Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monennesta hoidosta plussasit?

03.10.2007 |

Meillä takana kaksi inseminaatiota ja kolme ivf/icsi-hoitoa(tuoresiirrot ja 10 passia). Tänään olisi ollut 11:sta pas mutta kuudesta viimeisestä alkiosta ei selvinnyt yksikään....ottaa tosi paljon päähän.Ollaan siis julkisella käyty kaikki hoidot, ylilääkäri päättää päästäänkö neljänteen julkiselle vai joudutaanko väestöliiton puolelle. Itseä välillä mietityttää että onko tässä mitään järkeä enään...pitäskö luovuttaa....toisaalta sellanen olo että pakko yrittää vielä. Noista hoidoista kahdesta oon testannu plussaa mutta oli kemiallisia ja yks luomuraskaus on viiden vuoden takaa mutta päättyi keskenmenoon. Paljonko yksi hoito tulee maksamaan väestöliiton puolella?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta tuoresiirrosta (icsi) tärppäsi, mutta meni kesken heti alkuunsa. toinen icsi, joka myöskin tuoresiirto syntyi vauva.

nyt kolmas icsi tehty (edelleen tuoresiirto) ja vauva tulossa ensi vuonna.

kaikki hoidot tehty yksityisella puolella ja viimeisin väestöliitossa. lääkkeiden lisäksi rahaa meni sellaset vajaa 1700e.

tsemppiä teille hoitoihin!!

Vierailija
2/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa tosi pahoillani teidän puolesta. Toivotaan nyt, että pääsisitte vielä yhdesti julkiselle hoitoon. Koska saatte tietää päätöksestä? Sanottiinko teille syytä, miksi alkiot eivät selviytyneet sulatuksesta?

Meillähän meni vähän erilailla, kuten tiedät. Eka passista poika ja nyt samasta erästä kolmannesta yrityksestä tärppäsi. Meillehän laitettiin vain yksi, mutta kaksosia tässä odotellaan....

Tsemppiä teille kovasti ja hyvää syksyä kaikesta huolimatta.

T:M

ps: mua kyllä harmittaa tosi paljon sun puolesta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlena: Kiitos tsempeistä! Huomasin muuten että olin kirjoittanut väärin nuo pas-siirtojen määrät, eli to olis ollut 8:s pas. Yhteensä meillä on siis ollu 10 siirtoa. On kyllä harmittanut tosi paljon....En oo vielä soittanut hoitajallekaan, pitää maanantaina soitella, jos se kyselis siltä ylilääkäriltä siitä neljännestä hoidosta. Väestöliiton puolelle ei mennä ennen ku oon saanut tiputettua painoa 10 kiloa. Niin ja rahaa pitää säästää paljon. Niin ja eipä sinne oyssiinkaan pääse ku vasta vuoden päästä, on taas jonot pidentyneet.

Miten sulla raskaus on mennyt? Milloin on laskettuaika?

Vierailija
4/10 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alussa ihan tajuton väsymys ja pahoinvointi. Kesä meni kyllä vähän harakoille siinä suhteessa. Nyt on parempi vaihe menossa, mutta maha alkaa olla jo aika suuri, vaikka ollaan vasta puolivälissä menossa. Laskettuaika on 25.2, mutta loppuun asti tuskin päästään, kun on kaksi vauvelia tulossa. Itse ajattelen, että jos ensi vuoden puolelle pääsen, niin olen tyytyväinen. Oli kyllä aika yllätys tuo kaksosasia, kun vain yksi alkio laitettiin. Nyt alan vasta asiasta " toipumaan" . On aika iso asia saada hoitojen kautta kolme lasta alle kolmeen vuoteen. Tietysti olen iloinen kaikista lapsista, mutta kyllä tässä on kaikki omat suunnitelmat mennyt vähän uusiksi, mutta sellaista tämä elämä kai on.

Vai on taas pitkät jonot oys:ssa. No, ainakin on uudet tilat. Itse varmaan yrittäisin vielä neljättä ivf:ää, julkisella tai sitten yksityisellä. Tietysti väestöliittoon saa rahaa uppoamaan, mutta jos saa rahat kasaan, niin kai sitä kerran voi kokeilla. Ajatkin saa varmaan paremmin sovittua. Onnea myös painonpudotukseen. Aiotko kokeilla esim painonvartijoita tai muuta vastaavaa?

