Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ TEEN?? Lapseni kiusaa muita koulussa, taas valitus :((

Vierailija
27.10.2008 |

Lapseni kärsii juuri kuukauden kotiarestia edellisen kiusaamisen takia. Kännykkä otettu pois, samoin viikkorahat. Tänään tuli taas viesti, että on kiusannut, erään oppilaan äiti kirjoitti vain lyhyesti, että on kiusannut ja sen on loputtava, ei muuta.

Mietin, mitä voisin tehdä, jotta voisin suojella lapseni koulukavereita enemmän, niin ettei lapseni kiusaisi??

Olemme puhuneet, keskutelleet, rukoilleet, pyytäneet ettei kiusaisi. Hän ei suostu sanomaan syytä. :(

Antkaa hyviä käytännön vinkkejä, jotka toimisivat kovakalloiseen lapseeni. Hän on 10-vuotias.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi ei suostu uskomaan omasta lapsestansa mitään pahaa. Tätä ei voi sinusta sanoa. Älä sorru kuitenkaan liialliseen objektiivisuuten, sinun täytyy myös seistä oman lapsesi takana ja yrittää tosissaan selvittää mitä oikeasti on tapahtunut. Sillä kuten moni muukin on sanonut, voi olla myös että omaa lastasikin on kiusattu. Ehkä lapsesi ajattelee, että kukaan ei häntä kuitenkaan usko, eikä sen takia halua asiasta kertoa. Hänet on jo ehkä leimattu ikuiseksi syntipukiksi. Olen itse törmännyt tällaiseen ilmiöön lähipiirissä ja sen takia toivon, että otat tämänkin vaihtoehdon huomioon.

Vierailija
42/42 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä asiat alkoivat, mutta muuttuivat pahemmaksi pikkuhiljaa. Meillä tilanteeseen auttoi se, että menin yks päivä poikani kanssa käymään naapurissa ja selvitettiin tilanne. Puhuttiin kahden perheen voimalla poikien väliset asiat selviksi oikein kunnolla ilman mitään virallista tahoa ja se todellakin tepsi. Pojat ovat nyt hyviä kavereita ja tulevat oikein mukavasti toimeen ja viettävät vapaa-aikaa yhdessä jne. Loppupeleissä kiusaamisessa oli kyse vaan siitä, että naapurin poika oli kateellinen eri asioista sekä että hän olisi halunnut olla mukana kaveriporukassa, missä oma poikani oli.

Muutaman kerran jälkeenpäin on pitänyt selvitellä jotain pikkukinoja, mutta ne on ollut ihan normaaleja lasten välisiä erimielisyyksiä. Itse olen kannustanut omaa poikaa olemaan yhteydessä tähän naapurin poikaan ja ystävystymään hänen kanssaan paremmin ja asiat ovat nyt hyvin.

Toivottatasti tästä oli jotain apua ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän