli ensimmäisenä mieleen.
Harmi Ynksy, että sinun kaupunkisi on vähän liian kaukana minun kaupungistani, minä olisi todellakin pienen kaupunkisurffailun tarpeessa.
Motti on nyt terve, mutta ei vielä hoidossa, koska eilen hortoili lähinnä lattiatasossa naama kalpeana. Tänään hän on ollut erittäin voimissaan kaikilla elämänsä tasoilla, jopa siinä määrin, että äiti on pienen breikin tarpeessa. Seitsemän päivän symbioottinen toistemme napojen tuijotus (varsin konkreettisesti) riittää. Ikävä tosiseikka on kuitenkin se, että armaani, josta on näkynyt muutaman kerran vilaus koko aikana, tekee töitä myös koko viikonlopun. Ymmärrän kyllä, kiire on käsinkosketeltava, mutta tällä hetkellä pelkkä ajatus kera uhmis kiukkuilijan kanssa kahden vietettävästä viikonlopusta vailla mitään poikkeavaa tekemistä ei houkuta. Mottia en vain tahtoisi rahdata mihinkään, ettei saa uutta pöpöä, joten vaihtoehdot lienevät kitua tai pirauttaa anopille. Suas nähdä.
Mutta siis erityinen sympatiani lähtee Jatulle. PIkaista paranemista! Toivottavasti muut eivät sairastu.
Saamuskalle ihanaa matkaa!
Aaaallliiiiii! Huhuu! Kerro meille utelijaille ja romantiikan nälkäisille edes jotain, pliis.:)
Mutta että ei aivan menisi narinan puolelle, todettakoon, että kyllä 3v on aika ihana hurmuri ison osan arjesta. Eilen väsyissään jätti iltapalan kesken ja halusi nytheti nukkumaan. Käskystä sinne lapsi sitten vietiin ja eikös iltasadun jälkeen ole jo uusi nälkä. Mies siinä ehti häipyä kokoustamaan ja minä sitten totesin, että kun et kerran syönyt silloin kun piti, niin nyt käyt sitten itse syömässä. Iltapala jäi niille sijoilleen pöytään, olin ajatellut korjata sen pois myöhemmin. Noh niin lähti pikku mies, sytytti itse valot ja kävi syömässä, välillä huutelin että sujuuko. Sitten marssi takaisin sänkyyn ja muisti sammuttaa kaikki valot matkalla. Kehuin kovasti ja kyllä oli itsestään ylpeä Motti suorituksen jälkeen:) Aamulla herätessään ilmoitti lähtevänsä yksin aamupalalle;D Se tosin vaatii vielä pientä treeniä....;)
Nyt menen supattamaan ukkelia hereille. Itsekkäästi aion paukaista hänet rinkkaan ja tehdä pienen mäkitreenin. Hiihtokausi lähestyy!
Aavis ja Motti
Olisiko typy selvinnyt suht pikasella taudilla?!Iltapala pysy sisällä ja tänäänkin jotain syönyt!Mutta kyllä vaati voimia,pieni nukkui 12 tuntia yöllä ja nyt 2tunnin päikit!
Toivottavasti Motinkin tauti jo takana!
Tänää tuntunu sellaselle normaalille kotipäivälle..pientä puuhaa typyn kanssa,pyykkiä,netteilyä,Enkelin kanssa puhelimessa :-) Tulee ihan ikävä kotieloa :-/
Voi Ynis,Olisin niin irtautumisen tarpessa ja ostettavaaki olis,mutta jos typyläinen tai muut ei oksua huomenna ohjelmassa synttärituparit!Kivat kyllä nekin...
Tänään olisin tavannu ystävääni joka muutti Jyväskylään mut ylläty,yllätys oksutauti karkottaa vieraat :-( HArmittaa niin hirmuisti!!!
Hilun opintomietteet vois olla mun päästä.Välillä mietin et jos kouluun vaikka...mutta,mutta...en ole mikään opiskelija ja ne kotonatehtävät jutut kuulostas nyt aika ylivoimaselle!
Tsemppiä lähetän!!!!mitä on mielessä nyt?
Facebook...kutsu tuli mut en ole ehtiny tutustua et mikä se edes on?!
Vai sinne Kukkuu on loikaanu ;-) Kiva et kävit täälläkin!
Jos menis syömää,ruokakauppareissu pitäs tehä ku mies tulee..ihan mielellää täält lähen vaik sit ruokakauppaa..
jatu
Ärsytystä siis. Alkaa tsemppi loppua, kun mies on tulossa huomenna kotiin. Aika hyvin olen taas jaksanutkin tän ajan ja ihan kivaakin on ollut.
Mutta, se ongelma. Syysneidin pissaminen. Vähintään kerran viikossa menee ulkohousut pesuun, kun tyttö pissaa päiväkodin pihalla housuunsa iltapäivällä. Ei mene sanomaan kenellekään, että on pissahätä. Kysyin, että miksi ei sano, vastaus " en halua" . Nyt suututtaa tollanen, ehkä seuraavalla kerralla saa olla pissaisilla housuilla illan kotona.
Joo, tiedän, että ilmaisukeinot on pienillä vähissä ja joku syy varmaan on, ettei mene hoitajille sanomaan pissahätäänsä. Mutta ärsyttää se silti. GRRR....
Eikö kukaan lähtis huomenna shoppailemaan ja parille viinilasillisellekin? Tulis tarpeeseen. Harmi Jatu, että teillä on muita menoja:(
Syysneiti on saanut päähänsä, että ollaan menossa uimaan. Ollaan siitä kyllä puhuttu ja sanoin, että täytyy joskus taas mennä. Ajankäsitteet hukassa, tiedän. Mutta nyt sanoin neidille (ihan nätisti), että uimaan mennään sitten, kun lakkaa änkyröimästä pissallakäynnin kanssa niin kotona kuin päiväkodin pihallakin. Saman tien syöksyi vessaan ja menin kohta auttamaan ja eikös ollut jo liru taas housussa! Kotiintullessa ei millään ollut pissahätä ja tässä välillä kului aika vähän aikaa.
Minä muuten kulutin aamulla autolla työmatkaan 25 min ja kotiintullessa sama reitti 60min! Että silleen perjantairuuhkassa. Olin myöhässä hakemassa lapsiakin. Soitin kyllä matkalta, eli tiesivät tilanteen. Olin Pasilassa pelkästään yli puoli tuntia! Aivan tolkutonta touhua, toivottavasti en enää ikinä keksi lähteä perjantaina autolla töihin.
Ihmettelin muuten, että sama hoitaja (ei ole koskaan meidän lasten ryhmissä ollut) joka vastasi puhelimeen ja joka oli esikoisen kanssa odottamassa mua (työaika varmasti siis klo 17 saakka), häipyi saman tien sanomatta mulle mitään. Enkä tosta viidestä ollut myöhässä, vaan meidän omasta hoitoajasta. Pienemmän hoitaja oli myös pihalla ja pari muuta lastakin ja tämä hoitaja oli lähinnä tyytyväinen, että toisella sisarusparilla oli seuraa meidän lapsista. Mun mielestä oli vähän tylyä häipyä ennen, kun ehdin edes hoitajan luokse pihalla.
Esikoinen sai muuten lähetteen Peijaksen pyskiatriselle polille. Just nyt on esikoisen kanssa ollut niin seesteistä, että tuntuu hölmöltä koko homma. Mutta ihan tosia ne pelot ja epäonnistumisen tunteet kyllä on.
Kummasti tekee ihmeitä, kun yksi työpäivä on rennompi, mies on kotona ja viikonloppu tulossa.
Tänään karkasin ostoksille. Huomenna on häät ja minulla oli vielä vaatteet ostamatta. Mutta sain pikaostoksilla oikein miellyttävät vaatteet. Ostin kengätkin jossa on varmaan 7 cm korot. Viude kun tuntui naiselliselta. Huomenna vielä kampaajalle ja hotelliin yöksi. Maalla asumisen hyviä puolia, kun taksi maksaa lähes saman kun hotelliyö.
Meillä lapset menevät nukkumaan vasta klo 21. Valma nukahtaa huonosti, Otso nukahtais varmasti jo heti klo 20 jälkeen. Valman kanssa ei auta kiristys eikä lahjonta. Annamme tytön nukahtaa meidän sänkyyn ja jos on nukunut pitkä päikkäri, saa olla pidempään hereillä. Viikonloput menee paremmin kun ei nuku päikkäreitä. Me tulemme kotiin usein vasta viiden aikaan, joten senkin takia on ihan hyvä että menevät myöhemmin nukkumaan, jotta ehditään olla vähän yhdessä.
Ynis, meidän työpaikka muuttaa myös Pasilaan ja olen kuuluut, että se on liikenteellisesti ihan mahdoton paikka. Onneksi mun ei tartte olla siellä kovin usein. Meiltä ajaa sinne periaatteessa 35 min, mutta käytännössä matkaan voi mennä 1,5 h! Mutta meinaan olla siellä mahd. vähän. Lähtisin meilellään sun kanssa kaupungille, mutta huomenna on ne häät. Joku toinen kerta.
Kylppäriremontti jatkuu ja jatkuu. Kuivatusta takana 4 viikkoa ja vähintään 2 viikkoa edessä. Ja sitten vielä pari viikkoa eristyksiä ja laatotuksia. Onneksi suihkussa käynti taloyhtiön tiloissa ei ole kovin hankalaa. Ja pyykit pesee sisko ja anoppi - ja pesula.
Kateellisena luen, miten jaksatta leipoa ja laittaa synttäreille. Meillä on ne ensiviikonloppuna, ja melkolailla kaupan tarjoilulla mennään.
Hyvä viikonloppua.
Pilette
niin aja autolla liityntäparkkiin ja hyppää junaan. On paljon nopeampaa ruuhkassa.
T: Ynis ja pesulla olevat lapset
No minä en sitten tarjoakaan omatekoista täytekakkua. Tai on se omatekoista 50%:sti:) Pohjat ostin kaupasta. En tiedä miten olin niin tollo, että tein niin pienen kakkupohjataikinan, että eihän siitä olis saanut mitään aikaiseksi (liian ohut). Teen numerokakun taas, kuten 1-v synttäreilläkin. Kolmoseen tarttee kaksi tavallista kakkupohjaa.
Onnille piti tänään metsästää vaattetakin. En todellakaan kehdannut laittaa synttäreille samoja vaatteita, jotka oli viime vuonnakin. Öh, tarkoittaako tuo sitä, ettei meidän lapsi kasva vai sitä, että se kulkee liian pienissä vaatteissa... No sitä se tarkoittaa, että sellaisia " parempia" vaatteita sillä ei ole. On vaan kahdet samettifarkut ja sitten on gollege vaatteita. Yksi ainoa paitapusero, jonka ostin viime jouluksi kera slipoverin. Ai niin, ostin sen jouluksi enkä synttäreille. Ei ne synttärivaatteet ole mahtunu enää pitkiin aikoihin.
Eniveis, ihan hävettää myöntää ettei meidän lapsella ole kauluspaitoja tms. jos tarvis mennä jonnekin. Veljen poika oli niin suloisesti puettu Onnin synttäreille tiistaina! Mustat farkut ja hieno puna-musta-valkoinen paitapusero. Mistä lie ovatkaan löytäneet niin kapeaa farkkumallia. No, enpä taida kysyä;)
Se ongelma siinä on, että tuolta meidän laiheliinilta tippuu kaikki päältä. Ensi maanantaina on neuvola, sitten voin kertoa kuinka laiheliini se on.
Eilen oli tarhassa semmonen joku keskustelu... Oli ihan kiva jutella. Hirveästi Onni sai kehuja, että on ottanut ison harppauksen tarhan aloituksen jälkeen, ihan muutamana viime viikkona oikeastaan. Siis reipastunut ja alkanut meneen leikkeihin jo mukaan. Täti sanoi, että joskus ihan unohtaa että Onni on vasta 3, kun puhuu niin hyvin ja nokkelia, ts. osaa yhdistellä aika hyvin asioita päässään. Jostain asiasta se jopa sanoi, ettei sitä tarvi ostata vasta kuin viisikko testissä mutten enää muista mitä:) Ja me vanhemmatkin saatiin kehuja; niin hyvin on nimikoitu vaatteet, aina löytyy varavaatetta ja on niin ihanan värisiä (vihreää aika paljon). Kiva, jotain positiivista. Eipä mullakaan ollut tarhasta mitään huono sanomista.
Nyt uskalla sanoa, että nukutusrumba saattaa alkaa helpottuun. Eilenkin minä tulin salilta silleen kotiin, että ehdin nukuttamaan Onnin ja hyvin nukahti jo kl 20 kun päikyt jäi väliin. Mutta heräs aamulla 5.10!!! Alkoi toitottaan, että minä en tosiaankaan enää nuku. Mihin se unentarve on nyt kadonnut... Nytkin isänsä laittoi sen nukkumaan eikä huutoa ole kuulunut. Jee jee.
Nytpä takavasemmalle. Kunhan tulin pulisemaan.
T-P
Me tytöt on jo saunottu,poika odottaa et pääsis...
Ynis:nyt ihan harmittaa,se viinilasillinenki olis niiiiiiin tarpeeseen..mut kylhän lastenkutsutki on kivat ;-))
Lasten nukkuminen...Typy ei ole enää nukkunu tarhassa,nukkuu n.20.15-7.30..Vois varmaa laittaa aiemminki unille,mut tuntuu et kasiks sänkyyki on ilta niin lyhyt.
Poika saa valvoa n.ysii asti,yleensä lukee sängyssä ku typy on menny sänkyy.Poika joutuu heräämää puol8 tai viimestää 10 vaille8.Herätetää symää ku mies lähtee töihin..
Nuo työmatkat kuulostaa hurjalle,mulla kävellen max15min,pyörällä tietty viel nopeempi :-) Mieski kaisaniemes ni metro menee aika sujuvasti :-)
Typylle iltapalaa...
jatu
TiPi, miten Onnin aamut sujuu, siis tarhaan jääminen? Onko ollut parannusta? Kiva, jos illat alkaa rauhottua.
Jatu, mun matka kestää normaalisti 30-35min ja se tuntuu ihan normaalilta. Oman firman toimistolle kesti 40-45min. Siis yhteen suuntaan. Ois kyllä ihanaa, jos ois työpaikka lähellä. Ei tarvis herätä ennen kukonlaulua ja olla silti suht myöhään tarhakoukkauksen jälkeen kotona (nykyään noin klo 17). Tosin en kiirehdi tarhasta kotiin, vaan tykkään jutella hoitajien kanssa niitä näitä.
Jos rehellinen olen, niin mulle riittää, kun ehdin sen pari tuntia per ilta olemaan lasten kanssa. Mies sen sijaan ehtii olla alle tunnin kotona ennen lasten iltapalaa (jonka minä yleensä huolehdin) ja sitten iltapesut heti. Tuntuu, että miehelle jää vaan velvollisuuksia tolle lyhyelle ajalle eikä osaa oikeasti nauttia lasten seurasta kiireessä. Minä kuitenkin ehdin halia, hömpötellä ja jutella illan aikana ihan tarpeeksi. Ehdin myös " taistella" , kuunnella valituksia jne. ihan tarpeeksi:)
Osaiskohan tänä yönä nukkua kunnolla, vai rupeanko odottamaan miestä kotiin (tulee tosin vasta aamupäivällä). Meillä on miehen kanssa ollut noin kuukauden ajan huomattavasti kivempaa kuin pitkiin aikoihin ja vähän pelkään, ettei toi miehen työmatka nyt pilaa kaikkea. Väsynyt mies, väsynyt vaimo, onkohan hyvä yhtälö.
Olen muuten osannut myös nauttia esikoisesta ihan eri tavalla viime aikoina. On kyllä ollutkin hyväntuulinen ja reipas, kuten sanoinkin jo. Mutta ylpeydellä ja ilolla seuraan touhuamista ja kasvamista. Ensi vuonna meillä on jo eskarilainen, niisk!
Ootan poikaa saunasta et saan sen sänkyy..
Siinä et työpaikka on ihan lähellä on myös omat miinukset,voitte varmaan kuvitellakin ne mun työssä :-/ Mut kiva et matkoihin ei mee aikaa..
Poika tuli!
jatu
Ihanaa että on vihdoinkin perjantai! Tällä viikolla se on antanut odottaa itseään.
Töistä en viitsi edes puhua mitään. Paitsi että kävin eilen työpaikkahaastattelussa :-) tosin sellaiseen paikkaan etten varmaan saa ja vaikka saisin niin en ottaisi kun ei rahkeet riitä...
Eilisessä graduseminaarissa kyssärilomakkeeni sai isot kehut! Tosi hyvä fiilis. Pari pientä parannusehdotusta (" vaihda näitten kysymysten järjestystä keskenään" ) ja se on valmis lähetettäväksi. Sitten pitää vielä odottaa tutkimuslupien saapumista ennen kuin laitan menemään.
Lillillä on ääni ihan maassa :-( ollut jo pari päivää. Ei onneksi lämpöä kuitenkaan, vielä. En olisi vienyt hoitoon tänään, mutta en voinut olla töistä pois. Ja kun vein niin Lillin ryhmässä oli vain päiväkotiapulainen, ei yhtään hoitajaa... molemmat sairaana. Taitaapi olla syksy saapunut.
Kiitos mersu linkistä - katsoin töissä sitä, ja se pyöri vain myötäpäivään. Näytin kotona miehelle, mies näki sen pyörivän vastapäivään. Mies onnistui kuitenkin muuttamaan sen suuntaa ja kun oikein yritin niin minäkin sain sen pyörimään vastapäivään. Sitten en saanut sitä kääntymään takaisin... Äsken katsoin vielä kolmannen kerran ja myötäpäiväänhän tuo pyöri. Jännä juttu!
Mitäs muuta... Allin kuulumisia odottelen, innolla.
Nyt pää lyö ihan tyhjää. Paras rojahtaa sohvalle :-) Taidan korkata siiderin, viime viikonlopusta jäi yksi.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
mulla molempiin suuntiin. Mä oikein tuijotin sitä ja se vähän väliä vaihtoi suuntaa. Taitaa viirata mulla päässä...
Ei mittään asiaa, kunhan pölähdin... ynikselle sanon et lähtisin huomenna jos olisin himpun verran lähempänä... ja
Allin romantiikka-romaania (sitä pitkää versiota) mäkin odottelen.
Mustakin tuntuu et tuo 3 vuotias jo yhtäkkiä jotenkin reipastunut ja vanhentunut valtavasti, Siis just se oli vielä ihan avuton ja nyt se pukee ja pesee ja syö ja jutteleekin jo ihan melkein aikuisten juttuja, tarkoitan et sen kans voi jo puhua. Vetoketjut saa kiinni ja kaikkee. Tuli vaan mieleen tuosta omatoimisesta iltapalasta.
Taidan mennä saunaan jos tuo mies tuli jo sieltä, kolinaa kuuluu. Ei uskalleta oikein yhtä aikaa mennä kun pikkuinen aina iltaisin joskus itkeskelee niin ei sit kuulla saunaan sitä. Sille tulee taas hammas (5.) ja annoin kyl panadolia jospa se nukkuis nyt, viime yö menikin taas kikkaillessa.
sauna kutsuu, mukavaa wiikkistä!;)
äk
kun ajattelen, että totta kai toi tyttö pyörii molempiin suuntiin vaihdellen. Onko siinä joku juttu jota en muka tajua?
T: Ynis, nyt nukkumaan, jotta jaksaa herätä seiskalta:)
Miehen mielestä vaihtaa suuntaa...
Että silleen ;-)
jatu
Lapset tv:n ääressä, Mini leikkii ja mä yritän ehtiä kirjottaa. Ihanaa, et viikonloppu, eikä kiire minnekään.
Ynis, niiiiiiin mielelläni lähtisin kaupungille, mut enpähän pääse taaskaan. Yhdistelmä lapset+miehen selkä=turha yritys.. Saa nähdä jos perheen kans joku kauppareissu tehdään, kun mulla ois kaiken näköistä ostettavaa.
Sympatiat tossa ruuhka-asiassa, eilen mentiin kirjastoon ja kateltiin siinä Pasilan sillalla sitä hiiitaaasti liikkuvaa jonoa. Me aina yritetään välttää minnekään täältä lähtemistä ruuhka-aikaan, kun niin jumissa on liikenne, mut aina ei onnistu. Onneks miehen töihin 4min kävelymatka tästä!
Vielä siitä pissajutusta, ootteko vielä koittaneet tarrapalkintoa tms? Meillä oikeesti oli vuoden verran kausittain temppuilua tossa asiassa ja tiedän miten hermoja raastavaa se on!
Mä oon autokoulussa panikoinu ruuhkassa ja auto sammuillu iloisesti, kun oon yrittäny vauhdikasta liikkeelle lähtöä ja nostanut kytkimen liian vauhdilla..kamalaa. Kolme ajotuntia tällä vkolla, eilen tykitin Hakaniemessä ja Sörnäisissä ja kiljuin, kun ratikat viuhahteli ihan kyljestä, ajo-opettaja vaan hekotteli. Paitsi sillon, kun meinasin ajella pysäkiltä lähtevän bussin kylkeen.. Haaveilen edesmenneistä 80-lätkästä auton peräosaan..niin tumpeloksi tunnen itseni! Aina pitänyt itseäni suht fiksuna, mut auton ratissa muutaman tunnin yöunilla aivotoiminta puolitehoista ja edellis iltanakaan ei meinannu mennä jakeluun, et miten tuulilasinpyyhkijät toimii. Päässä ei vaan liiku mitään.
Mies kulta kyllä lohdutteli, et voidaan laittaa suuri teksti auton takaikkunaan: Saanut ajokortin pvm se ja se..
Yöt on rasittavia, Mini saattaa valvoa peri tuntia tai heräillä lähemmäs kymmenen krt. Seisomaan nouseminen hieman rauhoittunut iltaisin onneksi.
Nea menee yleensä kasin pintaan unille, nukahtaa ihanasti iltarukouksen ja halien jälkeen. Ovi on auki ja me olkkarissa. Aamuisin herää välillä ihan liian aikaisin kyllä ja on sit koko pvän väsy. Pväunet nukkuu tällä lhetkellä ilman taisteluja.
RuokaG: Ruoka maistuis aina Nekulle..Aina olevinaan nälkä! Lempiruokaa en osaa sanoa, mut kana, lihapullat ym suosikkeja ja nakit+salaatit, suosikkina fetasalaatti. Vihanneksia ja hedelmiä söis vaikka kuinka paljon, mut leipä ei meinaa maistua. Puuron sijaan syö Talk muruja veden kanssa, kun maitoa ei juo..
Aavikselle jaksamisia viikonloppuun!
TP, kiva että illat helpottaneet!
Jatu, olipa ihanaa jutella paljon puhelimessa, kun sulla oli kotipäivät! Ootteko vielä terveinä? Koitetaan kattoa valmiiks joku pvä!!
Mitähän vielä.. Mimmuli, miten Nöösä ja sinä voitte?
Jaaha, oon saanu kirjotella rauhassa.. Lapset yhä olkkarissa. Pitäs kohta miestä herätellä, et pääsisin suihkuun rauhassa. Yöllä taas unet katosi, kun Miniä syötin. Nyt aamulla Mini huusi täyttä häkää sängyssä, mut mies vaan nukku vieressä, en käsitä noita unenlahjoja!!
Mukavaa päivää kaikille!
Toivoo katkera Enkeli, joka tahtoisi mennä Yniksen kanssa shoppailemaan.. ja Nea+Mini-termiitti
....mä mitään seiskaan saanut nukkua:( Esikoisella tuli joku ärsytys kurkkuun klo 6 ja alkoi yskimään ja heräsikin siihen lopulta. Voi jestas, että otti päähän. Oli niin odottanut viikonloppua, ettei tarvi kuudelta herätä.
Ihanaa, että moni edes haluais lähteä kaupungille seuraksi. Mutta vielä viimeinen epätoivoinen kysymys, etteikö kukaan pääsis? Yksin on turha lähteä, kun sitten vaan väsyneenä vaellan siellä ja tylsistyn.
On tietty kiva, että mies tulee kotiin, mutta tiedän väsymyksen matkan ja aikaeron jälkeen, joten vois olla parempi pysyä erossa tää päivä:( Oma väsymys ei jaksais yhtään toisen väsymystä ja etukäteen tökkii sekin, että mies tulee levittelemään tavaransa vastasiivottuun ja raivattuun kämppään.
Taidan kattoa onko miehen kone tulossa ajoissa.
T: Ynis, epätoivoinen kaupungille haluaja:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11388419&p=1&mpage=5&tmod…
Silvuplee.