SYYS04 loppuwiikkoon :):):):):):):):):):)
Kommentit (32)
Tänään siis juhlittiin Onnin synttäreitä. Meinas jo aamulla loppua usko koko päivän sujuvuuteen. Onni kun päätti herätä kello 6. Lähti melkein heti herättyää katseleen, ketä taloon oli illan aikana tullut, kun sanottiin, että käyhän kurkkimassa. Mammansa sitten otti Onnin hoiviin ja me torkuttiin 8 asti, Onnin koko ajan ja kovasti puhua pulputtaessa. Sittenhän oli selvää, että päiväunet ON NUKUTTAVA. Eihän tuo anoppi osaa nukuttaa Onnia. Luki satuja sille pikkusen liikaa eläytyen, eihän siihen kukaan nukahda. Sitten mä yritin nukuttaa ->hirrveä huuto. Ja lopulta lähdin ajeleen autolla sen kanssa, melkoisen kiukun vallassa jo. No pianhan se nukahtikin vain herätäkseen alle 5min päästä " Äiti miksi sinä ajat nuin lujaa?" ja sitten oli pissahätä. Sitten ajelin vielä tunnin!!! eikä uni tullut. TUli vain äitille itku ja epätoivo. Miksei meidän lapsi nuku?
Hyvin jaksoi päivän kyllä. Kun lapsivieraat oli tyttöjä plus 6-vuotias kummipoikani ja 1v pikkuserkku, ei lapsille tullut ollenkaan kinaa mistään. Jos veljen poika olis ollut, olis varmasti ollut ihan eri juttu. Yliväsynyt Onni ja saman ikäinen poikalapsi tappelemassa niistä miljoonista leluista, joita Onni sai. Huh huh.
Tuli paljon palapelejä, kaksi TT aiheista, onneksi erilaisia kuitenkin. Vaatetta meidän äidiltä, plus keittiö leikkeihin astioita, parkkitalo anopilta (joku ihan surkea, ikävä kyllä), autoja, junarataa, ykd dvd (mun kummipojan valitsema sillä kriteerillä, ettei ole liian raju:)) jne. Ja sitten miehen ostama lahja... Oli käyttänyt vanhentumassa olevat Diners pisteet Onnin lahjaan, kun Oulussa ei ole kunnollista ravintolaa, jonne niitä pisteitä sais lahjakortiksi. Osti sellaisen hillittömän kokoisen monsteri auton, kauko-ohjattavan. Ei ihan sisälelu ole se!!!
Kakuksi tein kolmosen muotoisen täytsärin ja täytyy sanoa, että ostopohja maistui ihan samalle kuin omatekoinen. Juhlat meni hyvin ja nyt Onni nukkuu. Väsynyt päivänsankari:) Ja kuorsaa. Sitä asiaa täytyy kyllä alkaa selvitteleen.
Nyt painun saunaan, ennen kuin se palaa. On ollut lämmin jo toista tuntia.
T-P
hei onko lapsen kuorsaaminen jotenkin vaarallista? Sori jos tyhmä kysymys mut pisti silmään tuossa T-Pn jutussa.... meillä syyspoika kuorsasi aikaisemmin tosi paljon, nyt vähemmän kyllä. Naureskelemme vaan aina miehen kanssa että on kummisetäänsä tullut, joku kuorsaa kuin höyryveturi :D
Kiva et onnin juhlat meni hyvin! Makoisia unia kaikille!
äitikuu pikapiipahduksella
ja kun äidin kanssa katsottiin yhdessäsaattoi mennä samaantai erisuuntaan ja vaihtaa suuntaa eri aikaan, mutta molemilla siis vaihtoi suuntaa.
Aalla on korvatulehdus, eilen käytiin taas lääkärillä. Astma lääke kokeilu vielä jäi kun kokeillaan ensin tuo antibiootti. Toivottavasti jäisikin nyt tuo yö yskä siihen.
Oltiin siskon luona puu talkoissa 9 puuta kaadettiiin pisimmät 20 metrisiä. Oli aika haastellista kun pieni tontti ja sähkölinjatkin lähellä. No minä lähinnä keräsin risuja ja muutaman isomma puun kaadossa autoin oikeaan suuntaan vetämisessä. Mutta saatiin kivasti ulkoilua kun aika monto tuntia kesti tuo urakka. Pojatkin touhus ahkerasti mukana, ee vei risuja ja Aa kulki viila kädessä eikä malttanut nukkua eikä myöskää olisi suostunut istumaan suojassa tädin kanssa, kun puu kaatui.