Vierailija
5/10 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlena: Teille on siis tulossa identtiset kaksoset, tiedättekö sukupuolen? Minä oon aina haaveillut kaksosista. Äidilleni on ennustettu että saan kaksoset, saas nähdä. Mulla on kyllä painonvartijoitten cd, mutta en tiedä laihdutanko sen avulla. Lähinnä pitäs kiinnittää huomiota herkkujen syöntiin ja ruoka-annosten suuruuteen, niin ja liikuntaa lisätä. Nyt lyhyen ajan sisällä oon laihtunut pari kolme kiloa ja oon tosi innoissani. Ja tupakan poltto on kans ongelma, oon koko ajan yrittänyt kolmen vuoden aikana lopettaa, välillä oon repsahtanu. Oon vähän niin ku kierteessä, kun toi tupakan lopetus tuo lisäkiloja, eli pitäs laihduttaa sekä lopettaa tupakan poltto. Nyt taas oli hyvä kausi tupakan suhteen, olin polttamatta mutta ku sain sen ikävän puhelun niin taas on tullut poltettua, hermot ei kestä. Mutta ei kai se auta kuin yrittää. Pitäs yrittää olla ajattelematta asiaa, siis tätä lapsettomuutta, jättää turha stressaus pois mutta vaikeaa se on ku joka puolelta tulee kyselyitä tai muuten vaan ihmiset jotka tietävät asiasta laukovat kaikkea tyhmää, ei välttämättä tarkoita, mutta eivät ajattele mitä puhuvat. Ehkä sitä on tullu niin herkäksi. Ei oikein huvita puhua näistä lapsettomuusasioista ihmisille, pari ystävää on joille voin puhua, mutta tuntuu että ei viittis niillekään aina purkautua, toinen näistä sanoi että minä ja mies ollaan ihania ihmisiä ja meille sois lapsen.....meinas itku päästä ja sitte sanoi että monet varmaan kadehtii kun saadaan olla kahdestaan ja reissata missä huvittaa...mutta me oikeestaan ollaan vaan kotona aina....pitäs tosiaan mennä kun vielä ehditään..tosin nyt pitää alkaa säästään rahaa tulevaan hoitoon jos ei sinne julkiselle päästä. Käyhän kertomassa välillä kuulumisia, välillä mietinkin että ei susta oo kuulunut mitään pitkään aikaan.

Vierailija
6/10 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Identiset kaksoset meille on tulossa. Käyn usein ultrassa ja tytöt meille näyttäisi tulevan :) Olen ollut aika väsynyt ja en ole jaksanut edes kirjautua millekään palstalle. Nyt on menossa parempi vaihe, mutta massu alkaa olla jo aika iso ja olen muuten aika pienikokoinen. Jossain vaiheessa jään sitten sairaslomalle. Nyt olen puolivälissä menossa raskautta.

Minä en ole puhunut näistä lapsettomuusasioista kuin siskolle joka on kätilö. Itse olen aika herkkä näissä asioissa, joten mulle on ollut helpompaa olla vaan puhumatta. En jaksa tolloja kommentteja. Tietenkin meillä nämä hoidot ovat onnistuneet niin hyvin, että en enää laske itseäni lapsettomaksi. Jossain vaiheessa olisin varmaan sanonut joillekin asiasta, jos en olisi raskautunut.

Itse en pystynyt lapsettomuusasiaa aiemmin unohtamaan enkä halunnutkaan. Mulla asiaa auttoi se, että keksin muuta mielekästä tekemistä. Suoritin yhden lisätutkinnon ja ostin kortin kuntosalille.

Joko olet soittanut polille neljännestä hoidosta? Pidän sulle peukkuja!!

Tsemppiä ja voimia!

T:M

Vierailija
7/10 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli soittoaika lääkärille ja sanoi että päästään hoitoon vielä, jihuu!!! Nyt vaan yritän laihduttaa kovasti...lääkäri ei puhunut painosta mitään mutta itse oon päättäny laihduttaa ainakin kymmenen kiloa. Voi että oon ollu onnellinen....mutta ne jonot....varmaan 10 kk saa jonottaa, saapa nähdä piteneekö hoitajien lakon takia.

Vierailija
8/10 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että pääsette vielä kokeilemaan julkisella! Säästyy siinä aikamoinen summa, vaikka lääkkeisiin menee tietysti paljon rahaa, mutta siltikin! Nyt vaan kova tsemppi päälle painon suhteen, niin eipähän jää ainakaan siitä asia roikkumaan ;)

Tosi kiva juttu!

T: M

Vierailija
9/10 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistatko minua. Seikkailin täällä joskus vuosia sitten ja meille syntyi luomuyllätys viime vuonna.

Nyt pitkästä aikaa kipaisin katselemassa näkyykö tuttuja.

Ikävä kuulla, että vielä palstailet tällä puolen, mutta haluan toivottaa kovasti voimia ja onnea yrotyksille =) Surulliseksi vetää kun muistelen omaa aikaani täällä.

Toivottavasti ei sinun tarvitse tällä puolen enää kauan seikkailla vaan saat siirtyä toiselle puolen.

Kovasti terveisiä vilkutellen

-sykerö

Vierailija
10/10 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä ei tuloksia mutta eka IVF ja vieläpä ekasta siirrosta raskaus, onnea oli mukana, kun ei olleet edes top- luokan alkioita. Yksityisellä puolella hoidettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi