Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolmas lapsi harkinnassa.kertokaas kokemuksia

Vierailija
27.10.2008 |

eli onko kolmen kanssa aivan hurjaa meno ja miten itse jaksaa?Miten raskausaika on mennyt.Miten vanhemmat lapset ovat suhtautuneet. Onko teistä kolmas lapsi perheessä liikaa vai ok?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat on kyllä "jo" neljä ja kuus että niiden kanssa on jo huomattavasti helpompaa.

Kolme on musta ihan ok, neljä vielä parempi ;)

Vierailija
2/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tällä hetkellä kaksi alle 2,2v ja kolmas ois katastrofi=) Tähän kaaokseen en jaksaisi... Mutta siis ei muuta kun lykkyä pyttyyn=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeillaan jo kolmannesta! Lapset 3v. ja 9kk. En ollenkaan usko että olisi mitenkään kaoottista. Kyllä se päivärytmi ja muut jutut sitten ajallaan järjestyy. Minkä ikäisiä teillä lapset ovat?

Meillä itseasiassa jo yrityskin päällä, mutta taitaa olla vähän turhaa kun ei nuo menkatkaan ole vielä palautuneet synnytyksen jälkeen..

Vierailija
4/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahistaa.

Vierailija
5/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi-,kaksi-, ja puolivuotias. Alku tuntui välillä melkoiselta säätämiseltä. Isompiakin pitäis välillä keretä huomioimaan ja varsinkin kaksvuotias on väliin aika mustis. Imetys vie alkuun paljon aikaa ja kun mies oli iltavuorossa vaati itseltä hieman kekseliäisyyttä. Tungin vauvan liinaan ja se pelasti paljon ja sain molemmat kädet käyttöön. Mahollisimman paljon isommat saa tehdä itse niin helpottuuhan se siitä. Nyt on jo helpompaa ja tykkään kun on elämää ympärillä. Kaikkeen sopeutuu ja nyt jo yllätän itteni mittimästä että mitä jos vielä yks.. Se että mies osallistuu perhe-elämään on myöskin plussaa:) Nostan hattua kaikille suurperheiden äideille!

Vierailija
6/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kaksi vuotta olivat aika uuvuttavaa aikaa. Eniten minua rasitti huonosti nukutut yöt (nuorimmalla ihottumaa) ja lasten jatkuva vahtiminen. Mies tekee pitkiä päiviä töissä, joten minulle jää lastenhoito melkein kokonaan.

Nykyään on jo helpompaa, kun ei tarvitse ihan koko aikaa olla täysin skarppina.

Riippuu tietysti paljon koko perheestä ja omasta luonteesta, miten jaksaa rumbassa pyöriä.

Vierailija
7/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää lapsilla nyt 1,3 ja 5.

Meno on välillä hurjaa, mutta olemme jaksaneet kohtalaisen hyvin. Raskausaika oli aika rankkaa, väsymys oli kova ja isommat lapset vaativat huomiota ja tekemistä.

Kolmas kun syntyi niin arki jatkui entiseen tapaan, vauva tuli mukaan ja sopeutui muun perheen rytmiin. Kaikki on sujunut aika luonnollisesti ja helposti. Työtä riittää, jokainen lapsi tuo oman lisänsä siivoamiseen, pyykinpesuun yms.

Isommat lapset ovat suhtautuneet todella hyvin.

Kolmas lapsi ei ole meille ainakaan liikaa, vaan on jollain tapaa täydentänyt perheemme ja vasta nyt on se tunne, että lapsiluku on täynnä.

Jos haluatte kolmannen niin antaa mennä!

Vierailija
8/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat lapset on 2- ja 4-vuotiaita, vauhdikkaita poikia. Meno on kyllä aika hurjaa ja varsinkin tuo 4-vuotias on mustasukkainen, sellainen mammanpoika kun on aina ollut. Poika reagoi nykyään kaikkeen raivoamalla ja itkemällä ja on minua kohtaan kaikella tapaa mahdollisimman hankala. 2-vuotias ei juurikaan näytä vauvasta piittaavan ja vauva itse on itse tyytyväisyys. Eli, voisi tämä kai vaikeampaakin olla.

Vierailija
9/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hengissä ollaan!!!

Olihan siinä säätämistä ja ajoittaista kiljuntaakin, mutta nyt tekisi kyllä kovasti mieli sitä neljättä. Nuorinkin on nyt jo 3v, joten kai sitä taas jaksaisi. Mutta taidan sitli olla itsekäs ja sanoa, että autoon ei mahdu enempää... varsinkaan mies ei halua enempää.

Mutta kolme lasta - joo, koska vain!

Vierailija
10/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA mielessä kaihertaa kolmas MUTTA vasta kun nämä kaksi on jo "ihmisen iässä"=D Eli haluaisin keretä nauttimaan sen kolmannen vauva-ajasta jne. joten nyt ei vielä tähän hulinaan. Mutta siis ihaniahan nuo on ja hattua nostan ketkä jaksaa, itse en jaksaisi vielä kolmatta=)

t.3

Vierailija
11/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meni kouluun kun kolmas lapsi syntyi ja keskimmäinenkin oli jo 4v. Täytyy sanoa ettei vois helpompaa olla :). Vauvasta nauttii ihan eri tavalla. Kahta vaippaikäistä yhtäaikaa en uudrstaan olisi jaksanut.

Vierailija
12/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen täytti pian syntymän jälkeen 4v ja keskimmäinen oli 1,5v. Rankkaa oli koska paljoa en ensimmäisestä puolesta vuodesta muista mutta selvitty ollaan ja nyt kun lapset ovat 8v, 6v ja pian 5v syntyy neljäs (toivottavasti) viikon sisällä. Kaikki on niin lapsista kiinni millaisia he ovat mutta sitten jos tuntuu että voimat loppuvat niin pitää muistaa pyytää apua ajoissa. Joko sukulaisilta tai sitten ulkopuolisilta.

Onnea yritykseen!!

Vierailija
13/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen juuri täyttänyt 5 ja toinen on 2 vuotta.Ajattelin tässä että mennäkkö töihin kun kupus täyttää 3 vai tehdäkkö se kolmas tähän putkeen. Ongelmana tietysti on se että me ollaan ostettu kolmio ja tuo ainut lasten huone on aika pieni,joten siihen 3 lasta voi olla liikaa.Mutta ehkä siihen jonkun ratkaisun keksisi.

Vierailija
14/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman kirjoitusvirheitäkin tuli näemmä.siis lapset 5v ja 2v.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä