Mitä voi tehdä, jos menettää asuntonsa vuokrarästien takia?
Onko mitään tahoa joka auttaisi. Lapsikin on.
Kirkkokaan ei auta. Ei ole sukulaisia, ystävät ovat jo auttaneet liikaakin. Onko mitään paikkaa maailmassa?
Kommentit (18)
Siksi en voi saada järjestelylainaa. Ei ole oikeasti KETÄÄN joka auttaisi. Ja itse olen pilannut elämäni, ja lapseni elämän.
Olen yli nelikymppinen. Ja kerran ollut velkajärjestelyssä, silloin takauksen takia. Enää en pääse siihenkään.
Ei taida olla tahoa, joka voisi auttaa. Meillä ei siis ole paikkaa mihin mennä.
Toivoin, että joku olisi täällä tiennyt jotain, mitä en itse tiedä. Mutta kaikkea olen kokeillut.
meillä on ollut sama tilanne.. hae toista kämppää nopeasti, enenkö häätö ehtii tulemaan sulle ulosottoon tms. näkyviin... kyllä kämpän saa vuokrattuu vaik ei oo luottotietoi, kunhan sul ei oo vuokravelkaa siellä näkyvissä. Me asuttiin miehen mummon yläkerrassa pari kk et saatiin kämppä.. meidän irtaimisto oli sellasessa isossa vuorkakellarissa säilytyksessä. Meitäkään sossu ei jeesannut yhtään vaan heti alettiin puhuu lastensuojelusta yms. paskasta. Ei paljoo enää kiinnostanut sossun apu. mies haki kämppää lapsen kaa kahestaan, kun sillä ei noi vuorkrarästit näkynyt. Tosi vaikee sanoo sulle mitään mikä helpottais, kun tuossa tilanteessa EI OIKEESTI auta mikään. meillä on onnneksi suku lähellä... jos sulla on lapsi niin sulla pitäs jäädä käteen ainaki joku 700e/kk ja siitä ylimenevistä voidaan jotain ulosmitata.. kyllä ulosotossakin perustoimeentulo pitää olla.
edes taloudellisesti kannattavaa. Tsemppiä, älä lannistu, se on kuitenkin vain rahaa loppupelissä ja asioilla on taipumus järjestyä.
varmasti saisit osissa maksettua a saisit asunnon pitää
Kiitos tsempeistä. Ja neuvoista.
Ystävän lainaa maksan siksi, etten menettäisi häntäkin. Hän siis otti sen minulle.
varmaan järjestyy jokin kriisiasunto tai lapsi pääsee lastenkotiin ja itse johonkin asuntolaan tilapäisesti. Jos siis ei ole ketään jonka luo voisit mennä tilapäisesti.
Miten olet saanut asiasi noin solmuun?
Olen kyllä töissä, mutta ulosotto vie kaiken. Nyt menee siis asuntokin. Paperilla näyttää että pitäisi pärjätä mutta maksan velkoja joita ei näy, siis ystävä ottanut puolestani.
jos olet sotkenut asiasi, se saattaa auttaa, mikäli katsoo ettei sinulla ole ollut varaa maksaa vuokraa.
Jos taas on ollut varaa ja rahat menneet muuhun, niin sitten se on häätö ja häädöstä menee lastensuojeluun ilmoitus aina.
T: tämä jo kokenut, nyt taas jaloilleen päässyt
Ja sitä enenn kuukausi aikaa.......
minulle on ollut pienestä pitäen ohje, että ensin vuokra, sitten muut asiat. Mitä teet muullakaan omaisuudella, jos katto mene pään päältä? Ei se mitään, jos yksin olisit, mutta lasta et voi kuljettaa siellä täällä.
Siis lastensuojeluun ilmoitus,oikeastiko?
kuin etsiä itsellesi pari vanhempaa herraa, jotka sponsoroisivat sinulle asunnon ja kävisivät tapailemassa sinua. Saisit nostettua elintasoasi ja oppisit että raha-asioista on syytä pitää huolta.
voitko myydä vaikka tavaraa pois? Oletko kertonyut, että maksat ystäviööesi velkoja pois? Ja oikeasti miten ihmeessä aikuinen ihminen ei ensin hoida tuloistaan pois VUOKRAA ( aina on oltava katto päänpäällä) seuraavaksi SÄHKÖ. ja loput sitten ruokaan. Ja miten voi olla ettei sinulla ole ketääb joka auttaisi?? Entäs joku järjestely laina?? kanattaisiko käydä tekemässä henkilökohtainen konkurssi ja järjestää itsensä saneeraukseen?? nyt kaivat kaikki asiat esille. En tajua miten KUKAAN voi tehdä tuota omalle muksulle.. voi kääk.
helpompi antaa vinkkejä, miten tilannetta kannattaisi purkaa.
Olen kyllä töissä, mutta ulosotto vie kaiken. Nyt menee siis asuntokin. Paperilla näyttää että pitäisi pärjätä mutta maksan velkoja joita ei näy, siis ystävä ottanut puolestani.
Joko sä valehtelet, tai sitten sua kusetetaan silmään ja pahasti.
valehtele että olet joutunut väkivaltaisen miehen hyväksikäyttämäksi ja mies vei rahasi
Miten ikinä yli 40v on tuossa onnistunut. Etkä vastannu paljonko sitä rästiä on?