Mutta meen nukkumaan niin jaksan taas huomenna....
Mari ja nukkuvat Ee ja Aa
Lastenohjelma-aika ja äidin aamupala rauhassa! :) Yökin meni vain neljällä herätyksellä (se on meillä vähän!) ja kaura ei ainakaan vielä aiheuttanut mahavaivoja Minille. Eilisilta kääntyikin mukavaksi, kun pääsinkin Yniksen kanssa kaupungille!! :) Mä olin eilen niin itkuinen, väsynyt ja tuntui, et muuta en tässä elämässä tee, kuin hoida lapsia, viihdytä, pese pyykkiä ja siivoa, et itku tuli, kun mies kysyi, miten voin. Ja kultainen mies kysyikin yllättäen, et haluisinko lähteä käymään vaikka kaupungilla!! Ja ei kun Yniksen nroa metsästämään!
Ynis, kiitos vielä, oli kivaa, vaikka väsynyttä seuraa olinkin! Lähden mielellään toistekin! Oli ihan eri fiilis illalla, paljon energisempi ja jaksoin jopa valvoa kymmeneen, enkä kuukahtanut heti lasten nukahdettua!
Ihana aurinkoinen ilma. Tänään pitäis vaan siivoilla, lasten mummi saapuu kyläilemään muutamaksi päiväksi. Itse asiassa odotan, et lastenohjelmat loppuis, saisin imuroida ja kokeilla uutta moppia! ;-)
Jaahas, eilinen lotto tarkistamatta. Jotenkin veikkaa, et ei saada uutta autoa ja taloa..mut pitää sitä joskus epätoivoisena yrittää, kun ei nää palkat ja tuet tuu nousemaan.
Ai niin, Ynksyn kanssa mietittiin, et pitäs saada tapaaminen pystyyn pitkästä aikaa! Eli nyt pikkujouluja suunnittelemaan ajoissa, et mahd.moni pääsisi! Ideoita kehiin! Olis ihana nähdä isolla porukalla!!
Jatu, ootteko kunnossa?
Kuorsaamisesta, Mini alkanut kuorsaamaan..mietin isoja nielurisoja tai jotain vastaavaa..yskii myös yöllä välillä..hmmm..
Nyt tyhjeni pää..missä Ramika ja Tomera?? Huhuuuuuu!
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini (joka jälleen illalla rääkyi ja nousi unissaan seisomaan lukemattomia kertoja..)
Kiitos Enkeli itsellesi, kyllä tosiaan pelasti päivän! Pitempäänkin oisin viihtynyt, täytyy ensi kerralla lähteä aikaisemmin:) Jos vaikka löytäis itselleenkin jotain, eikä vaan lapsille:)
Tosiaan, pikkujoulukausi lähestyy, milloin vietetään syysmammapikkujouluja?! Kuka jaksaa ruveta organisoimaan...
Tänään on ollut kiva makoilla pitkään. Herätyskin oli inhimillinen, klo 7.30. Nukuin alakerrassa, kun varauduin miehen aikaeroon, ja sain makoilla sohvalla lasten tullessa leikkimään alakertaan.
Ulkona näyttäis olevan aivan ihana sää!
T: Ynis
Ihana auringonpaiste ulkona. Tosin se muistuttaa ikkunanpesun tarpeesta, mutta ei nyt sentään sunnuntaina, ei... ;) Saamuska onkin jo ihan tosissaan nauttimassa auringonpaisteesta. Koskahan meidän perhe pääsee seuraavan kerran matkalle? Ehkä ensi kesänä?
Mies ja Venna lähtivät Muumikonserttiin. Kumpikin innoissaan. Vennan paras kaveri tulee myös, se sama kaveri joka kuukauden kuluttua muuttaa pois. Nyyh. Olen kyllä oikeasti kade: perintötontille valmistuu upouusi omakotitalo, josta matkat Hkiin töihin parikymmentä minuuttia. Merenrantakin lähellä. Taidamme kyläillä heillä aika tiuhaan :) Mekin tässä katseltiin jonkin aikaa asuntoja, mutta nyt pidetään tuumaustaukoa.
Pikku-Myyn kanssa elämä tuntuu nyt kertaheitolla helpottaneen. Oppi istumaan syöttiksessä ja rattaissa, soseet ja puurot kelpaavat ja viime yönäkin vain yksi herätys. Siirtyi myös kaksiin selkeisiin päikkäreihin, ei enää niitä 45 min nokosia pitkin päivää. Yritän pitää kolmisen tuntia kerrallaan hereillä, nukkuu sitten paremmat unet. Olen nyt nauttinut kotiäitiydestä ihan tosissani, miehellekin sanoin että kotona on tällä hetkellä varmasti kevyempää kuin hänellä töissä. Vaihehan tämäkin varmasti on, mutta mukava sellainen!
Taitaa pikkutyyppi heräillä parvekkeella. Leppoisaa sunnuntaita kaikille! Pikkujouluja kannatetaan, minäkin alan vihdoin päästä irtautumaan vauvasta!
- tea, Venna (3v:100,5 cm ja 16,5kg) sekä Pikku-Myy pian 7kk -
ja taas niiiiiiiin omaa napaa että hävettää!!!
Kiva lukea että Yniksellä ja Enkelillä oli omaa ja rentouttavaa aikaa kaupungilla! kiva lukea myös Tean mukavasta arjesta.
Mutta mummu ja lapset tuli ulkoa ja Ee näyttää olevan ripulilla joten täytyy mennä....
Tein muuten sähkö sopparin vapon kanssa, missä teillä?
Mari
Anoppi kotimatkalla:) No oikeastaan meni aika hyvin koko viikonloppu. Mutta onhan se kuitenkin erilaista, kun on " vieraat" ihmiset nurkissa pyörimässä. Kovasti anoppi jo 9 aikaan aamulla puihui, että joko kohta lähdetään. Aina on kyllä meidän lähtökiireitä kritisoimassa sanomalla " kai te nyt syötte ensin" ja sitten ruoka-aika vielä heittää " vahingossa" vähän, että varmasti lähdetään epäsopivaan aikaan Onnin nukkumisten kannalta matkan tekoon. Nyt sitten - ihme ja kumma - mies sanoi äidilleen, että te syötte kyllä ennen kuin lähdette kun ruokaakin on varattu ja että itsekin aina moitit meidän lähtökiireitä. Minä vaan totesin, että kerrankin puhut asiaa.
Ai niin, Onni sai muistipelin myös lahjaksi ja tykkää pelata kovasti. Tarhassahan pelaa mielellään kuulemma kaikenlaisia pelejä, Kimble, Puuha-Pete ja muistipeli ym.
Tylsän sateinen päivä. VIiden aikaan tulee seuraavat vieraat. Tai no Onnin kummitäti voi tulla aiemminkin, ettei tästä parane mihinkään lähteä. Ja Onnia tuskin saadaan päiväunillekaan...
Kuorsaamisesta vielä. Ei kai se ihan harmitontakaan ole?! Mun käsittääkseni. (Anoppikin nukkuu joku ihme härveli naamallaan, kuorsaamisen takia, ja appiukko nukkuu kotonaan aina eri huoneessa kuin vaimonsa) Meille korvalääkäri sanoi, kun käytin Onnia vajaa kk sitten lääkärissä, että jos se terveenäkin kovasti kuorsaa, niin asiaan pitää puuttua. Ja että sen nukkumista pitää tarkkailla, jos se pidättelee hengitystä hetkenkään nukkuessaan, asiaan pitää puuttua heti. Tämän enempää en asiasta tiedä sitten...
Niin vaan viikkis on pian taas ohi. Huomenna työpäivä. LYhyt sellainen onneksi ja menen autolla, koska pitää mennä kiireellä töistä suoraan Onnin kanssa neuvolaan. Mitenkähän se siellä suostuu mitään tekemään... Aina vähän jännittää.
Mimmuhan se kertoi huimista painonpudotuslukemista!!! Onnea hirmuisesti, melkoinen saavutus!
T-P
Postimies Pate viihdyttää pieniä, isot omissa riennoissaan ja minulla hetki aikaa...
Ehdinkin oikein yhden virkkeen kirjoittaa, kun tuli jo menoa :) Mutta tässä taas. Ruoka tuoksuu uunissa, nam. Ainakin tuoksu on hyvä, saa nähdä millainen on lopputulos. Meillä oli eilen vieraita illalla ja tomaatti-mozzarella-sipuli -salaattia jäi yli - tuollainen on tuoreena hyvää, mutta yön yli seisseenä ei enää erityisen houkuttelevaa. Laitoin salaatinlopun tehosekoittimeen ja mössön broilerileikkeiden päälle ja koko paketin uuniin. Tuoksu on hyvä, niinkuin jo sanoinkin :)
Luen pinoja lähes joka päivä, mutta kirjoittaminen tuntuu hankalalta, mikähän siinäkin on?
Mimmun painouutinen on kyllä upea! Heräsin itsekin huomaamaan, että laihduttaminen kannattaisi, paitsi ulkonäköseikkojen, myös terveystekijöiden takia. 25 kiloa ylipainoa saattaa viedä ennen aikaiseen hautaan... Minulla on niin paljon tekemistä, etten mitenkään ehdi kuolla vielä ;)
Tean arki kuullostaa mukavalta :) Jatkukoon se sellaisena!
Saamuska on reissussa, odottelen malttamattomana kuulumisia...
Puhutaan kai lastenkuorsauksesta...Mutta mies kuorsaa.Sil oli flunssa kk sitten ja tukkosuus on jääny ja siksi kuorsaa ja minä en nuku!Tänää heräsin kuuden aikaa enkä saanu unta kuorsaukselta!Miehelle sanoinki et nyt saa painuu lekurii tai teen ite sille röörejä avaavan leikkauksen!Olin siis aamulla ihanaa seuraa ;-) Onneks pääsin jumppaa!
Eilen oli kivaa kavereiden lapsosen synttäreillä.Nähtii paljo tuttuja joita ei ole aikoihin nähty,lapsetki käyttäyty ok :-) ilta olimyös kuumeilua aiheuttava..siellä oli 3vauvamasua,2pientä vauvaa ja 3 " vauvaa" ,meidän lapset oli isoimmat...niiskis!
Kiva et Ynis sai seuraa kaupungille..Olikohan Enkeli sun nroa soitellu,mun puhelin oli JÄLLEEN jääny takin taskuu enkä kuullu..enkä sit enää ehtiny soittelee ku huomasin...
Pikkujoulut JOOOOO :-) Mikähän ois paras aika?Mulla jo 2vkla marraskuussa varattu...
Lähetää srk:aa.Voi tulla kiire,mut mies läks nukkuu joten sanoin et en tee mitää enneku nousee ylös-aion istua tässä!Mies ihan arkena hoitelee lastenjuttuja,mut vklt se ottaa aika vapaana :-/
jatu
Aamu alkoi aikaisin kun Lilli epätoivoisena huuteli mammaa aamukuudelta. Neiti tuntui tulikuumalta. Silittelin aikani hänen sänkynsä vierellä, mutta pissahätä pakotti vessaan ja sitten Lillikin nousi, vain jatkaakseen unia isänsä vieressä. Minä en enää saanut unta, joten laitoin uuniriisipuuron tulemaan ja luin lehdet kaikessa rauhassa. Aikaisissa aamuissa on hyvätkin puolensa... (sanoo hän jonka mies melkein aina hoitaa lasten yöheräilyt ja aamuheräilyt)
Kainalosta mitattuna Lillin lämpö oli aamulla 37.4., sen jälkeen hän ei ole käsimittarilla tuntunut normaalia kuumemmalla. Eikös tuo 37.4. ole kuitenkin kuumetta kainalosta? Kurkku on hänellä kipeä ja ääni maassa ja nenä valuu. Taidan jäädä hänen kanssaan huomenna kotiin. Tiistain neuvola täytynee perua. :-/
Pikkujoulut - joo! Mutta ei marraskuun lopussa, minulla on kalenteri ihan täynnä silloin. Mieluummin joulukuun puolella. Niin ja 7.12. meillä on miehen kanssa menoa ilman lapsia, joten ei silloinkaan :-)
Kiva että Yniksellä ja Enkelillä oli kiva shoppailureissu. Hulluilla päivillä näyttäisi olevan tosi hyviä kenkiä, lapsille isoja tarrallisia talvikenkiä - Milo kun ei viitsi nauhoja sitoa, jos on nauhakengät niin poika juoksee nauhat hulmuten :-/. Täytyy käydä hakemassa, ehkäpä pitäisi ostaa kahdet niin olisi aina toiset kuivana.
Alliii, tule jo kertomaan!
Ihanaa lukea Tean arjesta - *niisk*
Jospa taas tarttuisi tuohon opiskelutehtävään, ei se palstailemalla valmistu :-/
Puss och kram,
Ankkis ja flunssainen [color=red]♥Lilli♥
Mä pääsisinkin iltapäivällä, mut tää tais tula liian myöhään ja mul ei sun puhnroa, s-postistakin olin kadottanut syysmammojen yhteystiedot, höh!! Ilmottele, jos kaipaat vielä seuraa!!